Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 24 Jun 2025 17:27

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Ova tema je zaključana, ne možete da menjate postove ili da odgovarate  [ 4689 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1 ... 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182 ... 188  Sledeća
Autoru Poruka
 Tema posta: Re: Pitajte "astru" sve u vezi Astre
PostPoslato: 27 Dec 2015 01:52 
OffLine
3rd Gear

Pridružio se: 12 Jun 2012 21:19
Postovi: 199
Lokacija: Beograd, Mirijevo
Ime: Petar
Opel: Astra G 1.7 CDTI
Garaza: pogledaj
Posto sam vec pokrenuo temu, malo sam i guglao i naravno ludi englezi imaju elaborat na temu ubacivanja.
Evo konkretnog primera na Corsi C http://www.corsa-c.co.uk/forum/showthre ... torage-bin
E sad meni ne ide u glavu sto je ovaj covek ovako osakatio nebo. Mogao je da ga otkaci kod sofersajbne i ubaci ovu metalnu podlosku i samo na dva mesta da napravi rupice za zabice koje su na polici.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Pitajte "astru" sve u vezi Astre
PostPoslato: 04 Jan 2016 21:46 
OffLine
3rd Gear

Pridružio se: 02 Sep 2014 12:58
Postovi: 239
Lokacija: Srbija, Petrovac
Ime: Srle
Opel: Astra H hečbek 1.7 CDTI (80 ks), Astra G karavan 1.7 CDTI (80 ks)
Astra H 1.7 CDTI
Ostavio sam auto na uzbrdici, rezerva za gorivo tek koliko se upalila. Kasnije kada sam se vratio, normalno sam upalio auto ali posle pola minuta je počeo da štuca i ugasio se. Nekoliko puta sam pokušavao da ga upalim, ali one je radio samo par sekundi i ponovo se ugasio.
Spustio sam ugašen auto na ravno i posle dužeg verglanja je upalio i posle toga sve je bilo normalno. Znači očigledno je povukao vazduh iz rezervoara.

E sad, u originalnom uputstvu za moju bivšu Astru G sa klasičnim 1.7 TD motor piše da ako se ovo desi na ovom tipu motora, preporučuje se verglati malo duže dok se sistem sam ne odzrači i auto upali normalno. Ali takođe piše za druge tipove dizel motora koji nisu klasični TD pumpa-dizna da ne treba verglati nego odmah otići u prvi OPEL servis radi odzračivanja sistema i ne preduzimati ništa drugo.

Moj sadašnji motor nije TD već comon rail, ali ja ga upalih normalno dužim verglanjem. Očigledno da se sistem sam odzračio jer posle toga nisam više imao problema.

MOJA PITANJA:
1. Da li se nekome ovo isto desilo i kakva su iskustva sa odzračivanjem vazduha iz sistema goriva?
2. Gde se na sistemu otpusti sam ovaj vazduh, pošto postoji preporuka proizvođača da se u ovakvim slučajevima kod comon rail sistema isključivo mora u servis na odzračivanje?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Pitajte "astru" sve u vezi Astre
PostPoslato: 06 Jan 2016 02:00 
OffLine
2nd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 16 Avg 2015 20:25
Postovi: 88
Lokacija: Priboj
Ime: Stefan
Opel: Opel Corsa D 1.3, Grande Punto T Jet, exAstra G 1.7 DTI nJoy
Garaza: pogledaj
ja sam ozracavao klasican motor sa Bosch pumpom. Jedan vergla dok neko popusta vijak na diznama dok ne potece nafta, uvek je uspevalo. A za CDTi nisam imao prilike da se susretnem.


A da li vam se na Astri desavalo da se pri voznji niz brdo toliko ohladi motor da merac temp pokaze totalo hladan motor. pre dva dana sam se spustao niz Romaniju po onoj najvecoj mecavi, treca brzina bez gasa na minimalnim obrtajima, motor se totalno ohladio. A cim sam dosao do prve ravnice temp se odmah podigla do 85C. Da li je otisao termostat ili astra stvarno moze toliko da se ohladi. Sa prethodnim automa sam imao slicne situacije ali nikad toliko da merac pokaze totalno hladan motor.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Pitajte "astru" sve u vezi Astre
PostPoslato: 06 Jan 2016 03:23 
OffLine
3rd Gear

