Evo prepravljeni post mog drugara Danila pošto sma moj topic o ovome negde zaturio na raèunaru, ne mogu da ga naðem:
Za zatamnjenje je koriscena folija meni nepoznatog proizvodjaca “stanley film”, sa oznakama Solar Window Film DELUXE, sumnjivog kvaliteta, ali zato sasvim solidne cene koja se krece od 180-350 dinara za paket folije od 50*300cm. Za auto su Vam potrebna 2 pakovanja folije, a pošto propisi u našoj zemlji nalažu zatamljivanje prednjih boènih stakala na 23% onda ako neæete da se prepirete sa plavim drugovima napred stavite LightBlack foliju. Tako je uraðeno u mom sluèaju. FOlija postoji u vise boja i nijansi. Ja sam video crne u 3-4 nijanse (Light Black, Black i Dark Black), plave, ogledalo, crvene, a sasvim je izvesno da postoji jos vrsta. Ova folija je sasvim zahvalna za postavljanje, a sto uzmete tamniju, to je folija deblja, teze se haba, a i teze ju je ostetiti. Ovo pricam iz licnog iskustva, zato sto sam postavljao najpre ultra crne, koje sam odlepio jer su bile suvise tamne, pa je voznja nocu bila otezana u ozbiljnoj meri, pa sam kasnije postavio svetlije.
Stakla poprskati MERom za prozore i oèistiti iskljuèivo novinama (nisu se dobro pokazali eksperimenti sa današnjim novinama tako da preporuèujem najmanje juèerašnje

). Novine koristite zato što ne ostavljaju one sitne dlaèice kao svaka krpa (pa i magièna verujte). Kada sta završiti pranje prozora na staklima ne sme da bude dlaka, prasine i sl. Dok se staklo susi, treba pristupiti secenju folije. Sto slicnije povrsini stakla izrezete foliju, to ce vam posle biti lakse. Odavde Vam je poželjan pomoænik. Pošto je folja tako zamotana da joj je zaštita sa unutrašnje strane kada je odvijate a sama folija sa spoljne onda zajedno polako odvijte foliju i isecite parèe koje za jedno 2 cm prelazi preko ivice prozora po dužini auta (po visini æete kasnije) Kada je iseceno, valja ga staviti ispod necega da se “ispravi”, da bi lakse prionulo na staklo pri lepljenju… Dok se ono “ispravlja” odradite tako za ostala stakla da bi se i ostala parèad ispravila. Potom uzmite onu bocu MERa i pristupite lepljenju/postavljanju folije. Za ovo je, kao i za full proces, potrebno dvoje, koje se ne svadjaju,dobro se slazu i uzajamno postuju. Preporucujem taštu. Naprskajte staklo gore pomenutom tecnoscu, slobodno stavite malo vise, jer ce posle biti lakse. U svakom slucaju, ne pretrerujte. Mislim da je 5-6 prskanja sa udaljenosti od oko 30-ak cm sasvim dovoljno. Odlepite zasatitni providni sloj sa folije. Ovo obavezno radite sa ortakom, jer sami cete tesko to izvesti, slobodno poprskajte MERom i foliju dok je odlepljujete sa zaštite da Vam se ne bi zalepila sama za sebe. Ako sluèajno dotaknete 2 unutrašnje strane folije gde je lepak ode mast (folija) u propast. Drzite je za sve cetiri ivice (2 vi 2 pajtos), i onda je zavalite onako bahato na povrsinu stakla sa unutrašnje strane stakla naravno sa lepljivim delom prema staklu

.
Sada pristupamo istiskivanju vazduha i vode ispod folije. To je najbolje raditi onom spahlicom koja se dobija uz foliju zajedno sa skalpelom. Istiskute postepeno, najbolje od centra ka krajevima, ali pravilno… Paralelno sa tim, foliju treba grejati fenom ako Vam se pojavljuju balonèiæi vazduha ispod nje. Sto vise to bolje. Pojavljivace se na trenutke strafte vazduha, njih energicno izbacujte ka ivicama spahlom, i grejta fenom vas tu oblast. Verujte, mi nece ih biti vise. Nakon solidne kolicine istisnute vode, pocnite sa obradom ivica skalpelom. Ne bi trebalo da vam folija ispada napolje van stakla, jer je onda veca mogucnost da u nju udje voda od kise, a nakon tog i vazduh i osteti je. Mnogo je bolje da ako mozete obradite ivice da folija bude par mm kraca od stakla. Ili makar do same ivice preko, u svakom slucaju, potrudite se da ne bude preko. Nakon secenja ivica, staklo ostavite da se “osusi”, najbolje ako moze ispred nekod grejnog tela. Kvarcne grejalice, ili kalorifera, recimo.
Zadnje staklo. Posto je za nas obicne smrtnike mnogo lakse da foliju postavimo bez skidanja istog, ja sam tako i radio. Uzmite nekoliko papira A4 ili A3 formata i zalepite ih medjusobno da dobijete jednu veliku papirnu povrsinu. Nju prislonite na zadnje staklo, i onda, sa spoljne strane, opcrtajte ivice stakla po kederu, ali precizno. Izrezite papir po tim ivicama, a onda tako dobijenu povrsinu prebacite na foliju, i isecite je po njima, ali ostavite par milimetara vise, da bi se moglo “podvuci” pod keder. Ovo preporuèujem i za boèna stakla ukoliko radite sami, ja sma svoj auto drugi put (sa black folijom) radio sam i radio sam upravo ovako sa ovim šablonima) Otvorite treca vrata do kraja, ocistite staklo sa unutrasnje strane. Istom tecnoscu kojom smo radili bocna, naprskajte i zadnje staklo iznutra. Malo brze odlepite foliju, opet sa ortakom, i zavalite je na staklo zajedno. Ne morate bas prebrzo i nervozno, ali nemojte bas ni previse lagano… Pazite da je ne izguzvate… Jeste nezgodno za postavljanje, al sta se moze, nisam je ja pravio…. Onda sto brze mozete, istiskujte vazduh iz nje i, ako vec niste, pozicionirajte je da stoji prefektno. Onda fen, u kola, na zadnje i duvajte u staklo i istiskujte vazduh koji ce periodicno ulaziti, ali vi necete videti gde, pa neka vam ovaj lik sto je ostao napolju pokaze gde se pojavljuje vazduh, pa toj oblasti posvetite posebnu paznju. I tako 15-20 minuta obicnim fenom. Ja sam koristio obican Philips od 1100W.
Profesionalci to rade znatno drugacije. Ali sta cete - mi nismo profesionalci… Ali bar mozemo da zavrsimo zatamnjenje za ~300 dinara + pivo.
Nisam slikao kada sam radio moj auto, ali ako ima neki dobrovoljac da radimo njegov auto neka se javi pa æemo napraviti par fotki samog postupka, nije frka.