Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

zamena zgloba
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=4511
Stranica 1 od 2

Autoru:  bozza [ 23 Okt 2008 21:39 ]
Tema posta:  zamena zgloba

postoje dve opcije menjanja,na licu mesta ili sa vadjenjem cele poluosovine.

potreban alat za ovu pustolovinu je sledeci:

-cevasti kljuc 30
-viljuskasti kljuc 19
-poduza cevka
-tanka cevka za cevasti kljuc

pre svega,osigurajte auto! stavite ga da stoji na panj ili na stalak

kada se skine tocak klestima ispraviti rascepku na glavcini i izvaditi je.
cevastim kljucem odviti sraf od glavcine ali pre toga nadjite pomocnika koji ce krvnicki da pritisne kocnicu da bi mogli da odvijete sraf. kada ste odvili sraf izvadite zatim i debelu sajbnu koja stoji na glavcini.
za odvijanje srafa treba vam iskljucivo cevasti kljuc

kljucem 19 odvite sraf (slika dole) na kugli ili jabucici kako je ko zove
SlikaSlika

i sada dolazi glavni sex.
onu veliku cevku ugurate izmedju viljuske i poluosovine (kao na slici) tako da pocetak cevke udari u patos tako da bi napravili t.z. polugu,a drugi kraj da vas pomocnik nateze nogom.
SlikaSlika SlikaSlika SlikaSlika

onda uzmite veci cekic,smotajte volan tako da glavcina bude okrenute spolja i udarajte cekicem po spoljasnjem delu rukavca ispod mesta gde ste odvili sraf od kugle.
kako vi cekicem udarate tako neka vas pomocnik neka nateze sipku na dole nogom sve dok se osovinica kugle ne odvoji od rukavca.
kada se kugla ovoji od glavcine,neka pomocnik nategne skroz sipku do kraja nogom kako vi glavcinu pomerili od osovinice kugle i tada neka polako pomocnik pusti sipku,i neka je izvuce napolje
kada ste odvojili glavcinu od kugle sada stozer (nosac opruge) mozete pomerati u svim smerovima. glavcina je ostala i dalje smotana skroz spolja,i pomeranjem stozera ispasce zglob iz glavcine.
skinite veliku selnu i manzetnu podvite unutar tako da se malo pomeri od zgloba. izbacite auto iz brzine (naravno povucite rucnu) okrecite zglob u krug i prstom trazite ovo mesto izmedju nazubljenog mesta na osovini i venca unutar zgloba ovakvo mesto kao na slici.
SlikaSlika
kada napipate ovo mesto prstom oprisite prvo mast da bi videli ova dva pipka od osiguraca (slika gore)
zglob ce te odvojiti od poluosovine tako sto ce te ova dva pipka maksimalno rasiriti i povucete zglob prema sebi.
e sad,za sirenje osiguraca ako nemate klesta koja se se sire kada ih pritisnete moze vam posluziti obicne spicaste ili veci srafciger pa njega gurnite izmedju dva pipka i rasirite ih.

ako hocete da izvadite poluosovinu iz menjaca,dobro ce vam posluziti jedan kraci pajser i cekic.
izmedju menjaca i ovog zgloba koju ulazi u menjc stavite pajser udarajte cekicem i natezite tako da zglob ispadne iz menjaca.
kada poluosovina ispadne to izgleda ovako,a kada izbijate poluosovinu pajser stavite u ovom uokvirenom delu na slici
SlikaSlika

slobono udarajte jace nemojte toliko da stedite vaseg ljubimca :D

sve jedno dali ste spremili polovan zglob ili nov morate ga napuniti tovatnom ili grafitnom mascu. ako je polovan nebi bilo lose da staru mast skroz izvadite
ja sam ga punio tako sto sam ga celog raznizao i tako spremio za montazu.
pre svega,bitno je da vam ruke budu ciste,u smislu da nema peska i tome sl.

raznizujete ga tako sto mu maksimalno zaokrenete venac dok se ne pojave kuglice i onda vadite kuglicu po kuglicu redom
SlikaSlika

kada mu izvadite sve kuglice onda zaokrenite venac ovako kao na slici i tada ce izaci iz kucista zgloba
SlikaSlika

kada izvadite venac njega mozete razdvojiti radi ciscenja i brisanja kao na slici.
SlikaSlika

to sve ovako izgleda u raklopljenom stanju a kada se sve vrati na mesto treba da izgleda ovako kao na slici pored.
SlikaSlika SlikaSlika

naravno,sve vracate obrnutim redosledom,nema levo-desno samo obratite paznju prilikom sklapanja da osigurac bude sa spoljne strane.

zglob punite mascu kada ga nanizete jer ce vam bezati delovi iz ruku. visak masti mu ne skodi. kad njega napunite,napunite zatim i mazetnu
SlikaSlika SlikaSlika

obrisite poluosovinu krpom,navucite prvo mazetnu na osovinu pa zatim uzubite zglob i pritisnite ga do kraja,pa zatim povucite ga ka sebi da proverite dali se zakljucao.
navucite manzetnu na zglob (kao na slici) i spremite selne za montiranje
SlikaSlika

stavite selnu oko zgloba i osovine i zakacite je za prorez sa jedne strane i za jezicak sa druge strane.
SlikaSlika

kada je tako spojite klestima stisnite ovu kocku koliko god mozete. isto tako uradite i sa drugom selnom
Slika

sto se ostatka tice,montirajte sve obrnutim redom,proverite se dali ste lepo stegnuli i to bi bilo to.
glavcinu stegnite do kraja jako,namestite krunastu navrtku na rupicu i stavite rascepku.

Autoru:  Danecuprija [ 23 Okt 2008 23:58 ]
Tema posta:  Re: zamena zgloba

Exstra bozo... :respekt:
Dodao bih samo da se zglob najbolje puni tako sto se mast nabiva kroz otvor gde ide poluosovina... i tako sve dok mast ne dodje do kuglica

Autoru:  tuner [ 30 Maj 2009 23:38 ]
Tema posta:  Re: zamena zgloba

Interesuje me, da li si koristio grafitnu mast ili neku drugu?

Autoru:  bozza [ 30 Maj 2009 23:48 ]
Tema posta:  Re: zamena zgloba

koristio sam obicnu tovatnu mast,NIS-ove proizvodnje

Autoru:  tuner [ 31 Maj 2009 00:00 ]
Tema posta:  Re: zamena zgloba

Zar ne ide grafitna mast za zglobove? Kad sam menjao zglob na golfu a prethodno kupio isti, u pakovanju sam dobio manžetnu sa dve šelne i grafitnu mast u tubi.

Autoru:  bozza [ 31 Maj 2009 00:10 ]
Tema posta:  Re: zamena zgloba

pa sad nezam kako da ti odgovorim... ali sigurno grafitna mast nije napravljena samo za zglobove.

sve masti na bazi litijumovih sapuna bez problema podmazuju sve kotrljajuce delove u laksim i tezim uslovima rada
takodje,isto to radi i grafitna mast samo sto je za nijansu bolja od gonjih masti pa se zato i ona pre koristi ako je to moguce.

inace svi lageri na automobilu,glavcine i kotrljajuci delovi podmazuju se tovatnom mascu (masti na bazi litijumovih sapuna)
to vazi i za putnicki i za teretni program

Autoru:  dario opel kadett [ 31 Maj 2009 01:13 ]
Tema posta:  Re: zamena zgloba

heh gdje je ovo bilo kada sam ja svoj mjenjao...ja sam kupio nov i dosla je mast u njemu..

ali ako rucno punis najbolja opcija je da se ugrije mast tj rastopi i ubaci cijeli zglob u nju jer tad mast zade skroz u njega i samo sacekas 5-10 minuta da se ohladi i zgusne i to je definitivno najbolji nacin punjenja s masti...

Autoru:  tuner [ 31 Maj 2009 18:23 ]
Tema posta:  Re: zamena zgloba

Napunio manžetne (jednu zamenio) i naravno vratio sve natrag. Hvala bozza za fotke, nisam mogao da skinem prokleti zglob dok ne viđoh onaj osigurač. Malopre probah kugle i moram menjati desnu, kad viđoh obe fabričke, zanitovane.

Autoru:  bozza [ 31 Maj 2009 18:28 ]
Tema posta:  Re: zamena zgloba

ako hoces da sam menjas kugle,moras da skined kompletne viiljuske pa da razbusis nitne,da ih izbijes pa tek tada montirad nove.

moze i na licu mesta,ali je malo nezgodno i obavezno se radi iz kanala

Autoru:  tuner [ 31 Maj 2009 18:33 ]
Tema posta:  Re: zamena zgloba

Može i brusilica, samo skinem glave nitni i cap.

Autoru:  dario opel kadett [ 31 Maj 2009 18:47 ]
Tema posta:  Re: zamena zgloba

kod mene je radila brusilica na licu mjesta bez kanala..

Autoru:  tuner [ 01 Jun 2009 00:15 ]
Tema posta:  Re: zamena zgloba

Samo jedna sitnica, moram prvo da kupim kuglu. :D

Autoru:  tuner [ 06 Jun 2009 20:44 ]
Tema posta:  Re: zamena zgloba

Zamenio sam kuglu bez skidanja viljuške. U zglobove sam stavio mast koja je predviđena za podmazivanje mehaničkih zglobova, bar tako piše na ambalaži. E sad, jedan mehaničar mi sutradan kaže da nisam trebao da stavljam tu mast već grafitnu. Kaže ova se zagreje, razredi pa "iscuri" između zgloba i manžetne. Na ambalaži piše da se mast koristi pri radnoj temperaturi od -20 do +60 celzijusa. Ostaje mi da pratim "curenje" mada sumnjam da će biti problema.

Autoru:  bozza [ 06 Jun 2009 21:39 ]
Tema posta:  Re: zamena zgloba

e sad ne znam koju si mast koristio,ja sam gore preporucio koja moze.
Slika

raspon temperature je od -30 do +110
zgolobovima i kotrljajucum lezajevima radna temperatura je na dosta nizem podeoku.

Autoru:  tuner [ 06 Jun 2009 22:09 ]
Tema posta:  Re: zamena zgloba

Slažem se, ne znam samo za ovaj zglob do diska. Disk se mnogo više greje usled kočenja pa samim tim i zglob.

Autoru:  bozza [ 06 Jun 2009 22:44 ]
Tema posta:  Re: zamena zgloba

pa ne greje se valjda zglob do +110C :shock:

Autoru:  tuner [ 06 Jun 2009 22:49 ]
Tema posta:  Re: zamena zgloba

Par puta mi se desilo i to ne samo sa vektrom da pri pranju auta i prskanju vode u predelu točkova voda ključa u dodiru sa diskom(odmah posle vožnje). Sad nisam ja polivao diskove nego mala količina vode padne kao na vrelu ringlu i momentalno ispari. E sad je pitanje kolika količina toplote se prenese na sam zglob.

Autoru:  bozza [ 06 Jun 2009 23:04 ]
Tema posta:  Re: zamena zgloba

evo pogledaj ovaj link,meni sve to dodje na isto.

http://www.rivagrupa.hr/hrvatski/rivano ... _masti.htm

do duse tovatna mast ima losu stranu da hoce da se stvrdne posle vise godina,ali ne mora da znaci

Autoru:  tuner [ 06 Jun 2009 23:19 ]
Tema posta:  Re: zamena zgloba

Ova što sam stavio nije tovatna (mislim). Ove gore su slične toj tvojoj, što se tiče radne temperature, ali ova što sam ja stavio je do +60. Videću još jednom malo detaljnije šta kaže specifikacija na pakovanju.

Autoru:  laki_81 [ 07 Jun 2009 20:34 ]
Tema posta:  Re: zamena zgloba

malo kasnim,al nebi trebalo da bude problema sto se tice masti...

nedostatak ove masti u odnosu na grafitnu je sto je daleko manje otporna na vlagu,u slucaju pucanja manzetne,brzo ce zglob da ostane suv...zbog toga majstori i preferiraju grafitnu

inace,ove FAM-ove sto je bozza slikao,se fabricki stavljaju u SKF lezajeve,i to one namenjene Zapadnoj Evropi. ..daleko su kvalitetnije od onog sr**a sto se prodaje na EKO,MOL,OMW pumpama,kome cak ni boja nije dodata jer predstavlja trosak...

Autoru:  tuner [ 07 Jun 2009 22:36 ]
Tema posta:  Re: zamena zgloba

Jedino mi preostaje da povremeno proverim stanje manžetni pa ako su OK da ne brinem?

Autoru:  Toni [ 11 Jun 2009 23:50 ]
Tema posta:  Re: zamena zgloba

Ako su selne dobro stegnute i mazetne cele,nemas razloga za brigu.
@tema
Postoji jos jedan nacin menjanja zgloba(bar mi tako radimo),na licu mesta.Samo je potreban kanal.Sidjete u kanal,skinete selne,pomerite mazetnu sto blize menjacu da imate veci hod,nadjete osigurac,rasirite ga i drugom rukom samo povucete poluosovinu napolje i povucete je sto vise prema menjacu tako da vrh dodje do pocetka nuteva na zglobu,onda smotate ceo volanom(levi il desni) i odvojite poluosovinu od zgloba,odvijete centralnu maticu i izvucete zglob iz glavcine i to je to.Postupak isti samo kontra kad se vraca nazad.

Autoru:  bozza [ 11 Jun 2009 23:53 ]
Tema posta:  Re: zamena zgloba

e to sam i ja probao ali uvek za malo fali pa onda mora da se razdvaja i viljuska od stozera

Autoru:  Toni [ 12 Jun 2009 00:00 ]
Tema posta:  Re: zamena zgloba

Mi tako menjamo u servisu,samo je vazno da poluosovinu izvuces iz zgloba i mora da uspe,ako menjas levi zglob onda motas levi sa volanom,ako desni onda desni volanom...

Autoru:  Andrej [ 21 Mar 2010 15:01 ]
Tema posta:  Re: zamena zgloba

Da nešto i ja priupitam, da li su iste manžetne ( na istoj poluosovini ) od hk zgloba do diska i od zgloba do menjača? Treba da menjam manžetne na oba hk zgloba jer su ispucale, pa kada se već maltretiram, da izvadim obe poluosovine i zamenim sve manžetne a zglobove operem i napunim mašću...
U pitanji je kalibra tj. vektra a ( isti je prednji trap ).

Stranica 1 od 2 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/