Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 04 Maj 2025 02:07

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 7 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Kako je upropašćen Nirburgring
PostPoslato: 20 Jul 2012 21:32 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
Slika

Nirburgring, automobilska staza koja je poznata u čitavom svetu, verovatno će već krajem meseca morati da proglasi stečaj. Nirburgring je tako potonuo u megalomanskim planovima tamošnje vlade.

Još od otvaranja 1927. staza je ulivala strahopoštovanje vozačima: ne samo zbog njenog zlokobnog „severnog zavoja“, nego i zbog velike visinske razlike staze provedene kroz obronke Ajfela od nekih 300 metara pa je i legendarni Džeki Stjuart ovu stazu zvao „zelenim paklom“. Nirburgring ne dopušta greške – dug je spisak nesreća na ovoj stazi koja traži samo najbolje vozače. Ali baš zato ni trke nisu prestajale, a za posetioce je odlazak na Nirburgring uvek bio poseban doživljaj.

Pokrajinskoj vladi Rajnland-Pfalca socijaldemokratskog premijera Kurta Beka se to učinilo kao garancija i za poslovni uspeh ove sportske legende, smeštene zapravo u dubokoj provinciji, prilično daleko od bilo kog većeg grada. Tim više što je Nirburgring i u Nemačkoj imao konkurenciju – Formula 1 se naizmenično vozi na Hokenhajmringu u pokrajini Baden-Virtemberg, a i odgovorni na Zaksennringu na istoku Nemačke bi rado da dovedu najbolje vozače sveta na svoju pistu.

Zato se vlada u Majncu odlučila na veliki projekat kako bi posetioci Nirburgringa ostavili još više novca. Tako je 2007. započet projekat pod nazivom Nirburgring 2009. prema kojem je trebalo da nastanu zabavni park, VIP lože, luksuzni hotel, nova tribina... Uređena pista je otvorena u roku – makar niti izdaleka nisu bile gotove sve zgrade koje je trebalo da budu sagrađene.

Slika

Problem je naravno bio – novac. Pokrajinski političar je javnost uveravao kako će sve troškove snositi privatni investitor – ali je on odustao od projekta. Tako se dogodilo da je u taj projekat otišlo oko 350 miliona evra novca državnih obveznika, ali ni to nije bio kraj skandalu koji je već koštao položaja pokrajinskog ministra finansija (i predsednika nadzornog odbora Nirburgring GmbH) Ingolfa Dojbela. Ubrzo potom, u decembru 2009. je otpušten i poslovođa Nirburgringa Valter Kafic.


Ko zna šta se sve tu zbivalo

Jer u potrazi za novcem i investitorima očigledno je da su se odgovorni upuštali u vratolomne poduhvate daleko od granica dozvoljenog. Tu je bilo i 95 miliona evra (pokrajinskog novca) koji je otišao u Lihtenštajn kako bi se pred nepoznatim partnerima iz Dubaija dokazala kredibilnost pokrajine i čitav niz sumnjivih poslovnih poteza koje još uvek pokušava da razjasni državno tužilaštvo. Ali što je još gore – većina objekata iz projekta Nirburgring 2009. ipak su bili izgrađeni – da bi bili prazni…

Jer velika investicija u pistu smeštenu u dubokoj provinciji nije mogla da se pokrije prihodima od trke Formule 1 koja će trajati – sa treningom i svim ostalim, jedva nedelju dana i to eventualno svake dve godine. Na Nirburgringu su se održavale i druge trke, od kamiona pa do motocikala, a tamo se održava i poznati rok-festival „Rock am Ring“, ali već i temeljna poslovna računica je bila promašena. Jer publika koja dolazi u Ajfel – na trku ili na koncert, retko odlazi u luksuzni hotel ili u ložu sa čašom šampanjca u ruci. Po pravilu, tamo se odlazi u društvu, u kamp-kućicama sa dovoljno piva i kobasicama za roštilj.

Sad je kriva – Evropa

Sve u svemu, Nirburgring je uporno knjižio gubitke i pokrajin Rajnland-Pfalc koja je vlasnik 90 odsto tog sportskog hrama, uvek je iznova morala iz budžeta da puni rupu u blagajni Nirburgringa. Jer tu je još uvek kredit od 330 miliona evra (opet pokrajinske) banke za Investicije i strukturne radove (ISB), koji mora da se otplaćuje iako je zakupaca na Nirburgringu sve manje.

Poslednji ekser u kovčeg Nirburgringa je stigao iz Brisela. Evropskoj komisiji je već dugo bila sumnjiva ta velika investicija pokrajine u sportski poligon – koji je zapravo, kao i sama Formula 1, izložen zakonima slobodnog tržišta. Utoliko je iz Evropske komisije stigla u Majnc zabrana da pokrajina opet, i ovog meseca, Nirburgringu GmbH pomogne sa još 13 miliona evra.

Možemo samo da se nadamo da stečaj nije i kraj, nego možda tek novi početak za Nirburgring. U toj pokrajini je projekt već veliki skandal, makar pokrajinski predsednik vlade Kurt Bek još uvek ne želi da preuzima ne samo finansijsku nego ni političku odgovornost za megalomanski projekt „usred nedođije“. On i nakon odluke Brisela krivi Evropsku komisiju koja je navodno „isprva pokazivala naklonost“ novoj pomoći i koja ovom zabranom „smanjuje mogućnost delovanja pokrajine Rajnland-Pfalc“.

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kako je upropašćen Nirburgring
PostPoslato: 20 Jul 2012 21:44 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Jan 2012 08:52
Postovi: 789
Lokacija: Subotica
Ime: Slobodan
Opel: Yugo 1.1EFI
Garaza: pogledaj
Ako ovo ne kupi neki Arpain, onda ce minimum da kupi prava za ime i projekat i da izradi negde u pustinji kopiju :D

_________________
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kako je upropašćen Nirburgring
PostPoslato: 20 Jul 2012 22:02 
OffLine
OTS Osnivač
OTS Osnivač
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2006 16:41
Postovi: 3019
Lokacija: Београд
Ime: Бошко
Opel: Мазда 323 БГ 16v, Корса А СОХЦ Турбо
Garaza: pogledaj
Нирбургринг као стаза нема шансе да пропадне, па то су Немци, не ми.

_________________
Paja Azdaja je napisao:
Radio sam razne stvari. :wink:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kako je upropašćen Nirburgring
PostPoslato: 20 Jul 2012 22:21 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Jan 2012 08:52
Postovi: 789
Lokacija: Subotica
Ime: Slobodan
Opel: Yugo 1.1EFI
Garaza: pogledaj
Ali dosta nas ima u Nemackoj :D

_________________
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kako je upropašćen Nirburgring
PostPoslato: 20 Jul 2012 23:44 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 30 Jan 2011 20:12
Postovi: 6277
Lokacija: Subotica
Ime: Rade
Opel: Kadett E
Garaza: pogledaj
cudi me da nisu mogli da odrze sa novcem koji daju trkaci svakodnevno i sve one tuning firme koje testiraju svoja vozila

_________________
Daka je napisao:
...Ali sve dok se calibre rasturaju u delove i budze kadeti ja sam srecan


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kako je upropašćen Nirburgring
PostPoslato: 25 Jul 2012 13:23 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
Ekleston spašava posrnuli Nirburgring

Slika

Finansijska situacija na jednoj od najboljih trkačkih staza na svetu već duže vreme nije blistava, a ako Nemci žele da zadrže glavu iznad vode, potrebno im je 13 miliona evra za servisiranje obaveza do kraja godine.

Nirburgring je u stvari već bankrotirao, ali slamku spasa ponudio je prvi čovek Formule 1, Berni Ekleston.

Ekleston nije otkrio šta tačno planira da učini, ali je priznao da je spreman da se odrekne naknade za održavanje najvećeg oktanskog ludila na 'Ringu', što bi organizatorima moglo da uštedi 20-ak miliona evra. Takođe je istakao da je spreman da snosi sve troškove, ali i da ubere sve plodove ukoliko uspe da spasi Nirburgring.

Kako sada stvari stoje, Zeleni pakao bi mogao u celini ili delimično da bude prodat kako bi se namirili poverioci, a sudeći po pisanju stranih medija, Eklestonov pojas za spasavanje je možda došao prekasno kako bi legendarnu stazu izvukao iz čeljusti likvidacije.

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Kako je upropašćen Nirburgring
PostPoslato: 04 Avg 2012 11:25 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
Nemačka vlada daje 265 miliona evra za spas Nirburgringa

Legendarna nemačka staza u potpunom je bankrotu. Spasavanje ove staze postalo je glavna tema nakon što je Evropska Unija odbila da pomogne da Nordschleife ostane u životu. Nakon niza glasina i špekulacija da će stazu spasiti Bernie Ecclestone, Nirburgring iz problema izvlači nemačka vlada koja je odlučila da rukovodstvu Nirburgringa obezbedi 265 miliona evra kako bi Nordschleife mogao dalje da funkcioniše.
Nemačka vlada daje 265 miliona evra za spas Nirburgringa

Nirburgring je spasen, bar na kratko. Legendarna nemačka staza koja je omiljeno test mesto brojnim svetskim proizvođačima automobila ipak neće biti potpuno zatvorena i to zahvaljujući nemačkoj vladi koja je obezbedila finansijska sredstva za nastavak funkcionisanja ove staze.

Taj novac bi trebalo da posluži za otplatu zajma koji ova staza ima. Uprkos protivljenju nekoliko političara kojima je ovakav potez ilegalan prema evropskom zakonu, pomoć Nirburgringu je odobrena.

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 7 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 32 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs