Opet jedan brzi howto
Posto su svi f20 menjaci kratki, vlasnici njih i f16cr imaju prednost da ubace petu brzinu WR
Na taj nacin imaju kratke prve 4 brzine a petu krstarecu koja bi trebala spustiti obrtaje za oko 1000rpm na istoj brzini u odnosu na CR.
Zupcanici odgovaraju sa F18wr i f16wr, za ostale ne znam.
Prvo malo objasnjenja.
U menjacu su dve osovine, ulazna (sa lamele) i izlazna koja je spregnuta sa difoom.
Svaka osovina ima po 6zupcanika jer je tu i rikverc a izlazna ima i dodatni zupcanik koji vrti dif zupcanik.
Odnos tih zupcanika pokazuje kakve su brzine, krace ili duze.
Kada uporedimo dva menjaca, onaj koji ima veci ulazni a manji izlazni zupcanik btzina je duza i obrnuto.
PETA BRZINA
Od alata je potrebno: dvokraki radapciger, kontra seger klesta, kljuc 13 i 11 i duga inbus gedora H5 ili jaci inbus.
U menjacu bi trebalo da bude 1.9l ulja.
Najbolje je ispustiti ulje pre zamene i vratiti posle.
Ovde su dva F16 CR i WR.
Na stocicu je CR kome je manji ulazni zupcanik 37 ili 35 jer su bile dve varijante. Dole je WR koji ima 41 zub
Kada se zupcanici skinu sve za prenos je ovo: ulazni i izlazni zupcanik, sinhron, iglicasti lezaj, pomocni zupcanik, poluga biraca...
Dihtung najbolje zameniti sto sam i ja uradio mada uz pomoc skalpela moze se i sacuvati
Zatim odvrnuti dva inbus srafa koji drze polugu biraca i koji su jace zategnuti. Pa skinuti seger osigurace
Nakon skidanja poluge, skidanje izlaznog zupcanika i sinhrona je lako
Skidanje ulaznog zupcanika je tezi posao i tu je najbolje koristiti dvokraki radapciger sa tankim kracima da se podvuku pod zupcanik.
Zatim isto to na kolima (trokraki je uvucen nakon sto je zupcanik izasao 1cm)
Sve ubaceno i vraceno, F20 sa petom f16wr
Naravno sve zavisi najvise od konacnog odnosa, odnosno zupcanika difa. Tu ne moze i jedno i drugo jer se radi samo dva zupcanika.. Ili ce menjac biti startniji sa manjom krajnjom brzinom ili, ako ima drugaciji konacni odnos onda moze biti tromiji sa duzim brzinama.
Taj odnos, tricifreni br trebalo bi biti ispisan na menjacu. Trocifreni br koji se dobija deljenjem broja zupa zupcanika difa i izlaznog zupcanika.
I da bih objasnio najslicnije ovo poboljsanje...
F28 bez pete brzine je najpribliznije objasnhenje.
Mada kazem najslicnije, jer ce se kod F28 preskakanje pete brzine vise primetiti od f20 menjaca i prelazka iz 4te CR u 5tu WR.
P.s. opet problem sa slikama. Sada reseno i dodato jos nesto pa neki mod da doda gore