Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 28 Mar 2024 21:09

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 6 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Zamena senzora rashladne tečnosti na Astri G 1.7 DTi (Y17DT)
PostPoslato: 08 Jan 2017 02:51 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 30 Okt 2011 21:10
Postovi: 937
Lokacija: Kruševac/Niš
Ime: Aleksandar
Opel: Astra G 1.7 DTi 16V (Y17DT)
Garaza: pogledaj
Imao sam problem sa nailaskom ovog hladnog vremena da mi se ler nekada povećavao u slučajevima kada baš i ne bi trebalo, tj. kada je motor zagrejan sam podigne ler i još jedan problem da se kazaljka za temperaturu sporo pomera iako sa grejanjem nemam nikakvih problema. Pošto od glavnog puta do kuće ima par stotina metara neasfaltiranog puta, posle neke laganije vožnje tim neasfaltiranim putem sa prethodnih ~82 stepena, temperatura bi za tih par stotina metara padala u zonu hladnog i kada bi stigao, ler bi stojao ovako nešto i temperatura bi bila ova:


Slika


Pošto je termostat zamenjen pre par godina i na neki način otklonjen kao uzrok, drugi deo koji se može uzeti u obzir kao 'glavni osumnjičeni' za ovu moju situaciju je jedino senzor rashladne tečnosti (popularno termodavač) ili ti na engleskom ECS/ECT/ECTS (Engine Coolant Temperature Sensor).

Ukratko, ovaj senzor služi za merenje temperature rashladne tečnosti ili ti antifriza i radi na principu otpornosti, tj. kada je motor hladan, odnosno kada je antifriz hladan, senzor bi imao odredjenu otpornost i samom ECU-u bi prosledjivao temperaturu rashladne tečnosti na osnovu koje bi sam ECU regulisao smešu goriva i vazduha za 'hladno' vreme, podigao bi ler, tj. aktivirao automatski sauh i slično i kako bi se temperatura motora zagrevala, otpornost bi se menjala i iz režima hladnog bi se režim rada samog motora menjao u režim zagrejano, tj. senzor bi izmerio temperaturu od recimo 50 stepeni, to je znak da motor više nije hladan, da više nema automatskog sauha i podizanja lera i da je sada drugi režim smeše goriva i vazduha. Ukratko i grubo rečeno da se razume.

Pošto se ovaj problem javljao nekada i pre kada je bilo toplo vreme da podigne ler bez ikakvog razloga, tj. aktivira automatski sauh, što je normalno kada su niske temperature, ali što nije normalno da se dešava na 82c i zagrejanom motoru, reših da ga zamenim i otklonim ga kao makar kao uzrok problema.

Od alata potrebno:
- ključ br.10
- tzv. cevasti br.13 (ili gidora br.13 sa nastavkom)
- duboka gidora br.19 (najpoželjnije tzv. cevasti br.19)

(Da napomenem da možda postoje više načina da se skine pomenuti senzor, ali je ovaj po meni bio 'najbolji', jer je senzor na veoma zavučenom mestu sa desne strane glave motora i bloka izmedju silnih sto gumenih sto plastičnih što metalnih creva za vodu, creva za turbinu i fiksnog metalnog creva od izduvne grane do EGR-a i onda do usisa, tako da kada bi se krenulo skida nešto od ovoga, imalo bi moglo posla, zato je po meni ovaj moj način bio 'najbrži')


Postupak rada:


1) Skidanje akumulatora

- Mislim da nema potrebe da objašnjavam kako se skida akumulator...Ukratko, sa ključićem br.10 odvijete kleme + i - na akumulatoru i sklonite ih od akumulatora. Posle toga sa gidorom br.13 i nastavkom ili cevastim br.13 odvijete držač akumulatora sa leve strane akumulatora (strana akumulatora ka samom motoru) i posle toga akumulator je slobodan i možete ga izvući napolje.


2) Skidanje držača akumulatora

- Možda može i bez njegovog skidanja, ali meni je bilo lakše za prilaz, a i nema previše posla oko skidanja. Ukratko, ključem/gidorom/cevastim br.13 odvijete obeležena 3 srafa (označena crvenom bojom - jedan se ne vidi ispod kleme, ali tu je i isti kao ostala dva) koja drže držač akumulatora, skinete relej grejača - izvučete na gore (označeno plavom bojom) i skinete nosač


Slika



3) Skidanje konektora

- Posle skidanja nosača akumulatora, dobićete ovakav 'pogled' na situaciju:


Slika


Sam senzor je obeležen crvenom bojom, a njegov konektor zelenom bojom. Otkačite konektor klasičnim principom: podići plastični pipak i izvući konektor.


4) Skidanje starog senzora i vraćanje novog

- Dolazimo do glavnog dela. Ovde je potrebno upotrebiti duboku gidoru br.19 (namerno ponavljam duboku, jer u gidoru mora da upadne plastični deo samog senzora i da gidora posle toga uhvati sam deo za odvijanje, sto je malo teže za naći takvu gidoru, s' toga je najbolje imati cevasti ključ br.19, jer je on ceo šupalj i može lepo prići - ovaj deo skidanja se blago svodi na improvizaciju odvijanja i parolu: ''Snadji se kako znaš i umeš'').

Kada se senzor krenuo odvija, posle jednog dela navoja krenuće sve lakše i lakše da se odvija i od tog 'lakog' dela krenite da ga odvijajte ručno. Osetite pod prstom kada je pri kraju. Kada bude pri kraju i ako ga odmakente od navoja i njegovog kućišta, krenuće antifriz da ide, s' toga novi senzor već morate da imate spreman da bi brzo delovali i izbegli situaciju da Vam iscuri više antifriza nego što bi trebalo. Pri samoj zameni, malo antrifriza dok se izvrši ta zamena će Vam sigurno iscureti, ali to je normalno, i nećete doliti pola litre antrifriza u boci, vrlo malo izadje. Uglavnom, budite efikasni pri zameni.

Obrnutim postupkom kako ste odvili senzor ga sada zavijte nazad cevastim/gidorom ili kako ste se Već snašli i ne preterujte sa stezanjem.



5) Vraćanje konektora

- Posle zavijanja samog senzora, vratite konektor nazad i proverite ako je slučajno od pre ogoljen kabli od konektora i slično, po potrebi izolirajte.



6) Vraćanje nosača akumulatora

- Sve isto, samo obrnuto. Vratite nazad nosač akumulatora i zavite 3 srafa br.13 koja drže nosač akumulatora.



7) Vraćanje akumulatora

- Vratite akumulator, ubacite ga u ležište kako treba i zavite njegov nosač sa leve strane (šraf i ključ br.13). Stavite kleme + i - i stegnite ih ključem br.10


Ukratko bi to bilo to. Čisto za informaciju ako nekog zanima, evo jedna slika starog skinutog senzora koji je lažirao i bio poluispravan kojem se pri skidanju i polomio ovaj gornji plastični deo (kao da je antifriz probio kroz plastiku) i slika novog senzora:


Slika

Slika

Slika

Slika


Naravno na kraju - operacija uspešno izvršena pacijent umro :ludilo: Šalim se, naravno...Posle ovoga nisam imao nešto puno prilike za probu, ali probao sam jednu vožnju na otvorenom i posle 6-7km otvorenog puta mi je digao temperaturu, stari senzor je bio baš uništen, unutra mastan, od neke emulzije i slično, ali bitno da sada novi radi, a i posle one pomenute vožnje neasfaltiranim putem, sada temperatura ne pada u hladno, obrtaji ne variraju i sada sve to izgleda otprilike ovako:


Slika


Eto toliko od mene :P Nadam se da će nekom biti od koristi kome se desi sličan problem, ima sad neko mini uputstvo kako može da sam reši problem. Posao nije ništa komplikovan i može se uraditi relativno brzo.

Pozdrav :ziveli: :ots:

_________________
Opel - The future is everyonce's


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Zamena senzora rashladne tečnosti na Astri G 1.7 DTi (Y1
PostPoslato: 08 Jan 2017 10:28 
OffLine
Moderator
Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Sep 2009 23:14
Postovi: 8779
Lokacija: Beograd
Ime: Zdravko Daka
Opel: Astra G Turbo/Calibra MV6
Garaza: pogledaj
Odlicno uputstvo. :respekt: Ja imam slicne simptome na mojoj astri tako da cu da zamenim senzor vec sutra :mig:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Zamena senzora rashladne tečnosti na Astri G 1.7 DTi (Y1
PostPoslato: 08 Jan 2017 11:45 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 30 Okt 2011 21:10
Postovi: 937
Lokacija: Kruševac/Niš
Ime: Aleksandar
Opel: Astra G 1.7 DTi 16V (Y17DT)
Garaza: pogledaj
Zahvaljujem :P

Posle toliko godina "uronjenosti" u vodi, za očekivati je da krene da brljavi što se tiče tačnosti, a cena samog senzora stvarno nije skupa, može se naći ispod 1000 dinara ili iznad 1000, u zavisnosti od marke, kako se naleti, uglavnom, problema bar za sad nema, a i preventivno da se zameni bukvalno nije nikakav trošak :P

Pozdrav :ots:

_________________
Opel - The future is everyonce's


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Zamena senzora rashladne tečnosti na Astri G 1.7 DTi (Y1
PostPoslato: 27 Mar 2019 16:52 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 06 Avg 2015 17:44
Postovi: 54
Lokacija: Raska
Ime: Srdjan
Opel: Astra 1.7 dti Diamond 2003
Jel vise nemas problema sa pokazivacem temperature,ne "pada"? Iz tog razloga sam stavio drugi,original Behr termostat,medjutim imam grejanje dobro,ali skala i dalje povremeno pada...Najvise u polozaju kod broja 80 na pokazivacu temperature...Ako kod tebe vise nema problema,zamenio bih i ja...


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Zamena senzora rashladne tečnosti na Astri G 1.7 DTi (Y1
PostPoslato: 16 Apr 2019 01:20 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 30 Okt 2011 21:10
Postovi: 937
Lokacija: Kruševac/Niš
Ime: Aleksandar
Opel: Astra G 1.7 DTi 16V (Y17DT)
Garaza: pogledaj
Izvini druže što ne odgovorih pre, ne ispratih temu, nisam bio nešto aktivan baš...

Što se tiče senzora, možda mi se ponekad desi, ali tipa pri nizbrdici ili čim je krenuo da podiže temperaturu, pa sa jačom ventilacijom kada upališ da mu za nijansu oboriš, ali to je manje više normalno za hladnije vreme, inače kada otopli nema tih situacija i svakako ne kao sa starim senzorom, to sigurno, barem kod mene... ;)
Ako si već zamenio termostat, zameni i ovaj senzor, nije skup, a sigurno će ti biti bolji nego stari i samim tim si otklonio 2 moguća uzroka koja imaju veze sa zagrevanjem motora i kazaljkom na instrument tabli, jer tabla pokazuje temperaturu motora na osnovu tog senzora.
Ja sam sa njim primetio kako brže malo podigne temperaturu i nekako je posle drži "zakucanu", nema da varira nešto primetno. Stari ti je verovatno unutra sve nahvatao neku emulziju, ne meri lepo tečnost, a i nekako je sav krt i kao izgoreo, vidi se nekako zamor materijala, pa moj savet da se svakako preventivno zameni, nije skup :)

Pozdrav :ots:

_________________
Opel - The future is everyonce's


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Zamena senzora rashladne tečnosti na Astri G 1.7 DTi (Y1
PostPoslato: 04 Maj 2019 16:09 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 06 Avg 2015 17:44
Postovi: 54
Lokacija: Raska
Ime: Srdjan
Opel: Astra 1.7 dti Diamond 2003
Hvala ti na odgovoru.No,mislim da cu ostaviti stari.Izgleda da je njima urodjen problem sa niskim temperaturama motora,dok ne dodju na radnu


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 6 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 22 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs