Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=8654
Stranica 1 od 2

Autoru:  Godza [ 23 Jan 2010 22:19 ]
Tema posta:  Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila

Demontirana glava motora u pitanju je astra sa y17dt motorom.
Problem:
Glava demontirana usled jako loseg ubrzavanja, naravno predhodno je sve ispitano sto se tice senzora, vakuma, pritiska, turbine, zupcenja i ostalih mogucih kvarova vezanih za ovaj problem.
Uzrok:
Jako lose naleganje ventila na sediste ventila i rastelovani ventili.
Evo par slika za one koje interesuje kako to izgleda:

Slika Slika Slika Slika Slika Slika

1.glava motora demontirana
2.izgled ventila koji nije lezao u sedistu ventila
3.izgled ventila jos jedno
4.podizac sa plocicom za stelovanje ventila
5.kuciste sa bregastim osovinama
6.usisna grana sa senzorom podpritiska i usmerivac usisa

Evo jos nekih slika delova cisto da se zna sta cemu sluzi za one neupcene:

Slika Slika Slika Slika Slika Slika

1.ventili, podizaci,osiguraci itd
2.egr ventil
3.blok motora
4.turbina sa izduvnom granom
5.intercoler
6.ecu kompjuter motora

Slika Slika Slika Slika Slika Slika

1.dizna za gorivo
2.magnetni ventil egr ventila, postoji jos jedan isti ventil samo turbine
3.mali hladnjak ulja
4.alat kojim se vade aluminijumski cepovi vodenog prostora
5.cep sa gumicom vodenog prostora, ima dve jedna je pukla pa je nema na slici
6.kompletirana glava sa kucistem i bregastim osovinama

Ove zadnje dve slike su jako vazne jer ima tema na nasem forumu povodom ovog pitanja.Ako vam mesa ulje i tecnost u ekspanzionoj posudi u pitanju su ove gumice na ovim caurama, mali hladnjak ili gumice malog hladnjaka.
Ukoliko mesa tecnost u karteru tada je kvar dihtung glave ili sama glava motora. Obicno su tu i najvece greske prilikom dijagnoze,pa se glave motora nepotrebno obradjuju i ljudi stavljaju na dodatne troskove u vidu garniture dihtunga glave,ravnanja glave i slicno.

Ovde je bilo potrebno odraditi: znaci obradu sedista ventila, ciscenje i slajfovanje sedista ventila.

Slika Slika Slika Slika Slika Slika Slika

1.obrada sedista ventila
2.potreban alat za obradu sedista ventila (nozevi,vodjice,frezeri)
3.izgled kako treba da se uzupce bregaste osovine
4.bregaste podesene za stelovanje znaci prvi na paljenju
5.mere starih plocica(podmetaca)
6.merenje novog podmetaca
7.stelovanje ventila

Zavrsili smo sa obradom sedista ventila, i uslajfovali ventile, zamenili gumice ventila i zamenili gumice na sva cetiri alu,cepa za vodeni prostor, glava je sklopljena isprobana sa benzinom da se vidi da li ventili leze kako trebaju ili ne.

Sledi premeravanje podmetaca da bi mogli da nastelujemo ventile, uzete su mere i sklapamo i kuciste bregaste komplet sa podizacima i plocica i dovodimo bregastu u kao fazu paljenja da bude na prvom cilindru i spijunom kao na slici proveravamo ventile.

Provera se vrsi da bi se videlo koji je ventil rastelovan tj, stegnut ili popusten, kada smo ustanovili koji su rastelovani ponovo skidamo kuciste bregaste i stavljamo odgovarajuce plocice na svoje mesto i vracamo kuciste sa bregastama (bregaste se stezu na odredjenu kilazu zbog stelovanja) i dovodimo u fazu paljenja ponovo prvi na paljenje cetvrti kverovanje (vaga) i vrsimo nanovo stelovanje ventila.

I zadnjom proverom smo nastelovali ventile i samim tim spremni za montiranje glave motora.
Ovo stelovanje ventila se vrsi od 120 do 150.000km po opelu i moze da se odradi i bez skidanja glave samo iziskuje dosta vremena a i kosta, jako tesko je doci do novih plocica tj, nikako jer ih niko nema na lageru, a od lada, keceva i druguh vozila ne odgovara.

Isto tako i oni alu cepovi za voden prostor mogu da se zamene na licu mesta bez da se skidanja glave motora, jedino je potrebno demontirati kuciste bregaste osovine jer caura ne moze da prodje kroz otvor kucista.

Demontiranje i montiranje nisam slikao, jer je ovo interesantniji deo kako za vlasnike vozila tako i za same majstore, a nadam se da ce nekome koristiti.

Autoru:  alexa05 [ 23 Jan 2010 23:22 ]
Tema posta:  Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila

Jos jednom svaka cast za ovako detaljna objasnjenja! :cheers:

One & Only Mr Godza :respekt: :postovanje: :respekt:

PS Jedino sto ti mogu zameriti je da nisi postavio reparaciju elektronike i mehanickih sklopova Bosch pumpe na 2.0DI 16v :ludilo2:

Autoru:  VladanMan [ 24 Jan 2010 12:09 ]
Tema posta:  Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila

Nemam rechi! :cheers: :cheers: :cheers: :aplauz: :aplauz: :aplauz:

Autoru:  bojano [ 24 Jan 2010 13:15 ]
Tema posta:  Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila

Interesujeme da li sada ide bolje, tj. da li si dobio ono zbog cega si skidao glavu?

Autoru:  Godza [ 24 Jan 2010 14:59 ]
Tema posta:  Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila

bojano je napisao:
Interesujeme da li sada ide bolje, tj. da li si dobio ono zbog cega si skidao glavu?


Da sada je sve :ok:

Autoru:  pistre [ 24 Jan 2010 15:01 ]
Tema posta:  Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila

profesionalno objasnjenje :bravo:

Autoru:  4motion [ 24 Jan 2010 15:05 ]
Tema posta:  Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila

Godzo, vidim da se stalno kroz tekstove po forumima muva rec "lose naleganje glave, losi ventili/krivi....". Jer to dodje kao neka boljka OPEL (isuzu, fiat) motora ili sta???

Autoru:  bojano [ 24 Jan 2010 15:12 ]
Tema posta:  Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila

Odlicno. Jesi li proverio karike kad si skidao glavu? Da li je bilo potrebe da se obradjuje glava? Koliko kosta dihtng glave, gumice ventila i sta si jos novo morao da kupis?

Autoru:  Godza [ 24 Jan 2010 15:15 ]
Tema posta:  Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila

4motion je napisao:
Godzo, vidim da se stalno kroz tekstove po forumima muva rec "lose naleganje glave, losi ventili/krivi....". Jer to dodje kao neka boljka OPEL (isuzu, fiat) motora ili sta??



Nije boljka vise je od (ne) kvaliteta goriva,kod nekih vozila i vece kilometraze. nahvata se na sedistima i ventilima garez koja je kao katran i kada je motor u fazi mirovanja znaci nevozi se tada se stvrdne, a kada se vozi i motor postigne radnu teperaturu ta garez se topi .

Pa to se najbolje vidi na dizelima ko je skidao usisne grane, leptire i ostalo zna o cemu se radi.

-- 24 Jan 2010 14:23 --

bojano je napisao:
Odlicno. Jesi li proverio karike kad si skidao glavu? Da li je bilo potrebe da se obradjuje glava? Koliko kosta dihtng glave, gumice ventila i sta si jos novo morao da kupis?


Posto je predhodno izmerena kompresija i bila je u redu motor nije trosio ulje, a predhodno je sve provereno sto postoji od elektronike nije bilo druge nego skidati glavu.
Karike su isprobane starom metodom benzina na celu klipa, a od delova je bilo:
garnitura dihtunga za glavu sa gumicama ventila
gumice vodenog prostora na onim cepovima
ulje filter i ulje
glava nije imala potrebe da se obradjuje

Cifra je bila oko 170e

Autoru:  bojano [ 24 Jan 2010 16:07 ]
Tema posta:  Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila

To je cena samo za delove ili ukupno sa radovima?

Autoru:  Mickey [ 24 Jan 2010 19:59 ]
Tema posta:  Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila

:respekt: za ovo...
jedno pitanje ako moĹľe?
Kod mene na Corsi nekad kad vozim trećom pod opterećenjem, kao da se cuju ventili, jel moguće kod nje izvrsiti stelovanje?

Autoru:  bojano [ 24 Jan 2010 20:40 ]
Tema posta:  Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila

Zavisi koji je motor, uglavnom su motori koji imaju samostelujuce ventile, bar koliko ja znam!

Autoru:  BAngel [ 24 Jan 2010 20:40 ]
Tema posta:  Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila

e gde si nasao onaj alat za obradu ventila

Autoru:  bozza [ 24 Jan 2010 20:48 ]
Tema posta:  Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila

pa kupio covek alat,nije nasao... :D

Autoru:  Godza [ 24 Jan 2010 21:15 ]
Tema posta:  Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila

el_fuego

Ventili ne mogu da lupaju to je pogresan termin (cuju mi se ventili da zvece), to kliktanje nastaje usled detonacija u motoru.

To sto se cuje kod tebe su detonacije u motoru, i ponekad su te detonacije stetne po motor i svaki ih motor moze podneti u nekim manjim kolicinama, sto slabiji motor, to lakse podnosi detonacije.
Inace te detonacije se cuju na manjim obrtajima kod benzinaca.

Detonacije se mogu javljati usled lose oktanske vrednosti benzina, lose podesenog paljenja,a u zimskim uslovima moze a bude posledica loseg termostata tj, temperature motora.


Bozza
Citiraj:
pa kupio covek alat,nije nasao...
:ok:

Autoru:  4motion [ 24 Jan 2010 21:16 ]
Tema posta:  Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila

Godzo, ta garez, sloj ili sta vec....se javlja posle odredjene predjene kilometraze motora ili nema pravila???
Jel to mozda podrazumeva i lose ulje, loseg vozaca, neodrzavanja samog motora, "tromost" motora, retko vozen po autoputu, samo gradska voznja???
Ako malo lupam, ispravi me, nije sramota pitati

Autoru:  Godza [ 24 Jan 2010 21:35 ]
Tema posta:  Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila

Problem se javlja vise zimi, manje leti a nema veze sa predjenom kilometrazom u zadnje vreme odradjeno jako puno astri h z16xep, corsi d z12xep i z14xep i to na kilometraze sve do 60000km, astre g x.z 14,16 kao i vectre b je normalna pojava, ali opet ponavljam nije do fabricke greske ili do motora jer takvih slucajeva na zapadu uopste nema.

Autoru:  Mickey [ 24 Jan 2010 22:48 ]
Tema posta:  Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila

Hvala na informaciji i edukaciji! :thumbup: :D

Autoru:  4motion [ 25 Jan 2010 09:36 ]
Tema posta:  Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila

aj sad onako laicki, trebalo bi sto se kaze cistiti motore (novije generacije) na svakih 50000km zbog shit goriva???
Jel pomazu ovi silni cleaner-i motora ili mora otvaranje???

Autoru:  BAngel [ 25 Jan 2010 12:15 ]
Tema posta:  Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila

e bozzo jesi lik. :plavusa:
misio sam gde je nasao da kupi. ili u prevodu gde ima to da se kupi i koliko kosta.

Autoru:  alexa05 [ 25 Jan 2010 13:48 ]
Tema posta:  Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila

A jel ti palo na pamet zemljace da se covek time bavi profesionalno!? :bekelji:

Autoru:  Godza [ 25 Jan 2010 15:51 ]
Tema posta:  Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila

4motion je napisao:
aj sad onako laicki, trebalo bi sto se kaze cistiti motore (novije generacije) na svakih 50000km zbog shit goriva??
Jel pomazu ovi silni cleaner-i motora ili mora otvaranje??


Nema pomoci od cleaner -a, jer te naslage se toliko zalepe da nikakvo sredstvo i ostale hemikalije ne pomazu. Isprobani razni cleaner-i i nikakvih rezultata nisu dali.

Autoru:  alexa05 [ 25 Jan 2010 16:31 ]
Tema posta:  Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila

To mogu ja iz licnog iskustva da mu kazem, zar ne Godzo? :wink: I najbolji cleaner je tu slabiji od "Home varijante", shtemajz i cekic. :ludilo2:

Autoru:  Godza [ 26 Jan 2010 00:28 ]
Tema posta:  Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila

Da Vlado ti si i rekao da ces postaviti taj deo odzacarskog posla koji si odradio u how to sobu, ali vazno je da sada vectrica ide ko :lokomotiva:

Autoru:  alexa05 [ 27 Jan 2010 17:25 ]
Tema posta:  Re: Y17DT Glava Motora Stelovanje Ventila

:ludilo2: Sledeci put kad ti dodjem obavezno da se ufatis za dugme!

Ide Godzo kompletan postupak za par dana u How To. Ne mogu nikako da stignem od ovih indijanaca. Bilo je lako dok zena nije pocela da radi. :palica:

Stranica 1 od 2 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/