Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 19 Apr 2024 14:49

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 43 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2  Sledeća
Autoru Poruka
 Tema posta: zamena zgloba
PostPoslato: 23 Okt 2008 21:39 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
postoje dve opcije menjanja,na licu mesta ili sa vadjenjem cele poluosovine.

potreban alat za ovu pustolovinu je sledeci:

-cevasti kljuc 30
-viljuskasti kljuc 19
-poduza cevka
-tanka cevka za cevasti kljuc

pre svega,osigurajte auto! stavite ga da stoji na panj ili na stalak

kada se skine tocak klestima ispraviti rascepku na glavcini i izvaditi je.
cevastim kljucem odviti sraf od glavcine ali pre toga nadjite pomocnika koji ce krvnicki da pritisne kocnicu da bi mogli da odvijete sraf. kada ste odvili sraf izvadite zatim i debelu sajbnu koja stoji na glavcini.
za odvijanje srafa treba vam iskljucivo cevasti kljuc

kljucem 19 odvite sraf (slika dole) na kugli ili jabucici kako je ko zove
SlikaSlika

i sada dolazi glavni sex.
onu veliku cevku ugurate izmedju viljuske i poluosovine (kao na slici) tako da pocetak cevke udari u patos tako da bi napravili t.z. polugu,a drugi kraj da vas pomocnik nateze nogom.
SlikaSlika SlikaSlika SlikaSlika

onda uzmite veci cekic,smotajte volan tako da glavcina bude okrenute spolja i udarajte cekicem po spoljasnjem delu rukavca ispod mesta gde ste odvili sraf od kugle.
kako vi cekicem udarate tako neka vas pomocnik neka nateze sipku na dole nogom sve dok se osovinica kugle ne odvoji od rukavca.
kada se kugla ovoji od glavcine,neka pomocnik nategne skroz sipku do kraja nogom kako vi glavcinu pomerili od osovinice kugle i tada neka polako pomocnik pusti sipku,i neka je izvuce napolje
kada ste odvojili glavcinu od kugle sada stozer (nosac opruge) mozete pomerati u svim smerovima. glavcina je ostala i dalje smotana skroz spolja,i pomeranjem stozera ispasce zglob iz glavcine.
skinite veliku selnu i manzetnu podvite unutar tako da se malo pomeri od zgloba. izbacite auto iz brzine (naravno povucite rucnu) okrecite zglob u krug i prstom trazite ovo mesto izmedju nazubljenog mesta na osovini i venca unutar zgloba ovakvo mesto kao na slici.
SlikaSlika
kada napipate ovo mesto prstom oprisite prvo mast da bi videli ova dva pipka od osiguraca (slika gore)
zglob ce te odvojiti od poluosovine tako sto ce te ova dva pipka maksimalno rasiriti i povucete zglob prema sebi.
e sad,za sirenje osiguraca ako nemate klesta koja se se sire kada ih pritisnete moze vam posluziti obicne spicaste ili veci srafciger pa njega gurnite izmedju dva pipka i rasirite ih.

ako hocete da izvadite poluosovinu iz menjaca,dobro ce vam posluziti jedan kraci pajser i cekic.
izmedju menjaca i ovog zgloba koju ulazi u menjc stavite pajser udarajte cekicem i natezite tako da zglob ispadne iz menjaca.
kada poluosovina ispadne to izgleda ovako,a kada izbijate poluosovinu pajser stavite u ovom uokvirenom delu na slici
SlikaSlika

slobono udarajte jace nemojte toliko da stedite vaseg ljubimca :D

sve jedno dali ste spremili polovan zglob ili nov morate ga napuniti tovatnom ili grafitnom mascu. ako je polovan nebi bilo lose da staru mast skroz izvadite
ja sam ga punio tako sto sam ga celog raznizao i tako spremio za montazu.
pre svega,bitno je da vam ruke budu ciste,u smislu da nema peska i tome sl.

raznizujete ga tako sto mu maksimalno zaokrenete venac dok se ne pojave kuglice i onda vadite kuglicu po kuglicu redom
SlikaSlika

kada mu izvadite sve kuglice onda zaokrenite venac ovako kao na slici i tada ce izaci iz kucista zgloba
SlikaSlika

kada izvadite venac njega mozete razdvojiti radi ciscenja i brisanja kao na slici.
SlikaSlika

to sve ovako izgleda u raklopljenom stanju a kada se sve vrati na mesto treba da izgleda ovako kao na slici pored.
SlikaSlika SlikaSlika

naravno,sve vracate obrnutim redosledom,nema levo-desno samo obratite paznju prilikom sklapanja da osigurac bude sa spoljne strane.

zglob punite mascu kada ga nanizete jer ce vam bezati delovi iz ruku. visak masti mu ne skodi. kad njega napunite,napunite zatim i mazetnu
SlikaSlika SlikaSlika

obrisite poluosovinu krpom,navucite prvo mazetnu na osovinu pa zatim uzubite zglob i pritisnite ga do kraja,pa zatim povucite ga ka sebi da proverite dali se zakljucao.
navucite manzetnu na zglob (kao na slici) i spremite selne za montiranje
SlikaSlika

stavite selnu oko zgloba i osovine i zakacite je za prorez sa jedne strane i za jezicak sa druge strane.
SlikaSlika

kada je tako spojite klestima stisnite ovu kocku koliko god mozete. isto tako uradite i sa drugom selnom
Slika

sto se ostatka tice,montirajte sve obrnutim redom,proverite se dali ste lepo stegnuli i to bi bilo to.
glavcinu stegnite do kraja jako,namestite krunastu navrtku na rupicu i stavite rascepku.

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: zamena zgloba
PostPoslato: 23 Okt 2008 23:58 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Jul 2008 18:45
Postovi: 198
Lokacija: Cuprija
Ime: Danijel
Opel: Omega A
Exstra bozo... :respekt:
Dodao bih samo da se zglob najbolje puni tako sto se mast nabiva kroz otvor gde ide poluosovina... i tako sve dok mast ne dodje do kuglica


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: zamena zgloba
PostPoslato: 30 Maj 2009 23:38 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Mar 2009 17:45
Postovi: 664
Lokacija: B. Bašta
Ime: Nebojša
Opel: Ex Vektra B - VW Passat B5.5
Interesuje me, da li si koristio grafitnu mast ili neku drugu?

_________________
Agila, mala ali jebitacna!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: zamena zgloba
PostPoslato: 30 Maj 2009 23:48 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
koristio sam obicnu tovatnu mast,NIS-ove proizvodnje

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: zamena zgloba
PostPoslato: 31 Maj 2009 00:00 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Mar 2009 17:45
Postovi: 664
Lokacija: B. Bašta
Ime: Nebojša
Opel: Ex Vektra B - VW Passat B5.5
Zar ne ide grafitna mast za zglobove? Kad sam menjao zglob na golfu a prethodno kupio isti, u pakovanju sam dobio manžetnu sa dve šelne i grafitnu mast u tubi.

_________________
Agila, mala ali jebitacna!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: zamena zgloba
PostPoslato: 31 Maj 2009 00:10 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
pa sad nezam kako da ti odgovorim... ali sigurno grafitna mast nije napravljena samo za zglobove.

sve masti na bazi litijumovih sapuna bez problema podmazuju sve kotrljajuce delove u laksim i tezim uslovima rada
takodje,isto to radi i grafitna mast samo sto je za nijansu bolja od gonjih masti pa se zato i ona pre koristi ako je to moguce.

inace svi lageri na automobilu,glavcine i kotrljajuci delovi podmazuju se tovatnom mascu (masti na bazi litijumovih sapuna)
to vazi i za putnicki i za teretni program

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: zamena zgloba
PostPoslato: 31 Maj 2009 01:13 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 19 Jan 2009 20:44
Postovi: 1685
Lokacija: Zepce-Mostar BiH
Ime: Dario
Opel: kadett E GSI-16v i 1.3NB Audi 2.5 V6 quattro
heh gdje je ovo bilo kada sam ja svoj mjenjao...ja sam kupio nov i dosla je mast u njemu..

ali ako rucno punis najbolja opcija je da se ugrije mast tj rastopi i ubaci cijeli zglob u nju jer tad mast zade skroz u njega i samo sacekas 5-10 minuta da se ohladi i zgusne i to je definitivno najbolji nacin punjenja s masti...

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=T0ltCDDodzs pista mostar


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: zamena zgloba
PostPoslato: 31 Maj 2009 18:23 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Mar 2009 17:45
Postovi: 664
Lokacija: B. Bašta
Ime: Nebojša
Opel: Ex Vektra B - VW Passat B5.5
Napunio manžetne (jednu zamenio) i naravno vratio sve natrag. Hvala bozza za fotke, nisam mogao da skinem prokleti zglob dok ne viđoh onaj osigurač. Malopre probah kugle i moram menjati desnu, kad viđoh obe fabričke, zanitovane.

_________________
Agila, mala ali jebitacna!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: zamena zgloba
PostPoslato: 31 Maj 2009 18:28 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
ako hoces da sam menjas kugle,moras da skined kompletne viiljuske pa da razbusis nitne,da ih izbijes pa tek tada montirad nove.

moze i na licu mesta,ali je malo nezgodno i obavezno se radi iz kanala

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: zamena zgloba
PostPoslato: 31 Maj 2009 18:33 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Mar 2009 17:45
Postovi: 664
Lokacija: B. Bašta
Ime: Nebojša
Opel: Ex Vektra B - VW Passat B5.5
Može i brusilica, samo skinem glave nitni i cap.

_________________
Agila, mala ali jebitacna!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: zamena zgloba
PostPoslato: 31 Maj 2009 18:47 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 19 Jan 2009 20:44
Postovi: 1685
Lokacija: Zepce-Mostar BiH
Ime: Dario
Opel: kadett E GSI-16v i 1.3NB Audi 2.5 V6 quattro
kod mene je radila brusilica na licu mjesta bez kanala..

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=T0ltCDDodzs pista mostar


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: zamena zgloba
PostPoslato: 01 Jun 2009 00:15 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Mar 2009 17:45
Postovi: 664
Lokacija: B. Bašta
Ime: Nebojša
Opel: Ex Vektra B - VW Passat B5.5
Samo jedna sitnica, moram prvo da kupim kuglu. :D

_________________
Agila, mala ali jebitacna!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: zamena zgloba
PostPoslato: 06 Jun 2009 20:44 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Mar 2009 17:45
Postovi: 664
Lokacija: B. Bašta
Ime: Nebojša
Opel: Ex Vektra B - VW Passat B5.5
Zamenio sam kuglu bez skidanja viljuške. U zglobove sam stavio mast koja je predviđena za podmazivanje mehaničkih zglobova, bar tako piše na ambalaži. E sad, jedan mehaničar mi sutradan kaže da nisam trebao da stavljam tu mast već grafitnu. Kaže ova se zagreje, razredi pa "iscuri" između zgloba i manžetne. Na ambalaži piše da se mast koristi pri radnoj temperaturi od -20 do +60 celzijusa. Ostaje mi da pratim "curenje" mada sumnjam da će biti problema.

_________________
Agila, mala ali jebitacna!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: zamena zgloba
PostPoslato: 06 Jun 2009 21:39 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
e sad ne znam koju si mast koristio,ja sam gore preporucio koja moze.
Slika

raspon temperature je od -30 do +110
zgolobovima i kotrljajucum lezajevima radna temperatura je na dosta nizem podeoku.

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: zamena zgloba
PostPoslato: 06 Jun 2009 22:09 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Mar 2009 17:45
Postovi: 664
Lokacija: B. Bašta
Ime: Nebojša
Opel: Ex Vektra B - VW Passat B5.5
Slažem se, ne znam samo za ovaj zglob do diska. Disk se mnogo više greje usled kočenja pa samim tim i zglob.

_________________
Agila, mala ali jebitacna!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: zamena zgloba
PostPoslato: 06 Jun 2009 22:44 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
pa ne greje se valjda zglob do +110C :shock:

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: zamena zgloba
PostPoslato: 06 Jun 2009 22:49 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Mar 2009 17:45
Postovi: 664
Lokacija: B. Bašta
Ime: Nebojša
Opel: Ex Vektra B - VW Passat B5.5
Par puta mi se desilo i to ne samo sa vektrom da pri pranju auta i prskanju vode u predelu točkova voda ključa u dodiru sa diskom(odmah posle vožnje). Sad nisam ja polivao diskove nego mala količina vode padne kao na vrelu ringlu i momentalno ispari. E sad je pitanje kolika količina toplote se prenese na sam zglob.

_________________
Agila, mala ali jebitacna!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: zamena zgloba
PostPoslato: 06 Jun 2009 23:04 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
evo pogledaj ovaj link,meni sve to dodje na isto.

http://www.rivagrupa.hr/hrvatski/rivano ... _masti.htm

do duse tovatna mast ima losu stranu da hoce da se stvrdne posle vise godina,ali ne mora da znaci

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: zamena zgloba
PostPoslato: 06 Jun 2009 23:19 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Mar 2009 17:45
Postovi: 664
Lokacija: B. Bašta
Ime: Nebojša
Opel: Ex Vektra B - VW Passat B5.5
Ova što sam stavio nije tovatna (mislim). Ove gore su slične toj tvojoj, što se tiče radne temperature, ali ova što sam ja stavio je do +60. Videću još jednom malo detaljnije šta kaže specifikacija na pakovanju.

_________________
Agila, mala ali jebitacna!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: zamena zgloba
PostPoslato: 07 Jun 2009 20:34 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 06 Feb 2008 23:42
Postovi: 748
Lokacija: Beograd
Ime: Ivan
Opel: kadett 1.8
malo kasnim,al nebi trebalo da bude problema sto se tice masti...

nedostatak ove masti u odnosu na grafitnu je sto je daleko manje otporna na vlagu,u slucaju pucanja manzetne,brzo ce zglob da ostane suv...zbog toga majstori i preferiraju grafitnu

inace,ove FAM-ove sto je bozza slikao,se fabricki stavljaju u SKF lezajeve,i to one namenjene Zapadnoj Evropi. ..daleko su kvalitetnije od onog sr**a sto se prodaje na EKO,MOL,OMW pumpama,kome cak ni boja nije dodata jer predstavlja trosak...


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: zamena zgloba
PostPoslato: 07 Jun 2009 22:36 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Mar 2009 17:45
Postovi: 664
Lokacija: B. Bašta
Ime: Nebojša
Opel: Ex Vektra B - VW Passat B5.5
Jedino mi preostaje da povremeno proverim stanje manžetni pa ako su OK da ne brinem?

_________________
Agila, mala ali jebitacna!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: zamena zgloba
PostPoslato: 11 Jun 2009 23:50 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 06 Jun 2009 16:49
Postovi: 790
Lokacija: Pančevo
Ime: Toni
Opel: Bertonka 2.0 Turbo
Garaza: pogledaj
Ako su selne dobro stegnute i mazetne cele,nemas razloga za brigu.
@tema
Postoji jos jedan nacin menjanja zgloba(bar mi tako radimo),na licu mesta.Samo je potreban kanal.Sidjete u kanal,skinete selne,pomerite mazetnu sto blize menjacu da imate veci hod,nadjete osigurac,rasirite ga i drugom rukom samo povucete poluosovinu napolje i povucete je sto vise prema menjacu tako da vrh dodje do pocetka nuteva na zglobu,onda smotate ceo volanom(levi il desni) i odvojite poluosovinu od zgloba,odvijete centralnu maticu i izvucete zglob iz glavcine i to je to.Postupak isti samo kontra kad se vraca nazad.

_________________
500km = 1L ulja =RKTAM !!!


Poslednji put menjao Toni dana 11 Jun 2009 23:54, izmenjena samo jedanput

Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: zamena zgloba
PostPoslato: 11 Jun 2009 23:53 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
e to sam i ja probao ali uvek za malo fali pa onda mora da se razdvaja i viljuska od stozera

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: zamena zgloba
PostPoslato: 12 Jun 2009 00:00 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 06 Jun 2009 16:49
Postovi: 790
Lokacija: Pančevo
Ime: Toni
Opel: Bertonka 2.0 Turbo
Garaza: pogledaj
Mi tako menjamo u servisu,samo je vazno da poluosovinu izvuces iz zgloba i mora da uspe,ako menjas levi zglob onda motas levi sa volanom,ako desni onda desni volanom...

_________________
500km = 1L ulja =RKTAM !!!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: zamena zgloba
PostPoslato: 21 Mar 2010 15:01 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 06 Maj 2009 20:01
Postovi: 1258
Lokacija: Stari Banovci
Ime: Andrej
Opel: Calibra c20xe, zauvek, a trenutno i Corsa D1.3 i Golf 5 1.9tdi
Da nešto i ja priupitam, da li su iste manžetne ( na istoj poluosovini ) od hk zgloba do diska i od zgloba do menjača? Treba da menjam manžetne na oba hk zgloba jer su ispucale, pa kada se već maltretiram, da izvadim obe poluosovine i zamenim sve manžetne a zglobove operem i napunim mašću...
U pitanji je kalibra tj. vektra a ( isti je prednji trap ).

_________________
Upoznaj svoj auto u šraf... Da bi ga više voleo. :-)


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 43 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2  Sledeća

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 14 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs