Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 28 Mar 2024 15:50

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 9 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Preuredjivanje gepeka by Stress (poliester & tapaciranje)
PostPoslato: 15 Feb 2007 13:24 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2006 02:07
Postovi: 8609
Lokacija: AgeOfCoins
Ime: Vladimir
Opel: 3 komada
Garaza:
Hvala kolegi Stress-u koji je dozvolio da se njegov post nadje ovde

Dakle... doso vrijeme da malo pricam o tome kako se slagala muzika u autu, step-by-step i malo opsirnije nego u MAXI tuningu jer smo tamo bili poprilicno skuceni sa prostorom... Here we go...

Pripremne radnje

Pretpostavljam prije svega da vec znate kakav sub zelite, kakvo pojacalo za njega, kuda kablove voditi, kakvu kutiju za sub radite, njenu litrazu i tako-to... Kada to sve znate, pitanje je kako :D

U mom slucaju, u gepek trebam ukomponirati:
    2 pojacala
    12" sub u kompresijskoj kutiji zapremine 20 litara
    a prije toga svega treba napraviti podnicu koje nema :D

Cilj mi nije zauzeti cijeli bunker za muzikom, nego je rasporediti na raspolozva mjesta tako da bude izlozena "sa ukusom", a ne da skace van iz gepeka :D. To u slucaju stressvectre i nije problem, s obzirom da je bunker povelik, a ciljana zapremina kutije je 20 litara. Imatcete mali problem pri odredjivanju zapremine kutije jer kad se stvari rade od fibera, vrlo su nepravilnog oblika. Zato nepravilni oblik podijelite na vise manjih pravilnih oblika i zbrojite im zapremine.

No da ne duzim, ajmo na potrebne stvari:

    pik traka
    alu folija
    nesto kartona
    stakloplasticna vata
    smola i utvrscivac
    hrpa zastitnih rukavica
    hrpa kistova
    visokookretajna brusilica ili dremel tool (sa hrpom sajbica za rezanje)
    zastitne naocale
    respirator-maske
    stara odjeca (dugih rukava)
    pila za metal i pila za drvo
    pistolj za vruce ljepilo
    oko 1 m2 lagane sinteticke rastezljive tkanine

Zastitne naocale, maska-respirator i dremel tool
Slika

Kablovi:

Slika

Posto su pojacala na poprilicno na cudnom mjestu (u samom kraju bunkera), standardni 5-metarski RCA signalni kabel nije bio dovoljno dug. Zato sam napravio 2 para 6-metarskih signal kablova.

Slika

Napajanje je isto zamisljeno dosta "ezotericno". Distribucijski blok se nalazi kod motora i prihvaca 2 ANL osigurac (60A za sisteme i 100A za sub amp), te od njega idu 2 napajacka kabela od 20 mm2 za svako pojacalo. U crveno leziste ide standardni osigurac od 20A od kojeg ide 4mm2 kabel za napajanje headunita - nista ne prepustamo slucaju ;)

Slika Slika

Da li takva konfiguracija ima svrhu? Naravno da ima. Time je osigurano da pad napona u napajackom kabelu od pojacala za sub (cca 0,5V pri punoj snazi) ne utjece na napajanje pojacala za sisteme.

Pri provlacenju bilo kakvih kablova kroz metalne pregrade ne smije se zaboraviti staviti zastitni obrub, jer u protivnom je lim vrlo nemilosrdan prema izolaciji kabela i moze prouzrokovati kratak spoj, pa cak i pozar.

Slika

Takodjer, mjesto gdje spajamo masu mora biti ogoljeno do samoga lima kako bi se ostvario dobar kontakt. sto napajackim kablom dodje do pojacala, ista kolicina struje preko tog spoja zatvara krug prema minus polu napajanja. Dakle smirgl u ruke i peri :).

Slika Slika Slika

Priprema i damping podnice

Dno gepeka, bez izolacije.

Slika

"polaganje" slojeva bitumenske trake za umrtljivanje vibracija. U mom slucaju sam se odlucio na umrtvljivanje samo prostora za rezervni kotac jer je taj dio jedini vibrirao pri jacoj muzici. Korisctena je bitumenska traka za spajanje slojeva za izolaciju kao jeftinija solucija, no nesto bolji ucinci se postizu sa proizvodima dedicirano namijenjenim za damping automobila.

Slika Slika

Izrada podnice

cijelu povrsinu koju cemo pokrivati fiberom pokrijemo alu-folijom koju ucvrscujemo pik-trakom, na rubne dijelove ostavimo 10-15 cm folije preko "zamisljenog" ruba do kuda æe iæi fiber.

Slika Slika

Prije apliciranja izrezemo dovoljnu kolicinu traka fiberglas mate. Velicina traka ovisi o povrsini i zakrivljenosti dijela koji mislimo "pokriti" sa fiberom.

Slika

Izgled zasticenog podnog dijela.

Slika

Slaganje slojeva mate od staklenih vlakana: Podrucje gdje postavljamo traku stakloplasticne mate dobro namazemo sa poliesterskom smolom. Pozicioniramo matu i "utisnemo" je lagano na namazani dio. Zatim sa kistom "natufkamo" poliestersku smolu na matu, pazeci da sa "tufkanjem" istisnemo sve mjehurice zraka iz mate. Bitno je istjerati sve mjehurice van jer oni smanjuju cvrstocu kad se smola stvrdne.

Slika Slika Slika

Izgled podnice prekrivene sa 2 sloja stakloplasticne mate.

Slika Slika Slika

U medjuvremenu, dok se smola susi, izradjujemo letvice za okvir spremnika koji ce se nalaziti u prostoru za rezervni kotac.

Slika

Rezanje podnice u 2 komada sa visokookretajnom brusilicom, tako da se podnica moze izvaditi kroz otvor gepeka.

Slika

Izvadjena podnica. Debljina stijenke podnice je otprilike 2 mm, nije nuzno da bude deblja jer cijelom povrsinom nalijeze na pod gepeka.

Slika Slika

Alu foliju odvajamo od smole. Visak ruba podnice rezemo pilom za metal.

Slika Slika

Od vodootporne sperploce debljine 3 mm opcrtavamo rub podnice od fibera, te provjeravamo mjeru gornje ploce.

Slika Slika

Vrata za spremiste montiramo sa tzv. "klavir pantom".

Slika

Prije spomenute letvice ucvrscujemo vijcima i maticama za sperplocu radi ojacanja.

Slika

Gornji i donji dio podnice vezemo pur-pjenom, ciji visak nakon ekspanzije rezemo ostrim skalpelom.

edit:
bozza


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 16 Feb 2007 10:11 
OffLine
4th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 30 Dec 2006 10:31
Postovi: 288
Lokacija: Beograd
Ime: Vlada
Opel: Kadett E
Taman sam mislio da radim nesto drugo, ali posle ovakvog posta. . . . .
Svaka cast!!

_________________
Majstor zna u cemu je problem, svi znaju u cemu bi mogao da bude.....


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta:
PostPoslato: 18 Feb 2007 21:47 
OffLine
4th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 14 Dec 2006 22:23
Postovi: 270
Lokacija: Beograd
Ime: aleksandar
Opel: astra f 1.8 16v
Svaka cast na radu stvarno je bruka odradjeno,samo pitanje gde si kupovao u kojim radnjama ima taj samolepljivi tapacirung

_________________
SENATOR 3.0I


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Preuredjivanje gepeka by Stress (poliester & tapaciranje)
PostPoslato: 07 Jan 2010 18:01 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 08 Dec 2009 15:53
Postovi: 211
Lokacija: Smederevo
Ime: Milos
Opel: Kadett 1.6i
Jer mozete da sredite slike!nisu ok!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Preuredjivanje gepeka by Stress (poliester & tapaciranje)
PostPoslato: 07 Jan 2010 18:42 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 19 Jan 2009 20:44
Postovi: 1685
Lokacija: Zepce-Mostar BiH
Ime: Dario
Opel: kadett E GSI-16v i 1.3NB Audi 2.5 V6 quattro
a nisu se dugo otvarale pa ih imageshack sklonio...

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=T0ltCDDodzs pista mostar


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Preuredjivanje gepeka by Stress (poliester & tapaciranje)
PostPoslato: 15 Apr 2010 17:46 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 19 Nov 2009 12:14
Postovi: 57
Lokacija: Indjija
Ime: nenad
Opel: vactra a 1.8 i
Bilo bi dobro da stress ponovo okaci slike, ova tema je uvek dobro dosla, a odradjeno je ekstra.

_________________
Kanis li pobijediti, ne smijes izgubiti!


Poslednji put menjao drlja dana 16 Apr 2010 00:13, izmenjena samo jedanput

Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Preuredjivanje gepeka by Stress (poliester & tapaciranje)
PostPoslato: 15 Apr 2010 20:35 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 15 Avg 2008 20:59
Postovi: 519
Lokacija: Novi Sad(Sombor)
Ime: Zoran
Opel: Kadett D 3.0 mv6 & Pontiac Trans Am Targa 5.0 v8
Garaza: pogledaj
nevidim slike

_________________
155.3 db db team HAMSTERS


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Preuredjivanje gepeka by Stress (poliester & tapaciranje)
PostPoslato: 15 Apr 2010 20:39 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: 15 Jun 2009 09:04
Postovi: 1140
Lokacija: Beograd
Ime: Vladan
Opel: Vektra A 4x4 2.0 16v
Zoki SO je napisao:
nevidim slike


ni ja


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Preuredjivanje gepeka by Stress (poliester & tapaciranje
PostPoslato: 21 Nov 2012 21:41 
OffLine
4th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 21 Nov 2012 09:39
Postovi: 270
Lokacija: Subotica
Ime: Boris Dević
Opel: Vectra 2.0 DTI
Garaza: pogledaj
Dali postoji mogućnost ponovo doći do ovih slika? Ne vidim ni jednu a jako me interesuje raspored elemenata itd jer i ja imam karavana i želim što manje mesta iskoristiti za muziku, prostor za prtljag ipak mora postojati a pritom da udara kao da je pun gepek woofer-a :-)

_________________
Sex, drugs & Opel :-)


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 9 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 14 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs