Opel Team Serbia https://opelteamserbia.com/forum/ |
|
zamena zgloba https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=4511 |
Stranica 1 od 2 |
Autoru: | Danecuprija [ 23 Okt 2008 23:58 ] |
Tema posta: | Re: zamena zgloba |
Exstra bozo... ![]() Dodao bih samo da se zglob najbolje puni tako sto se mast nabiva kroz otvor gde ide poluosovina... i tako sve dok mast ne dodje do kuglica |
Autoru: | tuner [ 30 Maj 2009 23:38 ] |
Tema posta: | Re: zamena zgloba |
Interesuje me, da li si koristio grafitnu mast ili neku drugu? |
Autoru: | bozza [ 30 Maj 2009 23:48 ] |
Tema posta: | Re: zamena zgloba |
koristio sam obicnu tovatnu mast,NIS-ove proizvodnje |
Autoru: | tuner [ 31 Maj 2009 00:00 ] |
Tema posta: | Re: zamena zgloba |
Zar ne ide grafitna mast za zglobove? Kad sam menjao zglob na golfu a prethodno kupio isti, u pakovanju sam dobio manžetnu sa dve šelne i grafitnu mast u tubi. |
Autoru: | bozza [ 31 Maj 2009 00:10 ] |
Tema posta: | Re: zamena zgloba |
pa sad nezam kako da ti odgovorim... ali sigurno grafitna mast nije napravljena samo za zglobove. sve masti na bazi litijumovih sapuna bez problema podmazuju sve kotrljajuce delove u laksim i tezim uslovima rada takodje,isto to radi i grafitna mast samo sto je za nijansu bolja od gonjih masti pa se zato i ona pre koristi ako je to moguce. inace svi lageri na automobilu,glavcine i kotrljajuci delovi podmazuju se tovatnom mascu (masti na bazi litijumovih sapuna) to vazi i za putnicki i za teretni program |
Autoru: | dario opel kadett [ 31 Maj 2009 01:13 ] |
Tema posta: | Re: zamena zgloba |
heh gdje je ovo bilo kada sam ja svoj mjenjao...ja sam kupio nov i dosla je mast u njemu.. ali ako rucno punis najbolja opcija je da se ugrije mast tj rastopi i ubaci cijeli zglob u nju jer tad mast zade skroz u njega i samo sacekas 5-10 minuta da se ohladi i zgusne i to je definitivno najbolji nacin punjenja s masti... |
Autoru: | tuner [ 31 Maj 2009 18:23 ] |
Tema posta: | Re: zamena zgloba |
Napunio manžetne (jednu zamenio) i naravno vratio sve natrag. Hvala bozza za fotke, nisam mogao da skinem prokleti zglob dok ne viđoh onaj osigurač. Malopre probah kugle i moram menjati desnu, kad viđoh obe fabričke, zanitovane. |
Autoru: | bozza [ 31 Maj 2009 18:28 ] |
Tema posta: | Re: zamena zgloba |
ako hoces da sam menjas kugle,moras da skined kompletne viiljuske pa da razbusis nitne,da ih izbijes pa tek tada montirad nove. moze i na licu mesta,ali je malo nezgodno i obavezno se radi iz kanala |
Autoru: | tuner [ 31 Maj 2009 18:33 ] |
Tema posta: | Re: zamena zgloba |
Može i brusilica, samo skinem glave nitni i cap. |
Autoru: | dario opel kadett [ 31 Maj 2009 18:47 ] |
Tema posta: | Re: zamena zgloba |
kod mene je radila brusilica na licu mjesta bez kanala.. |
Autoru: | tuner [ 01 Jun 2009 00:15 ] |
Tema posta: | Re: zamena zgloba |
Samo jedna sitnica, moram prvo da kupim kuglu. ![]() |
Autoru: | tuner [ 06 Jun 2009 20:44 ] |
Tema posta: | Re: zamena zgloba |
Zamenio sam kuglu bez skidanja viljuške. U zglobove sam stavio mast koja je predviđena za podmazivanje mehaničkih zglobova, bar tako piše na ambalaži. E sad, jedan mehaničar mi sutradan kaže da nisam trebao da stavljam tu mast već grafitnu. Kaže ova se zagreje, razredi pa "iscuri" između zgloba i manžetne. Na ambalaži piše da se mast koristi pri radnoj temperaturi od -20 do +60 celzijusa. Ostaje mi da pratim "curenje" mada sumnjam da će biti problema. |
Autoru: | tuner [ 06 Jun 2009 22:09 ] |
Tema posta: | Re: zamena zgloba |
Slažem se, ne znam samo za ovaj zglob do diska. Disk se mnogo više greje usled kočenja pa samim tim i zglob. |
Autoru: | bozza [ 06 Jun 2009 22:44 ] |
Tema posta: | Re: zamena zgloba |
pa ne greje se valjda zglob do +110C ![]() |
Autoru: | tuner [ 06 Jun 2009 22:49 ] |
Tema posta: | Re: zamena zgloba |
Par puta mi se desilo i to ne samo sa vektrom da pri pranju auta i prskanju vode u predelu točkova voda ključa u dodiru sa diskom(odmah posle vožnje). Sad nisam ja polivao diskove nego mala količina vode padne kao na vrelu ringlu i momentalno ispari. E sad je pitanje kolika količina toplote se prenese na sam zglob. |
Autoru: | bozza [ 06 Jun 2009 23:04 ] |
Tema posta: | Re: zamena zgloba |
evo pogledaj ovaj link,meni sve to dodje na isto. http://www.rivagrupa.hr/hrvatski/rivano ... _masti.htm do duse tovatna mast ima losu stranu da hoce da se stvrdne posle vise godina,ali ne mora da znaci |
Autoru: | tuner [ 06 Jun 2009 23:19 ] |
Tema posta: | Re: zamena zgloba |
Ova što sam stavio nije tovatna (mislim). Ove gore su slične toj tvojoj, što se tiče radne temperature, ali ova što sam ja stavio je do +60. Videću još jednom malo detaljnije šta kaže specifikacija na pakovanju. |
Autoru: | laki_81 [ 07 Jun 2009 20:34 ] |
Tema posta: | Re: zamena zgloba |
malo kasnim,al nebi trebalo da bude problema sto se tice masti... nedostatak ove masti u odnosu na grafitnu je sto je daleko manje otporna na vlagu,u slucaju pucanja manzetne,brzo ce zglob da ostane suv...zbog toga majstori i preferiraju grafitnu inace,ove FAM-ove sto je bozza slikao,se fabricki stavljaju u SKF lezajeve,i to one namenjene Zapadnoj Evropi. ..daleko su kvalitetnije od onog sr**a sto se prodaje na EKO,MOL,OMW pumpama,kome cak ni boja nije dodata jer predstavlja trosak... |
Autoru: | tuner [ 07 Jun 2009 22:36 ] |
Tema posta: | Re: zamena zgloba |
Jedino mi preostaje da povremeno proverim stanje manžetni pa ako su OK da ne brinem? |
Autoru: | Toni [ 11 Jun 2009 23:50 ] |
Tema posta: | Re: zamena zgloba |
Ako su selne dobro stegnute i mazetne cele,nemas razloga za brigu. @tema Postoji jos jedan nacin menjanja zgloba(bar mi tako radimo),na licu mesta.Samo je potreban kanal.Sidjete u kanal,skinete selne,pomerite mazetnu sto blize menjacu da imate veci hod,nadjete osigurac,rasirite ga i drugom rukom samo povucete poluosovinu napolje i povucete je sto vise prema menjacu tako da vrh dodje do pocetka nuteva na zglobu,onda smotate ceo volanom(levi il desni) i odvojite poluosovinu od zgloba,odvijete centralnu maticu i izvucete zglob iz glavcine i to je to.Postupak isti samo kontra kad se vraca nazad. |
Autoru: | bozza [ 11 Jun 2009 23:53 ] |
Tema posta: | Re: zamena zgloba |
e to sam i ja probao ali uvek za malo fali pa onda mora da se razdvaja i viljuska od stozera |
Autoru: | Toni [ 12 Jun 2009 00:00 ] |
Tema posta: | Re: zamena zgloba |
Mi tako menjamo u servisu,samo je vazno da poluosovinu izvuces iz zgloba i mora da uspe,ako menjas levi zglob onda motas levi sa volanom,ako desni onda desni volanom... |
Autoru: | Andrej [ 21 Mar 2010 15:01 ] |
Tema posta: | Re: zamena zgloba |
Da nešto i ja priupitam, da li su iste manžetne ( na istoj poluosovini ) od hk zgloba do diska i od zgloba do menjača? Treba da menjam manžetne na oba hk zgloba jer su ispucale, pa kada se već maltretiram, da izvadim obe poluosovine i zamenim sve manžetne a zglobove operem i napunim mašću... U pitanji je kalibra tj. vektra a ( isti je prednji trap ). |
Stranica 1 od 2 | Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |