Malo se radilo na kolima.
Pre oko mesec auto je poceo malo cudno da se ponasa, kada se ugreje pri voznji (na onim ekstremnim vrucinama) gasi se na leru, sto nikako ne bi trebalo da se desava, zatim je poceo da trza pri voznji na plin i motor se bas dosta tresao, a posle testiranja na benzin ispostavilo se da trza i na benzin, ali manje. Iz tog razloga prvo sam proverio svecice i ustanovio da se jedna od vibracija odvila, nju sam dotegao, ali se problem nastavio, potom sam skinuo sve svecice i proverio u kakvom su stanju, jer ako je neka "crkla" trebalo bi da je zamascena uljem, ali za neverovati sve su bile suve na vrhu, mada malo garave, pa sam ih iz tog razloga lepo ocistio i vratio. Posto ni to nije pomoglo zamenio sam i prestelovao platinu, razvodnu kapu(posto je onaj grafitni vrh bio primetno potrosen) i svecice(zamenom svecica se primetilo blago poboljsanje), ali auto je i dalje imao isti problem, pokusao sam da prestelujem plin pa sam ga time jos vise rastelovao

. Kad sam kupovao svecice trazio sam i kablove da i njih zamenim ne bi li otklonio kvar, ali ih tada nisam nasao. Proveravao sam cak i to da li se bobina greje posle nekog vremena pri radu da ustanovim da li je problem sa njom, nije se grejala. Na kraju posto nisam uspeo da ustanovim kvar, tu je u pomoc pristupio moj brat automehanicar(doputovao je u Novi Sad da bi mi popravio auto). On je proverio da li sam dobro ustelovao platinu upalio kola i malo ih provozao, bilo je to posle dobre kise, kada je ponovo stao na parkingu i ja sam jasno cuo pucketanje i to bas kod bobine, skinuo je kraj kabla koji je zakacen na bobinu i imali smo sta da vidimo, taj kraj kabla je bio skroz zelen, potpuno oksidirao. Samo ga je ocistio i namazao malo uljem i resio mi problem oko koga sam se ja mucio jedno pet dana. Sto je jos tuznije, ja sam sve krajeve kablova skidao i pregledao osim tog kraja na bobini

. Kvar bi sam otklonio da sam u prodavnici nasao kablove kad sam kupovao svecice za zamenu. Brat je jos sumnjao i u kondezator paljenja pa sam nabavio i kondezator koji smo menjali i ustanovili da nije problem do kondezatora. Jednostavnim testom smo ustanovili da nam malo probija kabal od bobine, mada vise nije bilo trzanja pri voznji, ali auto nikako nije mogao lepo da se usteluje za miran rad, vec se iz tog razloga motor bas tresao. Nasao sam i nove kablove i njih smo zamenili i onda lepo ustelovali plin. Tada je vec kadet radio znatno bolje nego pre ove intervencije.


U medjuvremenu sam nabavio i sportski volan marke Raid i nameravao da zamenim originalni sa njim, posto je originalnom na par mesta pukla plastika.

Posto nisam imao odgovarajucu glavu, trazio sam je po radnjama da je nabavim. Jedino sam nalazio kineske glave koje su loseg kvaliteta. Zahvaljujuci jednom clanu sa foruma sam nabavio glavu od MOMO volana:


Bilo je par sitnica koje su morale da se izmene na ovoj glavi da bi volan mogao da se namontira. Onaj izbaceni deo sa donje strane je odsecen, razbusena je nova rupa za sirenu i namontiran kabal za sirenu sa originalnog kadetovog volana, razbusene su rupe za volan i namontirani srafovi sa maticama. Jedino nismo razbusili rupu za "iglu" koja vraca zmigavce, tako da se to sada mora rucno raditi, ali i nije neki problem. Uglavnom Volan je uspesno namontiran, evo i jedne slike(mada je lose ispala jer mi se zatresao mobilni) da se vidi kako to sada izgleda:

Potom mi je nastupio dvonedeljni odlazak na selo da se malo odmorim, da posetim malo Gucu i da tamo malo sredim jos neke sitnice na kadetu. Jedno dva dana pre odlaska na selo mi se desilo jednom da mi za vreme voznje potone kocnica, a znao sam da nema vazduha u sistemu, jer smo brat i ja ispustili vazduh pri menjanju zadnjih cilindara koji su bili problematicni. Pogledao sam ispod kola i video da nijedan cilindar nije procureo, nigde nije bilo tragova curenja hidraulicnog ulja, a i nivo ulja u bocici se nije promenio. To se tada desilo samo jednom, kasnije nije bilo problema, cak ni za vreme puta na selo, ali sam sumnjao da nesto nije u redu sa glavnim kocionim cilindrom.
Pri dolasku na selo desila mi se jos jedna neobicna stvar. Ceo put do Arilja od Novog Sada, sve je bilo u redu sto se tice temperature rashladne tecnosti. Ali od Arilja do sela(put od nekih 5 km sa ozbiljnijim usponom) temeratura se podigla iznad druge crte u crnoj zoni i kad sam stao cuo sam kako mi auto "kuva". To mi se pre nikada nije desavalo, u hladnjaku se nalazi antifriz i ne bi trebalo da prokljuca tako lako.
Kad sam stigao na selo namontirao sam mu alu felne koje ce sad biti neko vreme na njemu:






Voleo bi da cujem vase misljenje kako mu stoje. U pitanju su Aluline(Made in Germany) felne 15'' ET29 7J, a ove gume su dimenzije 185/60. Felne nisu trenutno u nekom stanju i potrebno je sredjivanje, ali na to ce malo da pricekaju

.
Pri zameni tockova pogledali smo kakvo je stanje sa prednjim trapom i ustanovili da mi je uzrok tresenja volana na brzinama vecim od 90 km/h(za koji sam ranije sumnjao da je zbog nebalansiranih tockova) luft na krajevima letve volana. Takodje smo primetili i da su gume na krajevima spona balans stangle isprskale i da ih treba zameniti.
Tamo na selu je pocela kocnica sve vise da mi protanja i proverom smo ustanovili da je problem do glavnog kocionog cilindra. Obisli smo radnje rezervnih delova u Arilju i naravno kao sto je i ocekivano nigde nismo nasli glavni kocioni cilindar. Iz tog razloga smo ga rasklopili i ustanovili da su se gumice skroz pocepale, pre rasklapanja je kocnica skroz otkazala pri voznji, mada rucna je vec bila u pripravnosti i vozio je moj brat kada se to desilo, a i ocekivali smo da se to desi. Zamenili smo gumice i sklopili cilindar, vratili ga nazad, dosuli kociono ulje i ispustili vazduh. Kocnice opet rade kako treba. Mada sada planiram da nabavim glavni kocioni cisto da ga imam za rezervu. Zanima me od kojih jos modela odgovara glavni kocioni za mog kadeta?
Skinuli smo jedan prednji tocak i skinuli jedan kraj letve volana. U cauri u koju je nabijena kugla imalo je lufta. Opet smo posetili prodavnice i saznali da nemaju ni taj deo

. Pa smo krajeve malo remontovali u domacoj radinosti

. Nasli smo makar gume za krajeve spona balans stangle i njih izmenjali. Primetili smo da imamo malo lufta u prednjem desnom tocku, pa smo vrlo malo dotegli sraf lagera i to je sredjeno, lager je dobrom stanju i nije ga bilo potrebno menjati.
Potom je na red doslo stelovanje plina i stelovanje paljenja da bi se ustanovilo da li je to razlog "kuvanja" , jer ako je lose paljenje moze se desiti da auto prokuva. Problem nije bio do toga i sledece sto nam je palo na pamet je bilo da je mozda termostat neispravan, pa smo probali i njega da skinemo i probali bez njega. Tada auto na prvom testu nije prokuvao pa smo mislili da je problem resen.
Nabavili smo novi termostat i kupili plocice za prednje diskove jer im je bilo vreme za zamenu. Termostat koji je bio na autu je otvarao na 87 stepeni, a mi smo u prodavnici nasli samo dva odgovarajuceg precnika i to jedan koji otvara na 82 stepena i jedan koji otvara na 92. Odlucili smo se da namontiramo ovaj sto otvara ranije. Kada smo ga namontirali posle test voznje, auto je ipak prokuvao. Da napomenem, u autu je uvek bilo dovoljno rashladne tecnosti. Onda smo skinuli termostat i ponovo krenuli na test voznju, auto smo vozili "udavljen" i desilo se isto kao i sa termostatom, poceo je da kuva. Proverili smo hladnjak i on je bio u svim zonama podjednako topao. Ipak smo resili da ga ocistimo, jer 34 godine je u njega samo voda sipana, moralo je tu biti svega. Kada smo ga prali primetili smo da je sace bilo na jednoj polovini zapuseno kamencom i to je smanjivalo protok vode. Iskoristili smo Domestos(Nula kamenca) i 1l sone kiseline za ispiranje i nekoliko puta ga isprali dok se kamenac nije rastvorio. Vratili smo hladnjak, sipali antifriz, namontirali termostat i ovaj put je sve radilo kako treba. Sada mi je temperatura uglavnom ispod prvog podeoka u crnoj zoni na skali. Pri prokuvavanju nikada temperatura nije isla u crvenu zonu, vec se to desavalo uglavnom malo iza drugog podeoka u crnoj zoni.
Zamenili smo i plocice na prednjim diskovima:


Radili smo malo i na modifikaciji izduva. Prvo smo resili da mu otsecemo kraj izduva, da proverimo da li ce auto bolje ici. Ono sto smo zapazili, a potom i proverili sublerom bilo je da je kraj izduva tanji od ostatka cevi auspuha, pa smo pretpostavljali da to malo gusi motor. Radila je brusilica:


Kada smo otsekli taj kraj primetili smo da on tu i nije bio fabricki vec da ga je neko dovario. Test voznjom nismo primetili skoro nikakvo poboljsanje, pa smo isli korak dalje, skinuli smo i zanji i prednji lonac u kompletu, tacnije skinuli smo skoro ceo auspuh

, ostala je samo cev od izduvne grane do skoro polovine auta. Kad smo upalili auto imao je zvuk pravog americkog muscle car-a, bas kao da ima nekih 5-7000 kubika umesto 1196 koliko ih stvarno ima. Provozali smo ga malo i videli da se dobija malo poboljsanje u performansama, ali zato je buka bila na nivou

. Onda smo uzeli srednji lonac i na njemu napravili jedan hirurski rez brusilicom. Sva staklena vuna koja je imala ulogu izolatora se nalazila na zanjem kraju lonca i uz dosta cadji je povadjena iz njega. Modifikovali smo S krivinu u loncu pomocu autogenog aparata tako sto smo je presekli da dim moze da prolazi pravo. CO2 aparatom smo zatvorili pacijentov stomak i vratili ga nazad. Zvuk je posle sklapanja bio mnogo bolji. Na sam kraj izduva smo ovaj put navarili malo deblju cev vise radi estetike. Evo cisto dve slike kako je to izgledalo nekad i sad:


A evo i jedna slika iz drugog ugla cisto da se vidi kako mu sad stoji:

Uradjeno je jos par sitnica po pitanju tuninga. Otkacen mu je vakuum sa paljenja, posle ciscenja hladnjaka mu je ustelovano paljenje i prestelovana smesa na rasplinjacu kao i ustelovan plin na crevu. Auto je posle svih ovih prerada postao mnogo startniji u voznji. Zvuk mu je ostriji, maksimalna brzina je otprilike ista, ali startnost je drasticno bolja, to sam video pri povratku u Novi Sad, sada mogu da preticem automobile mnogo lakse, jer auto mnogo bolje ubrzava, na deonicama gde sam morao da vracam u 3. brzinu jer auto gubi snagu, sada mogu opusteno da izadjem i cetvrtom. Jedina mana mu je malo veca buka pri maksimalnoj brzini, ali dobro ne smeta ako se vozi krace pri toj brzini, mada i ranije je imao problem sa bukom jer je ionako losa izolacija kabine. Nije testiran na benzin, ali na plin je vozen 120 km/h(cak i malo vise), mozda moze malo brze, ali ne bas puno. Po specifikaciji njegova maksimalna brzina je 132 km/h tako da je ovo odlican rezultat na plin. Proverena je i brzina sa navigacijom i u principu kilometar sat pokazuje isto kao i navigacija. Nema vise tresenja volana.
U svakom slucaju, trenutno sam prezadovoljan sa napretkom.
Naravno ima tu jos dosta posla. Planovi u buducnosti su da se pokusa izvuci maksimum iz ovog motora, a tek na kraju mozda i dodje do zamene nekim drugim motorom, ali to je za sada u drugom planu. Hteo bi da nabavim siru izduvnu granu, pa me zanima da li bi odgovarala od kadett-a C sa 1.9 motorom ili od kojih sve kola bi odgovarala izduvna grana? Ostatak auspuha bi mi brat napravio od cevi po zelji. Naravno na farbanje ce morati jos malo da me priceka, jer sam sada vec previse razvukao zavrsetak master studija, tako da se nema vremena(novca).
Toliko za sada, mada mislim da je i ovo bilo previse za nekoga ko cita

.