Opel Rekord D zapoceo je svoju sudbinu davne 1971 godine, kada je prvi prototip bio spreman za tesniranje.Ubrzo nakon prvih prototipova, zapocela je i proizvodnja, tacnije 1972 godine.Proizvodnja je trajala do 1977 godine, kada ga je nasledio Rekord E1. Rekord D ili popularno Rekord II(ova oznaka je uvedena zbog cestog mesanja indeksa "D" sa "Diesel" gorivom) proizvodio se u vise varianti. -Kupe -Limuzina sa dvoja vrata/"L" limuzina sa dvoja vrata -Limuzina sa cetvoro vrata/"L" limuzina sa cetvoro vrata -Karavan sa troja vrata -Karavan(teretni) sa troja vrata -Karavan "L" cetvoro vrata Takodje postojala je verzija Rekord >Sprint< koji se razlikuje od ostalih po malo opremljenijem enterijeru(Instrument tabla).U Sprint model je isao isljucivo 1.9SH motor.
Motori koji su u pocetku bili dostupni ,i zapremine: - 1698cc(Rekord 1700), 60KS/o/min4800 114Nm(od 2000 do 2100o/min)
- 1698cc (Rekord 1700), 66KS/o./min5300 120Nm(od 2200 do 3000 o/min)
- 1698S (Rekord 1700S), 83KS/o./min5400 130Nm(od 2600 do 3800o/min)
- 1897cc(Rekord 1900), 75KS/o./min4800 135Nm(od 2200 do 3400o/min)
- 1897SHcc(Rekord 1900SH),97KS/o./min5200 148Nm(od 3800o/min....)
, su karakteristicni po nazivu CIH( Camshaft-in-head), sto u prevodu znaci bregasta osovina u glavi, sto kod nekih ranijih Opela nije bio slucaj. Kasnije su se pojavili motori :
-1.9S (1897cc, 90KS pri 4800o/min;148Nm 3800o/min)
-2.0S(1956cc,Rekord 2000, 100KS),158Nm(od 3400 do 3800 o/min)
-i dizel motor (2068cc ,2.1D 60KS).
Menjac je cetvorostepeni i standardan za sve varijante Rekorda D ili automatski sa tri brzine. Obicni menjac: Koso ozubljeni potpuno sinhronizovani menjac. 4 brzine za napred, 1 brzina za nazad i polozaj praznog hoda.Ciscenje ulja magnetom u karteru. Prenosni odnosi: 1.brz . 3,428 2.brz . 2,156 3.brz . 1,366 4.brz . 1,000 Rikverc...3,317
Automatski menjac: Hidraulicni menjac ,planetni sa tri brzine.Hidraulicno saltanje sa 3 viseplocna kvacila i pojasnom kocnicom. 1.brz . 2,40 2.brz . 1,48 3.brz...1,00 Rikverc...1,92
-Suvo kvacilo sa jednom plocom, mehanicka poluga na sajlu.Na instrument tabli postoji indikacija za podesavanje kvacila.
-Karoserija: Samonoseca ,celicna karoserija. Ojacanja na celu i zadnjem delu. konstruisana za sto bolje absorbovanje udarne energije. Zastita od korozije fosfatiranjem.Zastita patosa na vostanoj osnovi.
-Vesanje: -Prednje vesanje je nezavisno sa stabilizatorom(balans stangla). Zavojne opruge sa postepeno povecanim opruznim pomerajem. Dvosmerni teleskopski amortizeri. -Zadnje vesanje u vidu krute osovine, sa duplim uzduznim nosacima za prihvatanje vucnih i kocionih sila, i poprecnim nosacem za prihvatanje bocnih sila. Zavojne opruge sa stalnim(konstantnim) pomerajem. Dvosmerni teleskopski amortizeri.
|