


Pozdrav prijatelji!

Evo tacno mesec dana sam vlasnik ovog auta, sto sam najavio nedavno u temi u kojoj sam se predstavio, pa evo nekih primecenja, kao i pitanja za vas, bolje poznavaoce materije...

Prvo, podaci: auto je kupljen nov u Srbiji, aprila 2005. i vozio ga je samo jedan covek, inace jedan od direktora jednog velikog novosadskog preduzeca, koji se ne razume u tehniku/mehaniku/elektroniku pa je i u slucaju najsitnijeg zvuka koji se pojavi, ili ikakve druge nesigurnosti, terao auto u servis, i uvek kad nesto nije savrseno, problem resavao recenicom: "Stavite vi to novo". Jbg, moze mu se tako... Prodavao ju je jer je kupio novog Qashqai-a. Do prodaje, presla je 118.5 hiljada, a evo sad je na 120k.

Veliki servis, kao i zamena zamajca (u sta najiskrenije sumnjam da je bilo neophodno) obavljeni su na 99.5k, a mali servisi svi na pocetku svakog proleca. Dobio sam i gotovo nov set zimskih guma (koriscen samo 2k kilometara zimus).
Predjoh dakle za prvi mesec nepunih 1.5k kilometara, i evo prvih impresija. Prevashodno cu uporedjivati svoju Vectru C 1.9 CDTI 120 KS sa istom Vectrom ali 2.2 benzincem od 155 KS, Octaviom II 1.9 TDI 105 KS i Astrom H sedan 1.8 benz 122 KS. Njih sam vozio dovoljno da ih osetio, a pre Vece posedovao sam samo - Stojadina.

Sami utisci u voznji su odlicni. Auto vuce, tj. reaguje na gas malko slabije od Octavie, s tim da moram da naglasim da je kod Octavie to gotovo neprirodno - svaki kontakt noge sa gasom ucini da auto poskoci, koliko god ga nezno pritisnuo, cap, odjednom eto ga na 85 km/h, u trecoj... Vectra dizel sasvim zustro reaguje na gas kad je u obrtajima, usudjujem se da kazem bolje i od benzinske Vectre koju sam vozio, a od Astre svakako, od Octavie ne, ali to mi cak vise i odgovara. Medjuubrzanje je ovde nekako linearnije, i vozac ima bolju kontrolu nad vozilom. Sama startnost je nesto slabija nego kod benzinca, i sad da li sam ja blesav, ili ne, ali cim brzina vozila i stepen prenosa nisu uskladjeni (tipa treca brzina, a vozilo ide 20 km/h), dizel pocne da se buni vise nego benzinac. Ima li to veze sa karakteristikama dizela, ili sam pio nesto veceras..?

Sem toga, auto se odlicno vozi, fluidan je u voznji, menjac je odlican. Lezanje i stabilnost su sjajni, primetno bolji od Octavie i Astre, mada i gume su sire, 205/55, pa to i ne cudi, posebno jer je tezina auta citavih 1.5 tona...
Udobnost je bolja od svih auta koje sam naveo, ali sam svestan da je daleko od, recimo, C5 ili Lagune. Ipak, meni je sasvim ok. Vise i volim maalko tvrdja, ali i robusnija vozila. Zvuk sa zvucnika je odlican, i na maksimumu prilicno glasan, a radio nije bas sjajan kad je prijem signala u pitanju. Klima sredi stanje u vozilu i u toku ovih sparnih dana vec za minut, dva, a u amanet od prethodnog vlasnika mi je ostao pomalo syeban tockic klime, koji ne menja intenzitet okretanjem levo-desno bas prezicno, ali snadjem se nekako.
Potrosnju sam sipanjem pola rezervoara (30l) i voznjom oko 400km na otvorenom (do Bratunca u Republici Srpskoj) i ostalo po Zvorniku, Bratuncu i NS (gde su Zvornik i Bratunac gori u smislu gradske voznje od NS) procenio na ispod 6l u takvoj konstelaciji uslova, posto sam presao nesto preko 500km. Otprilike potrosnja i jeste oko 5 na otvorenom, pri 80 km/h u petoj ili 100 km/h u sestoj, a u gradu je preko 8 litara, sigurno. Mozda sam u gradu ocekivao zrno manje, ali nisam ocekivao da ce tako malo ici na otvorenom...
Sto se nekih sitnica koje mi se ne svidjaju tice, pohabala se plastika kako na rukohvatima vozackih vrata, tako i koza na samom vrhu drske menjaca. Pored toga, zastitna plastika ispod branika je s prednje strane prilicno niska, pa se mora paziti na bankine i slicno...
E sad, u vezi pominjanih sumnji koje sam najavio na pocetku... Prvo, problemi sa gasenjem koji mi se desavase pri skoro zaustavljanju pa pokusaju kretanja u drugoj (jos na uzbrdici), bili su samo pojava tokom privikavanja na dizel i na kvacilo koje ne reaguje u gornjoj polovini hoda. Nekoliko dugogodisnjih vozaca dizela koji su sedeli na suvozackom mestu ubedjivali su me da auto vuce sasvim dobro u svim stepenima prenosa i da ne primecuju nikakav problem, a i evo, nije mi se nista slicno desilo vec neko vreme. Jednom sam jos samo bio nezadovoljan "vucom" automobila - bez zaleta sam krenuo na jedan gadan uspon, i ubrzo stao na njemu, svojevoljno, jer sam video da se auto muci u drugoj, te povukoh rucnu i dadoh gas, ali nakon sto sam je vratio, auto se i pored jedno 3k obrtaja nije pokrenuo, za nekih sekund, dva gasa... Da li bi se pokrenuo uz jaci gas, ili ne, ne znam, vratih se 10ak metara nazad, na pocetak uspona i krenuh normalno uza nj. E sad, opet, mozda je kriv i sam uspon, jer stvarno je, sto bi narod rekao, k'o uz nos, mozda sam ja, a mozda i Vectra...

Sto se lampice tice, koja se upalila ispod rpm kazaljke, to je ona za airbag, sto sam lako utvrdio jer je i upozorenje za funkcionisanje airbag-a sa sve slikom te lampice, ispisano na vratima auta, tacnije onom delu koji se ne vidi kada su zatvorena.

Videh to pre desetak dana, i iskren da budem, bio sam lenj da do sad to podobnije pogledam. Kaze mi frend da neki senzor za airbag ispod sedista treba da se pogleda, pise u prirucniku- zna li neko nesto vise o tome? Ako je nesto prekomplikovano, prepustio bih to servisu, naravno.

Od problema, primetio sam jos sledece:
- levi brisac, dakle ispred vozaca, udara u a-stub prilikom brisanja, ne svakim zamahom, ali ponekad, i to pomalo nervira, mada lepo brise
- ili mi daljinsko otkljucavanje ne funkcionise dobro, ili mi je baterija u kljucu slaba; od samog preuzimanja kola, da bih ga otkljucao, morao bih prici vrlo blizu, na manje od 2m, da bi u jednom momentu taj konkretni kljuc totalno otkazao poslusnost, a drugi je dobro radio 5, 6 dana da bi i on oslabio, jer vrata mogu da se otkljucaju samo ako se oopasno pritisne; prvo da li da sumnjam na neki kvar citavog sistema, ili da samo zamenim bateriju na oba kljuca, i ako je to slucaj - gde?
Kad smo kod toga, odmah prelazim na sledece pitanje - postoji li neki servis u NS ili okolini koji biste posebno preporucili? Auto je do sad servisiran u servisima Brzak (zvanicni, ako sam dobro shvatio) i Bojovic, i prethodni vlasnik kaze da je njihovim uslugama i cenama bio zadovoljan. Ipak, ako postoji neki doajen u ovoj oblasti, koji pritom ne dere kozu s ledja, bio bih zahvalan da mi ga predstavite.

To je to za sad, raspisah se posteno, pa da kazem i jos samo ukratko ono "glavno" - opsti utisak posle prvog meseca mi je odlican! Svi mi rekose da cu sa ovakvim vozilom vise prelaziti, i bili su u pravu, milina je voziti, i znacajno radje se odlucujem na voznju nego pre, posebno kad su u pitanju situacije gde i ne moram da vozim. Pa, predvidjam da cemo se Vectra i ja lepo druziti, samo ukoliko ne bude neocekivanih problema.
