Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 10 Maj 2025 07:22

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 15 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Akumulator ili alternator?
PostPoslato: 12 Okt 2011 10:32 
OffLine
4th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 12 Nov 2009 19:24
Postovi: 260
Lokacija: Kruševac
Ime: Miki
Opel: kadett 1.6i
Garaza: pogledaj
Poštovane kolege, moraću da vas malo ugnjavim problemom koji se javio na Kadetu pre nedelju dana. U čemu je problem? Sedeo sam u kolima oko 1.5 sat i slušao muziku (CD ) odvrnuvši malo više potenciometar jačine. Pritom sam zaboravio da ugasim svetla i kad sam hteo da upalim auto, dao sam kontakt, pojavile su se crvene lampice (što je normalno) ali pri daljem okretanju ključa lampice su se pogasile kao da se akumulator ispraznio. Upalio sam ga na gurku (bez problema ) i otišao pravac u radnju (1km udaljenosti ) gde sam kupio akumulator da mi instrumentom ispitaju punjenje i stanje akumulatora. Akumutalor je ''TOPLA'' 55Ah. Instrument je pokazao da je akumulator napunjen 92%, a da se puni strujom od 13.4V (sa upaljenim potrošačima ). Njihova konstantacija je bila da je akumulator dobar ali da punjenje nije dobro. Pitao sam se kako alternator ne puni dobro kad je za samo 1km napunio 92%. Onda sam otišao kod svog autoelektričara koji je takođe izmerio punjenje i rekao mi je da je punjenje od 13.4v normalno ali da su pražnjenje akumulatora izazvali CD i upaljena svetla jer akumulator star 3 godine je već načet i ne može da drži struju kao nov. Znam i ja da je ispražnjen zbog CD-a i svetla ali sad ne znam kome da verujem. Da li je u pravu prodavac ili autoelektričar? Da li je punjenje od 13.4 dovoljno ili je akumulator zaista oslabio? Da napomenem da od tada auto i dalje normalno funkcioniše, normalno pali, normalno uključujem sve elektropotrošače (svetla, CD, ventilator, grejače zadnjeg stakla, upaljač,...). Nisam ga stavljao na punjač već se sam puni. Da li da odvojim kintu za drugi akumulator ili za drugi alternator?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator ili alternator?
PostPoslato: 12 Okt 2011 10:46 
OffLine
2nd Gear

Pridružio se: 10 Avg 2011 20:10
Postovi: 95
Lokacija: Beograd
Ime: Srdjan
Opel: Vectra C 2.0dti
U vecini slucajeva treba da bude preko 13.8, to je neka vrednost koja se provlaci kod raznih proizvodjaca. A kada je alternator dobar, vrednosti su 14-14.5v.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator ili alternator?
PostPoslato: 12 Okt 2011 13:35 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 09 Sep 2011 14:37
Postovi: 449
Lokacija: Lazarevac
Ime: slavisa
Opel: Astra g 2.0dti
Nema sta da razmisljas, ako ti nocu za vreme voznje pored svih upaljenih potrosaca nimalo ne sija lampica akumulatora onda je punjenje dobro. U tom slucaju menjaj akumulator. Ako ckilji lampica popravljaj alternator.
Meni na primer slabo sija lampica ako ukljucim cd, svetla i grejanje ali mogu da slusam muziku po 5-6 sati i da posle toga auto upali kao da nista nije bilo iako je akumulator 45A. Ali meni je aku star 6-7 meseci a tebi 3 godine.

_________________
OO=[][]=OO
Bezi baba, usisace te visko! :-)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator ili alternator?
PostPoslato: 12 Okt 2011 13:41 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Dec 2008 18:03
Postovi: 15437
Lokacija: bg, vozdovac
Ime: Nebojsa
Opel: Manta A
ispod 13.8 ne sme da padne, tako da normalno punjenje ti je 13.8/14.4

_________________
www.wheel-specialist.com


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator ili alternator?
PostPoslato: 12 Okt 2011 20:03 
OffLine
4th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 12 Nov 2009 19:24
Postovi: 260
Lokacija: Kruševac
Ime: Miki
Opel: kadett 1.6i
Garaza: pogledaj
bavarac je napisao:
Nema sta da razmisljas, ako ti nocu za vreme voznje pored svih upaljenih potrosaca nimalo ne sija lampica akumulatora onda je punjenje dobro. U tom slucaju menjaj akumulator. Ako ckilji lampica popravljaj alternator.
Meni na primer slabo sija lampica ako ukljucim cd, svetla i grejanje ali mogu da slusam muziku po 5-6 sati i da posle toga auto upali kao da nista nije bilo iako je akumulator 45A. Ali meni je aku star 6-7 meseci a tebi 3 godine.


Nema nikakvog svetla, čkiljenja,..., ponaša se sasvim normalno. Ujutru pali kao i ranije - bez problema. Verovatno je autoelektričar u pravu za akumulator jer da je alternator loš nebi uspeo da za 1km napuni na 92%. Jedino što mi pada na pamet je da jednom u par meseci u toku zimskog perioda stavim akumulator na punjač samo da malo više uzburka kiselinu i digne eventualnio talog sa dna.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator ili alternator?
PostPoslato: 12 Okt 2011 20:15 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 09 Sep 2011 14:37
Postovi: 449
Lokacija: Lazarevac
Ime: slavisa
Opel: Astra g 2.0dti
Uco voleo bih i ja da je to, ali izgleda da ti ne gine nov akumulator. Cekaj jos dok dodje hladnije vreme, ako nemas garazu tesko da ces ujutru normalno paliti. Govorim iz iskustva, raznih kola sam se navozao, i na svakom se potrefi da aku rikne kod mene. A i nedaju oni dzabe garanciju na 2 godine. :seci:

_________________
OO=[][]=OO
Bezi baba, usisace te visko! :-)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator ili alternator?
PostPoslato: 12 Okt 2011 20:28 
OffLine
4th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 08 Sep 2011 18:11
Postovi: 307
Lokacija: Beograd,Vracar
Ime: aleksandar
Opel: frontera 2,3td
Garaza: pogledaj
Pa ima i razlicitih aparata za merenje i nepokazuju svi isto.Moje nestrucno misljenje da ti je alternator ok.a akumulatori vise nisu kao ranije>cuvena recenica<I nije mogao da napuni za kilometar 92 % samo punjenje na punjacu moze toliko da napuni.Ili ajd razmisli zasto elektricar nije hteo da ti uzme 30/50 jura za popravku alternatora nego te uputio na nesto gde nema zarade.Nije sigurno gadljiv na pare nego nije hteo da ti uzme pare pa da mu opet dodjes za desetak dana kad padne temperatura.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator ili alternator?
PostPoslato: 12 Okt 2011 22:16 
OffLine
4th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 12 Nov 2009 19:24
Postovi: 260
Lokacija: Kruševac
Ime: Miki
Opel: kadett 1.6i
Garaza: pogledaj
bavarac je napisao:
Uco voleo bih i ja da je to, ali izgleda da ti ne gine nov akumulator. Cekaj jos dok dodje hladnije vreme, ako nemas garazu tesko da ces ujutru normalno paliti. Govorim iz iskustva, raznih kola sam se navozao, i na svakom se potrefi da aku rikne kod mene. A i nedaju oni dzabe garanciju na 2 godine. :seci:

Garažu imam (2kom) i to jednu potpuno zatvorenu u koju nikad ne parkiram auto (ni leti ni zimi ) i drugu u kojoj mi je auto 365 dana u godini - pokrivena i zatvorena sa tri strane, a ulaz uvek otvoren zbog promaje. Nadam se da će aku da izdrži, pa i ako ne izdrži nije stašno.

cotra je napisao:
Pa ima i razlicitih aparata za merenje i nepokazuju svi isto.Moje nestrucno misljenje da ti je alternator ok.a akumulatori vise nisu kao ranije>cuvena recenica<I nije mogao da napuni za kilometar 92 % samo punjenje na punjacu moze toliko da napuni.Ili ajd razmisli zasto elektricar nije hteo da ti uzme 30/50 jura za popravku alternatora nego te uputio na nesto gde nema zarade.Nije sigurno gadljiv na pare nego nije hteo da ti uzme pare pa da mu opet dodjes za desetak dana kad padne temperatura.


Aparat je pokazao 92% napunjenosti - jedino ako ne pokazuje prave vrednosti - svojim očima sam video. Što se tiče električara, on je vrlo pošten majstor, godinama održavam kod njega sve automobile koje sam imao i neće čovek da me zezne ali volim da čujem i mišljenje svih vas jer svako od nas nekad pogreši, pa sam se bojao da nije on sada pogrešio. Svakom verujem ali svakog proverim - najveće poverenje imam u sebe a u druge? - sve primam sa rezervom.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator ili alternator?
PostPoslato: 12 Okt 2011 22:25 
OffLine
4th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 08 Sep 2011 18:11
Postovi: 307
Lokacija: Beograd,Vracar
Ime: aleksandar
Opel: frontera 2,3td
Garaza: pogledaj
Mislio sam za merne aparate na merenje punjenja.Dali je probao da meri kad se odvoje kleme sa akumulatora moze da se dogodi da vrednosti budu vece.Eto i sam kazes da je posten pa onda sam zakljuci.Ja glasam za akumulator riknuo.A na osnovu nekih svojih iskustva onima u servisu za akum.nista ne verujem,da mi kazu da je dan u podne prvo bi pogledao u nebo da proverim.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator ili alternator?
PostPoslato: 12 Okt 2011 22:31 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
Kao prvo, pogresio si sto si odmah otisao da ti mere kapacitet akumulatora koji je do malopre bio debelo ispraznjen! To se nikad tako ne radi, nego ga moras minimalno voziti,tj, puniti sat-dva, ili staviti na kucni punjac ,pa tek onda na merenje kapaciteta!
Druga stvar,..normalno da alternator nemoze da odrzi taj radni napon koji svi pominjete dok puni akumulator koji je bio toliko ispraznjenj! Cak sta vise, 13.4 je odlicno punjenje za stanje praznog akumulatora!
Opet se vracam na pocetak,...suvise brzo si sve to odradio i naravno da ces dobiti netacna merenja!
Ili napuni aku sa kucnim punjacem (preko noci ,min.8 sati), ili vozi par dana,tj, vise sati da se aku dobro napuni, pa onda prvo meri napon na aku pri punjenju, i tek posle idi da ti provere kapacitet!

Jeste da je aku vec zasao u neke godine, ali ne mora da znaci da je los,...ali duboko praznjenje moze da mu debelo skrati radni vek!

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator ili alternator?
PostPoslato: 12 Okt 2011 22:37 
OffLine
4th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 08 Sep 2011 18:11
Postovi: 307
Lokacija: Beograd,Vracar
Ime: aleksandar
Opel: frontera 2,3td
Garaza: pogledaj
E ovo je objasnjenje! Samo bih dodao NE puniti ga kuci ako je zaliven!!!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator ili alternator?
PostPoslato: 12 Okt 2011 22:57 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 09 Sep 2011 14:37
Postovi: 449
Lokacija: Lazarevac
Ime: slavisa
Opel: Astra g 2.0dti
Bane66 je napisao:
Kao prvo, pogresio si sto si odmah otisao da ti mere kapacitet akumulatora koji je do malopre bio debelo ispraznjen! To se nikad tako ne radi, nego ga moras minimalno voziti,tj, puniti sat-dva, ili staviti na kucni punjac ,pa tek onda na merenje kapaciteta!
Druga stvar,..normalno da alternator nemoze da odrzi taj radni napon koji svi pominjete dok puni akumulator koji je bio toliko ispraznjenj! Cak sta vise, 13.4 je odlicno punjenje za stanje praznog akumulatora!
Opet se vracam na pocetak,...suvise brzo si sve to odradio i naravno da ces dobiti netacna merenja!
Ili napuni aku sa kucnim punjacem (preko noci ,min.8 sati), ili vozi par dana,tj, vise sati da se aku dobro napuni, pa onda prvo meri napon na aku pri punjenju, i tek posle idi da ti provere kapacitet!

Jeste da je aku vec zasao u neke godine, ali ne mora da znaci da je los,...ali duboko praznjenje moze da mu debelo skrati radni vek!


Bane, mislio sam pre ovog praznjenja kako je punio.
+1 za aku.

_________________
OO=[][]=OO
Bezi baba, usisace te visko! :-)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator ili alternator?
PostPoslato: 13 Okt 2011 06:27 
OffLine
4th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 12 Nov 2009 19:24
Postovi: 260
Lokacija: Kruševac
Ime: Miki
Opel: kadett 1.6i
Garaza: pogledaj
Bane66 je napisao:
Kao prvo, pogresio si sto si odmah otisao da ti mere kapacitet akumulatora koji je do malopre bio debelo ispraznjen! To se nikad tako ne radi, nego ga moras minimalno voziti,tj, puniti sat-dva, ili staviti na kucni punjac ,pa tek onda na merenje kapaciteta!
Druga stvar,..normalno da alternator nemoze da odrzi taj radni napon koji svi pominjete dok puni akumulator koji je bio toliko ispraznjenj! Cak sta vise, 13.4 je odlicno punjenje za stanje praznog akumulatora!
Opet se vracam na pocetak,...suvise brzo si sve to odradio i naravno da ces dobiti netacna merenja!
Ili napuni aku sa kucnim punjacem (preko noci ,min.8 sati), ili vozi par dana,tj, vise sati da se aku dobro napuni, pa onda prvo meri napon na aku pri punjenju, i tek posle idi da ti provere kapacitet!

Jeste da je aku vec zasao u neke godine, ali ne mora da znaci da je los,...ali duboko praznjenje moze da mu debelo skrati radni vek!

E, ovo su informacije za koje, moram priznati, nisam znao. Sasvim sam drugačije razmišljao i zato sam odmah otišao na merenje. Vrlo, vrlo korisne informacije! Nešto sam sad naučio.
cotra je napisao:
E ovo je objasnjenje! Samo bih dodao NE puniti ga kuci ako je zaliven!!!
Akumulator''TOPLA'' nije zaliven. Odvrću se poklopci za ćelije.
bavarac je napisao:

Bane, mislio sam pre ovog praznjenja kako je punio.
+1 za aku.


Pre 3 meseca sam kontrolisao punjenje i tada je bilo 14.3V


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator ili alternator?
PostPoslato: 17 Okt 2011 11:07 
OffLine
4th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 12 Nov 2009 19:24
Postovi: 260
Lokacija: Kruševac
Ime: Miki
Opel: kadett 1.6i
Garaza: pogledaj
Bane66 je napisao:
Kao prvo, pogresio si sto si odmah otisao da ti mere kapacitet akumulatora koji je do malopre bio debelo ispraznjen! To se nikad tako ne radi, nego ga moras minimalno voziti,tj, puniti sat-dva, ili staviti na kucni punjac ,pa tek onda na merenje kapaciteta!
Druga stvar,..normalno da alternator nemoze da odrzi taj radni napon koji svi pominjete dok puni akumulator koji je bio toliko ispraznjenj! Cak sta vise, 13.4 je odlicno punjenje za stanje praznog akumulatora!
Opet se vracam na pocetak,...suvise brzo si sve to odradio i naravno da ces dobiti netacna merenja!
Ili napuni aku sa kucnim punjacem (preko noci ,min.8 sati), ili vozi par dana,tj, vise sati da se aku dobro napuni, pa onda prvo meri napon na aku pri punjenju, i tek posle idi da ti provere kapacitet!

Jeste da je aku vec zasao u neke godine, ali ne mora da znaci da je los,...ali duboko praznjenje moze da mu debelo skrati radni vek!


Bane, dao si najtačniji odgovor!
Evo, danas je dilema rešena. Otišao sam u servis za ''oporavak'' akumulatora da mi provere stanje alternatora, reglera i akumulatora. Većina vas koji ste izneli svoje mišljenje i rekli da je loš akumulator, BILI STE U PRVU. On još uvek nije za bacanje. Izmereno je punjenje i pri svim uključenim potrošačima (svetla, CD, rikverc, grejač stakla) i vrednost je bila 14.04V. U servisu su mi rekli da akumulator stavim na punjač da bih mu malo produžio vek ali da to neće dugo trajati. Zahvaljujem svima na sugestijama.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator ili alternator?
PostPoslato: 17 Okt 2011 17:49 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 09 Sep 2011 14:37
Postovi: 449
Lokacija: Lazarevac
Ime: slavisa
Opel: Astra g 2.0dti
Rekoh ti ja iz iskustva.

_________________
OO=[][]=OO
Bezi baba, usisace te visko! :-)


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 15 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 19 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs