Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 22 Jun 2025 21:41

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 29 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2  Sledeća
Autoru Poruka
 Tema posta: Air Ride DIY
PostPoslato: 14 Feb 2013 06:27 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Feb 2012 15:20
Postovi: 51
Lokacija: Beograd
Ime: Ivan
Opel: GP
Bacio sam se u projekat da napravim Air Ride sistem za djunta(skoro isti princip kod vecine vozila). Imam ideju, imam skicu, imam volju, nemam pare ni delove :ludilo2:
Potrebna mi je mala pomoc ko hoce da podrzi projekat, u vidu informacija i pomoci pri nalazenje potrebnih delova i materijala.
Nemam sledece i gde mogu da nadjem:

vazdusni jastuk malih dimenzija velike savitljivosti(sve sto sam nasao za teretni program je sacuvaj boze ogromno)
Najpovoljniji oblik http://www.mapet-tuning.com/xxx/air/pod ... er_all.jpg

kompresor na 12v ili 220v do 1000w snage sa dobrim duty cycle-om

Zanimaju me sledece stavke:
elektro ventili za plin npr, do koliko bari trpi? Ima li sta slicno ali npr bez filtera za gas na njemu? Sta bih jos mogao da koristim za prekidanje vazduha, do 10-15 bari

Koju bocu mogu da kostim za skladistenje vazduha, i gde mogu da nadjem boce malih kapaciteta(5-10L, ne previse debelih zidova) a da budu slicne kao plinske cilindricne boce po obliku.

Kako ugurati semering na ovo mesto http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 4683_n.jpg (crni kruzici)

Btw, 3 semeringa klize po telu amortizera http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 3633_n.jpg
dok druga tri stoje mirno na kucistu i oni nisu neki problem.


Trenutno su najveci problem jastuci, gde ih naci po razumnoj ceni(prva slika, par kosta oko 300e, pa da su pozlaceni kostali bi manje).

Molim hejtere da zadrze misljenje za sebe :ok:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Air Ride DIY
PostPoslato: 14 Feb 2013 09:32 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 08 Feb 2009 11:40
Postovi: 589
Lokacija: mostar
Ime: sreto
Opel: calibra rwd biturbo
Garaza: pogledaj
vatrogasnu bocu mozes iskoristit kao tank.jastuci od kamiona sto kabinu amortizuju mozda i mogli.ventil od plina drzi do 70 bara.i imas omegine amortizere na zrak oni se mogu iskoristit za zadnji trap


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Air Ride DIY
PostPoslato: 14 Feb 2013 10:25 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 30 Jan 2011 20:12
Postovi: 6277
Lokacija: Subotica
Ime: Rade
Opel: Kadett E
Garaza: pogledaj
Evo ako će ti nešto pomoći, sećam se firme prevozio sam vazdušne jastuke kada sam bio radio kao kurir
http://www.yugobelt.rs/public/navigo.ph ... ni_jastuci

Što se tiče ostalih delova, možda ti pomogne nešto od starijih modela citroena

_________________
Daka je napisao:
...Ali sve dok se calibre rasturaju u delove i budze kadeti ja sam srecan


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Air Ride DIY
PostPoslato: 14 Feb 2013 11:22 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
Imas astre f karavan, koje imaju vazdusno oslanjanje (uz kombinaciju klasicnog za zadnji trap), zbog povecanja nosivosti !

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Air Ride DIY
PostPoslato: 14 Feb 2013 14:11 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 04 Apr 2012 21:45
Postovi: 1067
Lokacija: Ruma
Ime: Milan
Opel: Kadett 1.8 8v
Garaza: pogledaj
jesi razmisljao da to radis sa uljnom pumpom i uljnim amortizerom ?

_________________
" Najvaznije je stalno postavljati pitanja ! " Albert Einstein


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Air Ride DIY
PostPoslato: 14 Feb 2013 15:03 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Feb 2012 15:20
Postovi: 51
Lokacija: Beograd
Ime: Ivan
Opel: GP
Razmisljao sam o hidraulici, ali ne vredi, mnogo je komplikovanije. Vazdusno je najjednostavnije za sad.
Yugobelt, hledao sam ponudu, sve su ogromni jastuci. Zadnji je mozda dobar ali ima jako mali hod...


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Air Ride DIY
PostPoslato: 14 Feb 2013 16:21 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 01 Jun 2011 13:57
Postovi: 2068
Lokacija: Veliko Gradiste
Ime: Stefan
Opel: ex Kadett e 1.3
a jel si razmisljao da recimo odes u Madjarsku ili negde drugde van gde ljudi to vec rade i da das pare i dobijes sve na gotovo i nema zezancije za tebe :)

_________________
Чему то служи а још и не ради.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Air Ride DIY
PostPoslato: 14 Feb 2013 17:51 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Feb 2012 15:20
Postovi: 51
Lokacija: Beograd
Ime: Ivan
Opel: GP
Samo jos da vidim da ubijem nekoga za 1000-1500e kesha i odoh odmah...
btw, za 1000-1500e dobijem klot klot air ride, bukvalno na rucne slavine... Tako da...


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Air Ride DIY
PostPoslato: 14 Feb 2013 17:58 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4420
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Stefane... mašiš poentu celog projekta.
Ivane.. ideja je cool... ali ja ipak glasam za hidrauliku.

Komplikovano? Uopšte nije.... samo uzmeš sve elemente 4x4 pogona sa calibre/vectre OSIM reduktora... pošto reduktor obično zvizne, verujem da ventile, creva, akumulator pritiska i sl. uopšte nije teško naći.... ja imam sve to (treba da se ispita ispravnost samo) i poklanjam ti.

Sve što (po mom mišljenju) treba uraditi:

Na crevo visokog pritiska koje ide u reduktor (kojeg sad nema) staviti račvu sa 4 izlaza (napravi ti strugar). Na svaki izlaz po jednu baraknu cev (kao za kočnice) do uljnog amortizera.

Prednosti:
- dostupnost delova (kao što rekoh, nađi calibru/vectru A sa pogonom kojoj je crko reduktor.... ili da ja nađem te delove i dajem ti ih)
- nema opterećenja el. mreže auta (hidraulika koristi servo i kači se na servo pumpu koja NE BI bila dodatno opterećena jer je tu akumulator pritiska)
- Jednostavna montaža (bakarne cevke se lako oblikuju i obrađuju u odnosu na potrebe vozila)

Mane:
- Ne znam kako bi mogao da postigneš među visinu jer... kada ima pritisak, auto je najviši.... kada nema pritisak najniži.... ne znam kako bi postigao neku među visinu.

Razmisli :;)

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Air Ride DIY
PostPoslato: 14 Feb 2013 18:12 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
ovo je dobra fora za vectre (nije pogodno za calibre jer nije taj tip auta) da napravis allroud ko audi...

samo to sa visinom treba resiti, ne razumem se nesto u hidrauliku ali treba imati hidraulicnu jedinicu koja moze da daje 3 nivoa pritiska u kombinaciji sa nepovratnim ventilom, i nekom elektrikom koja upravlja tom centralom, modovi;
allroud, normal, sport ... :love:

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Air Ride DIY
PostPoslato: 14 Feb 2013 18:26 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Jan 2012 08:52
Postovi: 789
Lokacija: Subotica
Ime: Slobodan
Opel: Yugo 1.1EFI
Garaza: pogledaj
Necu bas pomoci mnogo i ne znam koji je tacno cilj ovoga (tj da li je cilj da u najnizem nivou auto bude na zemlji prakticno i tockovi do pola pod rubom), ali zbog bezbednosti i performansi, ja bih oko ovoga razmisljao u nekom pravcu sportske opruge za drasticno spustanje (lupam 60mm) i onda na oprugi ili ispod nje "jastuk" manjih dimenzija. Tako bi se dobilo relativno nisko vozilo sa dobrim osobinama i zadrzanom bezbednoscu uz podizanje sa jastucima po potrebi pri nekim manjim brzinama... Mada kazem, ne znam koji je smisao ovoga, moja ideja bi se verovatno dobro pokazala u svakodnevnom koriscenju ako nije cilj da auto bude bukvalno do zemlje... :wink: Probaj potraziti na bubanj potoku ili negde slicno jastuke, nisam imao iskustva niti sam licno video, ali sam citao na netu da su bili neki jastuci za Lade koji se rucno naduvaju da se auto ne spusti previse pod opterecenjem... Verujem da bi mogli da se preprave da se duvaju preko kompresora... ;)

_________________
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Air Ride DIY
PostPoslato: 14 Feb 2013 18:51 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Feb 2012 15:20
Postovi: 51
Lokacija: Beograd
Ime: Ivan
Opel: GP
Cilj je da kad hocu da se zajebavam na skupu, patosiram auto bash tako kako si rekao, tockovi da dodju pod rub, i laganica samo. Kad idem sa skupa pritisnem dugme PSSSSSS i eto me na fabrickoj visini sa fabrickom stabilnoscu. Nije cilj bolja upravljivost u krivinama. Kad je spusten samo laganica, ne brze od 20kmh, klasican kruzing, kad je dignut, fabrika i to je to. Ja svaki vikend da vrtim gevinde nemam nameru, pa ovo je ja mislim najbolje resenje. A znam da ima brdo ljudi koji bi isto to zeleli. Svi bi spustili svoj auto ali im nasi lepi putevi ne dozvoljavaju.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Air Ride DIY
PostPoslato: 14 Feb 2013 19:05 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Jan 2012 08:52
Postovi: 789
Lokacija: Subotica
Ime: Slobodan
Opel: Yugo 1.1EFI
Garaza: pogledaj
Pa retko koji narodni auto ima neku specijalnu stabilnost, nisam upoznat iz licnog iskustva niti imam nekoga sa iskustvom u koriscenju vozila sa jastucima, ali nesto malo sto sam citao po netu u inostranstvu, nisu se hvalili nesto posebno sa stabilnoscu cak i kad se uporedi sa fabrickim autom, vise kao auto samo za voznju na skupove... Mada, naisao sam samo na jednu firmu koja se hvalila dobrim performansama i po snimcima koje sam video, vrlo dobro ide ;) Licno ja sam prilicno pesimista oko tih jastuka, mada vrlo lako mogu da gresim, nisam imao licnog iskustva... Zato sam vise u fazonu neke kombinacije opruga i jastuka.

Nesto "pametno" vise nemam da dodam, sem da obratis paznju na to koliko delovi oslanjanja mogu da podnesu spustanje, cak i ako uzmemo u obzir da auto samo stoji totalo zakucan, lako se desi da neki deo oslanjanja udara u karoseriju i slicno, a mozda ni amortizeri ne mogu toliko da se sabiju pa ces imati dodatan trosak oko toga.

_________________
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Air Ride DIY
PostPoslato: 14 Feb 2013 19:08 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
Sto se tice vazdusnih jastuka, jedino da pogledas da li mogu da se napashu od kabine kamiona, ili cak i neki viljuskari ih koriste. To su najmanji koje se na ovim prostorima mogu naci. Za sve ostalo samo preko grane, i to racunaj da nije jeftino.
Problem kad sam pravis nastaje u tome sto je vrlo tesko regulisati podjednaku visinu vozila. Morao bi da budes na bash ravnom i da regulises posebno prednje, posebno zadnje.
Trap koji ti imas na vozilu (prednji), je vrlo tesko prilagoditi jastucima. To se mnogo lakse radi na starim trapovima, kao sto je kod mante i ascone.
Nekad davno sam se raspitivao i testirao neke vazdusne jastuke. Htedoh na fordu da pravim za zahebanciju,...ali sam digao ruke zbog velikih ulaganja sto novcano sto radovi i prepravke.

Mislim da nisu toliko cesto skupovi da bi se opravdalo toliko ulaganje ;)

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Air Ride DIY
PostPoslato: 14 Feb 2013 19:11 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 11 Feb 2008 12:12
Postovi: 2556
Lokacija: Monfalcone --> Sabac
Ime: Radmilo
Opel: Od 1.3 do 2.0 :)
Garaza: pogledaj
Svaka cast za ovo,i nadam se da ces se upustiti u projekat i ostalo.Jugisa ne vidim zasto airride ne bi bio bezbedan.pa prikolica za sleper se drzi na 6 jastuka a zajedno sa robom kad je puna ima 30tak tona :) elem evo i od mene jedan predlog..mozda i najlakse ...elektricni viljuskar,za skladistenje paleta,ima hidrauliku u sebi,pumpu,rezervoar i sve ostalo.podize 2t na 4 metra,ima prekidac gore dole,kad ne drzis prekidac stopira tu visinu i to je to?

_________________
Delovi za skoro sve opele.Info pp


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Air Ride DIY
PostPoslato: 14 Feb 2013 19:58 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Jan 2012 08:52
Postovi: 789
Lokacija: Subotica
Ime: Slobodan
Opel: Yugo 1.1EFI
Garaza: pogledaj
Zato sto zbog niskih troskova izrade i potrebnih dimenzija, nece se koristiti jastuci specijalno dizajnirani za tu namenu, nego ce da se frikombinuje... Ne kazem da se sleteti sa puta cim krene, ali treba uzeti mnogo stvari u obzir i licno meni ne bi bilo lagodno da vozim taj auto. Ne iz razloga sto ne verujem da ce to biti dobro, nego sto neko mora da bude prvi da testira kako se ponasa pa nikad ne znas sta ce i kad da popusti... Kada neko predje 100.000km sa time e onda mogu reci da bih u teoriji vozio neciji auto iz prostog razloga sto znam da to tako funkcionise ;) Uz to brzine koje se postizu sa autom su vece i uz to se ocekuje da reaguje na neke neocekivane poteze, kamion vozis pravo pa ako nesto izleti, samo se prepustis :D

Mada to sam samo ja, tako mi je bilo nelagodno i kad sam sebi napravio oslanjanje iako jedini opravdan strah je bilo da mozda pukne neki var ili saraf (iako je 10.9 kvalitet), al eto posle desatak km, sve je proslo :D

