Jedno malo uputstvo za sve one kojima je dosadilo podmetanje zardjale sipke prilikom svakog otvaranja haube, one koji zele da njihov automobil bar po nekim detaljima lici na moderne automobile 21og veka, ili zele da odrade mali styling upgrade svog vozila na krajnje jednostavan nacin i po relativno niskoj ceni
Ugradnja koja je predstavljena u ovom uputstvu je obavljena na VektriA, ali je procedura potpuno ista i za skoro sva ostala vozila
Da bi se uopste upustili u posao potrebno je da obezbedite amortizere sa elementima za kacenje na haubu i na deo krila u motornom prostoru
Sve to mozete nabaviti na 2 nacina u zavisnosti od licnog ukusa i mogucnosti
kupovinom amortizera haube u nekoj prodavnici tuning-styling opreme (uglavnom su to one hrom varijante), gde u kompletu pored 2 amortizera dobijate i 4 srafa sa zglobom preko kojih se amortizeri vezuju sa haubom i krilom
ili nabavkom amortizera koji su se fabricki ugradjivali u neka vozila (na primer kod opela vektraB,C, omegaB,C kao i modeli neki drugih prozvodjaca), na slici je amortizer sa omegeB i moze se videti da je razlika samo u nacinu vezivanja za krilo (umesto srafa sa zglobom, nalazi se plocica koja se srafi u krilo)
Kada ste sve to nabavili vreme je i da odvojite 15ak minuta da sve to namontirate
Prvi korak je otvaranje haube (uz podmetanje sipke po poslednji put
)
Pogledajte nacin na koji je hauba povezana sa ostatkom karoserije, uocavate da je veza putem "makaza", koje su spojene sa haubom preko srafova (na vectriA su 2 srafa sa svake strane haube)
Sada je potrebno iskoristiti jedan od srafova sa zglobom koji ste dobili u kompletu sa amortizerima
Posto je sraf sa identican sa fabrickim koji drzi haubu (isti precnik i navoj), jednostavno odvijte fabricki sraf i na njegovo mesto postavite sraf sa zglobom (za taj "komplikovan" posao vam je dovoljan kljuc 10)
Naravno ne zaboravite da postavite podlosku koju dobijate u kompletu, a mozete iskoristii i staru koja je vec bila sa starim srafom
Ovaj prvi deo, odnosno zamena obicnog srafa, srafom sa zglobom je univerzalan (nebitno o kojoj se vrsti amortizera radi i o kom vozilu), ali u sledecem koraku ima malih razlika
Ukoliko ste uzeli fabricke amortizere haube sa nekog drugog automobila onda je postupak sledeci:
*postavite amortizer na zglob (sraf) vec montiran na haubi (ne stavljajte jos osigurac koji ne dozvoljava zglobu da izadje iz casice)
*nakon toga na krilu odredite poziciju na kojoj bi trebalo postaviti drugi kraj amortizera (pozicija zavisi od max. ugla kojim zelite da se hauba podize i duzine amortizera koje ste uzeli), oznacite mesto na kojem ce amortizer davati ugao podizanja koji vam najvise odgovara
*izbusite 2 rupe (prethodno skinite amortizer sa globa na haubi, da bi mogli lakse da izbusite rupe)i jednostavno srafovima povezite oslonac amortizera za krilo
* kada je oslonac amortizera cvrsto povezan sa krilom, drugi kraj opet vratite na zglob na haubi, uz pretnju silom
ucinite da zglob potpuno upadne u casicu i zatim ubacite limeni (ili zicani u zavisnosti od izvedbe) osigurac koji sprecava ispadanje zgloba iz casice
Zvuci neverovatno, ali jedna strana haube je vec zavrsena, preostaje da se bacite na posao na drugoj strani haube (sada ste vec iskusni, pa ce sve ici jos brze)
I na kraju rezultat je sledeci
Za one koji su se odlucili na hrom varijantu amortizera postupak je jos jednostavniji, jer nema nikakvog busenja
Kao sto vec rekoh onaj deo oko srafa sa zglobom na haubi je identican, tako da odmah mozemo da predjemo na deo o vezivanju amortizera za krilo
Ni tu nema previse pametovanja, jednostavno na mesto jednog od fabrickih srafova koji vezuju krilo sa ostatkom karoserije dolazi sraf sa zglobom
Koji od srafova cete odviti i na njegovo mesto staviti onaj sa zglobom opet zavisi od max. ugla koji zelite postici i od duzine amortizera koje ste kupili, a to odredjujete na nacin koji opisan kod onih fabrickih amortizera
Dakle, postavili ste sraf sa zglobom na krilo, sada ubacujete zglob u casicu amortizera i odmah mozete da postavite osigurac (kod ove varijante osigurac je u vidu profilisane zice)
Preostaje jos samo da vezete amortizer sa zglobom na haubi (opet prica zglob-casica-osigurac) zavrsili ste sa jednom stranom haube
Naravno odradite isto to i sa druge strane i dobijete ovo
Jbg. mozda je uputstvo malo glupo, mozda cak i nepotrebno, jer je ceo postupak prilicno lak, ali moze nekom da zatreba