Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 10 Nov 2024 21:42

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 33 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2  Sledeća
Autoru Poruka
 Tema posta: Buducnost vozila sa dizel motorom.
PostPoslato: 27 Sep 2017 21:32 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 13 Jul 2017 13:35
Postovi: 415
Lokacija: Ruma,Srbija
Ime: Jovo
Opel: opel astra k
Evo da malo diskutujemo o najnovijim trendovima vezano za Dizelase,naime digla se takva prasina u svetu oko izduvnih gasova NOX koji su izuzetno stetni za zdravlje ljudi,a sve je pocelo od skandala koji poljuljao grupaciju WW zbog laziranja tj ugradnje softvera koji je prikrivao prave vrednosti izduvnih gasova,ubrzo je posle WW otkrivena slicna situacija u Mercedesu,BMWu,Audiju,svi ovi proizvodjaci su izvrsili u skorije vreme opozive vozila zbog pomenutog problema,pod istragom je Reno i PSA grupa.
Mnoge zemlje su pocele uvoditi ristriktivne mere za dizel vozila i drasticno povecale taksu za upotrebu istih,neki proizvodjaci su prestali praviti automobile sa dizel agregatima npr Volvo,predvidja se da ce do 2030g upotreba istih biti zabranjena u vecini zemalja Evrope,prvi put na evropskom trzistu prodaja dizel modela nije presla 50% od ukupnog broja prodatih vozila,ubrzano se razvijaju novi hibridi i elektro motori,najnovije mere Nemacke govore u ptilog tome,daju se subvencije za zamenu vozila za ekoloski prihvatljiva.Samo sam dotakao ovu problematku koja ce nam brzo zkucati na vrata :postovanje:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Buducnost vozila sa dizel motorom.
PostPoslato: 28 Sep 2017 06:54 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 30 Jan 2011 20:12
Postovi: 6277
Lokacija: Subotica
Ime: Rade
Opel: Kadett E
Garaza: pogledaj
Radim u firmi koja proizvodi cevi za fluide za automobile, ima novi proizvod koji su naši ljudi izmislili uglavnom reguliše štetne gasove u dizel vozilima, očigledno da je dobar proizvod jer su velike narudžbe, ali su jako rigorozni pogotovo bmw. Interesantno da ponudu ovih cevi JLR je odbio rekavši da ne prave aute sa dizel motorima.
Iskreno ne kontam kako sad odjednom dizel ne valja a koliko dugo se koristi, to znači da će i kamioni i autobusi preći na benzin? Što ne forsiraju biodizel?

_________________
Daka je napisao:
...Ali sve dok se calibre rasturaju u delove i budze kadeti ja sam srecan


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Buducnost vozila sa dizel motorom.
PostPoslato: 28 Sep 2017 09:04 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 07 Jan 2010 15:17
Postovi: 4870
Lokacija: Beograd
Ime: Petar
Opel: Astra H opc line
U zadnjih par meseci su bas intenzivna predstavljanja planova za elektricne modele ili hibride. Nema proizvodjaca koji nema u planu ne jedan model vec ceo program elektricnih modela. Planiraju se zabrane za dizele i to ne vise u fazonu za 15 god vec u naredne 2. Moja teorija je da se cuvaju rezerve nafte za vojne potrebe u bliskoj buducnosti jer ipak ne moze jedan tenk, nosac aviona ili sam avion da ide na struju :).


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Buducnost vozila sa dizel motorom.
PostPoslato: 28 Sep 2017 12:00 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 30 Jan 2011 20:12
Postovi: 6277
Lokacija: Subotica
Ime: Rade
Opel: Kadett E
Garaza: pogledaj
Pa bilo bi bolje da prave električne tenkove a ne na dizel j**o ih rat, nek vode ljubav :ludilo:
Ma to je neki monopol u pitanju vade se na ekologiju, a glavni problem im je distributer nafte, uvode elektromotore da se ne bi trošila nafta ne bi li izvor bankrotirao, to im je kao taktika totalno bzvz

_________________
Daka je napisao:
...Ali sve dok se calibre rasturaju u delove i budze kadeti ja sam srecan


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Buducnost vozila sa dizel motorom.
PostPoslato: 28 Sep 2017 18:51 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 13 Jul 2017 13:35
Postovi: 415
Lokacija: Ruma,Srbija
Ime: Jovo
Opel: opel astra k
Slazem se, neki tenkici odavno koriste druge vrste goriva gas,vodonik....no to je bas bzv,Rigidno su udarili po dizelasima,u nekim gradovima ne mozes uci u centar sa dizelasom ni pod tackom razno,sve u svemu cini mi se da ce brzo da ih povuku iz putnickih automobila,takse sve vece,odrzavanje novijih dizela sve skuplje,ponuda alternative sve bolja,DELHI napravio novi motor sa tzv blagim hibridom 48V i sistemom DYNAMIC SKIP FIRE trosi manje 20% goriva.
Evropska unija donela niz propisa kojima se ogranicava proizvodnja i i upotreba dizela... :postovanje:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Buducnost vozila sa dizel motorom.
PostPoslato: 28 Sep 2017 19:13 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 07 Jan 2010 15:17
Postovi: 4870
Lokacija: Beograd
Ime: Petar
Opel: Astra H opc line
Pa realno je tesko postici na dizelu eu6 normu a da negde ne varas a kamoli eu6.5 ili neku buducu eu7. Sastav izduvnih gasova kod dizela je jednostavno takav i postoje granice koje nikakav dpf ili adblu moze da precisti. Moze dok je auto nov al s km koje se prave preko,to vise nije to i onda takvi krsevi dolaze kod nas s 120000km. Kod benzinaca je situacija bolja. Koliko je sam dizel motor prljav vidi se i po tome sto kad se zameni ulje,kod benzinca ono ostaje cisto mnogo duze nego kod dizela. A kad bi skinuli glave s dva nova auta koji su presli par hiljada km,videlo bi koje naslage je napravio dizelas a koje benzinac. Sve je to vrlo razumljivo :)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Buducnost vozila sa dizel motorom.
PostPoslato: 29 Sep 2017 19:16 
OffLine
Club 1000

Pridružio se: 02 Jan 2011 03:37
Postovi: 1186
Lokacija: Meljak ( Barajevo )
Ime: Boško
Opel: Astra G kupe 2.0 turbo
Garaza: pogledaj
testdriver je napisao:
Moja teorija je da se cuvaju rezerve nafte za vojne potrebe u bliskoj buducnosti jer ipak ne moze jedan tenk, nosac aviona ili sam avion da ide na struju :).


Na brodu ima mesta za nuklearni reaktor :) veca tj neogranicena autonomija krstarenja :)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Buducnost vozila sa dizel motorom.
PostPoslato: 29 Sep 2017 22:22 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 13 Jul 2017 13:35
Postovi: 415
Lokacija: Ruma,Srbija
Ime: Jovo
Opel: opel astra k
Nisam mislio na teotije,prakticno proizvodnja dizela u putnickim automobilima prestaje 2025 kod vecine proizvodjaca,konkretmo Nemacka pruza najveci otpor ukidanju zbog auto industrije, medjutim pritisak da se donesu novi propisi je ogroman usli su u proceduru njihovog parlamenta.Neki gradovi odavno ne koriste dizel ni u javnom prevozu npr Roterdam,koriste autobuse na struju i gas.Jako je poljuljano poverenje u vozila na dizel pogon,noviji dizeli su bukvalno ne isplatljivi za voznju(mislim na fizicka lica ne na pravna,firme),visoke ekoloske takse, skupo odrzavanje,mnogo vise kvarova,benzinci im se priblizili potrosnjom,cak je i WW u novom Polu bez Dizel agregata,hteli ili ne da prihvatimo cinjenice su da ce dizeli vrlo brzo u penziju.A kod nas .....vozice se verovatno jos koju deceniju. :postovanje:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Buducnost vozila sa dizel motorom.
PostPoslato: 30 Sep 2017 07:48 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Jan 2012 08:52
Postovi: 789
Lokacija: Subotica
Ime: Slobodan
Opel: Yugo 1.1EFI
Garaza: pogledaj
Jedva cekam 2025tu, da pocnem da pobedjujem u raspravi na internetu kako je benzinac ipak bolji :D

_________________
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Buducnost vozila sa dizel motorom.
PostPoslato: 30 Sep 2017 21:18 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 30 Jan 2011 20:12
Postovi: 6277
Lokacija: Subotica
Ime: Rade
Opel: Kadett E
Garaza: pogledaj
Ne kapiram konstruktore dizel motora, kako to da stariji dizeli i dan danas manje trose i nisu stetni, a ovi novi ne valjaju. Kako to da kamionski dizeli prelaze milione kilometara pod teretom pa im nista ne fali.
Generalno rast potrosnje goriva ide sa tezinom samih vozila, svake godine sve veci auti logicno da ce vise trositi jer su i tezi...

_________________
Daka je napisao:
...Ali sve dok se calibre rasturaju u delove i budze kadeti ja sam srecan


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Buducnost vozila sa dizel motorom.
PostPoslato: 30 Sep 2017 22:32 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 13 Jul 2017 13:35
Postovi: 415
Lokacija: Ruma,Srbija
Ime: Jovo
Opel: opel astra k
Jesu stetni stariji dizeli jos vise od novih zato ih vec sad izbacuju one sa normom od euro 1 do 4 i nude subvencije za zamenu,a sto se potrosnje tice kako su povecavali startnost i brzinu tako su komplikovali mnoge stvari na dizelasima,plivajuci zamajci,ogroman pritisak u cilindrima,dizne koje fino rasprsuju gorivo itd,posledice ovakvih zahvata su jasne,povecanje potrosnje goriva, a na sve to jos treba da ispune nove norme euro 6 i uskoro7, upravo zbog toga su osetljiviji na prljavo gorivo,skupi za odrzavanje i podloznoji kvarovima.
Teretna vozila su neka druga prica,mnogo veca zapremina motora konstrkcija itd,pa danas imamo dizele 1.2na polu 1.3 opel a mozda i neki manji na putnickim vozilima a da ne znam.
NOX je najveci problem kod dizela koliko god se trudili emisija je i dalje visoka za sada se najbolje pokazao tzv plavi aditiv koji drasticno smanjuje stetnost izduvnih gasova kod dizela.Vise nema nazad, najverovatnije ce ih izbaciti iz upotrebe, prvo u putnickim vozilima, potom u teretnim :)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Buducnost vozila sa dizel motorom.
PostPoslato: 15 Nov 2017 12:50 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 13 Jul 2017 13:35
Postovi: 415
Lokacija: Ruma,Srbija
Ime: Jovo
Opel: opel astra k
CNH evropski gigant u prozvodnji transportnih i radnih vozila lansirao novi motor pogonjen LNG (liquid natural gas),koji zadovoljava sve potrebe po pitanju snage i automomije vozila, na sve to emisija izduvnih gasova je drasticno manja nego kod dizela.Raniji problem pogona na LNG je bio dratican gubitak snage i skladistenja goriva,ovaj problem je uspesno resen i ispitan na nekoliko stotina vozila koja su u upotrebi na teritoriji EU.U dogledno vreme ne postoji bolja tehnologija koja bi ispunila zahteve autonomije transportnih vozila(kamioni i busevi),emisije stetnih gasova i omugucila tako brzo i efikasno povlacenje vozila na dizel pogon,troskovi proizvodnje su nesto veci kao i cena vozila ali to opravdava niza potrosnja i cena LNG.Porudzbine ovih vozila su premasila sva ocekivanja tvrde u CNH.
Tojojta, Kia i jos nekoliko prozvodjaca automobila potvrdilo da nece isporucivati vozila pogonjena dizelom za privatne korisnike od 2020g,zamenice ih hibridi i elektro vozila, o slicnoj strategiji razmislja i BMV koji kako tvrde njegovi zvanicnici tesko da ce uspeti ispuniti norme koje stupaju na snagu 2021 ako ne predju na hibride i elektro vozila.Audi opozvao 5000 vozila u nemackoj serije A8,zbog emisije NOXa koja je devet puta veca od dozvoljene,jos jedan udarac za dizelase a pogotovo za celu WW grupu, ovaj opoziv pokrenuo novu istragu Evropske komisije kojom cs sada biti obuhvaceni i ostali proizvodjaci luksuznih vozila u WW grupaciji.Da vas podsetim da su Mercedes i BMV opozvali 3 milona vozila zbog slicnih problema.Prodaja dizela automobila u EU septembra 2017 pala ispod 40% sto je jos jedan udarac na proizvodjace istih....
Posle svih afera i pronalaska ekonomski isplative alternative za transportna i teretna vozila (LNG),mislim da ce dizelima u svim oblastima brze doci kraj nego sto se ocekivalo vec u unarednih par godina.
A nase trziste ce biti idealna prilika da postane deponija ovih vozila ako se nesto ne preduzme a mislim da nece.... :postovanje:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Buducnost vozila sa dizel motorom.
PostPoslato: 15 Nov 2017 13:52 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: 21 Feb 2012 03:00
Postovi: 3017
Lokacija: Jerkovic, Beograd
Ime: Miloje
Opel: A3 8V FL Sedan
Garaza: pogledaj
S obzirom da se cene na trzistu formiraju na osnovu ponude i potraznje, ja na osnovu ovoga samo mogu da zakljucim da ce cena benzina rapidno da skoci, verovatno i cena struje :)

Tako da ovo u sustini nije nista dobro, niti ce biti korisno po krajnje korisnike.

Jedino sto je dobro za nas u celoj prici je da ce konacno polovni dizeli preko biti jeftiniji - ziveo uvoz :)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Buducnost vozila sa dizel motorom.
PostPoslato: 15 Nov 2017 17:51 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 24 Okt 2017 20:44
Postovi: 60
Lokacija: Beograd
Ime: Milan Bursać
Opel: Opel Astra Classic G 1.4 Twinport
SVE JE TO JEDNA VELIKA ŽVAKA, EURO 5,6,X

Automobili na elektropogon...
problem prvi, potrošnja struje, u Engleskoj im se već desilo da zbog većeg broja automobila koji su se punili došlo je do pada napona u njihovoj naponskoj mreži ( OPS! )
problem drugi, gde skladištiti istrošene litijumske baterije koje su veoma kancerogene (ako niste znali! )

Automobili na metan....
ima ga ali ne u tolikoj meri da bi moglo da se omasovi proizvodnja iako je on realno najzdraviji jer je jedini nusprodukt čista voda.

ALI ONO ŠTO JE NAJVAŽNIJE JESTE ŠTA U STVARI JE NAJVEĆI ZAGADJIVAČ KADA PRIČAMO O VOZILIMA A NISU VAM SAOPŠTILI.

AUTOMOBILSKA GUMA.... koja se svakodnevno troši na svim drumskim vozilima koje ih koriste, prilikom trošenja guma se tanji veoma polako i u pitanju su mikronske veličine pa zato i ne možete videti crnu prašinu u uglovima ulica jer ih vrtloženje vazduha koje prave vozila svojim kretanjem kao i vetar podižu u vis i te čestice onda lete svuda. Mi ih svakodnevno udišemo. Ona fina crna prašina na našim prozorima u urbanijim sredinama koju nalazite na vašim prozorima i simsu je upravo to guma a ne čađ, jer da je čađ od loženja zimi otkud onda i usred leta kad niko ne loži niti rade toplane???

Razmislite malo, kako o tome niko ne piše, a odgovor je jednostavan, zamenu za automobilsku gumu nemaju niti će je imati u doglednom periodu, jasno je da ljudi danas mnogo više pored bolesti srca i krvnih sudova umiru od kancera ali da bi nekako zamaskirali činjenicu da danas ima i do 10x više vozila nego pre 60-70 godina pa samim tim i direktnog zagadjenja urbanih sredina gde je koncetracija daleko veća, rešili kao da se fol bore protiv toga. A poenta im je da im se omilila kinta i da je poenta da ti svakih pet godina uvale našminkano djubre puno elektronike napravljeno od reciklirane plastike i recikliranih konzervi i tako svakih pet godina u krug.

_________________
NE! ovlašćenim servisima.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Buducnost vozila sa dizel motorom.
PostPoslato: 17 Nov 2017 12:13 
OffLine
2nd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Maj 2016 20:02
Postovi: 147
Lokacija: Beograd
Ime: Horhe
Opel: Astra G 1.8 16v
Englezi su uvek bili priča za sebe, ne treba ih uzimati kao referencu... Ceo svet fura prenos Teslinim trofaznim naizmeničnim sistemom, oni furaju Edisonov jednosmerni (provalili su da su im gubici manji). Možda zato i imaju pad napona.

Generalni problem kod elektro automobila su dve stvari.
1. U zemljama koje električnu energiju dobijaju iz neobnovljivih izvora (ugalj, nafta itd), gde su termoelektrane glavni proizvodjači, nema neke velike vajde od elektro i HEV vozila ( smislu očuvanja životne sredine. Ako ti sagorevaš ugalj da bi punio auto, i još subvencionišeš istu radnju, onda si totalno lud.
2. Najzahvalniji za upotrebu i upravljanje u automobilima su PMS motori, tj motori sa stalnim magnetima umesto rotora (najviši procenat iskorišćenja i najmanje se greju). Magnetni materijali koji se koriste za izradu rotora su najzastupljeniji u Kini, tipa 75% nalazišta je tamo, tako da Amerima ne pada na pamet da forsiraju ove motore. Radi se na SRL motorima, koji su slični ovim PMS, ali to neće bar još 3-4 god u upotrebu.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Buducnost vozila sa dizel motorom.
PostPoslato: 17 Nov 2017 23:06 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 13 Jul 2017 13:35
Postovi: 415
Lokacija: Ruma,Srbija
Ime: Jovo
Opel: opel astra k
Sve ste u pravu momci ali ni nafte nema bas u nekim velikim rezevama , no to je sasvim druga tema, za vozila na dizel pogon postoji zamena i alternativa zato ce i ubrzo biti proslost.Za plastiku, asfalt..... jos uvek nije nadjena adekvatna zamena koriste se razni derivati iz naftne industrije,.....nafte otprilike ima jos za nekoliko decenija ako se nastavi ovakvim tempom, zato i zbog mogucnosti smanjena zagadjenja se dizelasi izbacuju a to oko struje, obnovljivih izvora energije ekologije itd. mi smo svetlosnu godinu daleko.Nije samo struja resenje vec ima vozila na vodonik...
:postovanje:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 17 Nov 2017 23:34 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 26 Dec 2006 02:13
Postovi: 1711
Lokacija: Smederevo
Ime: Vladimir
Opel: Opel Vectra B 2.0DI 16v
Jedino onaj gore zna jos koliko ima nafte, ostalima ne verujem preterano...

Sent from my E2105 using Tapatalk

_________________
EX OPEL KADETT E 1.4i TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY AC RASIC

NOW OPEL VECTRA X20DTL


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Buducnost vozila sa dizel motorom.
PostPoslato: 23 Okt 2018 12:33 
OffLine
5th Gear

Pridružio se: 22 Feb 2018 21:18
Postovi: 459
Ime: Marko
Opel: Prodata Opel Corsa D
Ma to je sve nagadjanje koliko nafte ima. Cas procitam na vestima pronasli na nekom mestu naftu. Treba sve derivate da koristimo. CNG i TNG su za mene buducnost. Hibridi takodje. Benz + hibrid = Savrsenstvo. Kada se naravno lepo uradi.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Buducnost vozila sa dizel motorom.
PostPoslato: 23 Okt 2018 14:39 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Dec 2008 18:03
Postovi: 15430
Lokacija: bg, vozdovac
Ime: Nebojsa
Opel: Manta A
Cng je najbolji, u rusiji odnosno sibiru ga ima u procenama u izobilju, bukvalno ga toliko zemlja pravi da ne moze nikada da se potrosi, a u afganistanu sam gledao neke klipove gde se brdo bukvalno zapalli samo od sebe, toliko im je zemlja puna gasa da samo iz cista mira šikne iz brda, zapali se na sekundu, haos koje bogatstvo, tako da nisu zapadne zemlje lude sto tamo terorisu

_________________
www.wheel-specialist.com


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Buducnost vozila sa dizel motorom.
PostPoslato: 23 Okt 2018 15:32 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Nov 2007 22:25
Postovi: 9374
Lokacija: Zemun polje
Ime: Nenad
Opel: Astra G 1.7DTI, Astra H twin top 2.0T
Garaza: pogledaj
Pa hoce li stati u mantu pored boce za nitro i boca za cng?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Buducnost vozila sa dizel motorom.
PostPoslato: 23 Okt 2018 16:19 
OffLine
5th Gear

Pridružio se: 22 Feb 2018 21:18
Postovi: 459
Ime: Marko
Opel: Prodata Opel Corsa D
Pa to guraju neku foru sa elektro automobile. Evo primer. Golf novi osnovna verzija 18799 evra, golf-e 41536 evra!!!. Pa koliko neko treba da vozi taj golf da bi se isplatio? Da li moze posle da ga proda? Jer kada bateriju crknu auto je spreman za presu. Sto kazes CNG ima mnogo. Plus moze da se proizvodi. A veoma je ekoloski.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Buducnost vozila sa dizel motorom.
PostPoslato: 26 Okt 2018 01:17 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 24 Jul 2018 21:15
Postovi: 158
Lokacija: ZRENJANIN
Ime: Janos
Opel: ASTRA G DTI 2.0 karavan
Garaza: pogledaj
testdriver je napisao:
U zadnjih par meseci su bas intenzivna predstavljanja planova za elektricne modele ili hibride. Nema proizvodjaca koji nema u planu ne jedan model vec ceo program elektricnih modela. Planiraju se zabrane za dizele i to ne vise u fazonu za 15 god vec u naredne 2. Moja teorija je da se cuvaju rezerve nafte za vojne potrebe u bliskoj buducnosti jer ipak ne moze jedan tenk, nosac aviona ili sam avion da ide na struju :).


Delim isto misljenje... Kad se covek bas zapita, dolazi do zakljucka! Politika je u sve umesala prste.... Pa mora malo da se pokrene prodaja el.automobila i naravno hibridnih...novih sa inteligencijom... :postovanje:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Buducnost vozila sa dizel motorom.
PostPoslato: 29 Okt 2018 10:06 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Jan 2012 08:52
Postovi: 789
Lokacija: Subotica
Ime: Slobodan
Opel: Yugo 1.1EFI
Garaza: pogledaj
Najveca fora je sto trenutna tehnologija elektricnih automobila nije buducnost, kolicina zagadjenja (sto zbog nacina izrade sto zbog toga sto se struja ne proizvodi na ciste nacine) i dostupnost rude za baterije nije dovoljna ni za sva vozila da predju na baterije a kamoli za potencijalno uvecan broj vozila koji se moze ocekivati u buducnosti. Jedina dostupna tehnologija za koju ja trenutno znam je hibridni sistem na vodonik. Mnogo manja zavisnost od baterija, ali je problem proizvodnja vodonika sto zbog male potraznje je najlakse i najeftinije proizvoditi opet na vrlo zagadljiv nacin. Ili potencijalno unapredjivanje bezicnog punjenja i prilagodjavanje ulica tome... Mislim video sam jos neke tehnologije ali nista dalje od koncepta.

_________________
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Buducnost vozila sa dizel motorom.
PostPoslato: 30 Okt 2018 22:37 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 13 Jul 2017 13:35
Postovi: 415
Lokacija: Ruma,Srbija
Ime: Jovo
Opel: opel astra k
Evo malo da zamrsim situaciju tj diskusiju,sto se tice dizel putnickih automobila kraj proizvodnje je predvidjen 2025 iz vise razloga nemoguce je napraviti dizel motor koji ce ispuniti norme izduvnih gasovima po standardima koje namece evropska poltika tj moguce je sa hibridom ali je cena abnormalna,neka skorija buducnost su hibridna vozila benz+elktro,ozbiljna konkurencija su vozila na vodonik ali postoji ogroman otpor evropskog lobija iz auto industrije zato sto su Tojota, GM+Honda(zajednicki prave ovakav automobil)daleko ispred svih po ovom pitanju,e sad kako se dolazi do vodonika tj goriva koje proizvode za ova vozila je neka potpuno nejasna prica, jedni tvrde da se dobija iz plasticnog smeca i da je to plus dok protivnici tvrde da je prerada prljava i jako zagadjuje okolinu, sad ko tu maze i laze nemam pojma....
Sto se tice elekto vozila Tesla cars je broj jedan, za njim je GM sa modelom shervolet bolt odnosno Opel Amperom,koji su sampioni u broju predjenih kilometara jednim punjenjem,e sad tu nastaje jos jedan problem, tradicionalni proizvodjaci automobila su jako zavisni od ptoizvodjaca baterija, trnutno sem tesle svi uzimaju baterije od drugih proizvodjaca tj ne razvijaju ih sami,pa se plase da ce vremenom giganti poput huaveia, samsunga napraviti elekto automobile bolje od njih...inace svi proizvodjaci automobila jako zavise od softverske opreme koje im isporucuju dobavljaci iz sveta telekomunikacija pogotovo kadu su u pitanju sistemi bezbednosti i autonomne voznje.Sto se tice elektro automobila najvise se ulaze u Kini,Japanu oni su nekoliko koraka ispred svih proizvodjaca automobila sem Tesle....Autonomija voznje ce biti drasticno povecanja tzv brzim punjacima koji su sposobni da napune baterije 70%-80% za tri do cetri minuta automobili sa ovim punjacima se ocekuju za par godina (Opel ubrzano razvija ovu tehnologiju)najkasnije 2022god.Sto se proizvodnje struje tice razvijene zemlje u EU proizvode sve vise struje iz obnovljivih izvora,npr svetlost, vetar ,voda neke zemlje i do 70% proizvodnje baziraju na ovaj nacin,mi smo od toga svetlosnu godinu daleko....
Ne bi me cudilo da u skorijoj buducnosti potpuno nestanu neki proizvodjaci automobila pogotovo ako se ne prilagode,ali nista to nije strasno propadale su civilizacije i carstava sto ne bi neka auto industrija...Povratka nazad nece biti,motori sa unutrasnjim sagorevanjem ce biti proslost za deceniju dve, neke zemlje su vec usvojile ovakvu strategiju 2035 bez motora SUS. Zbog ovakvih promena najvise je na udaru evropska autoindustrija pogotovo Nemacka....Mada meni sve ovo deluje cudno i ponekad ne shvatljivo ko ce ga znati u kom pravcu ce sve otici.... :banghead: :postovanje:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Buducnost vozila sa dizel motorom.
PostPoslato: 31 Okt 2018 09:46 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Jan 2012 08:52
Postovi: 789
Lokacija: Subotica
Ime: Slobodan
Opel: Yugo 1.1EFI
Garaza: pogledaj
Ne treba zaboraviti i da naftu koristimo i za druge stvari sem dizela i benzina i da iz nafte dobijate razlicite proizvode u odredjenom procentu. Ne mozete 100l nafte pretvoriti sve u benzin, samo odredjen deo moze biti benzin, jedan deo po automatizmu ispada dizel, drugi deo ispada kerozin itd, sem ako ne mislimo prosipati benzin i dizel, kerozin se za avione mora proizvoditi jer nema resenja na vidiku za njih, kao i druge stvari koje proizvodimo iskljucimo iz nafte...

Problem sa dizelom je sto cistije zelis da sagoreva, to ga vise moras sagoreti, jer "bogata" smesa cistije sagoreva, dok benzinski motori (i sva goriva koja moze da sagori) nisu takvi. Problem je nastao kada su norme dosle do te granice da se vrtis u krug, dodajes vise nafte da bolje sagoreva ali toliko sagoreva vec da imas previse zagadjenja od uvecanje potrosnje jer prezasicena smesa umanjuje snagu i povecava potrosnju pa izostaju performanse pa da bi se to ponistilo povecava se dotok vazduha sto opet zahteva vise goriva...

_________________
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 33 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2  Sledeća

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs