Opel Team Serbia https://opelteamserbia.com/forum/ |
|
X20DTL-koliko konja? https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=28&t=5722 |
Stranica 1 od 1 |
Autoru: | Marko [ 25 Mar 2009 20:08 ] |
Tema posta: | X20DTL-koliko konja? |
Pozdrav svima, Ja sam nov i stvarno ne znam puno o kolima pa me interesuju neke stvari. Oznaka mog motora je x20dtl , na internetu stoji da je to motor sa 60kW i 82 konjske snage , a meni u saobracajnoj pise da ima 74 kW sto znaci da ima 101 konjsku snagu. Je li moguce da taj motor ima 101 ks ? Inace, auto je 2002.godiste ( oznaka 2.0 dti )i u njemu bi trebao biti motor y20dth , ali eto ... ![]() Kolika bi njemu trebala biti potrosnja goriva? Jeli mnogo za taj motor 6.5 litara na otvorenom putu , a prosecna brzina 110km/h? Hvala unapred! ![]() |
Autoru: | Godza [ 25 Mar 2009 21:55 ] |
Tema posta: | Re: X20DTL-koliko konja? |
da to su ti motori x2odtl 60kw/82ks; x20dth 74kw/101ks; i ti motori su sa euro2 normom, a y20dtl,dth i y22dtr, su motori euro3. trebalo bi da pogledas jer tvoj motor za to godiste bi trebalo da bude sa oznakon y i euro3 motorom. sto se tice potrosnje to je sve relativno jer gorivo je nekvalitetno i sa dosta sumpora, i ja mislim da je za dizela 6,5l/1ookm, ok potrosnja na otvorenom. ![]() |
Autoru: | alexa05 [ 26 Mar 2009 01:45 ] |
Tema posta: | Re: X20DTL-koliko konja? |
Moze li nesto vise o x20dtl? Kakve su mu karakteristike, dugovecnost, mane, kako ga treba odrzavati, nasta obratiti paznju? |
Autoru: | Marko [ 26 Mar 2009 13:28 ] |
Tema posta: | Re: X20DTL-koliko konja? |
U saobracajnoj mi pise da je motor x20dtl ,ali da ima 74kW (sto znaci da ima 101ks) Da li je to moguce , ili je greska u saobracajnoj? kako to da proverim? u njemu je u originalu bio y20dth, ali je promenjen , takvog sam ga kupio.... ![]() U gradskoj voznji mi puno trosi : 10.5-11 litara ( kapiram , hladan motor , relacije 1-2 km ...), ali i primecujem da nejednako ubrzava u 1. i 2. brzini , kao da probije neku barijeru na 2200-2500 obrtaja pa poskoci. na displeju mi stalno javlja da prekontrolisem nivo ulja, a sipao sam ulje pre mesec dana i majstor mi kaze da je taj plovak kod astri problem, tj. da se '' pali bez potrebe''...to tacno ? na koliko km se menja lanac motora ? puno pitam, ali hocu da znam jer ![]() ako ima neki link , gde bih mogao da nadjem odgovore na ova i slicna pitanja i to bi mi puno pomoglo. hvala unapred ![]() |
Autoru: | sarajlija [ 26 Mar 2009 16:00 ] |
Tema posta: | Re: X20DTL-koliko konja? |
Što se tiće potrošnje mogu biti razni razlozi. Ti motori x... su proizvodjeni do 2000 godine a poslije y... motori. A što se tiče ubrzanja poslije 2000 o/m tada ti se pali turbina Uopšte ti motori nisu loši ako dobro ih održavaš traju duuugo. Što se tiće lampice od ulja može biti da je uljni prekidač neispravan ili pumpa ne baca dovolan pritisak ulja. Što se tiče ubrzanja 1. brzina je dosta kratka u odnosu na 2. pa do toga dolazi |
Autoru: | Godza [ 26 Mar 2009 22:26 ] |
Tema posta: | Re: X20DTL-koliko konja? |
motori kao motori su jako dobri, pa svako vozilo koji je uvezeno je sa kilometrazom od 200.000km, pa i vise, jer niko na zapadu nece da kupi dizela i da vozi 70.000 ili 80.000km pa da ga proda, nego ga iskoristi maksimalno i tek onda ide prodaju. lanci motora ima ih dva takozvani siplex i duplex. dvoredni lanac ide na pogon oko radilice, pumpe za gorivo i uljne pumpe, a jednoredni od zupcanika pumpe za gorivo do zupc,bregaste osovine, obicno se desava da pukne ovaj jednoredni lanac i tada krivi ventile i mora glava motora da se skida. menjanje lanca ja bih radi preventive zamenio izmedju 250.000 i 300.000km (pitaj ovlascene servise kada ih menjaju i da li ih menjaju). dosta cesto zna da ode elektronika pumpe za gorivo,prelivna creva na diznama,i takozvani tefloni na diznama, egr ventil, magnetni ventili turbine,egr ventila i magnetni ventil leptira na usisu.desava se da strada i vakum pumpa na bregastoj osovini kao i sama turbina. ako vozilo ima klimu na vakumu ventila zna da pusta tecnost iz sistema za hladnje. prednji trap sponice balans stangle, gumice balans stangle, nastavci u letvi volana. zadnj trap gumi biksne ( silen blokvi ), gumice balans stangle zadnje. transmisija lamela korpa i druk lezaj dosta dugo izdrze, ali se desava da strada cilinder kvacila u kabini i tada izgubi kvacilo (propadne). malo je opsirnije, mozda ima jos nekih kvarova ali ih se ne mogu setiti, uglavnom ne treba lupati glavu o kvarovima nego sedi vozi i uzivaj. |
Autoru: | alexa05 [ 27 Mar 2009 00:22 ] |
Tema posta: | Re: X20DTL-koliko konja? |
Godza, s'obzirom da vidim da si extra potkovan znanjem i iskustvom imas li neku preporuku gde raditi dijagnostiku tih motora i eventualno servisiranje. Podrazumeva se kvalitet i znanje servisera ali i da nije neko sisanje po usima u vreme ove "svetske ekonomske krize". Pozdrav! |
Autoru: | Bojan_NBG [ 27 Mar 2009 13:38 ] |
Tema posta: | Re: X20DTL-koliko konja? |
Sve u svemu, prevelika potrošnja za taj motor ![]() |
Autoru: | Marko [ 27 Mar 2009 14:49 ] |
Tema posta: | Re: X20DTL-koliko konja? |
Sta pregledati pa utvrditi zasto je velika potrosnja u 1. i 2. brzini (gradska voznja)? Dijagnostika motora je uradjena i nista nije ''iskocilo'' ... ![]() |
Autoru: | Godza [ 27 Mar 2009 22:04 ] |
Tema posta: | Re: X20DTL-koliko konja? |
moze da bude do dizni za gorivo, nemaju kvalitetno ubrizgavanje goriva, jer svaka dizna na sebi ima cetiri sitne rupice i kroz njih nafta izlazi u mlazu u obliku pare. ako je neka od tih rupica zacepljena nema dovoljno i kvalitetno ubrizgavanje goriva, ili ako dizna kaplje kao na cesmi kap po kap, to je jos gore jer moze i motor da strada zbog spiranja cilindera.inace motor na leru treba da radi na 790-890 obrtaja, ako je veci br.obrtaja postoji mogucnost da ga je neko stelovao preko kompjutera. to je jedna od mogucnosti za povecanu potrosnju goriva. a druga je da se vozilo ponovo prikaci na dijagnostiku i udje u glavni meni ne gde prijavlje greske i da se prati stavka po stavka, od kolicine ubrizgavanja goriva, momenta ubrizgavanja i ugla pred paljenja, moguce da je neko ranije preko kompa podesavao ugao paljenja ili davao vise goriva sto isto dovodi do povecane potrosnje. te stavke tj, parametri koji se prate potrebno je kontrolisati po opelovom tis-u ( tehnickim informacijama) da di se doveo motor sa pothranjenim podacima na fabricki rezim rada. to je malo tezi put, ali ko hoce moze da odradi. inace serviseri ili elektronicari kada se desi takav problem, ili problem neke druge vrste u 99% slucajeva vrse reprogramiranje kompjutera jer je mnogo lakse i vise moze da se naplati. za preporuku da se odrade dizne, vp pumpa i turbina su Bosch Centar Zeravica Novo Milosevo jeste da kosta ali je pristup,strucnost i kvalitet na prvom mestu. |
Autoru: | MV82 [ 08 Avg 2009 17:20 ] |
Tema posta: | Re: X20DTL-koliko konja? |
Marko je napisao: U saobracajnoj mi pise da je motor x20dtl ,ali da ima 74kW (sto znaci da ima 101ks) Da li je to moguce , ili je greska u saobracajnoj? kako to da proverim? u njemu je u originalu bio y20dth, ali je promenjen , takvog sam ga kupio.... ![]() U gradskoj voznji mi puno trosi : 10.5-11 litara ( kapiram , hladan motor , relacije 1-2 km ...), ali i primecujem da nejednako ubrzava u 1. i 2. brzini , kao da probije neku barijeru na 2200-2500 obrtaja pa poskoci. na displeju mi stalno javlja da prekontrolisem nivo ulja, a sipao sam ulje pre mesec dana i majstor mi kaze da je taj plovak kod astri problem, tj. da se '' pali bez potrebe''...to tacno ? na koliko km se menja lanac motora ? puno pitam, ali hocu da znam jer ![]() ako ima neki link , gde bih mogao da nadjem odgovore na ova i slicna pitanja i to bi mi puno pomoglo. hvala unapred ![]() ne znam da li si resio problem, ali ako ti se pali lampica od ulja, proveri davac pritiska ulja, on ti je oko 300 din. nov... |
Autoru: | BCS [ 09 Avg 2009 03:52 ] |
Tema posta: | Re: X20DTL-koliko konja? |
offtpoic, neko mi jednom reche da se u svabiji ranije, a mislim i sad, placa se porez pri registraciji kola i zrachunava se i na osnovu snage, i da je neka granica bila 75kw i da su oni namerno atestirali motor kao 74 kw a da motor uistinu ima oko 80-81kw. Inache to nije samo opel radio, vec i VW, koji je bio na zescem udaru od strane medija i nekih nedrzavnih agencija zbog laziranja snage motora u to vreme 2001-2002 |
Autoru: | MV82 [ 09 Avg 2009 10:35 ] |
Tema posta: | Re: X20DTL-koliko konja? |
BCS je napisao: offtpoic, neko mi jednom reche da se u svabiji ranije, a mislim i sad, placa se porez pri registraciji kola i zrachunava se i na osnovu snage, i da je neka granica bila 75kw i da su oni namerno atestirali motor kao 74 kw a da motor uistinu ima oko 80-81kw. Inache to nije samo opel radio, vec i VW, koji je bio na zescem udaru od strane medija i nekih nedrzavnih agencija zbog laziranja snage motora u to vreme 2001-2002 imaju 2.0 dizeli i sa 82KS i sa 101KS. |
Autoru: | BCS [ 09 Avg 2009 11:39 ] |
Tema posta: | Re: X20DTL-koliko konja? |
naravno, znam, ali se prethodni post odnosi na motor na koji se odnosi cela tema, 2.0 dti sa turbinom za koji znam da na papiru ima 101 ks odnosno 74 kw, znachi govorio sam o kilowatima a ne konjskim snagama, i 81kw je 110konja |
Autoru: | Bojan_NBG [ 09 Avg 2009 15:00 ] |
Tema posta: | Re: X20DTL-koliko konja? |
Kod Renaulta je bio isti fazon na pojedinim automobilima, i dokazano je da su ti modeli imali veću snagu od deklarisane ![]() |
Autoru: | BCS [ 09 Avg 2009 16:19 ] |
Tema posta: | Re: X20DTL-koliko konja? |
dosta proizvodjacha to radi, a za VW bas znam da su imali i neke sudske sporove sa drzavom i da su ih izgubili morali da placaju neke kazne i penale... |
Stranica 1 od 1 | Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |