Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Menjanje zadnjih lagera
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=5222
Stranica 1 od 2

Autoru:  bozza [ 26 Jan 2009 22:32 ]
Tema posta:  Menjanje zadnjih lagera

za ovu operacuju pre svega obezbedite garnituru lezajeva sa prstenovima,semering i rascepku

garniture su razlicite od proizvodjaca do proizvodjaca,negde ide mast,negde rascepka,negde krunasti osigurac... ali to nije toliko bitno. bitno je da imate lagere i semering.
ja bih vas savetovao da kupite tovatnu mast u kutiju (ima je na NIS-ovoj pumpi 250din) zato sto ce te moci dovoljno da stavite i nece vam manjkati.

skinite tocak,krstastim srafcigerom skinite sraf sa dobosa i izbite dobos sa glavcine. ako nece da se skine,cekic u ruke i udarajte po negovom obodu da bi lakse izasao. zatim skinite zatitnu kapicu srafcigerom. ispravite rascepku i izvucite je klestima i cevastim kljucem 24 ili gedorom otegnite veliku maticu i skinite je i izvucite sajbnu sa zljebom.

sada mozete da povucete glavcinu ka sebi i tada ce ispasti (mozda) mali lager (pridrzite ga rukom) i glavcinu skinite sa osovine.

spremite ciste krpe sa kojima ce te obrisati osovinu od stare masti i kasnije samu glavcinu iznutra.

izbrisite koliko mozete staru mast iz glavcine pa kada izvadite oba prstena obrisacete je detaljno.
Slika

skinite semering srafcigerom
Slika Slika

i tada ce te moci da izvadite veliki lager
Slika

zatim uzmite cekic i sekac (ili neki ravan deblji izbijac) namestite ga na ove zareze inutar glavcine i polako izbijajte prsten na dole,udarajuci po sistemu: dva udarca u levu stranu,dva udarca u desnu stranu.
Slika Slika

kada na takav nacin izbijete i mali i veliki prsten,dobro izbrisite iznutra glavcinu,vodeci racuna da o cistoci (pesak i opiljci ne smeju da udju unutra). nije lose ako postoji mogucnist da je operete u cist benzin ili naftu.

kada sve to zavrsite treba ubaciti nove prstene. ako ste zaboravili,kada ubacujete prstenove da znate: kosina uvek mora da gleda prema vama.
isto kako ste ih izbili sada isto cekicem i sekacem ubacujete,s tim sto na pocetku kada stavite prsten u otvor na glavcini ravnomerno ga sitno udarajte cekicem da bi ravnomerno posao i uhvato se za rukavac.

to treba da izgleda ovako:
Slika Slika

i udarajte ga isto po sistemu dva udarca levo,dva desno (moze i unakrst) sve dok ne sidje do donjeg granicnika (mesto gde pokazuje srafciger)
Slika Slika

tako isto cete navuci i drugi prsten.

kada sve to uradite uzmite (proverite dali su sisli prstenovi do kraja) veliki prsten bogato napunite tovatnom mascu i uzmite veliki lager i njega isto tako namazite bogato sa svih strana. kada ste to uradili,spustite veliki lager na veliki prsten u glavcini i uzmite semering i ravnomerno i polagano ga ukucajte cekicem da legne na glavcinu podjednako.

okrenite glacvinu gde je manji otvor i pocnite da punite bogato ovo mesto u glavcini mascu (gde pokazuje srafciger)
Slika Slika

kada napunite unutrasnjost glavcine mascu,namazite isto tako mali prsten i lager,i ubacite ga u svoje leziste.
pre montaze glavcine,obrisite osovinu na autu (takodje je bita cistoca) i namazite je bogato tovatnom mascu (oprilike debljina cetvrtina ili polovina malog prsta).
kada je namasete onda mozete navuci glavcinu,s tim sto drugom rukom palcem drzite otvor posto ce vam mali rager krenuti napolje.
kada glavcina legne na mesto i mali lager namestite takodje na mesto. uzmite sajbnu i namestite je prema zljebu,i navijte veliku maticu do kraja ovlas.

sada morate da stegnete lager. kljucem ga stegnite do kraja (nemojte da preterujete),pa zavrtite rukama glavcinu,tako ponovite nekoliko puta i na kraju ga popustite za osminu kruga tako da krunastu navrtku nastelujete na rupu od osovine da bi mogli da gurnete rascepku. rupa na osovini je izbusena unakrst,tako da rascepku mozete da stavite i uspravno i vodoravno.

onda namontirajte dobos,zasrafite mali krstasti srafcic i montirajte tocak

posle 100-200 km nebi bilo lose da ih ponovo dotegnete,ali samo dok moze lagano kljucem.

samo da napomenem da ako vam je frka da nadjete lagere i semering,isti su i na golfu i na audiju 80 (kockica)

Autoru:  dario opel kadett [ 26 Jan 2009 22:48 ]
Tema posta:  Re: Menjanje zadnjih lagera

druze svaka cast na ovome ali ja se ne bih usudio da sebi mjenjam,kakav sam baksuz sjebat cu nesto.evo lezaj mi stoji u gepeku ceka da ga mjenjam
Slika

Autoru:  bozza [ 26 Jan 2009 22:50 ]
Tema posta:  Re: Menjanje zadnjih lagera

ma sve sama gvozdjurija nema sta da zeznes.

jedino prst ako ne opalis cekicem... :ludilo:

Autoru:  dario opel kadett [ 26 Jan 2009 23:02 ]
Tema posta:  Re: Menjanje zadnjih lagera

heh a jel se dobos skida ili samo ono zeljezo tj obloga ili hauba od dobosa :) :cheers: :cheers:

Autoru:  4motion [ 27 Jan 2009 00:09 ]
Tema posta:  Re: Menjanje zadnjih lagera

Bozo, bas si se bacio u radove. Svaka cast!!!
Ja sam za vikend menjao prednji desni lezaj (onj dupli). Cuo se kao lud, suv kao barut, verovatno je fabricki bio.
Kada smo ga zamenili (asistirao sam majstoru) prede tocak

Autoru:  bozza [ 27 Jan 2009 08:13 ]
Tema posta:  Re: Menjanje zadnjih lagera

dario opel kadett je napisao:
heh a jel se dobos skida ili samo ono zeljezo tj obloga ili hauba od dobosa :) :cheers: :cheers:


samo se skida (da ga ovako nazovem) okrugli poklopac od tocka koji se okrece.

nisam menjao na mom autu. kod mene sam menjao prosle godine na prolecu i stavio sam SKF lagere na oba tocka. ovo sto kupujete u radnjama su slabijeg kvaliteta u odnosu na SKF

imao sam skinutu glavcinu i koriscene garniture lagera pa reko da napravim manual kako se sta radi...

taj prednji dvoredni lager se teze skida rucno. najbolja je varijanta da se na presu izbije. ovako ti otpadnu ruke od udaradja teskim cekicem

Autoru:  dario opel kadett [ 01 Feb 2009 02:42 ]
Tema posta:  Re: Menjanje zadnjih lagera

skf su najbolji ali i ovi roulex su se dobro pokazali.

Autoru:  laki_81 [ 09 Feb 2009 14:47 ]
Tema posta:  Re: Menjanje zadnjih lagera

naravno da je SKF najbolji...svetsko a nase...
za one koji neznaju- pravi se u Srbiji

Autoru:  brkabl [ 09 Feb 2009 19:09 ]
Tema posta:  Re: Menjanje zadnjih lagera

interesuje me kod kadeta GSI ( nazad diskovi ) lezajevi su u disku ? tako sam bar cuo , pa me interesuje da li je tacno

Autoru:  Jovans [ 04 Mar 2009 15:27 ]
Tema posta:  Re: Menjanje zadnjih lagera

Koje su dimenzije ili oznaka manjeg-spoljnjeg lezaja na zadnjem tocku Suze ?

Autoru:  bozza [ 04 Mar 2009 16:29 ]
Tema posta:  Re: Menjanje zadnjih lagera

jedino da izmerim veceras kada dodjem kuci...

Autoru:  Jovans [ 04 Mar 2009 16:37 ]
Tema posta:  Re: Menjanje zadnjih lagera

To bi bilo super. Pa da ima ovde na sajtu. Ako nemas oznaku ja cu izvuci oznaku po dimenzijama. Da li znas da li negde ima da se kupe samo obloge za pakne ili cela traka pa da se sece i busi ?

Autoru:  Jovans [ 05 Mar 2009 21:35 ]
Tema posta:  Re: Menjanje zadnjih lagera

bozza je napisao:
jedino da izmerim veceras kada dodjem kuci...

Hoces li izmeriti molim te ?

Autoru:  bozza [ 05 Mar 2009 22:11 ]
Tema posta:  Re: Menjanje zadnjih lagera

veceras posle 23 dobijas dimenzije...

zaboravio sam :postovanje:

Autoru:  bozza [ 06 Mar 2009 00:20 ]
Tema posta:  Re: Menjanje zadnjih lagera

evo:

veliki 50.4 x 29

mali 40.0 x 17.5

lageri su konusno-valjkasti

Autoru:  Jovans [ 06 Mar 2009 14:35 ]
Tema posta:  Re: Menjanje zadnjih lagera

A koja je debljina ?

Autoru:  bozza [ 06 Mar 2009 14:52 ]
Tema posta:  Re: Menjanje zadnjih lagera

veliki

prsten 10.6
lager 14.8

mali

prsten 10.6
lager 14.6

Autoru:  Jovans [ 06 Mar 2009 20:44 ]
Tema posta:  Re: Menjanje zadnjih lagera

Izvini ali debljinu lezaja meris kada je lezaj u kosuljici. Znaci kada je jedno u drugo, ukupna debljina

Autoru:  bozza [ 07 Mar 2009 09:02 ]
Tema posta:  Re: Menjanje zadnjih lagera

veliki 14.7

mali 14.6

Autoru:  Jovans [ 07 Mar 2009 15:57 ]
Tema posta:  Re: Menjanje zadnjih lagera

Da li je ovako za mali lezaj ? Nesto mi se tu ne uklapa sto se tice dimenzija.
Slika
Slika
http://img12.imageshack.us/my.php?image ... ilezaj.jpg

Autoru:  bozza [ 08 Mar 2009 11:37 ]
Tema posta:  Re: Menjanje zadnjih lagera

prva kota je 40
druga kota 17.5
debljina 14.6

Autoru:  woker [ 27 Dec 2009 23:52 ]
Tema posta:  Re: Menjanje zadnjih lagera

ljudi , manual je stvarno dobar , samo je zaboravio navesti da se semering mora namazati po obodu rupe .... inače brzo ode u 3pi pola !!!

Autoru:  postarsd [ 28 Dec 2009 00:09 ]
Tema posta:  Re: Menjanje zadnjih lagera

Koliko kostaju lezajevi?meni se cuje zadnji levi.

Autoru:  pistre [ 28 Dec 2009 14:10 ]
Tema posta:  Re: Menjanje zadnjih lagera

ja sam za kalibru platio 2000 din, tako da je otprilike ta cena, verovatno je za kadeta malo jeftinije

Autoru:  bozza [ 28 Dec 2009 14:13 ]
Tema posta:  Re: Menjanje zadnjih lagera

garnitura je oko 1.000 din ali nije neka marka.

ako hoces da stavljas SKF-ove izlazi neznatno skuplje ali ne vise od 1.500 din

Stranica 1 od 2 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/