Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 15 Maj 2025 14:16

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 98 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1, 2, 3, 4  Sledeća
Autoru Poruka
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 03 Sep 2007 14:44 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 14 Jul 2007 19:59
Postovi: 198
Lokacija: Novi Beograd
Ime: slobodan
Opel: wv buba1200
pa dobro..dobrim delom jesi u pravu..nego kako samo farbanje?malo me zbuniste,.al oke..ej pricacemo na skupu,ovako ima previse da se prica u off..se slazete.?

_________________
kome smeta PP,nek ga qlira,kome ne,dobro je..


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 03 Sep 2007 18:47 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: 07 Mar 2007 11:10
Postovi: 8838
Lokacija: Beograd
Ime: Milos
Opel: Astra Bertone 2.0 Turbo, Corsa C 1.3 CDTi
Garaza: pogledaj
Citiraj:
Slika


joooj prosto mi je ogavno kad vidim ovako patosirane, ok spistis i sve ali cemu ljubljenje asfalta :roll:

inace ovi ostali su super, buba je ekstra da se sredi, naravno clean look nikakvo budzenje, leteci spojleri itd

_________________
Build, race, break, fix, repeat


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 04 Sep 2007 00:34 
OffLine
IN MEMORIAM
IN MEMORIAM
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Avg 2007 01:39
Postovi: 3137
Lokacija: Beograd
Ime: Sasa
Opel: Astra F GSI Turbo
Garaza: pogledaj
cik nek dodje u srbiju ako sme sa takvim autom :mrgreen:

_________________
milion miles from reality no care for you no care for me
http://www.ludomanija.net/serialPhotography/


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 04 Sep 2007 09:24 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 14 Jul 2007 19:59
Postovi: 198
Lokacija: Novi Beograd
Ime: slobodan
Opel: wv buba1200
a sto?

_________________
kome smeta PP,nek ga qlira,kome ne,dobro je..


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 04 Sep 2007 10:45 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 14 Jul 2007 19:59
Postovi: 198
Lokacija: Novi Beograd
Ime: slobodan
Opel: wv buba1200
ahahaha,pa to mi ni na kraj pameti...tamo gde si ti 11 km/h on ce ...1 km/h hehe

_________________
kome smeta PP,nek ga qlira,kome ne,dobro je..


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 05 Sep 2007 19:25 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 14 Jul 2007 19:59
Postovi: 198
Lokacija: Novi Beograd
Ime: slobodan
Opel: wv buba1200
ma brate mogao si opusteno 20-25....

_________________
kome smeta PP,nek ga qlira,kome ne,dobro je..


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 02 Avg 2010 12:02 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4420
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Evo i ja da podignem neku temu iz mrtvih - zombie mode :)

Dakle, :let: fabricki ima neki recirculation valve, odnosno ventil koji visak vazduha koji stvara nadpritisak u kompresoru turbine vraca u usis kada je klapna gasa zatvorena i na taj nacin ostvaruje zastitu turbine, a i omogucava da turbina brze odreaguje kada se klapna ponovo otvori.


E sad, blowoff ventil u principu taj visak vazduha pusta napolje u atmosferu... u glavnom kroz raznorazne vrste pistaljki i na taj nacin stvara karakteristican zvuk.

Mene interesuje bezbednost ugradnje blowoff ventila u C20LET i uticanje na performanse. Kada se klapna zatvori, vazduh umesto da dopre u usis biva pusten napolje, sto znaci da ECU ocekuje da u usisu ima vise vazduha nego sto ga u stvari ima, pa samim tim pusta i vise goriva.... ovo kod velikog boosta moze da izazove i gasenje motora zbog nalivanja gorivom..... u svakom slucaju, od intenzivnog nalivanja prekomerne kolicine goriva dolazi do stradanja svecica i katalizatora.

Jel moze neko (citaj: bata, posto znam da je on ugradjivao) da opise postupak ugradnje blowoff ventila u :let: ?

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 02 Avg 2010 14:16 
OffLine
OTS Osnivač
OTS Osnivač
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2006 16:41
Postovi: 3019
Lokacija: Београд
Ime: Бошко
Opel: Мазда 323 БГ 16v, Корса А СОХЦ Турбо
Garaza: pogledaj
Nesto si ti tu pomesao :)

Ne brini za ECU, on ne ocekuje nego stalno meri.

_________________
Paja Azdaja je napisao:
Radio sam razne stvari. :wink:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 21 Avg 2010 22:58 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2007 01:37
Postovi: 1361
Lokacija: Zemun
Ime: Zoran
Opel: Kadett GSi 16v
webboy je napisao:
Evo i ja da podignem neku temu iz mrtvih - zombie mode :)

Dakle, :let: fabricki ima neki recirculation valve, odnosno ventil koji visak vazduha koji stvara nadpritisak u kompresoru turbine vraca u usis kada je klapna gasa zatvorena i na taj nacin ostvaruje zastitu turbine, a i omogucava da turbina brze odreaguje kada se klapna ponovo otvori.


E sad, blowoff ventil u principu taj visak vazduha pusta napolje u atmosferu... u glavnom kroz raznorazne vrste pistaljki i na taj nacin stvara karakteristican zvuk.

Mene interesuje bezbednost ugradnje blowoff ventila u C20LET i uticanje na performanse. Kada se klapna zatvori, vazduh umesto da dopre u usis biva pusten napolje, sto znaci da ECU ocekuje da u usisu ima vise vazduha nego sto ga u stvari ima, pa samim tim pusta i vise goriva.... ovo kod velikog boosta moze da izazove i gasenje motora zbog nalivanja gorivom.. u svakom slucaju, od intenzivnog nalivanja prekomerne kolicine goriva dolazi do stradanja svecica i katalizatora.

Jel moze neko (citaj: bata, posto znam da je on ugradjivao) da opise postupak ugradnje blowoff ventila u :let: ??
Znaci po tebi ovi sto su ugradili blow off ventil ce imati dodatnih problema zbog istog... Ne razumem


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 21 Avg 2010 23:26 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4420
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Pa generalno, interesuje me kako je resen problem koji sam opisao gore....
@bolero: Ako ti ispustis vazduh koji je protokomer izmerio u atmosferu... onda si u problemu.

Ako pod blow-off ventilom smatramo uglavljivanje najobicnijeg ventila koji se pod odredjenim pritiskom otvara i izbacuje prosto vazduh u atmosferu bez da o tome obavesti ECU... onda da, svi koji su tako ugradili blow-off su u problemu.

U svakom slucaju, zarad nekog tamo piskavog zvuka, ne zelim da stetim motor nikako.

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 22 Avg 2010 00:10 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 19 Dec 2007 16:16
Postovi: 205
Lokacija: Kos. Mitrovica
Ime: Nemanja
Opel: Vectra 1.6 / Vectra 2.0 / Astra Bertone 2.0 Turbo
Mislim da bi trebao malo vise da se informises o blow off ventilu, bilo bi ti onda mnogo jasnije koja je njegova uloga i zvog cega ljudi praktikuju da ga ugradjaju na turbo motore. Mislim da sigrno nije zbog zvuka koji stvara.

Evo procitaj ovde verujem da ce t biti dosta jasnije: http://www.hksusa.com/products/more.asp?id=792 ili ovde http://www.bhtuning.com/bmw-330d-t-24349-9.html

Ja bih ugradio blow off ali HKS SSQV, kod nas ga nigde nema. Koliko sam mogao da se informisem po netu cini mi se da ga je zamenio SQV3. Da li je neko imao prilike da naleti ovde kod nas na blow off ili mora da se narucuje iz inostranstva.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 22 Avg 2010 00:31 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4420
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Ok, na HKS-ovom sajtu sigurno nisam ni mislio da cu procitati nesto lose o blow-off ventilima obzirom da ih oni prave i prodaju..... lepo su objasnili zasto je njihov BOV bolji od ostalih. Na onom bosanskom forumu koliko vidim, prepiru se da li dizeli imaju ili nemaju klapne gasa.....


Elem, ni na jednom, ni na drugom mestu nema odgovora.

U svakom slucaju, pitanje je sledece (vrednosti koje cu pomenuti su odokativno-lupljenog karaktera, ali poenta je ista):

Ako protokomer izmeri da je proslo 2kg vazduha, ti zatvoris klapnu gasa i BOV ti otpusti 500g vazduha u atmosferu uz fini sexi zvuk.... KAKO KOJ MOJ ECU ZNA ZA TIH 500g VAZDUHA???? Znaci, on zna da je proslo 2KG i na osnovu toga steluje dotok goriva, a u stavri ce motor dobiti 1.5kg vazduha, pa ce samim tim smesha biti prebogata !!

Ako mi neko lepo objasni kako se izbegava ova pojava kod ugradnje BOV-a, bicu mu vise nego zahvalan.



BTW, motor :let: fabricki ima recirculation valve koji stiti turbinu od nadpritiska, a kontrolisan je od strane ECU-a, tako da ja fabricki nemam problem sa zastitom turbine.



O da, jos da dodam ovo sto je vezano iskljucivo za :let: motore, odnosno za turbo benzince koji imaju recirculation valve, odnosno ventil za recirkulaciju vazduha i smanjenje nadpritiska kompresora.

Generalno, bacanje ohladjenog vazduha u atmosferu i nije bas lepo, a i cinjenica je da je taj vazduh VEC IZMEREN, pa ce neizbezno doci do bogatije smehse nego sto treba.... ali, evo nacina kako da imate i sexy zvuk BOV-a, i da umanjite stetu nastalu prebogacenjem smese.

Cela mudrost je da uz pomoc T racvalice spojite vakum crevo. Kao i svaka T raskrisnica i ova (zamisli) ima 3 kraja:

1) Amal valve
2) Recirc valve
3) BOV

Na ovaj nacin rasporedjujete malo vakuma (a ima ga dovoljno, bez brige) i za recirc i za BOV.... ;)

Na ovaj nacin BOV nece bas raditi punom parom, kao kad biste blokirali recirc ventil u korist BOV-a, ali ce i dalje privlaciti mnogo riba na ulici (priznaj, ovo je jedini razlog ugradnje BOV-a :) ), a i smanjice prelivanje goriva.



I opet da dodam.
Ovo je neizbezno kod ugradnje BOV-a:
Slika

A za one koji ne znaju, ovako izgleda recirc ventil za :let:
Slika
I nalazi se u sklopu kucista kompresora.

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 22 Avg 2010 14:30 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
a zasto mislis da ecu radi na osnovu podataka koji nisu u realnom vremenu,tj, da kontrolise rad motora na osnovu "starih" podataka?
Ti kad otpustis leptir gasa (ili ti pedalu gasa), i kad ponovo pritiskas istu, zar nemislis da ecu tad uzima u obzir podatke o polozaju leptira i automatski o delimicnom protoku vazduha kroz istu! Cak je po meni i bolje da se sa blow off ventilom fakticki resetuje sistem usisa kad je klapna u pocetnom polozaju,tj, da merenje svih paramatera krene od pocetka a sa tim i pritisak vazduha u usisnoj grani.

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 22 Avg 2010 14:39 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4420
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
ECU moze da ima podatke o polozaju leptira naravno, ali nema pojma koliko je vazduha proslo kroz taj otvor.... zna koliko je vazduha uslo u sistem pomocu protokomera i to je to.

Ne znam sta podrazumevas pod "resetovanjem" sistema usisa?? Izjednacavanje pritisaka?? Pa to radi recirc ventil...

Ceo sistem usisa se planira sa sto manje krivina, sto manje izlaganja temperaturi, sto boljim hladjenjem.... i onda taman pred ulazak u motor, sav taj (mukom) ohladjeni vaduh da pustim u atmosferu ?!/!?!?!? Ne cini se to malo .... u najmanju ruku bez veze??? :)



Jos nesto.... ceo ovaj problem sa prebogatom smesom moze da se premosti tako sto bi se protokomer ugradio pred samu klapnu gasa, dakle POSLE BOV-a..... jedini problem je sto ovo smanjuje zivotni vek protokomera jer on nije pravljen da izdrzava preterano visoke temperature (sto vrlo lako moze da se desi kada oslabi IC).

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 23 Avg 2010 00:57 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2007 01:37
Postovi: 1361
Lokacija: Zemun
Ime: Zoran
Opel: Kadett GSi 16v
Za rad tog "piskavog" zvuka sacuvaces vek turbine a inace on ima i tek kakvu svrhu a ne da izbaci kako ti kazes vazduh u atmosveru...


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 23 Avg 2010 09:06 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4420
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
A koja je to itekakva svrha koju vec ne radi recirc ventil u saradnji sa wastegate ventilom??

Siroti Dr. Fritz Indra, umro je neznajuci da je BOV trebalo fabricki da bude ugradjivan :D :D :D

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 23 Avg 2010 09:58 
OffLine
IN MEMORIAM
IN MEMORIAM
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Avg 2007 01:39
Postovi: 3137
Lokacija: Beograd
Ime: Sasa
Opel: Astra F GSI Turbo
Garaza: pogledaj
neki proizvodjaci ga i ugradjuju fabricki al ajde... pogledaj bilo koju malo ozbiljniju mashinu u inostranstvu videces da svaka ima bov a ako ti mislis da je to glupost nemoj stavljati i to je to :)

_________________
milion miles from reality no care for you no care for me
http://www.ludomanija.net/serialPhotography/


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 23 Avg 2010 10:22 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4420
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Prvo:
- Naravno da ce ga ugradjivati fabricki (ali znatno drugacije nego aftermarket BOV), kad vecina ljudi kupuje turbo samo zbog zvuka BOV-a :) :) :)

Drugo:
- Ovo je Opel forum i pricamo o Opel vozilima... dakle C20LET, Z20LET, LER, LEH... i sl. koji NEMAJU fabricki BOV verovatno zato shto su Dr. Fritz i kompanija kompletne budale

Trece:
- Te "ozbiljne" masine o kojima pricas su show-off automobili koji u glavnom imaju i gore postavljenu nalepnicu na mestu suvozaca... A ako pricas o bas pravim automobilima pravljenim za trke.... pa jebe se njima mnogo za svecice i katalizator (koji ionako vecina nema) kad im motor traje 1500km a menjac 2500km :D :D :D

Cetvrto:
- Diskutujem u ovoj temi jer zelim da mi neko objasni kako izbeci problem overfueling-a, dakle slazem se da blow-off ima lep zvuk i da otklanja nadpritisak.... ali posto se nadpritisak ionako fabricki otklanja, ostaje nam samo lep zvuk... a mislim da zarad lepog zvuka ne treba zrtvovati svecice i katalizator.

Postoje aftermarket BOV sistemi koji su malo slozeniji i zahtevaju nadogradnju ECU-a i moniranja jos senzora, pa ako neko zna nesto o tome, ajde da o tome pricamo.....

A ko ne veruje da montazom obicnog BOV-a upropascava svecice i katalizator... nek proceslja malo wikipediu, maxboost i raznorazne ostale auto forume po netu.

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 23 Avg 2010 10:40 
OffLine
IN MEMORIAM
IN MEMORIAM
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Avg 2007 01:39
Postovi: 3137
Lokacija: Beograd
Ime: Sasa
Opel: Astra F GSI Turbo
Garaza: pogledaj
bovom ces produziti vek turbine koja kosta dovoljno para, a svecice u najgorem slucaju platis 50e i to platinumske/iridijumske itd koje ce ti to trpeti bez ikakvih problema... a sam katalizator posle tolko godina pitanje u kakvom je stanju imao ti bov ili ne...

_________________
milion miles from reality no care for you no care for me
http://www.ludomanija.net/serialPhotography/


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 23 Avg 2010 10:42 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Dec 2008 18:03
Postovi: 15437
Lokacija: bg, vozdovac
Ime: Nebojsa
Opel: Manta A
Atmo power :D samo gas, nema tih muka :P

_________________
www.wheel-specialist.com


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 23 Avg 2010 10:43 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4420
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Za produzeni vek turbine je sasvim dovoljan fabricki recirc i wastegate ventil ;)

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 23 Avg 2010 14:08 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Dec 2008 18:03
Postovi: 15437
Lokacija: bg, vozdovac
Ime: Nebojsa
Opel: Manta A
ili da se ne gasi odmah po stajanju :P

_________________
www.wheel-specialist.com


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 23 Avg 2010 14:13 
OffLine
IN MEMORIAM
IN MEMORIAM
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Avg 2007 01:39
Postovi: 3137
Lokacija: Beograd
Ime: Sasa
Opel: Astra F GSI Turbo
Garaza: pogledaj
a i da web sad znaci zato sto u opelu nisu nesto ugradjivali to znaci da je to lose? bilo koji sistem koji se jel te od 90te do sad razvio mnogo vise, ako opel to nije stavljao to ne valja a :)

_________________
milion miles from reality no care for you no care for me
http://www.ludomanija.net/serialPhotography/


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 23 Avg 2010 14:14 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4420
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
pistre je napisao:
ili da se ne gasi odmah po stajanju :P


... sto se da uvezbati :) .. ali je zajebano kad predje u naviku, pa se koristi na svakom autu :D

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 23 Avg 2010 14:19 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Dec 2008 18:03
Postovi: 15437
Lokacija: bg, vozdovac
Ime: Nebojsa
Opel: Manta A
serijski-ubica je napisao:
a i da web sad znaci zato sto u opelu nisu nesto ugradjivali to znaci da je to lose? bilo koji sistem koji se jel te od 90te do sad razvio mnogo vise, ako opel to nije stavljao to ne valja a :)


pa sale, vidis valjda koji motori i dalje funkcionisu i najbrojniji su na trkama :)

_________________
www.wheel-specialist.com


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 98 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1, 2, 3, 4  Sledeća

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 72 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs