Opel Team Serbia https://opelteamserbia.com/forum/ |
|
F20 5th WR https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=34094 |
Stranica 1 od 1 |
Autoru: | dzimi [ 12 Feb 2016 14:02 ] |
Tema posta: | F20 5th WR |
Opet jedan brzi howto Posto su svi f20 menjaci kratki, vlasnici njih i f16cr imaju prednost da ubace petu brzinu WR Na taj nacin imaju kratke prve 4 brzine a petu krstarecu koja bi trebala spustiti obrtaje za oko 1000rpm na istoj brzini u odnosu na CR. Zupcanici odgovaraju sa F18wr i f16wr, za ostale ne znam. Prvo malo objasnjenja. U menjacu su dve osovine, ulazna (sa lamele) i izlazna koja je spregnuta sa difoom. Svaka osovina ima po 6zupcanika jer je tu i rikverc a izlazna ima i dodatni zupcanik koji vrti dif zupcanik. Odnos tih zupcanika pokazuje kakve su brzine, krace ili duze. Kada uporedimo dva menjaca, onaj koji ima veci ulazni a manji izlazni zupcanik btzina je duza i obrnuto. PETA BRZINA Od alata je potrebno: dvokraki radapciger, kontra seger klesta, kljuc 13 i 11 i duga inbus gedora H5 ili jaci inbus. U menjacu bi trebalo da bude 1.9l ulja. Najbolje je ispustiti ulje pre zamene i vratiti posle. Kada se zupcanici skinu sve za prenos je ovo Dihtung najbolje zameniti sto sam i ja uradio mada uz pomoc skalpela moze se i sacuvati Zatim odvrnuti dva inbus srafa koji drze polugu biraca i koji su jace zategnuti. Pa skinuti seger osigurace Nakon skidanja poluge, skidanje izlaznog zupcanika i sinhrona je lako Skidanje ulaznog zupcanika je tezi posao i tu je najbolje koristiti dvokraki radapciger sa tankim kracima da se podvuku pod zupcanik. Zatim isto to na kolima (trokraki je uvucen nakon sto je zupcanik izasao 1cm) Sve ubaceno i vraceno, F20 sa petom f16wr |
Autoru: | pistre [ 12 Feb 2016 22:38 ] |
Tema posta: | Re: F20 5th WR |
odlicno uputstvo, bas lepo objasnjeno sa odlicnim uvodom |
Autoru: | dzimi [ 15 Feb 2016 01:52 ] |
Tema posta: | Re: F20 5th WR |
dzimi je napisao: Opet jedan brzi howto Posto su svi f20 menjaci kratki, vlasnici njih i f16cr imaju prednost da ubace petu brzinu WR Na taj nacin imaju kratke prve 4 brzine a petu krstarecu koja bi trebala spustiti obrtaje za oko 1000rpm na istoj brzini u odnosu na CR. Zupcanici odgovaraju sa F18wr i f16wr, za ostale ne znam. Prvo malo objasnjenja. U menjacu su dve osovine, ulazna (sa lamele) i izlazna koja je spregnuta sa difoom. Svaka osovina ima po 6zupcanika jer je tu i rikverc a izlazna ima i dodatni zupcanik koji vrti dif zupcanik. Odnos tih zupcanika pokazuje kakve su brzine, krace ili duze. Kada uporedimo dva menjaca, onaj koji ima veci ulazni a manji izlazni zupcanik btzina je duza i obrnuto. PETA BRZINA Od alata je potrebno: dvokraki radapciger, kontra seger klesta, kljuc 13 i 11 i duga inbus gedora H5 ili jaci inbus. U menjacu bi trebalo da bude 1.9l ulja. Najbolje je ispustiti ulje pre zamene i vratiti posle. Ovde su dva F16 CR i WR. Na stocicu je CR kome je manji ulazni zupcanik 37 ili 35 jer su bile dve varijante. Dole je WR koji ima 41 zub Kada se zupcanici skinu sve za prenos je ovo: ulazni i izlazni zupcanik, sinhron, iglicasti lezaj, pomocni zupcanik, poluga biraca... Dihtung najbolje zameniti sto sam i ja uradio mada uz pomoc skalpela moze se i sacuvati Zatim odvrnuti dva inbus srafa koji drze polugu biraca i koji su jace zategnuti. Pa skinuti seger osigurace Nakon skidanja poluge, skidanje izlaznog zupcanika i sinhrona je lako Skidanje ulaznog zupcanika je tezi posao i tu je najbolje koristiti dvokraki radapciger sa tankim kracima da se podvuku pod zupcanik. Zatim isto to na kolima (trokraki je uvucen nakon sto je zupcanik izasao 1cm) Sve ubaceno i vraceno, F20 sa petom f16wr Naravno sve zavisi najvise od konacnog odnosa, odnosno zupcanika difa. Tu ne moze i jedno i drugo jer se radi samo dva zupcanika.. Ili ce menjac biti startniji sa manjom krajnjom brzinom ili, ako ima drugaciji konacni odnos onda moze biti tromiji sa duzim brzinama. Taj odnos, tricifreni br trebalo bi biti ispisan na menjacu. Trocifreni br koji se dobija deljenjem broja zupa zupcanika difa i izlaznog zupcanika. I da bih objasnio najslicnije ovo poboljsanje... F28 bez pete brzine je najpribliznije objasnhenje. Mada kazem najslicnije, jer ce se kod F28 preskakanje pete brzine vise primetiti od f20 menjaca i prelazka iz 4te CR u 5tu WR. P.s. opet problem sa slikama. Sada reseno i dodato jos nesto pa neki mod da doda gore |
Autoru: | Mario M. [ 14 Jun 2016 15:37 ] |
Tema posta: | Re: F20 5th WR |
Mnogo hvala na slikama i objasnjenju. Ovo mi je trebalo jer su svi moj do mojega, niko ne zna da mi odgovori na pitanje. Bilo bi super kad bi neko objasnio kako se menja final drive, jel mora ceo menjac da se rasturi? Hocu da umesto 3.55 stavim 3.42 recimo |
Stranica 1 od 1 | Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |