Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 28 Mar 2024 10:54

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 17 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: povezivanje releja za kratko i dugo svetlo
PostPoslato: 01 Apr 2009 23:53 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
evo sheme po kojoj sam povezivao releje
Slika

potreban materijal:

-osam papucice (buksne)
-kapice za buksne (nije obavezno)
-1m-1.5m zice srednje debljine
-izolir traka
-jedna plasticna selna

izmerite duzinu zica,dve zice ce ici do volana,a jedna ce se spustiti kod vozacevih nogu zbog mase,a takodje jedna ce se popeti do prekidaca za svetla.
uzimite u obzir da ce vam releji stajati oko kutije sa osiguracima. spojite papucie,navucite zastite. ako nemate zastite izolirajte svaku papucicu uzolir trakom. zice navucite na releje.

rele za kratko svetlo

30 - napajanje releja sa kontakt brave (stalni plus)
85 - masa
86 - kratko svetlo sa uzeto prekidaca - ulaz
87 - izlaz prema farovima

rele za dugacko svetlo

30 - napajanje releja sa kontakt brave (stalni plus)
85 - masa
86 - dugo svetlo sa uzeto sa ablendera - ulaz
87 - izlaz prema farovima

gore oznake sve govore,ali ipak malo da uprostim.

za kratka svetla:
stalni plus uzimate sa brave i spojite ga na pipak 30. njega ce te naci lampicom. zicu sa brave ne secite,skinite pazljivo izolaciju i posle izolirajte trakom.
secete zicu za kratko svetlo koja ide u prekidac za svetla i vezujete je za pipak 86,a sa pipka 87 zicu vezujete za onaj ostatak odsecene zice na prekidacu.

za duga svetla:
stalni plus opet uzimate sa brave ili pravite most od napajanje sa prvog relea (dve zice u papucicu),kao na slici dole:
Slika
i vezujete ga za pipak drugog releja (isto 30).
izvadite ablender sa volana,nadjete lampicom zicu za dugo svetlo i presecete je. presecena zica iz ablendera ulazi u rele (pipak 86),a drugi kraj zice spojite na pipak 87

mase vezijete na pipak 85. masu u drugi rele spojite na principu kao sto ste spoili stalni plus preko mosta

mozete staviti i osigurace. njih montirate na zicu stalnog napajanja 30

kada zavrzite povezivanje,dva releja spojite plasticnu selnu...
Slika
...i sve to uvite polako u izolir traku

ako ste pratili tacno oznake na releju i upustva koja sam gore naveo,mora da rade

na isti nacin se vezuje rele za svetla za maglu. razlika je jedino ta,dovoljan je samo jedan rele za oba fara (jer svetla za maglu nemaju dugo svetlo)

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: povezivanje releja za kratko i dugo svetlo
PostPoslato: 22 Jun 2009 18:29 
OffLine
2nd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg 2008 17:45
Postovi: 117
Lokacija: Pale, Republika
Ime: dusan
Opel: kadet e1.3 V37-kasljo
A jel se mogu samo zamjeniti vec postojeci releji na tabli sa osiguracima sa jacim?

_________________
Ko se bavi borbama pasa,dabogda dobio rak kostiju
http://www.youtube.com/watch?v=UcU1OsDMWBQ


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: povezivanje releja za kratko i dugo svetlo
PostPoslato: 22 Jun 2009 21:04 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 19 Jan 2009 20:44
Postovi: 1685
Lokacija: Zepce-Mostar BiH
Ime: Dario
Opel: kadett E GSI-16v i 1.3NB Audi 2.5 V6 quattro
kako mislis jaci rele?znas li kako on radi tj koja mu je funkcija...


Relej je naprava koja se koristi za prekidanje ili uspostavljanje strujnog kruga putem elektromagneta koji otvara i zatvara strujne kontakte.
Princip rada
Elektromagnet se obično sastoji od mnogo namotaja bakrene žice na željeznom jezgru. Kada struja teče kroz žicu (primarno strujno kolo), oko elektromagneta se stvara magnetsko polje koje privlači željeznu kotvu. Kotva nosi na sebi električne kontakte, koji onda otvaraju ili zatvaraju sekundarno strujno kolo (strujni krug).
Kada se prekine struja kroz elektromagnet, on više ne privlači željeznu kotvu, i ona sa vraća u polazni položaj, obično uz pomoć opruge. Time električni kontakti prekidaju ili uspostavljaju strujno kolo.

Slika

. U gornjem dijelu slike, relej je isključen. Kontakti dalje od elektromagneta (žuti cilindar) su otvoreni. U donjem dijelu slike relej je uključen, kotva pomjera srednji kontakt koji sad uspostavlja vezu sa desnim. Desni par kontakata je dakle normalno otvoren. Dijelovi: 1) Elektromagnet 2) Kotva 3) Kontakti


ja sam imao zavrsni na slicnu temu pa evo malo uopsteno sta i kako za one koji ne znaju:)

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=T0ltCDDodzs pista mostar


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: povezivanje releja za kratko i dugo svetlo
PostPoslato: 22 Jun 2009 21:21 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
jaci od vise ampera...

moze,samo da imaju isti raspored pipaka

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: povezivanje releja za kratko i dugo svetlo
PostPoslato: 22 Jun 2009 21:49 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 06 Maj 2009 20:01
Postovi: 1258
Lokacija: Stari Banovci
Ime: Andrej
Opel: Calibra c20xe, zauvek, a trenutno i Corsa D1.3 i Golf 5 1.9tdi
Unapred se izvinjavam ako nisam dobro shvatio, ali pokušavate da napravite relej koji će omogućiti da zajedno sijaju duga i kratka...?

_________________
Upoznaj svoj auto u šraf... Da bi ga više voleo. :-)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: povezivanje releja za kratko i dugo svetlo
PostPoslato: 22 Jun 2009 22:01 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
ne postoji mogucnost da se vise potrosaca koriste jedan rele.

znaci samo je primenjiv sistem - jedan potrosac,jedan rele

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: povezivanje releja za kratko i dugo svetlo
PostPoslato: 23 Jun 2009 00:19 
OffLine
2nd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg 2008 17:45
Postovi: 117
Lokacija: Pale, Republika
Ime: dusan
Opel: kadet e1.3 V37-kasljo
Mislio sam na jaci od vise ampera.Sada mi je relej za svijetla od 25A i zanima me ako stavim relej od recimo 40 ampera umjesto njega,smijem li staviti sijalice od 90/100w?
p.s.Dario hvala sto si se potrudio za objasnjenje,ali princip elektro magneta znam jako dobro,jer pravim odredjene uredjaje sa njima.
Pozzz

_________________
Ko se bavi borbama pasa,dabogda dobio rak kostiju
http://www.youtube.com/watch?v=UcU1OsDMWBQ


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: povezivanje releja za kratko i dugo svetlo
PostPoslato: 23 Jun 2009 01:09 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
stavi slobodno. lepo sve ukonektuj i uzivaj :D

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: povezivanje releja za kratko i dugo svetlo
PostPoslato: 23 Jun 2009 10:25 
OffLine
2nd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg 2008 17:45
Postovi: 117
Lokacija: Pale, Republika
Ime: dusan
Opel: kadet e1.3 V37-kasljo
E to me zanimalo!Hvala puno!
Pozzzzz

_________________
Ko se bavi borbama pasa,dabogda dobio rak kostiju
http://www.youtube.com/watch?v=UcU1OsDMWBQ


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: povezivanje releja za kratko i dugo svetlo
PostPoslato: 08 Maj 2010 10:55 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
evo kako izgleda uzivo pripremljen rele za ugradnju
Slika Slika Slika

crna zica stalni + za oba releja,zuto zelena je masa a ove prazne buksne su mesta na koje se spaja potrosac iz instalacije auta
na mesta gde je dupla zica na buksni spoj je zalemljen. na sve buksne se montiraju zastitne kapice

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: povezivanje releja za kratko i dugo svetlo
PostPoslato: 14 Nov 2011 20:58 
OffLine
4th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 24 Nov 2009 01:30
Postovi: 298
Lokacija: Niš
Ime: Serba
Opel: Opel Vectra C 1.8
Kad nema releja stavljanje sijalica od 90/100w? izaziva topljenje kablova od ablendera ka farovima, e sad mene interesuje kako se to sa ugradnjom relea spreci ako znamo da je to ustvari elektromagnetni prekidac, razmisljao sam ali mi to nije naj jasnije.

_________________
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: povezivanje releja za kratko i dugo svetlo
PostPoslato: 09 Apr 2012 14:58 
OffLine
1st Gear

Pridružio se: 15 Sep 2011 16:12
Postovi: 17
Lokacija: Podgorica
Ime: Vladan
Opel: Astra 1.6 16v 2002god.
šta se dobija ovom akcijom ugradnje releja? Jel da se ne stvara opterećenje na ablender, ili nešto drugo?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: povezivanje releja za kratko i dugo svetlo
PostPoslato: 09 Apr 2012 18:06 
OffLine
4th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 24 Nov 2009 01:30
Postovi: 298
Lokacija: Niš
Ime: Serba
Opel: Opel Vectra C 1.8
Da, sa jakim sijalicama je neminovno toljenje kablova i ablendera.

_________________
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: povezivanje releja za kratko i dugo svetlo
PostPoslato: 09 Apr 2012 19:34 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
ugradnjom releja postize se to da se jaka struja "vrti" samo izmedju farova i kontakta releja jer su oni napravljeni da izdrze jacu struju,a struja izmedju ablendera i releja je slabije jacine i sluzi samo kao pobuda za rele (pobuda spulne).

ako se rele ne ugradi,postoji mogucnost da kontakti u ablenderu pregore jer jace sijalice sijalice i vise ampera.
da ne bude zablude,kablovi se nece istopiti jer njihov presek je u startu 2x veci od potrebe potrosaca na njemu.

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: povezivanje releja za kratko i dugo svetlo
PostPoslato: 09 Apr 2012 21:59 
OffLine
4th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 24 Nov 2009 01:30
Postovi: 298
Lokacija: Niš
Ime: Serba
Opel: Opel Vectra C 1.8
Lose sam se izrazio, ne ce se istopiti kablovi ali hoce izolacija na njima. U predhodnom autu koji sam imao (Renault 19 iz 1997god) sva izolacija na kablovima je bila stopljena kablovi koji idu od prekidaca za svetla kroz osiguracku kutiju pa nadalje do farova, izolacija bukvalno je bila ugljenisana a na nekim mestima su bili skroz goli kablovi (na osiguracima namotana zica) jer su izbacivali i sve zbog ne ugradjenog relea i jakih sijalica. nakon toga sam zamenio sve te kablove, vratio normalne sijalice i prodao auto.

_________________
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
…oʞɐdoɐu ǝuǝɹʞ ǝu oʇsǝu ʞop oɹqop ǝɾ ǝʌs


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: povezivanje releja za kratko i dugo svetlo
PostPoslato: 10 Apr 2012 06:59 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
desava se,nije nista iskljuceno. ja takvih iskustva nemam.
i posle ugradnje releja instalacija izmedju farova i releja ostaje ista (fabricka) pa svakako ako neki problem postoji izolacija na njoj bi se svakako istopila.

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: povezivanje releja za kratko i dugo svetlo
PostPoslato: 10 Apr 2012 07:02 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 11 Feb 2008 12:12
Postovi: 2556
Lokacija: Monfalcone --> Sabac
Ime: Radmilo
Opel: Od 1.3 do 2.0 :)
Garaza: pogledaj
To su ti bile prejake sijalice,i velika amperaza,a losa instalacija...sijalica od 90w vuce ti grubom procenom ~8A struje...ti stavis relej od recimo 20A(uzecemo u obzir da oba fara idu na 1 relej) e sad... ide direktra struja u far samo je relej prekida,tj on je taj koji pusta dotok struje u mesto,a ti mu sa ablenderom i prekidacem dajes signal kad treba da pusti struju...nije to nista tako komplikovano :ots:

_________________
Delovi za skoro sve opele.Info pp


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 17 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 13 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs