Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

amortizeri na signumu...
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=14129
Stranica 1 od 2

Autoru:  vlada33 [ 17 Mar 2011 22:20 ]
Tema posta:  amortizeri na signumu...

malopre sam se video sa jednim rodjakom koji vozi Signuma...


sad problem,auto mu je tvrd napred a amortizeri imaju neku elektriku na sebi (kako mi je on objasnio),sad nezna dali se to uopste nekako steluje ili je nesto crklo ili ima nacin da se podesi tvrdoca(ovo je meni palo napamet jer je senator imao nesto slicno)...

zadnja opcija koju navodi je da ce staviti obicne amortizere i resiti se toga,mada ako ima pomoci recite...?

Autoru:  Godza [ 17 Mar 2011 23:41 ]
Tema posta:  Re: amortizeri na signumu...

Pre neki dan sam imao tu dilemu Signum 3.0 v6 dizel sa tim elektricnim amortizerima i bojim se Vlado da tu nece moci nista da napravi sem originala.

A oni su cetiri komada blizu a mozda i preko 1000 evrica.

Autoru:  vlada13 [ 18 Mar 2011 03:48 ]
Tema posta:  Re: amortizeri na signumu...

Pričao sam pre sa čovekom koji na Vektri ima te električne, i on se znojina pomisao da ih zameni. Ako se ne varam njih ima svaka Vektra/Signum sa SPORT modom pošto on utiče i na oslanjanje?

Autoru:  vlada33 [ 18 Mar 2011 10:07 ]
Tema posta:  Re: amortizeri na signumu...

a ne bi mogao klasicne da ubaci,mislim najobicnije sa vectre c?

i ovaj je bio 3.0 sad dali je bio dizel ili benzin ne znam,motor je promenjen,mozda i to ima neke veze....

Autoru:  bobale [ 18 Mar 2011 13:29 ]
Tema posta:  Re: amortizeri na signumu...

Pa recimo Astra karavan ima pozadi štelujuće amortizere, i mogu da se ugrade i obični, koji su višestruko jeftiniji. Onda se sećam da neki modeli Mercedesa W124 isto imaju pozadi samo-štelujuće hidraulične amortizere, i znam da i oni mogu da se zamene za klasične.

Ne znam sad kakva je situacija sa Signumom, ali ako su tačke u kojima se pričvršćuje amortizer iste, što ne bi moglo? Elektronika se ućutka preko Tech, i vozi Miško :).

Autoru:  Godza [ 18 Mar 2011 13:35 ]
Tema posta:  Re: amortizeri na signumu...

Amortizeri koji su vazdusni i pumpaju se vazduhom mogu da se odrade za klasicne i oni nemaju nikakve elektrike na sebi.

Autoru:  Paja Azdaja [ 18 Mar 2011 14:13 ]
Tema posta:  Re: amortizeri na signumu...

Dok ti na elektricnim, tj. elektromagntnim, elektronika u toku voznje regulise tvrdocu na osnovu karakteristika same voznje. E sad, s obzirom da je menjan i motor, onda i amotrizeri mozda mogu i obicni. Al tu je vec Doktor mnogo pametniji pa moze da kaze da ili ne. :wink:

Autoru:  bobale [ 18 Mar 2011 16:16 ]
Tema posta:  Re: amortizeri na signumu...

Godza je napisao:
Amortizeri koji su vazdusni i pumpaju se vazduhom mogu da se odrade za klasicne i oni nemaju nikakve elektrike na sebi.
To mi je poznato, samo sam naveo primer. A na Mercedesu su samoštelujući, pa je opet moglo da se zameni za klasičan setup.

Paja Azdaja je napisao:
E sad, s obzirom da je menjan i motor, onda i amotrizeri mozda mogu i obicni.
Kakve sad veze ima zamena motora sa amortizerima? Ako ranije nije moglo, neće zamena motora omogućiti postavljanje klasičnih amortizera.

Autoru:  Paja Azdaja [ 18 Mar 2011 17:00 ]
Tema posta:  Re: amortizeri na signumu...

Pa nema za tebe. Al da kazemo ovako - motor 3.0 je veci od, recimo, 2.0, dakle promenjen je odnos opterecenja. Dalje, sa 3.0 automobil ide brze, a oslanjanje tu ima veliku ulogu i ako mnogi ne misle tako. Dakle za taj 3.0 je sa razlogom stavljen elektromagnetni amortizer, koji moze ispuniti pred njega postavljene zahteve i u razlicitim uslovima voznje se razlicito ponasati... Mislim da nema potrebe dalje da ti objasnjavam. :wink:

Autoru:  bobale [ 18 Mar 2011 20:34 ]
Tema posta:  Re: amortizeri na signumu...

Paja Azdaja je napisao:
Pa nema za tebe.

Nećemo da se vređamo, Pajo. Da te podsetim, ovde pričamo isključivo o fizičkoj mogućnosti postavljanja klasičnih amortizera na auto, a ne koji su amortizeri potrebni za 3.0 a koji za 2.0. Ako se razlikuje mount elektro amortizera od klasičnih, onda svakako nije bitno koji je motor unutra, neće moći da se stave klasični. Zato sam i pitao kakve veze ima zamena motora sa mogućnošću stavljanja klasičnih amortizera.

Autoru:  vlada33 [ 18 Mar 2011 22:58 ]
Tema posta:  Re: amortizeri na signumu...

pa relativno i ima veze,evo tek sad pomislih o tome,on se zali na prednji deo,dok pozadi kaze da je o.k.,sto me navodi na zakljucak da posto je ovaj 2.0 laksi od 3.0 onda auto ne spiluje dovoljno da bi amortizeri mogli da se prilagode,dok je zadnji deo ostao isti i normalno se ponasa...inace,jeste motor je bio 3.0 dizel (najpre sam mislio da je benzinac...)

Autoru:  bobale [ 19 Mar 2011 02:47 ]
Tema posta:  Re: amortizeri na signumu...

Od kad on ima taj problem, nisi reko? Ako se dobro sećam, ti si mi reko da je ubačen 2.0 još pre koju godinu. Ako od početka ima taj problem, što to nije odma rešavao? Kad smo kod auta, malopre sam prošo pored njega i vidim da je razmak između točka i ruba jednak i napred i pozadi. Kako je kompenzovao razliku u težini napred, jel kratio opruge?

Edit: Naleteh sad na jednog koji je zamenio električne za klasične amortizere. Definitivno je izvodljivo. Kao što sam i pretpostavio greška može da se skloni preko Techa, i to je to :)
http://www.vxronline.co.uk/forum/showth ... 4a180bd396

Autoru:  vlada33 [ 19 Mar 2011 14:54 ]
Tema posta:  Re: amortizeri na signumu...

motor je promenjen pre godinu dana,problem verovatno ima od istog trenutka,nisam ga bas pitao ali on ga pre toga nije ni vozio,kupio ga je sa losim motorom i imao je havarisanu vectru b i ubacio motor...verujem da nije kratio opruge a i cini ti se,blago je podignut napred ili je mozda u ravni ali trebalo bi da ima mali pad ka napred verovatno...

ono sto je bitno,hoce li ta greska u vezi amortizera uticati na voznju (verujem da ne bi trebalo) ali eto da pitam...

druga stvar je zna li se zasto ne rade,jel problem direktno do amortizera ili moze i njihova kontrola da zeza,verujem da bi mozda zamenio amortizere kada bi znao da ce nakon toga raditi,ovako mu je najbolje da stavi obicne,oni sigurno moraju raditi...

Autoru:  bobale [ 19 Mar 2011 16:12 ]
Tema posta:  Re: amortizeri na signumu...

Pa ne znam, prošo sam sinoć i bio je parkiran lepo na trotoaru, nije pod kosinom, delovao mi je normalne visine, kao moj. A što se tiče greške, pa reče lik na ovom linku što sam dao nije problem da se ukloni.
Citiraj:
There was no issues with the IDS system at all! The only thing was, the standard shocks have a little place to clip on the electrical connector, but the KW's dont, so this had to be zip-tied up out of the way. Once thats done, it was just a matter of Tech 2 to override the fault code lighting up the warning light on dash.

Autoru:  Godza [ 19 Mar 2011 17:10 ]
Tema posta:  Re: amortizeri na signumu...

Bobale ovde je momak odradio sva cetiri amortizera sa oprugama, a Vlada je pitao samo za zadnje amortizere, sto je neizvodljivo zbog elektronike.

Kada stavljas sve novo kao sto je ovaj englez uradio je ok i moze da se odradi, ali opet nabaviti set opruga prednjih i zadnjih i set amortizera prednjih i zadnjih izacice isto kao i original sva cetiri amortizera, tako da sa ekonomske strane si na istom.

Autoru:  bobale [ 19 Mar 2011 19:45 ]
Tema posta:  Re: amortizeri na signumu...

Ako je čovek već rešio da hvata prečice time što nije popravio originalni 3.0 motor nego je ubacivao motor iz auta koji stariji od Signuma, onda svakako sumnjam da bi rešio da uzme set originalnih (klasičnih) amortizera i opruga. A set neoriginalnih opruga i amortizera ne može da košta ni upola od gorespomenute sume (1.000e).

BTW, Vlada je pitao za prednje amortizere, ne za zadnje.

Autoru:  Godza [ 19 Mar 2011 20:19 ]
Tema posta:  Re: amortizeri na signumu...

U pravu si za precice, sve zavisi i od samog coveka sta moze, zeli i hoce :wink:

Autoru:  Bane66 [ 19 Mar 2011 21:05 ]
Tema posta:  Re: amortizeri na signumu...

Dzaba sto tehnologija napreduje i Nemci se muce da je primene,...tu je srbin da to pojednostavi! :ludilo:

Autoru:  vlada33 [ 19 Mar 2011 21:13 ]
Tema posta:  Re: amortizeri na signumu...

jes,bice da mu trebaju sva cetri,malopre sam se video sa njim,bas sam ga pitao jel samo napred krut i nije,krut je i napred i nazad...

pitanja:

sta kontrolise amortizere (posto je auto sasvim normalno spilovao pre zamene motora sigurno treba potraziti razlog zasto je sada ovako,dakle amortizeri su bili ispravni)

dali ovi amortizeri trenutni poseduju opruge uopste i dali su isti kao i ovi bez elektronike?

Autoru:  bobale [ 19 Mar 2011 21:22 ]
Tema posta:  Re: amortizeri na signumu...

Koliko sam ja video, sam amortizer se razlikuje, a opruga je kao opruga, ima istu funkciju kao i kod klasičnog amortizera.

Autoru:  Paja Azdaja [ 19 Mar 2011 21:55 ]
Tema posta:  Re: amortizeri na signumu...

Pa pazi, elektonika u svom algoritmu mora koristiti odnos masa napred/nazad. Sa ubacenim laksim motorom, poremetio je algoritam za celo vozilo. E sad, neki tvrde da opruge i amortizeri nisu povezani - ja tvrdim da jesu. Tako da ako hoce da promeni elektromagnetne amortizere za obicne, onda bi mu bilo pametno, da zameni i opruge, sem ako i jedni i drugi imaju identicna svosjstva, u sta ja ne verujem. Mislim, radice to i ovako, samo je pitanje koliko, al svakako nece da crkne sutradan.

Autoru:  kvcali [ 19 Mar 2011 23:19 ]
Tema posta:  Re: amortizeri na signumu...

Sad trazih malo o tome, i taj sistem se zove IDS+ i uveden je u proizvodnju 2003 godine, a prestao je da se ugradjuje izlaskom flex ride sasije i oslanjanja izlaskom insignije. Ono sto je sigurno je da poseduje klasicne celice opruge ali su amortizeri elektricno kontrolisani i sve ide preko can bus protokola. Ono sto je vazno je da informacija o ovome ima vrlo malo kolko ja mogu da primetim :P

Autoru:  vlada33 [ 19 Mar 2011 23:28 ]
Tema posta:  Re: amortizeri na signumu...

verujem da neko zna sta ih kontrolise,cisto da se vidi nisu li prilikom prepakivanja iskljucili nesto sto ne treba...

ostatak je ocigledno jednostavniji,stavi druge obicne,a kad jednog dana zatreba nekom prodace ove njegove jer on ionako rasklapa Opele za delove...

Autoru:  kvcali [ 19 Mar 2011 23:44 ]
Tema posta:  Re: amortizeri na signumu...

Evo sad naidjoh na podatak da se u signuma u sve modele ugradjivao 21 tip amortizera i 4 vrste opruga.
A postoje za obicnu sasiju, spustenu sportsku sasiju, sa sasijiom sa opremom za lose puteve, za modele sa zastitom sasije i motornog prostora i sa upotrebom sistema za automatsko nivelisanje sasije IDS+, i razne kombinacije ovih mogucnosti + jos neke sitnice vezane za mehaniku koje uticu na tipove.
ovo su za zadnje oslanjanje za prednje postoji 28 tipova opruga i 23 tipa amortizera
Sve sto treba je da iskombinujes sta ti najvise odgovara :D

Autoru:  vlada33 [ 19 Mar 2011 23:56 ]
Tema posta:  Re: amortizeri na signumu...

sve imam osecaj da je vreme da se navikne na krut auto :ludilo2:

Stranica 1 od 2 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/