Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Ler gas
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=29&t=9100
Stranica 1 od 2

Autoru:  trapavko [ 22 Feb 2010 18:32 ]
Tema posta:  Ler gas

Imam problem vec neko vreme sa ler gasom. Cim se malo zagreje pocne da radi od 500-1500 o/min. Kad padne ispod 500 o/min ugasi se. Na ecu dijagnostici prijavljuje gresku 61 ! Sta znaci 61? Inace, na plinu radi perfektno.!! Skoro sam menjao pumpu za gorivo (mehanicka) i rezervoar, ali su problemi bili i pre i posle zamene.

Autoru:  bozza [ 22 Feb 2010 18:41 ]
Tema posta:  Re: Ler gas

ako je tvoj motor u kadetu 1.8 verovatno mu je oznaka C18NZ.

prvo,pumpa ti nije mehanicka nego potapajuca (elektricna,stoji u rezevoaru)

drugo,ako su ti procitali gresku na dijagnostici 61,to otprilike znaci da ti ventil oduska na rezervoaru nije ispravan

da probas da upalis auto na benzin i da skines cep rezervoara gde se gorivo toci.
pa onda da nam javis sta se desava

Autoru:  trapavko [ 22 Feb 2010 18:46 ]
Tema posta:  Re: Ler gas

Motor je C18NZ. Pumpa je mehanicka i stoji na glavi motora (na bregastoj). Upali na benzin bez greske, ali cim se ugreje, pocne da osciluje. Ubrizgavanje je karburator sa nekim BOSCH ecotronic.

Autoru:  bozza [ 22 Feb 2010 18:55 ]
Tema posta:  Re: Ler gas

koliko ja znam,motor C18NZ treba da ima potapajucu pumpu jer je kod njega sistem ubrizgavanja monopoint,t.j. ima jedan injektor (diznu)

a meganicka pumpa ne moze da da dovoljan pritisak goriva da bi takav sistem radio kako treba

ovo je motor C18NZ
Slika

Autoru:  trapavko [ 22 Feb 2010 19:20 ]
Tema posta:  Re: Ler gas

Nije takav motor. Cep za ulje je sa druge strane, a tu gde je na slici cep, ispod je pumpa. I filter za vazduh nije takav nego je okrugli. Razvodna kapa je crvena. (Slikacu ti sutra). Auto je uvezen iz CH, ima 84kW.
Dva puta sam imao problem sa karburatorom i isao u Grocku kod nekog Dragana. Svaki put uradi sve ok ali je skup. Ali mi je do sada pravio iste probleme i na plinu i na benzinu. ovo je prvi put da imam problem samo na benzinu.

Autoru:  bozza [ 22 Feb 2010 19:30 ]
Tema posta:  Re: Ler gas

cep za dolivanje ulja je na drugoj stani jer nemas kockasti filter kao na slici nego okrugli

bitna je oznaka motora. ako ti je oznaka motora C18NZ taj motor ne nosi mehanicku pumpu

Autoru:  dedamare [ 22 Feb 2010 19:38 ]
Tema posta:  Re: Ler gas

Ma ne nerviraj se bozzo, sacekaj sliku, mozda je neka "prepravljotina"(to znaci: da je neki deo stavljen od drugog automobila)

Autoru:  bozza [ 22 Feb 2010 19:43 ]
Tema posta:  Re: Ler gas

ma opusteno nema nervoze...
ma od pocetka mirisem da je budzevina. svi NZ motori imaju potapajucu pumpu jer oznaka "Z" oznacava singlpoint sto znaci da ima jednu diznu

evo vlada13 je juce imao problem sa osiguracem pumpe a ima motor u kadetu C14NZ

P.s. nema zezanja,ovde se rade ozbiljne stvari...

zaboravio sam da napisem da kod opela BOSCH ecotronic sistem ne postoji
bosch ti je razvodnik ali to nikakve veze nema sa sistemom za ubrizgavanje

Autoru:  Godza [ 22 Feb 2010 20:05 ]
Tema posta:  Re: Ler gas

Bozo momak je u pravu ima motor samo sto nije C18NZ, vec E18NVR i taj sistem je Ecotronic jako redak i u evropi a pogotovo na nasem trzistu.

Inace taj Ecotronic sistem je radjen prevashodno za skandinavske zemlje i karburator je pun magnetnih ventila,nekih reglera za sauh,ler gas,diznu i vakuma i kad crkne i pocne da pravi probleme nije ni malo naivno. Svaki vakum tj, magnetni ventil, a ima ih tri komada su jako skupi i nema sanse da se nadju za te modele karburatora, na tim modelima je bilo problema za delove i pre petnaestak godina.
Ti regleri i vakumi su napravljeni zabog jako velikih hladnoca i karburator preko senzora tem. i tih reglera uvek drzi veci ler gas da se ne bi gasio motor.


Taj kod greske 61 je sledece: Dka-regler na karburatoru

Kod greske se postavlja, ako posle iskljucenja paljenja (funkcija motor stop) presporo reaguje podesavac prigusnog ventila.
Za vreme rada motora uporedjuju se zadata vrednost podesavaca prigusnog leptira sa stvarnom vrednoscu . Kod greske se postavlja, ako razlika postaje prevelika, dodatno se paljenje podesava prema kasnijem paljenju.

Autoru:  bozza [ 22 Feb 2010 20:07 ]
Tema posta:  Re: Ler gas

trapavko je napisao:
Motor je C18NZ. Pumpa je mehanicka i stoji na glavi motora (na bregastoj). Upali na benzin bez greske, ali cim se ugreje, pocne da osciluje. Ubrizgavanje je karburator sa nekim BOSCH ecotronic.


nisam ja kriv,ja pisem onako kako citam. :wink:

ako je ta oznaka u pitanju onda je druga prica

Autoru:  dedamare [ 22 Feb 2010 20:09 ]
Tema posta:  Re: Ler gas

Da nije Godza umreo bih i ne bi znao. :)

Autoru:  Godza [ 22 Feb 2010 20:19 ]
Tema posta:  Re: Ler gas

Bozo ne veruj u sve sto pise :P ja ne verujem i kada pogledam :wink:

Deda,Deda pa tu smo da jedni drugima pomazemo i ucimo jedni od drugih, jer niko se naucan nije rodio :wink:

Autoru:  kvcali [ 22 Feb 2010 20:30 ]
Tema posta:  Re: Ler gas

Moj komsija ima vectru a sa e18nvr oznaka, nazad na prtljazniku je 1.8s i uvezena je iz Svajcarske verovatno je i za njihovo trziste radjena ta verzija (ALPI) i isto ima taj eko karburator i stalno se zali na njega, odrase ga "karburatordzije" stalno se kvari, pa radi neja pitam jer to moze da se prebudzi na obican sa NZ-a. :wink:

Autoru:  Godza [ 22 Feb 2010 20:36 ]
Tema posta:  Re: Ler gas

kvcali je napisao:
Moj komsija ima vectru a sa e18nvr oznaka, nazad na prtljazniku je 1.8s i uvezena je iz Svajcarske verovatno je i za njihovo trziste radjena ta verzija (ALPI) i isto ima taj eko karburator i stalno se zali na njega, odrase ga "karburatordzije" stalno se kvari, pa radi neja pitam jer to moze da se prebudzi na obican sa NZ-a. :wink:



Moze da nadje sve delove sa nekog od 18NZ-a i prebaci na njegov motor, inace taj karburator tesko da ko moze da popravi. Mozda bi mogao da nadje od Omege 18 karburator i da proba samo sa tim karburatorom da odradi posao.
Mada i tih Omega sa karburatorom je jako malo bilo na trzistu i ne znam kako je za delove.

Autoru:  trapavko [ 22 Feb 2010 22:00 ]
Tema posta:  Re: Ler gas

Slika
evo vidi se motor

Slika
pumpa (nova)
Slika
podaci iz saobracajne

Autoru:  serial [ 23 Feb 2010 03:42 ]
Tema posta:  Re: Ler gas

to je isti motor ko sto sam ja ranije imao u kadzi, najlakse ti je resenje da nadjes komplet drugi karburator i stavis, jer taj cim pocne pravi probleme nema mu leka...

Autoru:  bojano [ 23 Feb 2010 09:01 ]
Tema posta:  Re: Ler gas

Nemoj da se ljutis a zar je moguce da i ovi motori imaju kompjuter, sta ce im kad je sve na njemu mehanicki, osim eventualno ako ima elektronsko paljenje.

Autoru:  trapavko [ 23 Feb 2010 10:44 ]
Tema posta:  Re: Ler gas

Nažalost, sve na njemu kontroliše taj "komjuter".
Godza, šta znači taj kod 61? Možeš li da mi pojasniš malo laički?
Pre par godina kad sam prvi put imao problem sa ler gasom, obišao sam ceo Beograd i na kraju završio kod Dragana u Grockoj, koji je jedini znao o čemu se radi i rešio mi problem.
Do sada je uvek bio problem i sa benzinom i sa plinom. Sada, imam problem samo sa benzinom.
Mogu li možda sam da rešim "kod 61"?
Dijagnostiku sam sam uradio i mislim da sam dobro pročitao.

Autoru:  Bane66 [ 23 Feb 2010 22:37 ]
Tema posta:  Re: Ler gas

Ako je motor u kolima onaj koji i pise u saobracajnoj, onda je to singlpoint ubrizgavanje!Neko je ovde napravio zbrku!
Karburatora nema, mora da ima elektricnu pumpu za gorivo a ne mehanicku!
Lepo otvori haubu i procitaj brojeve sa motora (pod uslovom da su original)!

Autoru:  bozza [ 24 Feb 2010 01:18 ]
Tema posta:  Re: Ler gas

bitna je oznaka motora.
nema potrebe da me neko ubedjuje da mu je motor NZ i da radi na mehanickoj pumpi.
ovo svakako nije NZ motor jer koliko vidim ima veliki blok
a koja je kombinacija sa oznakama stvarno ne znam i ne zelim da ulazim u tu problematiku

dijagnozu je cuo za svoj problem,i moj mu je savet,onako laicki,da ako je to toliko problematicno,izbaci sve to napolje,ubaci klasican karburator i da se vozi nadalje bez problema...

Autoru:  vlada13 [ 24 Feb 2010 01:20 ]
Tema posta:  Re: Ler gas

Baš čudno da je NZ oznaka motora a da ima karburator i mehaničku pumpu. Voleo bih taj auto da pogledam uživo, nije da ne verujem, ali mi miriši da tu sve nije na mestu.

Autoru:  bozza [ 24 Feb 2010 01:34 ]
Tema posta:  Re: Ler gas

evo to je otprilike ovakav motor.

ovo je motor sa oznakom E18NV. ja sam ga naknadno ubacio u askoni. to je motor zsa t.z. velikim blokom.
i on je imao mehanicku pumpu za gorivo,i taj sistem ecotronic. imao je kratku razvodnu kapu,senzor bregaste,senzor rashladne tecnosti,vakum pumpu na usisnoj grani...

Slika Slika

poenta price je ne treba verovati sve sta pise u saobracajnoj. a po nekad i na motoru

Autoru:  Bane66 [ 24 Feb 2010 01:37 ]
Tema posta:  Re: Ler gas

Cela ova rasprava i jeste zato sto se nezna tacno tip motora!Kako u tom slucaju da mu damo dobar savet.
Za sad najverovatnije resenje je onako kako kazu Goran i Boza.

Autoru:  trapavko [ 24 Feb 2010 17:29 ]
Tema posta:  Ler gas drugi deo

NO COMENT !!

http://img220.imageshack.us/i/img2680a.jpg/

Autoru:  bozza [ 24 Feb 2010 17:34 ]
Tema posta:  Re: Ler gas drugi deo

svarno je prijatelju - no coment

Stranica 1 od 2 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/