Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 18 Apr 2024 20:15

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Pravila foruma


1. Naslov - treba da sadrzi model auta,
2. Slike da se ubacuju preko http://www.imageshack.us/ i u formatu thumbnail i to po tri do cetri slike u redu, sve radi lepse preglednosti i zbog ljudi koji imaju i dalje dial-up, pogledajte temu "Kako postaviti slike Vašeg automobila!"
3. ovde mozete predstaviti vase vozilo u potpunosti, znači opis + slika. Garaža bez slika automobila se smatra nekompletna.
4. Svaki off u garazi ce se brisati tako da nemate potrebe skretati s teme.



Započni novu temu Odgovori na temu  [ 7 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Astra G Classic 1.4 twinport Z14XEP
PostPoslato: 28 Apr 2016 09:44 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 28 Mar 2016 13:08
Postovi: 17
Lokacija: Beograd
Ime: Nebojsa
Opel: Astra G Classic 1.4 twinport
Garaza: pogledaj
Auto je 2008. godiste. Kupljen nov u Srbiji. Supruga ga vozila u firmi kao službeni, a zatim smo ga prošle godine otkupili. Oće reći poznate istorije :wink: .

Od kupovine sam počeo da se bavim i njegovim odrzavanjem. Do sada sam samostalno (uz pomoć interneta), a posebno ovog sajta na njemu uradio: mali servis, zamenu prednjih kočionih pločica (da ne lažem radio kum dok sam se ja bavio roštiljom), skidanje i čišćenje throttle body (leptir klapna), zatim slomio :) i zamenio staklo retrovizora i otklonio neispravnosti: daljinskog ključa, neće u prvu nego ide u rikvercu, brava zadnjih vrata ne radi na komandu preko centralne brave, CD plejer (koji nije original Opelov) ne pamti stanice. Takodje sam kupio OBDII diagnostiku ELM327 (kinez) i lepo se izigrao na mom autu i kumovom (Corsa C 1,2 2001). Isprobao OBD Car Doctor, Facile, Torque i slicno. Radi sasvim lepo (real time, iscitavanje gresaka, brisanje).

Djole je zamenio šolje amortizera i spone balans štangle (stabilizatori) da mu ne zahvaljujem posto sam platio :wink: .

Sve u svemu nabrojao sam sve sta se dešavalo u mojoj garaži u poslednjih godinu dana. Koliko mi vreme dozvoli obradiću neke od gore pobrojanih radova i postaviti kao teme, odnosno uključiti u diskusije gde teme već postoje. Svakako, možemo razmeniti iskustva i putem PP.

Da se vratim na glavnu temu. Auto je u vrlo dobrom stanju. Čak mislim da je sada u boljem stanju nego kada je kupljen, iako je i prethodno redovno održavan. Malo je šaren tj. poljska farba izgubila sjaj. Delovi koji su radjeni kod nas posle čukanja lepo sijaju.

Neki od radova koje planiram za budućnost su: čišćenje EGR ventila, skidanje i UZ čišćenje dizni, skidanje poklopca ventila čišćenje i zamena zaptivke. Možda i zamena servo tečnosti. Takodje, čujem lupkanje za koje mislim da potiče od twinporta leptirići šta li... moraću malo da se raspitam...

Za sada samo jedna slika (sa prozora). Biće više kad se umijemo za slikanje :) .


Slika

_________________
ECO - ne menjam dok ne mora
FLEX - i to kad imam vremena i para


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: sta je novo
PostPoslato: 14 Maj 2016 12:19 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 28 Mar 2016 13:08
Postovi: 17
Lokacija: Beograd
Ime: Nebojsa
Opel: Astra G Classic 1.4 twinport
Garaza: pogledaj
...da bi lepo prisao twinport polugicama gde mi se slomila osovinica prvog leptirica preko koje poluga pokrece leptirice... sto je naravno zveckalo i unosilo nestabilnosti u radu motora skinuo sam throttle body (leptir klapne) opet, kao i rail sa brizgaljkama ili ti dizne. Kad sam ih skino red je i da se UZ ociste - i bi tako. Zatim lepo saniram twinport (klasicni srbizum). Radove sam ovog puta i slikao tako da cu kad uhvatim vremena obraditi skidanje leptir klapne, brizgaljki i sanaciju twinporta i postaviti kao odvojene teme...doduse moracu i da se uclanim u OTS pa cu moci da pisemi i u temama elektronika, mehanika i sl

_________________
ECO - ne menjam dok ne mora
FLEX - i to kad imam vremena i para


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Astra G Classic 1.4 twinport Z14XEP
PostPoslato: 14 Maj 2016 16:33 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Mar 2012 17:31
Postovi: 547
Lokacija: Beograd (Surcin)
Ime: Aleksandar
Opel: Opel signum 1.9 cdti
Da , i meni dok sam imao 1.4 twinport mi se pomalo to culo pa nije bio bas tih za benzinca , to je mana na toj usisnoj grani , ali zato potrosnja joj je fantasticna bila :D


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: potrosnja
PostPoslato: 25 Maj 2016 17:29 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 28 Mar 2016 13:08
Postovi: 17
Lokacija: Beograd
Ime: Nebojsa
Opel: Astra G Classic 1.4 twinport
Garaza: pogledaj
Sto se potrosnje tice kod mene je grad ove zime 90% voznji do 3-5km 8,5 litara, relacija BG-UE i nazad 5,5l.

_________________
ECO - ne menjam dok ne mora
FLEX - i to kad imam vremena i para


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Nemiran ler, zamena svecica, lambda sonda
PostPoslato: 25 Maj 2016 18:09 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 28 Mar 2016 13:08
Postovi: 17
Lokacija: Beograd
Ime: Nebojsa
Opel: Astra G Classic 1.4 twinport
Garaza: pogledaj
Posto sam Ocistio throttle body (leptir - klapnu), sredio twinport leptirice, i ultrazvucno sredio brizgace (dizne), ler je postao mnogo mirniji na pokazivacu se tesko ista primeti ipak po zvuku vidim da jos pomalo varira isto kaze i dijagnostika (elem EML ne vadim iz dzeka tako da je auto uvek online :wink: ).
Dodje tako red i na svecice izbacio sam Bosch FLR8LDCU koje su vrlo pristojno izgledale (mada po otporima nisu bile bas ujednacene) i ubacio NGK ZFR5F-11 (zamena za Bosch FQR8LEU2). Sto li je opel izvrsio promenu preporuke za svecice ne znam, al' voleo bi da saznam. Ako ko zna nek kaze. Neko poboljsanje nisam osetio, mozda minimalno.
Posto smo vec sve to zavrsili (opet radio s' kumom) u cilju da nadjemo razlog nestabilnosti krenemo da otkacinjemo i zakacinjemo senzore redom (a kad se otkacinje red je da se i malo kontakt spreja prsne). Pitam kuma kaze "...ma slobodno ja prskam slobodno maticne ploce i ploce od telefona. Kad ono medjutim. Sto se tice nestabilnosti samo je zamena akumulatora dala neke rezultate znaci linija akumulator-alternator ce morati da se pregleda.
Nego da se vratim na kontakt sprej i konektore. NIKADA ne prskajte konektor lambda sonde kontakt sprejom i slicnim stvarima. Sutra posle radova kuci sam otkrio da mi je crkla lambda sonda. Nadjem na netu o cemu se radi, lamda sonda kablovima izmedju izolacije i samog provodnika ima spoj - pristup okolnom vazduhu koji je neophodan za rad, kontakt sprej zacepljava te da ih nazovem kapilare sto cini da lambda ne radi, (daje 0v stalno registruje bogatu smesu) dalje preti opasnost da kontakt sprej dospe i na osetljivu unutrasnju povrsinu lambda sonde i osteti je. Nadjem tako 10 slucajeva na netu. Kazu nema spasa. Odvezem auto kod majstora ispricam za nevaljalstvo. Zakaci dijagnostiku, kaze ili lambda ili ECU, a lambda ti je jeftinija.
Iscitam usput sve o lambda sondama, sto sam nasao, uzmem usisivac i konektor lambde izmaltretirm njime. Bogami izvukao je po nesto. Takodje sam vozio sa otkacenom sondom racunajuci da ce s porastom temperature/pritiska unutar sonde mozda nesto i da ispari (i/ili izbaci). A i da ne vozim na bogatoj smesi. Cackalicom sam malo cistio one rupice u konektoru sa spoljne strane pinova (metalnih stipaljkica). I sonda je vaskrsla.

NIKADA ne tretirajte nicim konektor lambda sonde (starije mogu) U slucaju sumlje na konektor proizvodjaci preporucuju par puta zakaci otkaci sistem.

_________________
ECO - ne menjam dok ne mora
FLEX - i to kad imam vremena i para


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Dopuna klime sam svoj majstor
PostPoslato: 03 Jun 2016 10:39 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 28 Mar 2016 13:08
Postovi: 17
Lokacija: Beograd
Ime: Nebojsa
Opel: Astra G Classic 1.4 twinport
Garaza: pogledaj
Mada servis klime i nije tako skup odlucio sam se na varijantu sam svoj majstor. Uzeo set sa bocom 300gr i manometrom. Malo je pipavo za radove (pozeljno je poznavanje sistema i treba je polako dopunjavati - uz ceste kontrole) ali klima je spremna za more.
Varijantu bi mogao da preporucim ukoliko vam je klima u dobrom stanju ali ne hladi ko nekad (fali manja kolicina freona).

Naravno oprao kondenzer i hladnjak, dezinfikovao isparivac zamenio polen filter.

_________________
ECO - ne menjam dok ne mora
FLEX - i to kad imam vremena i para


Poslednji put menjao nebvil dana 03 Jun 2016 11:57, izmenjena samo jedanput

Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Nestabilnost motora naleru - akumulator - alternator - radio
PostPoslato: 03 Jun 2016 11:00 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 28 Mar 2016 13:08
Postovi: 17
Lokacija: Beograd
Ime: Nebojsa
Opel: Astra G Classic 1.4 twinport
Garaza: pogledaj
Posto sam probnom zamenom akumulatora dobio rezultat - mirniji rad motora na leru krenem u proveru sistema.
Napon na 2000 obrtaja stabilnih 14,2v. Ukoliko poukljucujem sve potrosace padne za prihvatljivih 0,5v. Na leru se napon menja skokovito osciluje za 0,2v. Nije za primer ali OK. Akumulator znam da je los ali ne znam koliko. Napon mirovanja 12,3. Odem kod prijatelja proveri struju startovanja na njemu deklarisano 400A daje 278A. Kaze prijatelj morao bi preko trista. Ipak, 'ajd' reko' da proverim kolko auto vuce struiju kad je u stajanju, da slucajno sta ne prazni akumulator. I vuce, oko 250mA taman tolko da i dalje ne isprazni akumulator da ne mogu da upalim ali da ga stalno prazni. Krenem redom i nadjem krivca radio CD plejer (neki iz Tempa). Nadjem stari fabricki CAR300 za 1000 din. Struju mirovanja spustim na nekih 20mA sto je za komp i radio memoriju sasvim OK. Za resavanje ovog problema prva stavka i u TIS-u je "ima li na autu neoriginalne opreme?".
Posle par dana voznje cini mi se da i akumulator dolazi sebi, a ler se cini stabilniji.
Da se razumemo i pre ovoga je ler bio na kazaljci miran, samo se u zvuku, povremeno primecivala lagana nestabilnost.

_________________
ECO - ne menjam dok ne mora
FLEX - i to kad imam vremena i para


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 7 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 8 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs