Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Astra 20dti2003 ide samo na MOL
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=28&t=14820
Stranica 1 od 1

Autoru:  Dusan018 [ 11 Maj 2011 17:54 ]
Tema posta:  Astra 20dti2003 ide samo na MOL

Cudno je ali tacno.Januara sam kupio auto i sipao sam gorivo na mnogim pumpama u Nisu. Prvi put mi se upali signal za servis kada sam sipao na nisu na trosarini u pravcu banje.Dosipao sam malo vecu kolicinu na MOLu i posle 20 km skinula se ta blokada i auto isao super.Posto stanujem na trosarini i mol mi je daleko vise puta sam sipao na trugim pumpama,OMV, NIS, LUKOIL i ponekad mi se pali lampica za servis ali kratko .Za poslednjh 1000km km sipao sam iskljucivo na MOL i nijednom mi se nije upalila.Ako neko moze da mi odgovori koja je to komponenta na tom motoru toliko osetljiva na kvalitet goriva jer znam da mnogi sipaju evrodizel bez biranja pumpi. da li bi ciscenje usisne grane i EGR vent.nesto promenilo.

Autoru:  d3us [ 11 Maj 2011 17:57 ]
Tema posta:  Re: Astra 20dti2003 ide samo na MOL

i meni ista takva astra ide najbolje sa molovim gorivom, iako je moj motor stariji :)

Autoru:  zokac [ 12 Maj 2011 21:48 ]
Tema posta:  Re: Astra 20dti2003 ide samo na MOL

Izgleda da se kvarovi desavaju nama,koji gledmo da sve bude kvalitetno,biramo pumpe,diskusije oko ulja,i opet maler.Bio sam kod rodjaka u Pozarevcu,koji vozi Astru 1.7dti karavan 2002g.Godinama je vozi na D2,prelazi veliku kilometrazu,ne odrzava je,ali ima srece,njemu nikad nista nije crklo od elektronike,znaci sto se tice motora sve super,malo vise pusi na auspuhu,ali ide mozda i bolje od moje.Sad je cuo sam skrsio motor,jer je uleteo u veliku vodu i turbina uvukla vodu,motor zveknuo.Izgleda da nema pravila

Autoru:  Dusan018 [ 13 Maj 2011 23:55 ]
Tema posta:  Re: Astra 20dti2003 ide samo na MOL

Ne znam zasto su Nemci to tako uradili i to smatram manom.Ja ne osetim nikakav kvar ali me elektronika usporava i opominje da nesto nije u redu.Nastavim da vozim tako sporije i kad se kroz 5 min.lampica ugasiauto ide super.Kako to kada nista nisam popravljao.Sta to prvo ne valja pa se samo sredi.Ponovicu pitanje,-koji je to deo ili senzor ili davac ili zastita koja mi stvara zajebanciju.Takodjeda li cu nesto dobiti ako ocistim usisnu i egr.Da li cu popraviti startnost odnosno smanjiti turbo rupu. To mi je za sada jedina zamerka za ovaj auto.Ako ga vozim na vecem broju obrtaja pravo je uzivanje.Max 180 i mozda jos malo.

Autoru:  bojano [ 15 Maj 2011 19:49 ]
Tema posta:  Re: Astra 20dti2003 ide samo na MOL

Koja je to lampica za servis, ako imas servisnu knjigu proveri koja ti se lampica tacno pali. Ili slikaj pa postavi ovde. Onda cemo da vidimo sta je, ali u svakom slucaju ne mozemo znati zasto se pali dok ne odes na dijagnostiku.

Autoru:  vlada33 [ 15 Maj 2011 20:11 ]
Tema posta:  Re: Astra 20dti2003 ide samo na MOL

a imas li ti na katalizatoru neku elektroniku?

Autoru:  Godza [ 15 Maj 2011 22:47 ]
Tema posta:  Re: Astra 20dti2003 ide samo na MOL

Dusan018 je napisao:
Ne znam zasto su Nemci to tako uradili i to smatram manom.Ja ne osetim nikakav kvar ali me elektronika usporava i opominje da nesto nije u redu.Nastavim da vozim tako sporije i kad se kroz 5 min.lampica ugasiauto ide super.Kako to kada nista nisam popravljao.Sta to prvo ne valja pa se samo sredi.Ponovicu pitanje,-koji je to deo ili senzor ili davac ili zastita koja mi stvara zajebanciju.Takodjeda li cu nesto dobiti ako ocistim usisnu i egr.Da li cu popraviti startnost odnosno smanjiti turbo rupu. To mi je za sada jedina zamerka za ovaj auto.Ako ga vozim na vecem broju obrtaja pravo je uzivanje.Max 180 i mozda jos malo.




Cheking lampica moze da pali na instrument tabli zbog ranoraznih gluposti a jedne od njih su npr, automat papucice kvacila, grejac motora itd.

Ali da bi se resila dilema potrebno je da odes na dijagnostiku i proveris pravo stanje paljenja cheking lampice.

Kao sto si naveo grana, egr ventil, leptir klapne na grani i ceo usisni sistem mogu da budu uzrok paljenja lampice i zadrske na gasu kao i slabe vuce.

Autoru:  Dusan018 [ 16 Maj 2011 09:18 ]
Tema posta:  Re: Astra 20dti2003 ide samo na MOL

bojano je napisao:
Koja je to lampica za servis, ako imas servisnu knjigu proveri koja ti se lampica tacno pali. Ili slikaj pa postavi ovde. Onda cemo da vidimo sta je, ali u svakom slucaju ne mozemo znati zasto se pali dok ne odes na dijagnostiku.

Mislim na lampicu:auto sa kljucem preko. Kupio sam "torks" kljuceve pa cu prvo skinuti usisnu gr.Auto je presao250000 i sumljam da je ikeda nesto cisceno.Ako to ne resi problem idem na dijagnozu.Hvala svima na savetima. Za 2-3dana napisacu kako sam resio.

Autoru:  bojano [ 16 Maj 2011 11:24 ]
Tema posta:  Re: Astra 20dti2003 ide samo na MOL

To ne ide bas tako lako, moras da skines cevcice sa bosch pumpe, da vodis racuna da kad skidas usisnu granu, ne pokidas dihtung. Posle kad budes montirao, namazi diht masom. Ima negde opisan ceo postupak kako se to radi.

Autoru:  alexa05 [ 16 Maj 2011 14:37 ]
Tema posta:  Re: Astra 20dti2003 ide samo na MOL

Ja svaki dihtung menjam. Necu bre da razmisljam hoce li da pusti ili ne. Tako sam i taj menjao. Tj dva, tu postoje dva dihtunga. Diht masa za njega nije potrebna.



PS Moze da ti bude problem sa paljenjem posle zbog vazduha u sistemu.

Autoru:  laraisara [ 16 Maj 2011 21:58 ]
Tema posta:  Re: Astra 20dti2003 ide samo na MOL

Pa kako si Vlado resio vazduh u sistemu,ima li neka caka ili.....I ja se spremem da na leto cistim usisnu i EGR i interkuler...

Autoru:  Dusan018 [ 20 Maj 2011 08:05 ]
Tema posta:  Re: Astra 20dti2003 ide samo na MOL

Juce sam zavrsio planirane radove.Demontirao sam usisnu granu,ocistio sve i vratio nazad.Zadovoljan sam promenom.Astra ide bolje 20%.Probacu danas da postavim slike, i opisem radove,usputne problemcice i kako sam ih resio.Koristio sam ono englesko uputstvo i sve savete sa naseg foruma.Generalno,nije tesko.Treba vam uobicajen alat ,torks 10, dva dihtunga,axsel sgraso i malo majstorskog iskustva. Meni je majstor trazi 3000 din. za ruke,a sumljam da bi uradio nesto bolje.

Autoru:  laraisara [ 20 Maj 2011 15:42 ]
Tema posta:  Re: Astra 20dti2003 ide samo na MOL

Dule a jel bilo sranja u usisnoj....?

Autoru:  Dusan018 [ 21 Maj 2011 17:11 ]
Tema posta:  Re: Astra 20dti2003 ide samo na MOL

Sve sam slikao i videcete.Kolicinski mozda i nije kao sto sam video na nekim slikama ali to je cvrsta masa koja nije dozvoljavala leptirima da se maknu.Takodje je bila okovana naslagama i klapna u onom delu koji se prvi demontira iznad egr ventila.To sam jedva razradio.Ne znam kako je auto isao a ja sam bio zadovoljan.Dosada sam presao 300 km i lampica se ne pali mada sam jos na molovovom gorivu.Sipacu na NISU za dan dva pa cu da javim.Slike i opis posla postavljam cim nadjem nekog da mi pomogne oko toga,nisam bas strucan sa komp.

Autoru:  Dusan018 [ 23 Maj 2011 15:33 ]
Tema posta:  Re: Astra 20dti2003 ide samo na MOL

Evo ovako je isao posao:Od alata mi je trebao torks E10,torks imbusi,viljuskasti 17, viljuskasta skracena 17,gedora 10 ,srafcigeri manji i veci, celicna zica i jos po neka sitnica da olaksa rad.Prvo se odvijanjem cetiri srafa skine ovaj deo.Naravno sa njega se prvo smakne konektor za struju i vakum crevce.
Slika
Prvo iznenadjenje je bilo kada sam video da klapna koja se nalazi u njeme ne moze da makne od naslaga cadji.Ispod ovog dela se ukaze otvor na poklopcu usisne gr. u kome sam takodje imao naslage.Sada se prespoje creva za antifriz na egr ventilu i skine se egr. Ako koristite Torks za veliki nastavak do desnog srafa na egr ne mozete prici od bakarne cevcice koja izlazi iz egr ali sam ga lako skinuo klestima.Egr je skoro potpuno cist mada se klip nije bas idealno vracao.
Slika
Sada treba skinuti cevcice iznad usisne,i sa bos pumpe .Pre toga treba smaknuti gumena crevca koja su ubodena iznad srafova od cevcica i smetaju.Dva sam skinuo a dva nisu htela da spadnu a nisam hteo da vucem previse.Za mene najteze bilo odsrafiti cevcice sa donjeg dela tj sa bos pumpe.Za to vam trebaju vesti prsti, viluskasta 17 i viluskasta 17 kojoj je odrubljena 16.Cevcice su spojene dve i dve i to treba rastaviti ali sam ja uspeo samo kod prve dve (sleva na desno).Druge dve se ipak mogu skinuti u paru.Sada je lako odsrafiti srafove na poklopcu usis. gr..Podizanje tog poklopca treba uradit polako uz sitno klackanje,pomeranje levo desno,gore dole.Meni je pomogao mali stari tanki srafciger savijen pod 90 step. kojim se poduhvati poklopac.Ispod poklopca je glavni deo usisa sa leptirima koji je kod mene bio ovakav :
Slika
Leptiri su blokirani i vakum nije mogao da ih makne.Taj deo se lako skine,samo se odsrafe srafovi sa obicnom gedorom 10. Ispod tog dela sa leptirima vidi se ovo
Slika
Ti otvori su poslednji deo usisa,vode ka ventilima i samo se delimicno mogu ocistiti a ja mislim da se gar najvise zadrzao na njihovom pocetku gde je dostupan.Odatle sam krenuo sa uklanjanjem gara.svakoj rupi priblizim vrh cevke usisivaca isve sto iskopam iz kanala uleti u usisivac.To su cvrsti komadici gara tako da ne brljaju po usisivacu.Za ovu akciju koristim tanak zakrivljeni srafciger i odgovarajuce celicne zice,a na kraju krpice i axel.Pre pocetka ciscenja prebacite krpu preko bos pumpe da neka od cestica necistoce ne dopre u srafove koji prihvataju cevcice.Posle ciscenja leptira i svih drugih elemanata,sve redom nazad.I leptiri i onaj prvi gornji deo usisa koji ima klapnu moraju da lako rade kada se ustima povuce na vakum.Cevcice se na bos pumpi stegnu normalno,do kraja a gornji kraj se ostavi labav.Dok neko vergla ti pratis kada ce se pojaviti nafta.U mom slucaju trebalo je tri verglanja od po 7 sekundi.Onda se i gornje cevcice zavrnu do kraja.Naravno tada smeta onaj gornji deo usisa ali se on lako ponovo odsrafi(4 srafa) i omoguci prilaz cevcicama.Posle toga sledi novo verglanje, 4 puta po7,8 sekundi i upalio je. :ziveli: Ovaj posao sam radio 5 sati pre svega zbog opreza i mozganja pre svakog poteza.Sada bih to uradio za dva sata.Inace za ovu intervenciju majstor mi je trazio 3000 plus cena dihtunga.Osim ustede vaznije je to sto sam siguran da se on sigurno ne bi mlatio oko skidanja garezi po gotovo iz kanala u glavi(usisivac,grebanje mic po mic i td.) To je moje iskustvo.Ako neko u mom postupku uocava neku manu,zna neku majstorsku caku da nesto ide lakse,neka napise.Takodje se izvinjavam sto onaj dole deo sto prihvata cevcice nazivam bos pumpa jer nisam siguran da je to to.Evo i slike sa svom garezi iz svih delova:
Slika
Auto je dobio na poletnosti,zivli je, turbo rupa se smanjila.Za potrosnju javicu,lampica za servis se ne pali ali cu i to javiti kad sipam na ;nis ili omv.Za sada sam jos na Mol a snljim je uvek bili dobro.

Autoru:  Godza [ 23 Maj 2011 19:43 ]
Tema posta:  Re: Astra 20dti2003 ide samo na MOL

U svakom slucaju dobro je odradjeno :aplauz:

Jedino sto je trebalo zameniti prelivna creva za gorivo, sto je jako bitno za kasnije startovanje motora, drugo kanale u glavi motora sa strane usisa, nece moci ni jedan majstor ni fabrika da ocisti od garezi dok se glava motora ne demontira i trece i najvaznije je je da se svi ti dizeli prilikom startovanja potpomazu posle takvog rada sa pomocnom elektricnom pumpom za gorivo, jer suvise verglanja bez dovoljnog dotoka nafte u sistemu i samoj pumpi moze da dovede do kasnijeg stradanja elektronike.

A za egr ventil mi jer malo cudno da je cist, a da onoliko garezi ima u sistemu. Egr ventil je idealno ociscen i izgleda ovako koliko je bitna pecurka egr-a, jos bitnije je sama poluga ventila koja 99% zna da pravi mehanicke probleme kada je zaprljana.

Slika Slika

Autoru:  Dusan018 [ 24 Maj 2011 21:47 ]
Tema posta:  Re: Astra 20dti2003 ide samo na MOL

Godza,hvala.Nisam znao da dugo verglanje na suvo moze da ostavi posledice.Ja sam prilikom paljenja verglao vise puta ali kratko.Egr mi je radio i pre intervencije ,mozda ga je neko cistio pre mene. Presao sam 200km na nisovo gorivo i ne pali se niti jedna lampica.Fenomenalno vuce.

Autoru:  Dusan018 [ 07 Avg 2011 01:11 ]
Tema posta:  Re: Astra 20dti2003 ide samo na MOL

Jedan savet zbog kasnijeg iskustva. Posle 20 dana voznje primetio sam da mi se upalili lampica za servis(auto sa kljucem) i astra posustaje. Odmah sam otvorio haubu i video da egr stoji zaglavljen u jednom polozaju i ne mrda. To sam kratkotrajno resio razmrdavanjem klipa i podmazivanjem. Upravo to mi je bila velika greska, a istu sam napravio pre svega i kod prvobitnog montiranja. Zato mi se i javio taj problem glavlenja klipa egr-a. Godza mi je to objasnio a i logicno je. Bilo cime da podmazes cim pocnes da vozis sve se to zapekne i pravi problem jer je temperatura ogromna na usisnoj grani. Znaci samo ga treba ocistiti i namontirati apsolutno suvog. Preventivno, jednom mesecno poguram kotvu dva triputa i prosetam klip celom duzinom. Neki put i osetim mali otpor neke nove naslage ali se ona tom manipulacijom smakne. Sve ovo se odnosi na elektricni EGR kakav se vidi na gornjim slikama.

Autoru:  ado_89 [ 07 Avg 2011 16:30 ]
Tema posta:  Re: Astra 20dti2003 ide samo na MOL

lijepa tema, i mene ceka isto. samo ja nemam nikakvih problema sa vucom i famoznim check sijalicama, ide i pali normalno. ali kad sam skidao egr (kod mene je mehanicki na vakum) vidio sam garezi na kilo. tada nisam imao vremena da to cistim ali evo uskoro cu.

jesi mijenjao dihtung na usisnoj ???

i jesi cistio crijevo od IC-a do usisa, kod mene je bilo na zidovima crijeva po 5mm masti izgorjele

Autoru:  Dusan018 [ 26 Avg 2011 23:30 ]
Tema posta:  Re: Astra 20dti2003 ide samo na MOL

Dihtung na usisnoj sam menjao. Crevo od int.colera do usisa je bilo cisto ali je zato deo na koji se navlaci crevo bio okovan garezi i klapna koju je vakum trabao pomerati nije mogla da makne.
Slika

Stranica 1 od 1 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/