_________________
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Air Ride DIY
PostPoslato: 14 Feb 2013 21:10 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 04 Apr 2012 21:45
Postovi: 1067
Lokacija: Ruma
Ime: Milan
Opel: Kadett 1.8 8v
Garaza: pogledaj
To o sigurnosti nema potrebe komentarisati ... kako god se napravi sigurno ce se voditi racuna da bude sto sigurnije ... Ne znam koliko je lako podesavati pritisak vazduha i nisam siguran da bi to islo tako lako jer kad covek sedne na vozacevo mesto nece biti isti pritisak ni na jednom tocku ocu da kazem da ce biti prilican problem sa nivelacijom ... a i hidraulika ima svojih mana jer je ona pretvrda kad se nabije pritisak ulja u amortizer tesko da ce to raditi kao amortizer a jos manje kao opruga auto ce biti kao zavaren i to ce biti problem i to veliki tako da hidraulika po mom misljenju ipak otpada ...

_________________
" Najvaznije je stalno postavljati pitanja ! " Albert Einstein


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Air Ride DIY
PostPoslato: 14 Feb 2013 21:25 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Jan 2012 08:52
Postovi: 789
Lokacija: Subotica
Ime: Slobodan
Opel: Yugo 1.1EFI
Garaza: pogledaj
Slazem sa napisanim oko amortizera posto odlicno znam koja je razlika u ponasanju auta koji ima gusce ulje od fabrickog (a isto ce se desiti ako se nabije ulje pod pritiskom, bicegusce) i nekog amortizera koji je izradjen i dizajniran sa povecanom tvrdocom, plus je pitanje da li amortizeri mogu da podnesu potrebno povecanje pritiska u njima a ako su gasni amortizeri, onda ce gas da iscuri pri prepravci pa se gubi na kvalitetu u funkcionisanju amortizera.

_________________
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Air Ride DIY
PostPoslato: 14 Feb 2013 22:03 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Feb 2012 15:20
Postovi: 51
Lokacija: Beograd
Ime: Ivan
Opel: GP
Resio sam nivelaciju, takodje i dugotrajnost amortizera, resio sam i stabilnost, cak i sigurnost.
Najveci problem je naci jastuke sad :)
Jel cuo nekad neko da se kod nas prave neki jastuci? Ne?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Air Ride DIY
PostPoslato: 14 Feb 2013 22:09 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 04 Apr 2012 21:45
Postovi: 1067
Lokacija: Ruma
Ime: Milan
Opel: Kadett 1.8 8v
Garaza: pogledaj
Ne znam da li bi odgovarali jastuci od onih pneumatskih dizalica koje koriste vulkanizeri ...

_________________
" Najvaznije je stalno postavljati pitanja ! " Albert Einstein


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Air Ride DIY
PostPoslato: 14 Feb 2013 22:12 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Feb 2012 15:20
Postovi: 51
Lokacija: Beograd
Ime: Ivan
Opel: GP
Suvise siroke :/
Ali takav oblik odgovara odlicno :)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Air Ride DIY
PostPoslato: 14 Feb 2013 22:35 
OffLine
Iskusni Opeldžija

Pridružio se: 24 Jun 2010 19:23
Postovi: 2135
Lokacija: Beograd/Mirijevo
Ime: Mihajlo
Opel: Corsa C GSI
Garaza: pogledaj
Nađi manju dizalicu :) :P

_________________
http://www.corsa-tigra.in.rs/index.php


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Air Ride DIY
PostPoslato: 14 Feb 2013 22:50 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 05 Nov 2011 13:18
Postovi: 165
Lokacija: Sremska Mitrovica
Ime: Aleksandar
Opel: Astra G
pa ne razumem sad cemu je poenta ovoga,ako ces voziti i dalje fabricku visinu,a na skupu ces da zavrnes do panja i pravis se dasa
i na koliko to skupova mesecno ti ides kad tebi treba ovo?

uzmi brate nize opruge,da ti odgovara visina ili kupi gewinde i vozi se ko covek,ne znam zasto izmisljati toplu vodu

ja licno imam gewinde,auto je stabilan full,a kad idem na skup podignem auto,cak ni ne skidam tocak,i zavrnem do kraja...


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Air Ride DIY
PostPoslato: 14 Feb 2013 22:52 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 04 Apr 2012 21:45
Postovi: 1067
Lokacija: Ruma
Ime: Milan
Opel: Kadett 1.8 8v
Garaza: pogledaj
da nisi ljubomoran sto ce da se pravi dasa :ludilo2:

_________________
" Najvaznije je stalno postavljati pitanja ! " Albert Einstein


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Air Ride DIY
PostPoslato: 14 Feb 2013 22:52 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 05 Nov 2011 13:18
Postovi: 165
Lokacija: Sremska Mitrovica
Ime: Aleksandar
Opel: Astra G
uvek :D


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 29 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2  Sledeća

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs