Tri veka pravljenja automobila1899
“Patentirani Opel motorni auto, sistem Lutzmann” je ime dato prvom Opel automobilu. On označava početak proizvodnje u Rüsselsheimu, i čini osnovu za gradnju prvog uslužnog vozila. Za godinu dana, kompanija debituje u međunarodnom moto sportu.
1901
U martu 1901, Opel postiže svoju prvu pobedu u moto sportu, kada Heinrich von Opel pobeđuje na takmičenju u vožnji uzbrdo u Königsstuhlu.
1907
U posebno izgrađenom automobilu od 45 kW (60 ks), Opelov test vozač i kompanijin vozač za utrke, Carl Jörns, osvaja nagradu Kaiser za utrku u regionu Taunus: Opel je osvojio nagradu Kaiser za najbolji nemački automobil i određen je da bude snabdevač za dvor.
1909
Opel predstavlja priuštivi kompakt auto. Auto od 4 kW (8 ks) sa dva sedišta, dizajniran za kupce koji stavljaju veliku važnost na pouzdanost, postao je poznat kao “Doktorwagen” (doktorski automobil).
1912
Desethiljaditi Opelov automobil izlazi iz tvornice. Predstavljen je novi vodeći model: izdržljivo vozilo od 40 kW (100 ks) sa četiri cilindra.
1914
Razvijen je trkaći automobil koji je oborio rekord, baziran na tehnologiji motora koja je vodila trijumfu na Gran Prix takmičenju 1913. Ovo najnovije vozilo nije samo jedan od prvih automobila sa tehnologijom četiri ventila - sa radnom zapreminom od 12.3 litra, četiri cilindra, agregatom sa 16 ventila, to je motor najveće zapremine koji se pojavio iz Rüsselsheim postrojenja. Opel postaje najveći proizvođač automobila u Nemačkoj.
1919
Otvoreno je Opelovo trkalište, smešteno južno od Rüsselsheima. Ovalna staza sa ukošenim krivinama, popločana betonom, prva je stalna staza za trke i testiranje u Nemačkoj - godinama pre drugih poznatih trkališta, kao što su berlinski AVUS i Nürburgring.
1921
Opel proizvodi motor sa osam cilindara, koji se dokazuje u više trka – posebno u Eifel trci 1922.1924
Investiralući jedan milion maraka u zlatu, Opel sasvim modernizuje svoju proizvodnju automobila. Rüsselsheim tvornica je prvi nemački proizvođač koji je uveo buduće metode proizvodnje visokog obima, uključujući procese proizvodne trake.
1928
Sa udelom na tržištu od 37.5 procenata, Opel je daleko najveći nemački proizvođač automobila. U pripremi za udruživanje sa General Motorsom, kompanija je pretvorena u upisano akcionarsko društvo.
1929
General Motors stiče 80 posto deonica u kompaniji Adam Opel AG za samo nešto manje od 26 miliona dolara, čime postaje glavni deoničar. Opel je prvi nemački proizvođač koji je osnovao osiguravajuće društvo. Još jedna stvar u kojoj je prvi: “Opel banka” finansira kupovine automobila i ugovara plaćanje na rate.
1931
Fabrika Rüsselsheim proizvodi prvi “narodni automobil”, priuštivo vozilo opremljeno sa motorom od 1.2 litara. Između
1931. i 1935., proizvedeno je 100,000 komada – obim koji nikada ranije nije dostignut u Nemačkoj sa jednim jedinim modelom.
General Motors stiče preostalih 20 posto deonica u korporaciji Opel.Opel postaje prvi proizvođač automobila koji je osnovao školu za trening u usluživanju mušterija.
1940
Proizvodnja milionitog Opela, model Kapitän. U oktobru, direktiva od nacističkog režima dovodi do zaustavljanja proizvodnje putničkih automobila.
Pored modela kamiona, uključujući verzije sa gusenicama i pogonom na četiri točka, proizvodi se i vojna oprema poput stajnih trapova, kokpita i rezervoara za avione.
1944
Savezničke bombe uništavaju polovinu Rüsselsheim tvornice; fabrika Brandenburg je gotovo sasvim uništena.
1945
Celokupna postrojenja za proizvodnju Kadetta su demontirana i poslata u Sovjetski savez kao reparacija za ratnu štetu.
1946
Počinje proizvodnja Frigidaire frižidera za domaćinstvo. Proizveden je prvi posleratni Opel, Blitz kamion težak 1.5 tonu.
1947
Proizvodnja putničkih automobila obnavlja se modelom Olympia.
1950
Završena je rekonstrukcija Rüsselsheim fabrike.
1956
Dvomilioniti Opel, Kapitän, izlazi iz fabrike.
1960
Pojavljuje se Opel Rekord P2. Proizvešće se ukupno oko 755,000 komada.
1962
Opel slavi svoju stogodišnjicu.
Otvorena je fabrika u Bochumu, za proizvodnju novog Opel Kadetta.
1964
Opel prikazuje tri nova luksuzna modela: Kapitän, Admiral i Diplomat. Ovi prestižni vodeći modeli sa šest i osam cilindara, utelovljuju duh vremena. Sva tri modela su dobro primljena i odmah ostvaruju uspeh na tržištu.
1966
Tvornica Bochum slavi ključni događaj: milioniti Kadett napušta proizvodnu traku. Opel otvara novi ispitni automoto poligon u Dudenhofenu u nemačkoj državi Hesse, kao i fabriku za proizvodnju delova u Kaiserslauternu.
Rekord C ide u proizvodnju, i legendarni Rallye Kadett je predstavljen na tržištu.
1968
Opel GT se pojavljuje na sceni. Njegov reklamni slogan “Samo je letenje bolje” usvojen je kao popularna uzrečica.
1970
Rođeni su model srednje klase Ascona A i sportski Manta A.
Commodore GS/E sa elektronskim ubrizgavanjem goriva ide u proizvodnju.
1971
Deset milioniti Opel silazi sa proizvodne trake u fabrici Rüsselsheim. Rekord D ide u proizvodnju, takođe u Rüsselsheimu.
1972
Modifikovani Opel GT sa novim Opel dizel motorom postavlja dva svetska rekorda i 28 međunarodnih rekorda na Dudenhofen test poligonu.
1973
Sigurnosni pojasevi postaju standardna oprema u svim Opel modelima.
1974
Walter Röhrl i njegov navigator Jochen Berger postaju pobednici evropskog relija u Asconi A.
1978
Dve nove zvezde ulaze u visoko društvo automobilskog tržišta: luksuzni Senator sa četvoro vrata i sportski Fastback Coupe Monza.
1981
Opel postaje prvi proizvođač automobila da koristi ekološki prihvatljive boje na bazi vode.
1982
Opremljena je nova fabrika u Saragossi, Španija, za proizvodnju Opel Corse. Ovaj kompakt model brzo je napredovao do najprodavanijeg vozila u klasi.
1985
Opel postaje prvi nemački proizvođač da u svaku liniju modela uključi jedno vozilo sa katalitičkim konvertorom.
1986
Omega izabran za automobil godine.
1990
Opel postaje prvi proizvođač automobila koji primenjuje lanac reciklaže za plastiku. Ovaj potez odražava posvećenost kompanije ekološki prihvatljivoj tehnologiji: inžinjeri iz Rüsselsheima sistematski eliminišu opasne materije poput azbesta i kadmijuma iz procesa proizvodnje. U isto vreme, postignuta su značajna smanjenja rastvarača boje i hlorofluorougljenika (CFC).
1991
Nakon što se tokom godina odlično pokazao i na cesti i na tržištu, proizvodnja Kadetta je prestala. Njegov naslednik je: Astra. Novo vozilo je opremljeno Opelovim sistemom za bezbednost, uključujući zaštitu od udarca sa strane, rampama koje sprečavaju potonuće ispod sigurnosnog pojasa pri nesreći, i zatezače sigurnosnog pojasa.
Kompanija predstavlja svoje prvo terensko vozilo, Fronteru, koja za godinu dana postaje lider na evropskom tržištu u svojoj klasi.
1995
Opel predstavlja Vectru B.
Još jednom prvi među nemačkim proizvođačima automobila: Opel oprema sve svoje putničke automobile vazdušnim jastucima pune veličine, i za vozača i za suvozača.
Opel calibra V6 osvaja DTM sampionat za volanom sedi Manual Rojter.
1999
Opel obeležava vek izvrsnosti u automobilizmu. Opelov Milenijum ekspres, nagrađena multimedijalna izložba postavljena na celoj kompoziciji voza, putuje Evropom.
Pedeset milioniti Opel, Omega, silazi sa proizvodne trake u Rüsselsheimu. Sa Zafirom, Opel pokreće novu klasu kompakt kombija, predstavljajući široko prilagodljivi koncept enterijera Flex7.
2000
Počinje proizvodnja Opel Agile. Prvi nemački mini kombi je savršeno gradsko vozilo. Uvodi se varijanta Zafira sa pogonom na prirodni gas.
2002
Opel počinje promociju novog imidža “Opel. Sveže razmišljanje za bolje automobile.” Nemački kancelar Gerhard Schröder otvara najnaprednije postrojenje za proizvodnju automobila na svetu, u Rüsselsheimu.
Opel predstavlja svoj prvi izveštaj o održivosti.
2003
Opel Signum i Meriva su simultano predstavljeni u Nemačkoj.
Proizvođač automobila u Rüsselsheimu pokreće inicijativu za motore, sa četiri nove CDTI "common-rail" dizel jedinice i TWINPORT tehnologijom štednje goriva za svoje benzinske motore.
Zafira HydroGen3 sa pogonom na gorive ćelije počinje se testirati pri svakodnevnim uslovima vožnje na javnim cestama u Tokiju i Vašingtonu.
2005
Opel Zafira 1.6 CNG (Kompresovani prirodni gas) je najprodavanije vozilo sa alternativnim pogonom u Nemačkoj.
Novinari iz 26 zemalja proglasili su 1.3 CDTI ECOTEC "Motorom 2005. godine" u segmentu zapremine od 1.0 do 1.4 litara.
Od leta su svi Opelovi dizel putnički automobili dostupni sa filterom za čestice.
2006
GM Europe otvara novi evropski centar za dizajn u Rüsselsheimu.
Svetska premijera četvrte generacije Corse na britanskom Međunarodnom sajmu automobila u Londonu; serijska proizvodnja počinje u Eisenachu i Zaragozi.
Nova Corsa prima pet zvezdica na Euro NCAP crash testu za zaštitu putnika.
2007
Opel započinje OPC kamp za trke: nakon mnogih teških faza testiranja, od 18,500 aplikanata odabrano je deset najboljih vozača, koji će se takmičiti u 24-očasovnoj trci u Nürburgringu 2008.
Opel predstavlja Flextreme na IAA; automobil predstavlja prekretnicu u razvoju novog koncepta pogona. Auto sadrži električni motor koji prima napajanje iz baterija.
2008
Opelov novi top model, Insignia, debituje na londonskom Međunarodnom sajmu automobila. Sa svojim inovativnim dizajnom i sofisticiranom tehnologijom, Insignia čini kvantni skok ka osveženju celog brenda. Kratko nakon toga proglašena je automobilom 2009. zbog svog stila i inovacije, bezbednosti i udobnosti.
2009
110 godina nakon što je proizveden prvi Opel automobil, brend se suočava sa egzistencijalnom opasnošću zbog međunarodne ekonomske krize. U junu, GM beleži bankrot. Opel prima pomoć od nemačke vlade.
Na Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu, Opel prikazuje izuzetno efikasnu novu Astru i Amperu koja ne emituje izduvne gasove. Opel Ampera dobija prestižnu nagradu za tehnologiju.