Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Zamena zupcastog kaisa - OHC motor
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=5194
Stranica 1 od 1

Autoru:  bozza [ 24 Jan 2009 20:06 ]
Tema posta:  Zamena zupcastog kaisa - OHC motor

prilikom nabavke kaisa obratite paznju koliko zuba treba za vas motor. ako neznate broj zuba dovoljno ce biti da znate oznaku vasek motora utisnutu na bloku ili upisanu u saobracajnoj dozvoli.

da bi se kais skinuo mora da se osrafi gornja i donja remenica.
gornja remenica ovako izgleda
Slika

a donja ovako:
Slika

ovde je slucaj da je donja remenica dupla zbog servo volana.
naravno pre pocetka radova morate da uklonite plastike koje stite kais. na ovom primeru sa slike plastike se drze na zabice a ima motora gde je usrafena sa nekoliko srafa kljuc 10.

prvo olabavite alternator (sraf na slici koristite dva kljuca 13),skinite srafove i izvucite ih iz usica alternatora.
Slika
povucite ga unazad i svucite kais sa remenice alternatora. kais alternatora mozete odmah da izvadite napolje

dakle,dovedite motor na reperne tacke cisto da proverite dali su na mestu gornja i donja remenica. izbacite ga iz brzine da ga lakse okrecete.
okasti kljuc 17 ili gedora i remenice ce te zaokrenuti tako sto kljucem okrecete donju remenicu u smeru kazaljke na satu dok reper sa remenice (zarez) ne poklopi sa reperom na motoru kao na slikama:
Slika Slika Slika

onda pogledajte gornju remenicu u kom je polozaju. treba da stoji ovako:
Slika

mozete sa poceti sa skidanjem. skinite prvo gornju remenicu,kljuc 17. ako pocne da se okrece kais prilikom pokusavanja da se odvije sraf drugom 17-ticom blokirajte donju remenicu.
kada otegnete sraf ovijte ga skroz i izvucite. remenicu po,ognote malo srafcigerom i ispasce.

onda skinite donju remenicu, u ovom slucaju drze je cetri imbus srafa.
Slika Slika

ako imate servo,prvo morate da skinete kais od servo pumpe da bi mogli kais od alternatora da izvucete,a kasnije i zupcasti kais.
olabavite uvaj sraf (kljuc 19) do kraja navoja i servo pumpa ce prici blize motoru i napravice se prostor za skidanje kaisa.
Slika

kada skinete donju remenicu to izgleda ovako:
Slika

prstima pomerite kais sa pumpe za vodu i izvicite ga napolje,izvaceci ga sa donje strane. ako negde zapne,mozda se kais zakacio negde. nadjite gde se zakacio i otkacite ga.

ubacite novi kais sa donje strane izmedju kosa i motora. odmah ga namestite na donju remenicu. iz haube,prstima ga prebacite preko pumpe za vodu.
namontirajte donju remenicu koju ste skinulu. stegnite je i proverite dali se reperne tacke poklapaju.

gornju remenicu stavite bez kaisa i proverite dali se poklapaju reperi. ako se ne poklapaju,uzmite i zasrafite ovlas sraf do kraja i tako ce te je doteradi. kada je doterate,ponovo je skinite pazljivo,bez pomeranja.

iz haube proverite dali je kais na mestu preko pumpe za vodu.
uzmite remenicu od bregaste,ubacite je u gonji deo ostatka od kaisa (ali samo da stoji kais na polovini zuba),i naciljajte okom reper i priblizite prema motoru zajedno sa kaisem da vidite dali se poklapa sa onim na motoru. ako izkeda ok,probajte da je navucete na bregastu,gledajucu dali ce stifni (klin) sa bregaste da upadne u rupici na remenici. ako nije naciljana rupica pomerite remenicu za zub-dva ulevo i u desni i probajte opet.
malo deluje neizvodljivo,ali verujte da nije nista komplikovano samo malo da se potrudite i uspecete :)
Slika

klada navucete remenicu na bregastu,proverite repere. ako se ne poklapaju,uvek prvo dovedite radilicu na reper pa pogledajte za koliko zuba bezi gornja remenica. obicno se desava da je u pitanju zub-dva u levo ili u desno.
opet skinite gornju,pa je pomerrite u zeljeni polozaj i vratite je kao sto sam gore objasnio.

Autoru:  alexa05 [ 25 Jan 2009 00:33 ]
Tema posta:  Re: Zamena zupcastog kaisa - OHC motor

Alal vera majstore! Slikovitije i recitije nije moglo. :cheers: :respekt: :cheers:

PS Sa ovakvim tvojim "How To" vecina majstora koje mi opelasi posecujemo ostace bez posla. :D

Autoru:  Godza [ 20 Feb 2009 23:55 ]
Tema posta:  Re: Zamena zupcastog kaisa - OHC motor

ovo si uradio kako treba, i to je uradjeno pola posla, ali sada sledi deo koji je najvazniji.

za stelovanje tj,nategnutost zupcastog kaisa postoji alat (komparater ).
stelovanje kaisa ima kada je motor hladan i kada je motor vruc.
nov kais : hladan motor 4.5kp vruc motor 7,5kp
polovan kais: hladan motor 7.0kp vruc motor 2.5kp
ovo su mere iz opelovih mikrofilmova za motore 18sv,18nvr,c18nz,20ne,c20ne itd.

ovaj deo majstori obicno prskacu jer im za to postoji palac ili uvrnu kais da bi proverili
nategnutost.

prenategnutost zup. kaisa izaziva zujanje istog, kasnije strada lezaj pumpe za vodu,
a kod ekstremno prenategnutog kaisa strada i donji zupcanik na radilici.

Isto tako nije dobar rad i ako je labav zup. kais jer tada dolazi do trenja kaisa od
unutrasnju plastiku i deformacije istog.

majstor koji uradi ovakav rad nije nikada skup koliko god da kostalo.

Pozdrav.

Autoru:  mln4you [ 11 Sep 2009 08:20 ]
Tema posta:  Re: Zamena zupcastog kaisa - OHC motor

bozzo nije mi jasno ,mada nisam to nikad radio ali je došlo vreme za servis pa sam hteo sam da to odradim nego mi nije samo jasno u haynesovom uputstvu piše da vodena pumpa treba da se olabavi što ti nisi pomenuo,s tim što bi onda morao da se menja dihtung iste.Pošto su kod mene otišli ležajevi na v.pumpi planiram i nju da zamenim pa da li bi se onda razlikovala demontaža z.kaiša,tj. onda remenice i nebi trebale da se skidaju ili kako?

Autoru:  bozza [ 11 Sep 2009 09:28 ]
Tema posta:  Re: Zamena zupcastog kaisa - OHC motor

ako ti svira vodena pumpa,mozes samo da kupis drugu i nju da stavis.

ne mora da se oteze pumpa kada se kais skida,cak i ne mora kada se nabacuje (u vecini slucajeva),ali bilo bi pozeljno da se olabavi da bi novi kais moga da se naspanuje.

nikakvi dihtuzi se ne menjaju,pumpa ima svoju gumicu i ona dihtuje

Autoru:  mln4you [ 11 Sep 2009 10:03 ]
Tema posta:  Re: Zamena zupcastog kaisa - OHC motor

da ali ta gumica u slučaju da neko ne menja pumpu a olabavi je zbog pomeranja mislim da bi trebala da se zameni(po haynes-ovom uputstvu)

Autoru:  bozza [ 11 Sep 2009 11:51 ]
Tema posta:  Re: Zamena zupcastog kaisa - OHC motor

treba da se proveri dali ima uopste ta gumica da se kupi za zamenu.
ako je nema,onda nista od podebnog menjaja gumice

Autoru:  mln4you [ 11 Sep 2009 12:29 ]
Tema posta:  Re: Zamena zupcastog kaisa - OHC motor

sada sam bas pitao neke mehaničare na posao gde radim i oni su mi baš potvrdili da remenice upošte ne treba da se skidaju samo se pumpa olabavi ??

Autoru:  bozza [ 11 Sep 2009 12:43 ]
Tema posta:  Re: Zamena zupcastog kaisa - OHC motor

zavisi sta hoces da radis.
ako neces da diras pumpu (da nebi posle curela) onda skidas gornju remenicu

pitaj tvoje strucnjake na poslu kako misle da izvucu kais sa donje remenice ako je ne skinu?
da isecu pastiku od kutije kaisa ili kais?

Autoru:  VladanMan [ 11 Sep 2009 12:45 ]
Tema posta:  Re: Zamena zupcastog kaisa - OHC motor

Bozza je skroz u pravu..ja sam kod mene menjao kais 3x!!...2x zbog gluposti kvazi majstora, a treceg puta je zamenio "pravi" majstor i evo vec godina dana....Bozza je kao sto su ostali primetili totalno opisao proces skidanja i postavljanja novog...meni je ovaj "pravi" majstor nabacio kais bez tog komparatera bese? i super..radi bolje auto, lepse se cuje (kao da ima 10ks vise)...prethodna 2 kaisa su bila labavo postavljena...sve u svemu...Bozzo legendo :postovanje:

Autoru:  Mickey [ 11 Sep 2009 22:51 ]
Tema posta:  Re: Zamena zupcastog kaisa - OHC motor

:respekt: :respekt: :respekt:

Autoru:  mln4you [ 14 Sep 2009 07:07 ]
Tema posta:  Re: Zamena zupcastog kaisa - OHC motor

Bozzo moram da priznam i da se izvinim,bio si u pravu i u haynesu pise nema šta donja remenica mora da se skine i da se olabavi pumpa,a ako neko hoće da menja kaiš a da ne menja gumicu pumpe za vodu ili pumpu onda mora i gornju kao što si ti objasnio,svaka čast,nisam ni trebao da sumnjam u tvoje iskustvo :-) .Za par dana ću sam da se upustim u zamenu kaiša i pumpe kod mene pa šta bog da,bitno je da nemože da prezubi koliko sam obavešten

Autoru:  bozza [ 14 Sep 2009 09:32 ]
Tema posta:  Re: Zamena zupcastog kaisa - OHC motor

nema potrebe da se izvinjavas zemljace. ovde smu upravo zbog toga da nesto naucimo i da razjasnimo
i ja sam negde gledao da naucim,nisam se rodio naucen. tako da ono sto sam video i sto su mi majstori i drugari pokazali to je tako i nikako drugacije.

nista lose :postovanje:

Autoru:  drstanic [ 10 Mar 2013 02:44 ]
Tema posta:  Re: Zamena zupcastog kaisa - OHC motor

Božo,
možeš li molim te pojasniti kako se skida kaiš i vraća nazad kod Astra Z16XE motora koji ima samozatežući španer kaiša?

Autoru:  Speedy [ 11 Mar 2013 03:44 ]
Tema posta:  Re: Zamena zupcastog kaisa - OHC motor

Oteraj ti to kod majstora ako nisi vican u tome,razupcices motor,neces moci da ga uzupcis i nabacis kais ako nemas iskustva i onda moze svasta da bude a i majstor moze vise da naplati nego sto treba

Stranica 1 od 1 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/