Pridružio se: 02 Sep 2014 12:58
Postovi: 239
Lokacija: Srbija, Petrovac
Ime: Srle
Opel: Astra H hečbek 1.7 CDTI (80 ks), Astra G karavan 1.7 CDTI (80 ks)
Ne zezaj se da tako voziš nizbrdo- NIKAD ! Bolje niži stepen prenosa i neki obrtaji nego bez gasa, posebno kada je hladno i kada su dugačke nizbrdice. Neki ljudi hoće tako da štede gorivo pa puste auto na ler, u trećoj ili četvrtoj i samo povremeno koče. I onda zbog 200g goriva naprave štetu u vrednosti par punih rezervoara.
Mom komšiji je tako pukla glava motora, a temperatura bila nešto oko nule. Od tada više nikad nije to radio jer je debelo platio školu, vozio je OPEL Kadet dizel 1.6
To ti je isto kao kad bi na vruć motor sipao kantu hladne vode.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Pitajte "astru" sve u vezi Astre
PostPoslato: 06 Jan 2016 11:35 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Dec 2008 18:03
Postovi: 15437
Lokacija: bg, vozdovac
Ime: Nebojsa
Opel: Manta A
Sto se tice spustanja, ok si postupio, bilo kakvim motornim kocenjem ne stetis motoru u kom god da si stepenu prenosa ili pri kojim god obrtajima, jer se tada gorivo ne ubrizgava u cilingre, pa nema eksplozije, i zato dolazi do hladjenja, na visim obrtajima je samo brze hladjenje jer se vodena pumpa brze vrti, nema druge razlike, jedini problem je sto ti je termostat otvoren i to je to, zameni njega i resen problem

_________________
www.wheel-specialist.com


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Pitajte "astru" sve u vezi Astre
PostPoslato: 06 Jan 2016 12:35 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: 21 Feb 2012 03:00
Postovi: 3017
Lokacija: Jerkovic, Beograd
Ime: Miloje
Opel: A3 8V FL Sedan
Garaza: pogledaj
srlem je napisao:
Ne zezaj se da tako voziš nizbrdo- NIKAD ! Bolje niži stepen prenosa i neki obrtaji nego bez gasa, posebno kada je hladno i kada su dugačke nizbrdice. Neki ljudi hoće tako da štede gorivo pa puste auto na ler, u trećoj ili četvrtoj i samo povremeno koče. I onda zbog 200g goriva naprave štetu u vrednosti par punih rezervoara.
Mom komšiji je tako pukla glava motora, a temperatura bila nešto oko nule. Od tada više nikad nije to radio jer je debelo platio školu, vozio je OPEL Kadet dizel 1.6
To ti je isto kao kad bi na vruć motor sipao kantu hladne vode.


To ako vozi TAM i FAP sa vazdusnim hladjenjem pa kad ga spusti niz bubanj potok i o'ladi ga momentalno :)

Auto ne trosi gorivo samo ako je u brzini bez gasa - na leru auto trosi gorivo, to mozes i sam da vidis, zaleti auto pa pusti gas i potrosnja ce biti 0.0 a zaleti auto i stisni kvacilo potrosnja ce biti 0.5-0.7 :)

Kod mene vazi pravilo kojom brzinom uzbrdo istom i nizbrdo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Pitajte "astru" sve u vezi Astre
PostPoslato: 06 Jan 2016 21:29 
OffLine
3rd Gear

Pridružio se: 02 Sep 2014 12:58
Postovi: 239
Lokacija: Srbija, Petrovac
Ime: Srle
Opel: Astra H hečbek 1.7 CDTI (80 ks), Astra G karavan 1.7 CDTI (80 ks)
Temperatura opadne na motoru čak i kada ga voziš sa gasom na dužoj nizbrdici i kada ti je termostat apsolutno ispravan.

@pistre
Totalno netačno da se na višim obrtajima motor brže hladi jer se brže i zagreva. Stvorena toplotna energija je veća od one koja se izgubi, inače motor nikad ne bi mogao u vožnji da postigne radnu temperaturu, a upravo u vožnji sa određenim obrtajima je najbrže i postigne. Zato i postoji ventilator da je spusti kada ta temperatura pređe određeni nivo, jer je veće zagrevanje nego hlađenje motora, pa čak i zimi.
Pitanja za tebe:
1. Da li će se motor brže zagrejati i postići radnu temperaturu kada radi u leru ili kada se normalno vozi? (po tvome, pumpa na leru sporije okreće pa sporije i hladi i motor će se brže zagrejati)
2. Kada dizela voziš duže vreme u dosta velikim obrtajima (3500-4000), pošto mu pumpa tada brže radi i bolje hladi, zašto onda diže temperaturu?

@MiskoBGD
Ti tvrdiš da auto ne troši gorivo ako je u brzini i bez gasa a motor mu sve vreme radi ??? Baš zanimljivo. :ludilo2:

To u praksi znači recimo: od Kolašina pa skoro do Podgorice ti možeš na taj način da se spustiš bez grama potrošenog goriva a da ti sve vreme motor radi ??? Svaka čast !
Možeš da konkurišeš za Nobelovu nagradu za pronalazak veka, "Automobil kome motor radi i kreće se a uopšte ne troši gorivo".
To što piše na putnom kompjuteru da je potrošnja 0.0 po tebi znači da auto ne troši uopšte gorivo iako mu motor radi? Auuu, gde ja živim, džaba sam ja promenio toliko automobila kad ništa ne znam. Hvala na prosvetljenju !

A ko ne veruje da može ovako da ošteti motor kada je hladno vreme, slobodno neka vozi tako.
Ja napisah šta sam imao i šta se čoveku desilo u praksi.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Pitajte "astru" sve u vezi Astre
PostPoslato: 06 Jan 2016 21:49 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 07 Jan 2010 15:17
Postovi: 4870
Lokacija: Beograd
Ime: Petar
Opel: Astra H opc line
Da ne tupim mnogo oko potrosnje pri kocenju motorom:

Citat:

Verovatno znate da je vožnja u neutralnom stepenu prenosa (u leru) krajnje nebezbedna, ali verovatno ne znate da korišćenjem motornog kočenja trošite manje goriva nego kada vozite u leru.
Potrošnja goriva pri motornom kočenju

Da li znate da je potrošnja goriva kada koristite motornu kočnicu ravna nuli!? Kada je menjač u brzini, a gas pušten, gorivo se ne troši. Ovo se odnosi na sve automobile novije generacije, proizvedene u poslednjih desetak godina, odnosno na sve automobile koji imaju elektronsku kontrolu ubrizgavanja goriva, bez obzira na vrstu goriva.

Prilikom puštanja papučice gasa, računar koji kontroliše ubrizgavanje goriva zatvara dovod goriva u motor. Menjač povezuje motor i točkove na sledeći način: u vožnji rad motora se prenosi na lamelu, a sa nje snaga preko menjača dospeva na točkove. Kada koristimo motorno kočenje, situacija je obrnuta: motor se ne pogoni gorivom, nego se inercija okretanja točkova prenosi na motor preko menjača i lamele. To omogućava da motor radi bez goriva, već pogonjen točkovima koji se kreću po inerciji.
Potrošnja goriva u leru

Za razliku od motornog kočenja, kada je menjač u leru, motor se pogoni gorivom. Tada je potrošnja mala, ali ipak postoji. Ova potrošnja se meri na sat i u proseku iznosi oko 0,8-1,2 litara goriva na sat.

Kada motor radi, on pokreće neke druge uređaje: alternator, kompresor kima uređaja, pumpu za vodu... Svaki od ovih uređaja odnosi deo snage motora i tako povećava potrošnju goriva. Poznato je da klima uređaj povećava potrošnju za nekih 1-1,5 litara na 100 pređenih kilometara. Pošto smo zaključili da se prilikom motornog kočenja ne troši gorivo, možemo zaključiti da se tada hladimo potpuno besplatno!
Zavrsen citat.

Jedan od linkova na engleskom ko ga razume:
https://uk.answers.yahoo.com/question/i ... 230AAIhlzE


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Pitajte "astru" sve u vezi Astre
PostPoslato: 06 Jan 2016 21:58 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Dec 2008 18:03
Postovi: 15437
Lokacija: bg, vozdovac
Ime: Nebojsa
Opel: Manta A
srlem, nije to karburatorski sistem pa da se gorivo stalno ubrizgava, pa i pri motornom kocenju, ovde ne dolazi do grejanja motora jer nema ni eksplozije, jer nema ni goriva, motor se ponasa kao da kljucem okreces radilicu rucno, zato dolazi do hladjenja jer vodena pumpa pokrece vodu kroz sistem, a auto krecuci se uz pomoc vetra hladi vodu u hladnjaku koja cirkulise kroz njegove cevi, pa samim tim uz pomoc neispravnog termostata voda prolazi kroz motor non stop i dolazi do totalnog hladjenja

a ne bi trebao bez konkretnog argumenta da naglasavas ljudima ni slucajno ne vozi tako, moj pijani komsija je vozio neispravnog kadeta dizela nizbrdo 200 kilometara u cugu i auto mu se pokvario :? bez ikakvog objasnjenja i razloga, em sirok spektar kvarova kada samo glava pukne, em ko zna sta je tu bilo sa tim komsijskim pricama :? i ne kazes zasto, kako ni zbog cega da ne vozi, i opet delis strucne savete samouvereno :? i jos kritikujes ostale koji nesto pametno napisu i daju pametan savet i objasnjenje :?


a to sto si pitao miska za potrsonju goriva, ako nadjes toliku nizbrdicu da se spustas motornim kocenjem, moze motor da radi i da ne potrosi ni gram goriva, koliko god to tebi cudno zvucalo, ali zato postoji elektronsko ubrizgavanje goriva na vozilima, a i koje i sam imas

i nije mi jasno sta je tvoj savet za voznju nizbrdo ??? da kocis, pa ubrzavas uz pun gas kako bi odrzao temperaturu motora ??? pa za sta sluzi termostat onda

_________________
www.wheel-specialist.com


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Pitajte "astru" sve u vezi Astre
PostPoslato: 06 Jan 2016 22:07 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: 21 Feb 2012 03:00
Postovi: 3017
Lokacija: Jerkovic, Beograd
Ime: Miloje
Opel: A3 8V FL Sedan
Garaza: pogledaj
1. Brze motor postize radnu temperaturu dok se vozi bas iz razloga koji je Pistre naveo. Pretpostavljam da znas da auto vise trosi benzina ako mu dajes gas pa samim tim procesom sagorevanja vise benzina dok se daje gas i vozi brze se zagreje nego kad stoji u leru i trosi (meni konkretno) 0.6l/h.
2. Obicno ti leti (mada moze i zimi) u guzvi kad vozis prvom drugom i cesto stajes ventilator upali. Kako se na tako niskom broju obrtaja motor toliko zagrejao da mu je potrebno hladjenje? A na autoputu ti se petom na 120 km/h ne pali ventilator svaki cas :)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Pitajte "astru" sve u vezi Astre
PostPoslato: 06 Jan 2016 22:25 
OffLine
3rd Gear

Pridružio se: 02 Sep 2014 12:58
Postovi: 239
Lokacija: Srbija, Petrovac
Ime: Srle
Opel: Astra H hečbek 1.7 CDTI (80 ks), Astra G karavan 1.7 CDTI (80 ks)
@pistre
Dobro, evo ovako.
Naravno da se motor hladi brže kada nema eksplozija i oslobađanja toplote od sagorevanja. Čak i kada vozimo duže nizbrdo i sa gasom, motor se brže hladi. to je opšte poznato i to zna svako. Ali ovo nije zato što se pumpa sporije okreće.
A što se potrošnje tiče, da li to znači da pošto je pri kočenju motorm potrošnja 0, mi možemo ako teoretski imamo nizbrdicu od 50 km da se spustimo niz nju, recimo u 3. brzini bez gasa i da ćemo preći tih 50 km bez grama potrošenog goriva?

Kažem opet na kraju, neka vozi ko kako hoće svoj auto. Zbog naglog hlađenja vazda su pucali motori i pri pranju, a kamoli po hladnom vremenu. Hladan vazduh na minusu je gori i mnogo hladniji od hladne vode kojom sa česme (oko 10 C) neki peru motor, pa im opet i ta voda napravi havariju ako je motor vruć. Na kraju, ne peru za džabe u perionicama motor isključivo vrućom vodom.

Naveo sam jedan primer iz mog bližeg okruženja, što ne znači da je ovo jedini slučaj. Za mojih 47 godina koliko sada imam svačega sam se nagledao i naslušao, a jedno vreme (oko 2 godine) sam i sam radio kao mehaničar (tačnije pomoćnik majstora) u jednom servisu. Drugo, učestvujem na džipijadama u mom kraju kao tehnička podrška, pa sam se i tu svega nagledao. Tu se tek masovno i ekstremno vozi po planinama i po raznim vodama i blatu. Nemate pojma kako tamo lako pucaju motori, glave i blokovi. Takođe, zbog svih mojih aktivnosti i iskustva oko mehanike i auto sporta, zvanični sam sudija i tehnička podrška na brdskim stazama i rally trkama u Srbiji sa licencom B, tako da ništa ne pričam napamet niti nekog kritikujem zlonamerno. Smatram da imam dosta iskustva oko automobila uopšte, dosta toga sam servisiram i imam puno kontakata oko sebe sa ljudima profesionalcima kojima je mehanika struka. Ja nisam majstor, da jesam ne bih se često ovde smarao po forumu i priznajem da mi novije tehnologije nisu toliko poznate kao klasika od ranije. Zato i ja ponešto pitam i prihvatam i savete ali i kritike drugih, ali dozvoljavam sebi i da ja nešto kažem.


Poslednji put menjao srlem dana 06 Jan 2016 22:38, izmenjena samo jedanput

Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Pitajte "astru" sve u vezi Astre
PostPoslato: 06 Jan 2016 22:35 
OffLine
3rd Gear

Pridružio se: 02 Sep 2014 12:58
Postovi: 239
Lokacija: Srbija, Petrovac
Ime: Srle
Opel: Astra H hečbek 1.7 CDTI (80 ks), Astra G karavan 1.7 CDTI (80 ks)
MiskoBgd je napisao:
1. Brze motor postize radnu temperaturu dok se vozi bas iz razloga koji je Pistre naveo. Pretpostavljam da znas da auto vise trosi benzina ako mu dajes gas pa samim tim procesom sagorevanja vise benzina dok se daje gas i vozi brze se zagreje nego kad stoji u leru i trosi (meni konkretno) 0.6l/h.
2. Obicno ti leti (mada moze i zimi) u guzvi kad vozis prvom drugom i cesto stajes ventilator upali. Kako se na tako niskom broju obrtaja motor toliko zagrejao da mu je potrebno hladjenje? A na autoputu ti se petom na 120 km/h ne pali ventilator svaki cas :)


1. Ne, on je rekao da se na većim obrtajima motor brže hladi jer se i pumpa brže okreće (pogledaj i sam njegov post), pa samim tim ispada da kada normalno vozimo auto tada imamo više obrtaja nego na leru, pumpa više hladi i da se tako motor bolje hladi i sporije zagreva, što po nema logike.
2. Ovo nije odgovor na moje pitanje. Pitao sam zašto motor diže temperaturu kada se vozi malo duže na 3500-4000, a ne 120km/h u petoj brzini. Ovde nisam pominjao gradsku voznju uopšte, tu su neke sasvim druge okolnisti i uslovi u pitanju.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Pitajte "astru" sve u vezi Astre
PostPoslato: 07 Jan 2016 00:13 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: 21 Feb 2012 03:00
Postovi: 3017
Lokacija: Jerkovic, Beograd
Ime: Miloje
Opel: A3 8V FL Sedan
Garaza: pogledaj
Kad vozis auto na ravnom pogotovu u nizim brzinama i stani kreni potrosis vise goriva, vise toplote se oslobodilo a obrtaji ti nisu konstantni i stalno idu gore dole - zato se auto zagreje brze u voznji nego na leru.

Na nizbrdici ne sagorevas nista pa nema ni oslobadjanja toplote a obrtaje imas i sto ih vise imas auto ce se stvarno brze hladiti.

Ako ne verujes zagrej auto na radnu temperaturu i malo vise i onda probaj i prati sta se desava na BC kad ubacis u trecu cetvrtu i pocnes da vozis na 3000 obrtaja. Kod mene temperatura sa 95 spadne na 90 :)

Pogledaj potrosnju na svom autu kad vozis na 4000 obrtaja pa ce ti biti jasno sto se temperatura podize :) To je isto kao da ja moju vozim na 6000 obrtaja, 35l/100km otprilike :)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Pitajte "astru" sve u vezi Astre
PostPoslato: 07 Jan 2016 00:54 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Dec 2008 18:03
Postovi: 15437
Lokacija: bg, vozdovac
Ime: Nebojsa
Opel: Manta A
srlem je napisao:
@pistre
Dobro, evo ovako.
Naravno da se motor hladi brže kada nema eksplozija i oslobađanja toplote od sagorevanja. Čak i kada vozimo duže nizbrdo i sa gasom, motor se brže hladi. to je opšte poznato i to zna svako. Ali ovo nije zato što se pumpa sporije okreće.
A što se potrošnje tiče, da li to znači da pošto je pri kočenju motorm potrošnja 0, mi možemo ako teoretski imamo nizbrdicu od 50 km da se spustimo niz nju, recimo u 3. brzini bez gasa i da ćemo preći tih 50 km bez grama potrošenog goriva?

Kažem opet na kraju, neka vozi ko kako hoće svoj auto. Zbog naglog hlađenja vazda su pucali motori i pri pranju, a kamoli po hladnom vremenu. Hladan vazduh na minusu je gori i mnogo hladniji od hladne vode kojom sa česme (oko 10 C) neki peru motor, pa im opet i ta voda napravi havariju ako je motor vruć. Na kraju, ne peru za džabe u perionicama motor isključivo vrućom vodom.



Da, ako postoji tolika nizbrdica i auto se krece samo motornim kocenjem (inercijom) moze da je predje bez grama potrosenog goriva, eventualno par grama jer na najmodernijim ubrizgavanjima pri takvim uslovima kompjuter pusti dizne na sekundu da prsnu malo goriva

a sto se pranja motora tice, to se vise radi jer vruca voda bolje razgradjuje masnocu i ulje sa motora nego zbog prevencije stete na motoru, nisu motori tako svileni, drugo su neispravni i lose odrzavane masine, pa se ljudi cude kada im se desavaju razne havarije

_________________
www.wheel-specialist.com


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Pitajte "astru" sve u vezi Astre
PostPoslato: 07 Jan 2016 01:36 
OffLine
3rd Gear

Pridružio se: 02 Sep 2014 12:58
Postovi: 239
Lokacija: Srbija, Petrovac
Ime: Srle
Opel: Astra H hečbek 1.7 CDTI (80 ks), Astra G karavan 1.7 CDTI (80 ks)
MiskoBgd je napisao:
1. Kad vozis auto na ravnom pogotovu u nizim brzinama i stani kreni potrosis vise goriva, vise toplote se oslobodilo a obrtaji ti nisu konstantni i stalno idu gore dole - zato se auto zagreje brze u voznji nego na leru.

2. Na nizbrdici ne sagorevas nista pa nema ni oslobadjanja toplote a obrtaje imas i sto ih vise imas auto ce se stvarno brze hladiti.

3. Ako ne verujes zagrej auto na radnu temperaturu i malo vise i onda probaj i prati sta se desava na BC kad ubacis u trecu cetvrtu i pocnes da vozis na 3000 obrtaja. Kod mene temperatura sa 95 spadne na 90 :)

4. Pogledaj potrosnju na svom autu kad vozis na 4000 obrtaja pa ce ti biti jasno sto se temperatura podize :) To je isto kao da ja moju vozim na 6000 obrtaja, 35l/100km otprilike :)


1. I da ne voziš auto stani-kreni (gradska vožnja) nego konstantnom brzinom, brže će se motor zagrejati nego na leru. Zašto? Na leru nema otpora i trenja guma, točkova i menjača i motor se mnogo manje napreže i sporije greje. U vožnji, makar i po ravnom, postoje ti otpori pa će se motor brže zagrejati. Čista fizika - klasično trenje, tu vodena pumpa nema nikakve veze da li se brže ili sporije okreće i da li će se zbog nje auto brže hladiti ili grejati, kako je već neko to ovde rekao.
U prilog tome evo testa koji možete i sami da uradite sa svojim autom:
upalite potpuno hladan auto i uključite štopericu, izmerite za koje će vreme temperatura u motoru dostići 80 c.
upalite potpuno hladan auto, odmah krenite u normalnu vožnju (neki pravac - ne po gradu), uključite štopericu i izmerite vreme za koje će temperatura u motoru dostići 80 c.

Šta mislite u kom režimu će se brže motor zagrejati?
Po predhodno iznesenom stavu da vodena pumpa brže hladi ako se brže okreće trebalo bi da u vožnji brže hladi u odnosu na ler jer se tada brže okreće, što znači da će sporije motor da dostigne 80 c, a to nije tačno. Zato ja tvrdim da broj obrtaja pumpe NEMA VEZE sa brzinom hlađenja i grejanja motora i na leru i u vožnji.

2. Slažem se sa tim da se auto brže hladi nizbrdo, kočio motorom ili ne, manje je naprezanje motora u svakom slučaju i onda se hladi isto tako kao što se uzbrdo više greje jer se više napinje i to takođe nema veze sa vodenom pumpom i obrtajima.
Nisam još dobio odgovor o toj potrošnji koja je 0 na nizbrdici sa nekim stepenom prenosa (motorno kočenje). Da li to znači da će se onih pominjanih 50 km nizbrdo u ovom režimu preći bez grama potrošenog goriva. Po tvrdnjama @pistre hoće, jer se dotok goriva u motor u tom režimu potpuno zatvara ili samo par grama goriva. 50 km sa par grama goriva :steva: , zanimljivo, a šta se onda dimi iz auspuha ako nema potrošnje goriva pri motornom kočenju? Niz smederevsko brdo (oko 2km) ja išao iza burazera (Scenic 2007. 1.9 DCI) i kočili motorom i on i ja, upoređivali smo nešto drugo, ali izduvni gasovi postoje. Šta to onda sagoreva ako nema goriva?
Dok god čujete da motor radi, mora da postoje eksplozije, a eksplozije ne mogu biti ako nema goriva, inače bi se motor ugasio i samo bi ga menjač mehanički okretao nizbrdo. Drugo, kako se pali auto na gurku? U 2. ili 3. brzinu, kontakt, zalet i otpuštanje kvačila (auto se dovodi u isti režim kao motorno kočenje) i auto upali. Odakle mu onda gorivo da upali ako je tada zatvoreno i motor koristi samo inerciju točkova i menjača? E, prijatelji...

3. Meni je radna temperatura 90 C, preko toga se pali ventilator i normalno je da ako sa 90c poteraš auto brže da će se temperatura na trenutak malo podići, ali ubrzo će pasti na 80-85 c jer će ventilator odraditi svoje. Kod mene se pali na 92 c.

4. Jeste potrošnja GORIVA mnogo veća na 4000 obrtaja, ali ja ne pričam ovde o potrošnji goriva nego TEMPERATURI MOTORA. Temperatura se diže preko radne i češće se uključuje ventilator na tih 4000 obrtaja jer je motor forsiran i više se greje nego što se hladi. Ali zašto se to dešava kada bi po vašim tvrdnjama vodena pumpa trebala tada bolje da hladi jer se i ona na 4000 mnogo brzo okreće? Znači iako se pumpa brzo okreće, ona ne uspeva da ohladi motor.
Znači, još jedan moj dokaz iz tačke 1. da pumpa nema veze sa brojem obrtaja i da će ona bolje da hladi kada se brže okreće. Doduše, tačno je da ona VIŠE hladi motor kada se brže okreće, ali to nije dovoljno za količinu toplote koju motor proizvede pod obrtajima.

Kao što se iz svega priloženog i konkretnog da zaključiti, vaša teorija o vodenoj pumpi da pod visokim obrtajima bolje hladi pa se motor sporije greje jednostavno pada u vodu.
Ko ne veruje ili tvrdi da ja pričam neistine, spreman sam da se nađemo lično i proverimo ovo sve pred svedocima i u opkladu, bilo sa vašim ili mojim autom, sve jedno je.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Pitajte "astru" sve u vezi Astre
PostPoslato: 07 Jan 2016 01:51 
OffLine
3rd Gear

Pridružio se: 02 Sep 2014 12:58
Postovi: 239
Lokacija: Srbija, Petrovac
Ime: Srle
Opel: Astra H hečbek 1.7 CDTI (80 ks), Astra G karavan 1.7 CDTI (80 ks)
pistre je napisao:

a sto se pranja motora tice, to se vise radi jer vruca voda bolje razgradjuje masnocu i ulje sa motora nego zbog prevencije stete na motoru, nisu motori tako svileni, drugo su neispravni i lose odrzavane masine, pa se ljudi cude kada im se desavaju razne havarije

Znači, prijatelju, ti bi prao vruć motor hladnom vodom ako nema vruće? Jel si ti to radio nekad? Ako jesi, SVAKA ČAST !
To me podseti sad na jedan drugi forum gde čovek pita kako da najbrže odledi ujutru šoferku jer nema vremena i žuri na posao i ladno mu par likova kaže: uzmi slobodno vruću vodu i pljusni na šoferku, nema boljeg i bržeg načina. Strava i užas !!! :seci: Internet je čudo :bekelji:


Poslednji put menjao srlem dana 07 Jan 2016 01:52, izmenjena samo jedanput

Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Pitajte "astru" sve u vezi Astre
PostPoslato: 07 Jan 2016 01:52 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 26 Dec 2006 02:13
Postovi: 1711
Lokacija: Smederevo
Ime: Vladimir
Opel: Opel Vectra B 2.0DI 16v
Heheheee... Zanimljiva rasprava... :mrgreen:

_________________
EX OPEL KADETT E 1.4i TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY AC RASIC

NOW OPEL VECTRA X20DTL


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Pitajte "astru" sve u vezi Astre
PostPoslato: 07 Jan 2016 02:01 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Dec 2008 18:03
Postovi: 15437
Lokacija: bg, vozdovac
Ime: Nebojsa
Opel: Manta A
srlem je napisao:
2. Slažem se sa tim da se auto brže hladi nizbrdo, kočio motorom ili ne, manje je naprezanje motora u svakom slučaju i onda se hladi isto tako kao što se uzbrdo više greje jer se više napinje i to takođe nema veze sa vodenom pumpom i obrtajima.
Nisam još dobio odgovor o toj potrošnji koja je 0 na nizbrdici sa nekim stepenom prenosa (motorno kočenje). Da li to znači da će se onih pominjanih 50 km nizbrdo u ovom režimu preći bez grama potrošenog goriva. Po tvrdnjama @pistre hoće, jer se dotok goriva u motor u tom režimu potpuno zatvara ili samo par grama goriva. 50 km sa par grama goriva :steva: , zanimljivo, a šta se onda dimi iz auspuha ako nema potrošnje goriva pri motornom kočenju? Niz smederevsko brdo (oko 2km) ja išao iza burazera (Scenic 2007. 1.9 DCI) i kočili motorom i on i ja, upoređivali smo nešto drugo, ali izduvni gasovi postoje. Šta to onda sagoreva ako nema goriva?
Dok god čujete da motor radi, mora da postoje eksplozije, a eksplozije ne mogu biti ako nema goriva, inače bi se motor ugasio i samo bi ga menjač mehanički okretao nizbrdo. Drugo, kako se pali auto na gurku? U 2. ili 3. brzinu, kontakt, zalet i otpuštanje kvačila (auto se dovodi u isti režim kao motorno kočenje) i auto upali. Odakle mu onda gorivo da upali ako je tada zatvoreno i motor koristi samo inerciju točkova i menjača? E, prijatelji...


Napisao sam ti u postu iznad odgovor

Odgovor je DA, koliko god to tebi neshvatljivo bilo...

pistre je napisao:
Da, ako postoji tolika nizbrdica i auto se krece samo motornim kocenjem (inercijom) moze da je predje bez grama potrosenog goriva, eventualno par grama jer na najmodernijim ubrizgavanjima pri takvim uslovima kompjuter pusti dizne na sekundu da prsnu malo goriva



a sto se burazera i dizel senika tice, to sto si mu video u auspuhu nizbrdo pri motornom kocenju je dim od ulja, izvozao je to shvaba pa dim koji si video je verovatno napravio turbo, ili sam motor, a to je tek druga i opsirnija tema koja nema veze sa trenutnom koliko vidim za tebe dosta komlikovanim elektronskim ubrizgavanjem goriva


a da skrenem sa teme, ta zadrtost je najveci problem nas Srba, jednostavno i ako smo svesni da nismo u pravu, teramo po svom i ne zelimo da prihvatimo ili naucimo istinu kakva god ona bila

_________________
www.wheel-specialist.com


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Pitajte "astru" sve u vezi Astre
PostPoslato: 07 Jan 2016 06:46 
OffLine
3rd Gear

Pridružio se: 02 Sep 2014 12:58
Postovi: 239
Lokacija: Srbija, Petrovac
Ime: Srle
Opel: Astra H hečbek 1.7 CDTI (80 ks), Astra G karavan 1.7 CDTI (80 ks)
Ako sam ja lud i neobavešten, pa sam još i srbin, nisu valjda i inženjeri Bosch-a. Ništa ja ovde ne pričam napamet, pa sam vam zbog toga kopirao iz jedne Bosch-ove brošure deo projekta o sistemu goriva na novijim automobilima. Stvarno piše o znatnoj uštedi goriva pri kočenju motorom, ali i detalji o sistemu rada protoka goriva. Izvadio sam iz nje upravo to o čemu ovde raspravljamo :

When you're engine braking, the revs increase but the flow of fuel doesn't. It's the lack of fuel that makes the engine continue to slow down. The engine is only given enough fuel automatically to idle, any more fuel supplied is via the accelerator. The revs increase because the wheels are drivng the engine. the throttle is not opened - so you are just using the normal 'tick-over' amount of fuel.

A što se Scenic-a tiče, brat ga je kupio pre par godina od svog kuma iz Francuske sa nešto više od 50k km u perfektnom stanju i sada ima nešto manje od 100k km i motor mu je i dalje apsolutno perfektan, ne troši gram ulja niti mu je turbina zamašćena i propala. Ovaj test smo zato i radili da vidimo koji će auto pre da uspori motornim kočenjem na nizbrdici, on sa perfektnim motorom ili moja Astra koju sam tada upravo bio kupio. Zato nemoj da pričaš nešto napamet o nekom autu koji i ne poznaješ kakav je i u kakvom je stanju.
Toliko od mene za sada, srbi... SREĆAN BOŽIĆ - Hristos se rodi :krsti: :kotlic: :steva:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Pitajte "astru" sve u vezi Astre
PostPoslato: 07 Jan 2016 12:59 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 12 Maj 2009 23:10
Postovi: 1832
Lokacija: Leskovac
Ime: Slobodan
Opel: Astra G 1.6 16V, Signum 2.0T
Citat koji si naveo nalazim samo na Yahoo Answers, izvor koji nije baš kredibilan. Nigde se ne spominje da je to bilo kakva Boschova brošura, projekat, šta god si naveo.

https://uk.answers.yahoo.com/question/i ... 230AAIhlzE 6. post


Ako ćemo već da citiramo izvore sa interneta, valja uzeti koliko toliko relevantan izvor, kao što je Wikipedija:
Citiraj:
Fuel injected engines don't use any fuel while engine braking. This is known as DFCO or Deceleration Fuel Cut-Off.
https://en.wikipedia.org/wiki/Engine_braking


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Pitajte "astru" sve u vezi Astre
PostPoslato: 07 Jan 2016 13:35 
OffLine
1st Gear

Pridružio se: 06 Sep 2014 09:01
Postovi: 27
Lokacija: pancevo
Ime: borko
Opel: Zafira A 2.0 DTI
Citiraj:
Dok god čujete da motor radi, mora da postoje eksplozije, a eksplozije ne mogu biti ako nema goriva, inače bi se motor ugasio i samo bi ga menjač mehanički okretao nizbrdo. Drugo, kako se pali auto na gurku? U 2. ili 3. brzinu, kontakt, zalet i otpuštanje kvačila (auto se dovodi u isti režim kao motorno kočenje) i auto upali. Odakle mu onda gorivo da upali ako je tada zatvoreno i motor koristi samo inerciju točkova i menjača? E, prijatelji...


Probaj nizbrdo da ugasis auto. Videces da isti zvuk se proizvodi i sa ugasenim autom i sa skinutom nogom sa gasa a upaljenim autom


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Pitajte "astru" sve u vezi Astre
PostPoslato: 07 Jan 2016 15:18 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Dec 2009 16:23
Postovi: 2239
Lokacija: Kikinda
Ime: Vanja
Opel: ex Astra G 1.6 16v
Garaza: pogledaj
Ja ne razumem zasto i dalje gubite vreme i zivce da dokazete nesto kad covek ocigledno nece to da prihvati.
Samo da je procitao uputstvo za upotrebu sopstvenog auta video bi da nije u pravu, jer tamo sve jasno pise...

_________________
I'm not drunk, just avoiding potholes


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Pitajte "astru" sve u vezi Astre
PostPoslato: 07 Jan 2016 17:14 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 30 Jun 2014 13:59
Postovi: 2007
Lokacija: Kruševac
Ime: Stefan
Opel: Astra G Bertone 1.8 16V (Z18XE); Ex: Opel Astra G 1.6 16V
Garaza: pogledaj
Slika

Fabricko uputstvo :) Na srpskom u pdf-u, ja msm da vecina nas ima tu knjigu u kaseti na nemackom ili engleskom nebitno... uglavnom ljudi lepo napisali...


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Pitajte "astru" sve u vezi Astre
PostPoslato: 07 Jan 2016 20:13 
OffLine
2nd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 16 Avg 2015 20:25
Postovi: 88
Lokacija: Priboj
Ime: Stefan
Opel: Opel Corsa D 1.3, Grande Punto T Jet, exAstra G 1.7 DTI nJoy
Garaza: pogledaj
Meni nije jasna ova rasprava, jedna od prvih lekcija kad polazete vozacki je da se motorom koci niz brdo :D Kamioni cak imaju i taster motorne kocnice da bi se povecala njena efikasnost.

Ja sam samo pitao da li je moguce da se kod Astre potpuno ohladi motor za vreme spustanja niz brdo :D Ocigledno je termostat dotrajao


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Pitajte "astru" sve u vezi Astre
PostPoslato: 07 Jan 2016 21:10 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 07 Jan 2010 15:17
Postovi: 4870
Lokacija: Beograd
Ime: Petar
Opel: Astra H opc line
E, ja mislim da ti je termostat dotrajao :D


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Ova tema je zaključana, ne možete da menjate postove ili da odgovarate  [ 4689 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1 ... 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182 ... 188  Sledeća

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs