Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

F20 5th WR
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=34094
Stranica 1 od 1

Autoru:  dzimi [ 12 Feb 2016 14:02 ]
Tema posta:  F20 5th WR

Opet jedan brzi howto
Posto su svi f20 menjaci kratki, vlasnici njih i f16cr imaju prednost da ubace petu brzinu WR
Na taj nacin imaju kratke prve 4 brzine a petu krstarecu koja bi trebala spustiti obrtaje za oko 1000rpm na istoj brzini u odnosu na CR.

Zupcanici odgovaraju sa F18wr i f16wr, za ostale ne znam.
Prvo malo objasnjenja.

U menjacu su dve osovine, ulazna (sa lamele) i izlazna koja je spregnuta sa difoom.

Svaka osovina ima po 6zupcanika jer je tu i rikverc a izlazna ima i dodatni zupcanik koji vrti dif zupcanik.

Odnos tih zupcanika pokazuje kakve su brzine, krace ili duze.

Slika

Kada uporedimo dva menjaca, onaj koji ima veci ulazni a manji izlazni zupcanik btzina je duza i obrnuto.

PETA BRZINA

Od alata je potrebno: dvokraki radapciger, kontra seger klesta, kljuc 13 i 11 i duga inbus gedora H5 ili jaci inbus.

U menjacu bi trebalo da bude 1.9l ulja.
Najbolje je ispustiti ulje pre zamene i vratiti posle.

Kada se zupcanici skinu sve za prenos je ovo

Slika

Dihtung najbolje zameniti sto sam i ja uradio mada uz pomoc skalpela moze se i sacuvati
Slika

Zatim odvrnuti dva inbus srafa koji drze polugu biraca i koji su jace zategnuti. Pa skinuti seger osigurace

Slika

Nakon skidanja poluge, skidanje izlaznog zupcanika i sinhrona je lako

Slika

Skidanje ulaznog zupcanika je tezi posao i tu je najbolje koristiti dvokraki radapciger sa tankim kracima da se podvuku pod zupcanik.

Zatim isto to na kolima (trokraki je uvucen nakon sto je zupcanik izasao 1cm)

Slika

Sve ubaceno i vraceno, F20 sa petom f16wr

Slika

Autoru:  pistre [ 12 Feb 2016 22:38 ]
Tema posta:  Re: F20 5th WR

odlicno uputstvo, bas lepo objasnjeno sa odlicnim uvodom

Autoru:  dzimi [ 15 Feb 2016 01:52 ]
Tema posta:  Re: F20 5th WR

dzimi je napisao:
Opet jedan brzi howto
Posto su svi f20 menjaci kratki, vlasnici njih i f16cr imaju prednost da ubace petu brzinu WR
Na taj nacin imaju kratke prve 4 brzine a petu krstarecu koja bi trebala spustiti obrtaje za oko 1000rpm na istoj brzini u odnosu na CR.

Zupcanici odgovaraju sa F18wr i f16wr, za ostale ne znam.
Prvo malo objasnjenja.

U menjacu su dve osovine, ulazna (sa lamele) i izlazna koja je spregnuta sa difoom.

Svaka osovina ima po 6zupcanika jer je tu i rikverc a izlazna ima i dodatni zupcanik koji vrti dif zupcanik.

Odnos tih zupcanika pokazuje kakve su brzine, krace ili duze.

Slika


Kada uporedimo dva menjaca, onaj koji ima veci ulazni a manji izlazni zupcanik btzina je duza i obrnuto.

PETA BRZINA

Od alata je potrebno: dvokraki radapciger, kontra seger klesta, kljuc 13 i 11 i duga inbus gedora H5 ili jaci inbus.

U menjacu bi trebalo da bude 1.9l ulja.
Najbolje je ispustiti ulje pre zamene i vratiti posle.

Ovde su dva F16 CR i WR.
Na stocicu je CR kome je manji ulazni zupcanik 37 ili 35 jer su bile dve varijante. Dole je WR koji ima 41 zub

Slika

Kada se zupcanici skinu sve za prenos je ovo: ulazni i izlazni zupcanik, sinhron, iglicasti lezaj, pomocni zupcanik, poluga biraca...

Slika

Dihtung najbolje zameniti sto sam i ja uradio mada uz pomoc skalpela moze se i sacuvati

Slika

Zatim odvrnuti dva inbus srafa koji drze polugu biraca i koji su jace zategnuti. Pa skinuti seger osigurace

Slika

Nakon skidanja poluge, skidanje izlaznog zupcanika i sinhrona je lako

Slika

Skidanje ulaznog zupcanika je tezi posao i tu je najbolje koristiti dvokraki radapciger sa tankim kracima da se podvuku pod zupcanik.

Slika

Zatim isto to na kolima (trokraki je uvucen nakon sto je zupcanik izasao 1cm)

Slika

Sve ubaceno i vraceno, F20 sa petom f16wr

Slika


Naravno sve zavisi najvise od konacnog odnosa, odnosno zupcanika difa. Tu ne moze i jedno i drugo jer se radi samo dva zupcanika.. Ili ce menjac biti startniji sa manjom krajnjom brzinom ili, ako ima drugaciji konacni odnos onda moze biti tromiji sa duzim brzinama.
Taj odnos, tricifreni br trebalo bi biti ispisan na menjacu. Trocifreni br koji se dobija deljenjem broja zupa zupcanika difa i izlaznog zupcanika.

I da bih objasnio najslicnije ovo poboljsanje...
F28 bez pete brzine je najpribliznije objasnhenje.
Mada kazem najslicnije, jer ce se kod F28 preskakanje pete brzine vise primetiti od f20 menjaca i prelazka iz 4te CR u 5tu WR.

P.s. opet problem sa slikama. Sada reseno i dodato jos nesto pa neki mod da doda gore :ok:

Autoru:  Mario M. [ 14 Jun 2016 15:37 ]
Tema posta:  Re: F20 5th WR

Mnogo hvala na slikama i objasnjenju. Ovo mi je trebalo jer su svi moj do mojega, niko ne zna da mi odgovori na pitanje.

Bilo bi super kad bi neko objasnio kako se menja final drive, jel mora ceo menjac da se rasturi? Hocu da umesto 3.55 stavim 3.42 recimo

Stranica 1 od 1 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/