Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 13 Maj 2025 01:48

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Pravila foruma


1. Naslov - treba da sadrzi model auta,
2. Slike da se ubacuju preko http://www.imageshack.us/ i u formatu thumbnail i to po tri do cetri slike u redu, sve radi lepse preglednosti i zbog ljudi koji imaju i dalje dial-up, pogledajte temu "Kako postaviti slike Vašeg automobila!"
3. ovde mozete predstaviti vase vozilo u potpunosti, znači opis + slika. Garaža bez slika automobila se smatra nekompletna.
4. Svaki off u garazi ce se brisati tako da nemate potrebe skretati s teme.



Započni novu temu Odgovori na temu  [ 8 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Vectra C 1.9 CDTI 120 KS
PostPoslato: 01 Avg 2014 18:09 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 24 Apr 2014 12:18
Postovi: 15
Lokacija: Petrovaradin
Ime: Miroslav
Opel: Vectra C 1.9 cdti 120 KS
Slika

Slika

Slika

Pozdrav prijatelji! :)

Evo tacno mesec dana sam vlasnik ovog auta, sto sam najavio nedavno u temi u kojoj sam se predstavio, pa evo nekih primecenja, kao i pitanja za vas, bolje poznavaoce materije... :)

Prvo, podaci: auto je kupljen nov u Srbiji, aprila 2005. i vozio ga je samo jedan covek, inace jedan od direktora jednog velikog novosadskog preduzeca, koji se ne razume u tehniku/mehaniku/elektroniku pa je i u slucaju najsitnijeg zvuka koji se pojavi, ili ikakve druge nesigurnosti, terao auto u servis, i uvek kad nesto nije savrseno, problem resavao recenicom: "Stavite vi to novo". Jbg, moze mu se tako... Prodavao ju je jer je kupio novog Qashqai-a. Do prodaje, presla je 118.5 hiljada, a evo sad je na 120k. :) Veliki servis, kao i zamena zamajca (u sta najiskrenije sumnjam da je bilo neophodno) obavljeni su na 99.5k, a mali servisi svi na pocetku svakog proleca. Dobio sam i gotovo nov set zimskih guma (koriscen samo 2k kilometara zimus).

Predjoh dakle za prvi mesec nepunih 1.5k kilometara, i evo prvih impresija. Prevashodno cu uporedjivati svoju Vectru C 1.9 CDTI 120 KS sa istom Vectrom ali 2.2 benzincem od 155 KS, Octaviom II 1.9 TDI 105 KS i Astrom H sedan 1.8 benz 122 KS. Njih sam vozio dovoljno da ih osetio, a pre Vece posedovao sam samo - Stojadina. :)

Sami utisci u voznji su odlicni. Auto vuce, tj. reaguje na gas malko slabije od Octavie, s tim da moram da naglasim da je kod Octavie to gotovo neprirodno - svaki kontakt noge sa gasom ucini da auto poskoci, koliko god ga nezno pritisnuo, cap, odjednom eto ga na 85 km/h, u trecoj... Vectra dizel sasvim zustro reaguje na gas kad je u obrtajima, usudjujem se da kazem bolje i od benzinske Vectre koju sam vozio, a od Astre svakako, od Octavie ne, ali to mi cak vise i odgovara. Medjuubrzanje je ovde nekako linearnije, i vozac ima bolju kontrolu nad vozilom. Sama startnost je nesto slabija nego kod benzinca, i sad da li sam ja blesav, ili ne, ali cim brzina vozila i stepen prenosa nisu uskladjeni (tipa treca brzina, a vozilo ide 20 km/h), dizel pocne da se buni vise nego benzinac. Ima li to veze sa karakteristikama dizela, ili sam pio nesto veceras..? :D

Sem toga, auto se odlicno vozi, fluidan je u voznji, menjac je odlican. Lezanje i stabilnost su sjajni, primetno bolji od Octavie i Astre, mada i gume su sire, 205/55, pa to i ne cudi, posebno jer je tezina auta citavih 1.5 tona...

Udobnost je bolja od svih auta koje sam naveo, ali sam svestan da je daleko od, recimo, C5 ili Lagune. Ipak, meni je sasvim ok. Vise i volim maalko tvrdja, ali i robusnija vozila. Zvuk sa zvucnika je odlican, i na maksimumu prilicno glasan, a radio nije bas sjajan kad je prijem signala u pitanju. Klima sredi stanje u vozilu i u toku ovih sparnih dana vec za minut, dva, a u amanet od prethodnog vlasnika mi je ostao pomalo syeban tockic klime, koji ne menja intenzitet okretanjem levo-desno bas prezicno, ali snadjem se nekako.

Potrosnju sam sipanjem pola rezervoara (30l) i voznjom oko 400km na otvorenom (do Bratunca u Republici Srpskoj) i ostalo po Zvorniku, Bratuncu i NS (gde su Zvornik i Bratunac gori u smislu gradske voznje od NS) procenio na ispod 6l u takvoj konstelaciji uslova, posto sam presao nesto preko 500km. Otprilike potrosnja i jeste oko 5 na otvorenom, pri 80 km/h u petoj ili 100 km/h u sestoj, a u gradu je preko 8 litara, sigurno. Mozda sam u gradu ocekivao zrno manje, ali nisam ocekivao da ce tako malo ici na otvorenom...

Sto se nekih sitnica koje mi se ne svidjaju tice, pohabala se plastika kako na rukohvatima vozackih vrata, tako i koza na samom vrhu drske menjaca. Pored toga, zastitna plastika ispod branika je s prednje strane prilicno niska, pa se mora paziti na bankine i slicno...

E sad, u vezi pominjanih sumnji koje sam najavio na pocetku... Prvo, problemi sa gasenjem koji mi se desavase pri skoro zaustavljanju pa pokusaju kretanja u drugoj (jos na uzbrdici), bili su samo pojava tokom privikavanja na dizel i na kvacilo koje ne reaguje u gornjoj polovini hoda. Nekoliko dugogodisnjih vozaca dizela koji su sedeli na suvozackom mestu ubedjivali su me da auto vuce sasvim dobro u svim stepenima prenosa i da ne primecuju nikakav problem, a i evo, nije mi se nista slicno desilo vec neko vreme. Jednom sam jos samo bio nezadovoljan "vucom" automobila - bez zaleta sam krenuo na jedan gadan uspon, i ubrzo stao na njemu, svojevoljno, jer sam video da se auto muci u drugoj, te povukoh rucnu i dadoh gas, ali nakon sto sam je vratio, auto se i pored jedno 3k obrtaja nije pokrenuo, za nekih sekund, dva gasa... Da li bi se pokrenuo uz jaci gas, ili ne, ne znam, vratih se 10ak metara nazad, na pocetak uspona i krenuh normalno uza nj. E sad, opet, mozda je kriv i sam uspon, jer stvarno je, sto bi narod rekao, k'o uz nos, mozda sam ja, a mozda i Vectra... :D

Sto se lampice tice, koja se upalila ispod rpm kazaljke, to je ona za airbag, sto sam lako utvrdio jer je i upozorenje za funkcionisanje airbag-a sa sve slikom te lampice, ispisano na vratima auta, tacnije onom delu koji se ne vidi kada su zatvorena. :) Videh to pre desetak dana, i iskren da budem, bio sam lenj da do sad to podobnije pogledam. Kaze mi frend da neki senzor za airbag ispod sedista treba da se pogleda, pise u prirucniku- zna li neko nesto vise o tome? Ako je nesto prekomplikovano, prepustio bih to servisu, naravno. :)

Od problema, primetio sam jos sledece:
- levi brisac, dakle ispred vozaca, udara u a-stub prilikom brisanja, ne svakim zamahom, ali ponekad, i to pomalo nervira, mada lepo brise
- ili mi daljinsko otkljucavanje ne funkcionise dobro, ili mi je baterija u kljucu slaba; od samog preuzimanja kola, da bih ga otkljucao, morao bih prici vrlo blizu, na manje od 2m, da bi u jednom momentu taj konkretni kljuc totalno otkazao poslusnost, a drugi je dobro radio 5, 6 dana da bi i on oslabio, jer vrata mogu da se otkljucaju samo ako se oopasno pritisne; prvo da li da sumnjam na neki kvar citavog sistema, ili da samo zamenim bateriju na oba kljuca, i ako je to slucaj - gde?

Kad smo kod toga, odmah prelazim na sledece pitanje - postoji li neki servis u NS ili okolini koji biste posebno preporucili? Auto je do sad servisiran u servisima Brzak (zvanicni, ako sam dobro shvatio) i Bojovic, i prethodni vlasnik kaze da je njihovim uslugama i cenama bio zadovoljan. Ipak, ako postoji neki doajen u ovoj oblasti, koji pritom ne dere kozu s ledja, bio bih zahvalan da mi ga predstavite. :)

To je to za sad, raspisah se posteno, pa da kazem i jos samo ukratko ono "glavno" - opsti utisak posle prvog meseca mi je odlican! Svi mi rekose da cu sa ovakvim vozilom vise prelaziti, i bili su u pravu, milina je voziti, i znacajno radje se odlucujem na voznju nego pre, posebno kad su u pitanju situacije gde i ne moram da vozim. Pa, predvidjam da cemo se Vectra i ja lepo druziti, samo ukoliko ne bude neocekivanih problema. :)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Vectra C 1.9 CDTI 120 KS
PostPoslato: 02 Avg 2014 12:02 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 25 Apr 2012 21:06
Postovi: 1060
Lokacija: Bgd
Ime: Aleksandar
Opel: Manta b 1.2s 75', volvo v40 1.9dci 2004.
Garaza: pogledaj
lepa masinica :0 sto se tice greske za air bag, verovatno te zeza senzor ispod sedista, ja imam isti problem i stalno je upaljena lampica ali sam se i navikao. cekam kad budem jednom isao u servis da vise stvari odradim jednim odlaskom. a kljuc mora na vecoj daljini da otkljucava i zakljucava. moguce da su baterije oslabile. skini ih i sa njima idi do prodavnice gde se prodaju baterije. ja sam menjao i kod mene je ista kao za aparat za merenje nivoa secera u krvi, tako da ako ti je ista, mozda i u apoteci mozes da nadjes baterije :)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 02 Avg 2014 12:09 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 24 Apr 2014 12:18
Postovi: 15
Lokacija: Petrovaradin
Ime: Miroslav
Opel: Vectra C 1.9 cdti 120 KS
Kul, tako cu i uraditi, za pocetak. :) Hvala na komentaru.

Ima li ko odgovor za servis, ili da postavim pitanje na prikladnijem mestu? :)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Vectra C 1.9 CDTI 120 KS
PostPoslato: 02 Dec 2014 17:51 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 24 Apr 2014 12:18
Postovi: 15
Lokacija: Petrovaradin
Ime: Miroslav
Opel: Vectra C 1.9 cdti 120 KS
Evo mene opet. :)

Nesto sam malo servisirao na Veci ovih dana, pa daj rek'o onda da sredim sve kad sam se zaleteo - ostali su mi jos farovi, koji se magle sa unutrasnje strane.

Serviser, kao i jos jedan poznanik koji se bavi poliranjem farova, rekose mi da mi ne vredi da se far skida i silikonise, sto je bio prvi predlog kada sam pomenuo svoj problem. Naime, kazu da se to uvek vraca, ne postoji garancija da ce nakon silikonisanja trajno nestati problem, pa savetuju nove farove, ili prosto da vozim tako, mada se sad vec slabije vidi od zamagljenosti.

Sta vi kazete? I, ako znate nekoga ko bi otlonio moj problem, a da je blizu NS, vicite. :)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Vectra C 1.9 CDTI 120 KS
PostPoslato: 02 Dec 2014 17:56 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 25 Apr 2012 21:06
Postovi: 1060
Lokacija: Bgd
Ime: Aleksandar
Opel: Manta b 1.2s 75', volvo v40 1.9dci 2004.
Garaza: pogledaj
to mozes da resis ako sa donje strane kucista fara izbusis rupicu, tako ti se sigurno nece stvarati kondenzat.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Vectra C 1.9 CDTI 120 KS
PostPoslato: 02 Dec 2014 18:05 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 24 Apr 2014 12:18
Postovi: 15
Lokacija: Petrovaradin
Ime: Miroslav
Opel: Vectra C 1.9 cdti 120 KS
Busilica, ili rucno?

Koliki treba da bude precnik?

I najvaznije - da li mora da se skida far da bi se to uradilo, ili mu se moze nekako pristupiti bez skidanja?

Izvinjavam se sto gnjavim, jednostavno nemam iskustva sa ovim, a zelim da ga steknem.

Hvala! :)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Vectra C 1.9 CDTI 120 KS
PostPoslato: 02 Dec 2014 20:45 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 25 Apr 2012 21:06
Postovi: 1060
Lokacija: Bgd
Ime: Aleksandar
Opel: Manta b 1.2s 75', volvo v40 1.9dci 2004.
Garaza: pogledaj
skine se far, rupicu 3-4 mm debljine izbusis na pogodnom mestu ispod fara, ne znam kako ti izgleda far odozdo.... mada ne znam da li ti farovi imaju sa strane crevca za odvod kondenzata, ja na v40 imam pa nemam problema sa magljenjem.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Vectra C 1.9 CDTI 120 KS
PostPoslato: 02 Dec 2014 20:53 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 24 Apr 2014 12:18
Postovi: 15
Lokacija: Petrovaradin
Ime: Miroslav
Opel: Vectra C 1.9 cdti 120 KS
Hmm... Gledacu to nekako da saznam. Hvala u svakom slucaju. :)


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 8 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 45 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs