Opel Team Serbia https://opelteamserbia.com/forum/ |
|
Air Ride DIY https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=26&t=23687 |
Stranica 1 od 2 |
Autoru: | maliomladinac [ 14 Feb 2013 06:27 ] |
Tema posta: | Air Ride DIY |
Bacio sam se u projekat da napravim Air Ride sistem za djunta(skoro isti princip kod vecine vozila). Imam ideju, imam skicu, imam volju, nemam pare ni delove ![]() Potrebna mi je mala pomoc ko hoce da podrzi projekat, u vidu informacija i pomoci pri nalazenje potrebnih delova i materijala. Nemam sledece i gde mogu da nadjem: vazdusni jastuk malih dimenzija velike savitljivosti(sve sto sam nasao za teretni program je sacuvaj boze ogromno) Najpovoljniji oblik http://www.mapet-tuning.com/xxx/air/pod ... er_all.jpg kompresor na 12v ili 220v do 1000w snage sa dobrim duty cycle-om Zanimaju me sledece stavke: elektro ventili za plin npr, do koliko bari trpi? Ima li sta slicno ali npr bez filtera za gas na njemu? Sta bih jos mogao da koristim za prekidanje vazduha, do 10-15 bari Koju bocu mogu da kostim za skladistenje vazduha, i gde mogu da nadjem boce malih kapaciteta(5-10L, ne previse debelih zidova) a da budu slicne kao plinske cilindricne boce po obliku. Kako ugurati semering na ovo mesto http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 4683_n.jpg (crni kruzici) Btw, 3 semeringa klize po telu amortizera http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 3633_n.jpg dok druga tri stoje mirno na kucistu i oni nisu neki problem. Trenutno su najveci problem jastuci, gde ih naci po razumnoj ceni(prva slika, par kosta oko 300e, pa da su pozlaceni kostali bi manje). Molim hejtere da zadrze misljenje za sebe ![]() |
Autoru: | sreto [ 14 Feb 2013 09:32 ] |
Tema posta: | Re: Air Ride DIY |
vatrogasnu bocu mozes iskoristit kao tank.jastuci od kamiona sto kabinu amortizuju mozda i mogli.ventil od plina drzi do 70 bara.i imas omegine amortizere na zrak oni se mogu iskoristit za zadnji trap |
Autoru: | noise024 [ 14 Feb 2013 10:25 ] |
Tema posta: | Re: Air Ride DIY |
Evo ako će ti nešto pomoći, sećam se firme prevozio sam vazdušne jastuke kada sam bio radio kao kurir http://www.yugobelt.rs/public/navigo.ph ... ni_jastuci Što se tiče ostalih delova, možda ti pomogne nešto od starijih modela citroena |
Autoru: | kvcali [ 14 Feb 2013 11:22 ] |
Tema posta: | Re: Air Ride DIY |
Imas astre f karavan, koje imaju vazdusno oslanjanje (uz kombinaciju klasicnog za zadnji trap), zbog povecanja nosivosti ! |
Autoru: | Milan_GSi [ 14 Feb 2013 14:11 ] |
Tema posta: | Re: Air Ride DIY |
jesi razmisljao da to radis sa uljnom pumpom i uljnim amortizerom ? |
Autoru: | maliomladinac [ 14 Feb 2013 15:03 ] |
Tema posta: | Re: Air Ride DIY |
Razmisljao sam o hidraulici, ali ne vredi, mnogo je komplikovanije. Vazdusno je najjednostavnije za sad. Yugobelt, hledao sam ponudu, sve su ogromni jastuci. Zadnji je mozda dobar ali ima jako mali hod... |
Autoru: | Stefan Gradiste [ 14 Feb 2013 16:21 ] |
Tema posta: | Re: Air Ride DIY |
a jel si razmisljao da recimo odes u Madjarsku ili negde drugde van gde ljudi to vec rade i da das pare i dobijes sve na gotovo i nema zezancije za tebe ![]() |
Autoru: | maliomladinac [ 14 Feb 2013 17:51 ] |
Tema posta: | Re: Air Ride DIY |
Samo jos da vidim da ubijem nekoga za 1000-1500e kesha i odoh odmah... btw, za 1000-1500e dobijem klot klot air ride, bukvalno na rucne slavine... Tako da... |
Autoru: | webboy [ 14 Feb 2013 17:58 ] |
Tema posta: | Re: Air Ride DIY |
Stefane... mašiš poentu celog projekta. Ivane.. ideja je cool... ali ja ipak glasam za hidrauliku. Komplikovano? Uopšte nije.... samo uzmeš sve elemente 4x4 pogona sa calibre/vectre OSIM reduktora... pošto reduktor obično zvizne, verujem da ventile, creva, akumulator pritiska i sl. uopšte nije teško naći.... ja imam sve to (treba da se ispita ispravnost samo) i poklanjam ti. Sve što (po mom mišljenju) treba uraditi: Na crevo visokog pritiska koje ide u reduktor (kojeg sad nema) staviti račvu sa 4 izlaza (napravi ti strugar). Na svaki izlaz po jednu baraknu cev (kao za kočnice) do uljnog amortizera. Prednosti: - dostupnost delova (kao što rekoh, nađi calibru/vectru A sa pogonom kojoj je crko reduktor.... ili da ja nađem te delove i dajem ti ih) - nema opterećenja el. mreže auta (hidraulika koristi servo i kači se na servo pumpu koja NE BI bila dodatno opterećena jer je tu akumulator pritiska) - Jednostavna montaža (bakarne cevke se lako oblikuju i obrađuju u odnosu na potrebe vozila) Mane: - Ne znam kako bi mogao da postigneš među visinu jer... kada ima pritisak, auto je najviši.... kada nema pritisak najniži.... ne znam kako bi postigao neku među visinu. Razmisli :;) |
Autoru: | kvcali [ 14 Feb 2013 18:12 ] |
Tema posta: | Re: Air Ride DIY |
ovo je dobra fora za vectre (nije pogodno za calibre jer nije taj tip auta) da napravis allroud ko audi... samo to sa visinom treba resiti, ne razumem se nesto u hidrauliku ali treba imati hidraulicnu jedinicu koja moze da daje 3 nivoa pritiska u kombinaciji sa nepovratnim ventilom, i nekom elektrikom koja upravlja tom centralom, modovi; allroud, normal, sport ... ![]() |
Autoru: | YUgisa [ 14 Feb 2013 18:26 ] |
Tema posta: | Re: Air Ride DIY |
Necu bas pomoci mnogo i ne znam koji je tacno cilj ovoga (tj da li je cilj da u najnizem nivou auto bude na zemlji prakticno i tockovi do pola pod rubom), ali zbog bezbednosti i performansi, ja bih oko ovoga razmisljao u nekom pravcu sportske opruge za drasticno spustanje (lupam 60mm) i onda na oprugi ili ispod nje "jastuk" manjih dimenzija. Tako bi se dobilo relativno nisko vozilo sa dobrim osobinama i zadrzanom bezbednoscu uz podizanje sa jastucima po potrebi pri nekim manjim brzinama... Mada kazem, ne znam koji je smisao ovoga, moja ideja bi se verovatno dobro pokazala u svakodnevnom koriscenju ako nije cilj da auto bude bukvalno do zemlje... ![]() ![]() |
Autoru: | maliomladinac [ 14 Feb 2013 18:51 ] |
Tema posta: | Re: Air Ride DIY |
Cilj je da kad hocu da se zajebavam na skupu, patosiram auto bash tako kako si rekao, tockovi da dodju pod rub, i laganica samo. Kad idem sa skupa pritisnem dugme PSSSSSS i eto me na fabrickoj visini sa fabrickom stabilnoscu. Nije cilj bolja upravljivost u krivinama. Kad je spusten samo laganica, ne brze od 20kmh, klasican kruzing, kad je dignut, fabrika i to je to. Ja svaki vikend da vrtim gevinde nemam nameru, pa ovo je ja mislim najbolje resenje. A znam da ima brdo ljudi koji bi isto to zeleli. Svi bi spustili svoj auto ali im nasi lepi putevi ne dozvoljavaju. |
Autoru: | YUgisa [ 14 Feb 2013 19:05 ] |
Tema posta: | Re: Air Ride DIY |
Pa retko koji narodni auto ima neku specijalnu stabilnost, nisam upoznat iz licnog iskustva niti imam nekoga sa iskustvom u koriscenju vozila sa jastucima, ali nesto malo sto sam citao po netu u inostranstvu, nisu se hvalili nesto posebno sa stabilnoscu cak i kad se uporedi sa fabrickim autom, vise kao auto samo za voznju na skupove... Mada, naisao sam samo na jednu firmu koja se hvalila dobrim performansama i po snimcima koje sam video, vrlo dobro ide ![]() Nesto "pametno" vise nemam da dodam, sem da obratis paznju na to koliko delovi oslanjanja mogu da podnesu spustanje, cak i ako uzmemo u obzir da auto samo stoji totalo zakucan, lako se desi da neki deo oslanjanja udara u karoseriju i slicno, a mozda ni amortizeri ne mogu toliko da se sabiju pa ces imati dodatan trosak oko toga. |
Autoru: | Bane66 [ 14 Feb 2013 19:08 ] |
Tema posta: | Re: Air Ride DIY |
Sto se tice vazdusnih jastuka, jedino da pogledas da li mogu da se napashu od kabine kamiona, ili cak i neki viljuskari ih koriste. To su najmanji koje se na ovim prostorima mogu naci. Za sve ostalo samo preko grane, i to racunaj da nije jeftino. Problem kad sam pravis nastaje u tome sto je vrlo tesko regulisati podjednaku visinu vozila. Morao bi da budes na bash ravnom i da regulises posebno prednje, posebno zadnje. Trap koji ti imas na vozilu (prednji), je vrlo tesko prilagoditi jastucima. To se mnogo lakse radi na starim trapovima, kao sto je kod mante i ascone. Nekad davno sam se raspitivao i testirao neke vazdusne jastuke. Htedoh na fordu da pravim za zahebanciju,...ali sam digao ruke zbog velikih ulaganja sto novcano sto radovi i prepravke. Mislim da nisu toliko cesto skupovi da bi se opravdalo toliko ulaganje ![]() |
Autoru: | Speedy [ 14 Feb 2013 19:11 ] |
Tema posta: | Re: Air Ride DIY |
Svaka cast za ovo,i nadam se da ces se upustiti u projekat i ostalo.Jugisa ne vidim zasto airride ne bi bio bezbedan.pa prikolica za sleper se drzi na 6 jastuka a zajedno sa robom kad je puna ima 30tak tona ![]() |
Autoru: | YUgisa [ 14 Feb 2013 19:58 ] |
Tema posta: | Re: Air Ride DIY |
Zato sto zbog niskih troskova izrade i potrebnih dimenzija, nece se koristiti jastuci specijalno dizajnirani za tu namenu, nego ce da se frikombinuje... Ne kazem da se sleteti sa puta cim krene, ali treba uzeti mnogo stvari u obzir i licno meni ne bi bilo lagodno da vozim taj auto. Ne iz razloga sto ne verujem da ce to biti dobro, nego sto neko mora da bude prvi da testira kako se ponasa pa nikad ne znas sta ce i kad da popusti... Kada neko predje 100.000km sa time e onda mogu reci da bih u teoriji vozio neciji auto iz prostog razloga sto znam da to tako funkcionise ![]() ![]() Mada to sam samo ja, tako mi je bilo nelagodno i kad sam sebi napravio oslanjanje iako jedini opravdan strah je bilo da mozda pukne neki var ili saraf (iako je 10.9 kvalitet), al eto posle desatak km, sve je proslo ![]() |
Autoru: | Milan_GSi [ 14 Feb 2013 21:10 ] |
Tema posta: | Re: Air Ride DIY |
To o sigurnosti nema potrebe komentarisati ... kako god se napravi sigurno ce se voditi racuna da bude sto sigurnije ... Ne znam koliko je lako podesavati pritisak vazduha i nisam siguran da bi to islo tako lako jer kad covek sedne na vozacevo mesto nece biti isti pritisak ni na jednom tocku ocu da kazem da ce biti prilican problem sa nivelacijom ... a i hidraulika ima svojih mana jer je ona pretvrda kad se nabije pritisak ulja u amortizer tesko da ce to raditi kao amortizer a jos manje kao opruga auto ce biti kao zavaren i to ce biti problem i to veliki tako da hidraulika po mom misljenju ipak otpada ... |
Autoru: | YUgisa [ 14 Feb 2013 21:25 ] |
Tema posta: | Re: Air Ride DIY |
Slazem sa napisanim oko amortizera posto odlicno znam koja je razlika u ponasanju auta koji ima gusce ulje od fabrickog (a isto ce se desiti ako se nabije ulje pod pritiskom, bicegusce) i nekog amortizera koji je izradjen i dizajniran sa povecanom tvrdocom, plus je pitanje da li amortizeri mogu da podnesu potrebno povecanje pritiska u njima a ako su gasni amortizeri, onda ce gas da iscuri pri prepravci pa se gubi na kvalitetu u funkcionisanju amortizera. |
Autoru: | maliomladinac [ 14 Feb 2013 22:03 ] |
Tema posta: | Re: Air Ride DIY |
Resio sam nivelaciju, takodje i dugotrajnost amortizera, resio sam i stabilnost, cak i sigurnost. Najveci problem je naci jastuke sad ![]() Jel cuo nekad neko da se kod nas prave neki jastuci? Ne? |
Autoru: | Milan_GSi [ 14 Feb 2013 22:09 ] |
Tema posta: | Re: Air Ride DIY |
Ne znam da li bi odgovarali jastuci od onih pneumatskih dizalica koje koriste vulkanizeri ... |
Autoru: | maliomladinac [ 14 Feb 2013 22:12 ] |
Tema posta: | Re: Air Ride DIY |
Suvise siroke :/ Ali takav oblik odgovara odlicno ![]() |
Autoru: | Mihajlo_J [ 14 Feb 2013 22:35 ] |
Tema posta: | Re: Air Ride DIY |
Nađi manju dizalicu ![]() ![]() |
Autoru: | aleexis [ 14 Feb 2013 22:50 ] |
Tema posta: | Re: Air Ride DIY |
pa ne razumem sad cemu je poenta ovoga,ako ces voziti i dalje fabricku visinu,a na skupu ces da zavrnes do panja i pravis se dasa i na koliko to skupova mesecno ti ides kad tebi treba ovo? uzmi brate nize opruge,da ti odgovara visina ili kupi gewinde i vozi se ko covek,ne znam zasto izmisljati toplu vodu ja licno imam gewinde,auto je stabilan full,a kad idem na skup podignem auto,cak ni ne skidam tocak,i zavrnem do kraja... |
Autoru: | Milan_GSi [ 14 Feb 2013 22:52 ] |
Tema posta: | Re: Air Ride DIY |
da nisi ljubomoran sto ce da se pravi dasa ![]() |
Autoru: | aleexis [ 14 Feb 2013 22:52 ] |
Tema posta: | Re: Air Ride DIY |
uvek ![]() |
Stranica 1 od 2 | Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |