Vrtim se ja tako u krug godinu ipo dana sta mi zveci u zadnjem levom tocku. Gledao i selen blokove (mada su novi),kontrolisao lezajeve (stavo na oba tocka garnituru novih),gledao paknove... I amotizer sam testirao,vidim nije procureo, a radi. Ali u zadnje vreme sve vise i vise zveci.
I tako ja vozio,do juce,kad predjem levom stranom prko spustene sahte,i osetim da je zadnji tocak zaigrao... Ulovio sam ga
Odem kod tipa gde se snabdevam polovnim delovima da kupim jedan za zamenu,ali kad sam ih testirao amortizere koje je imao bili su mi niti losi niti dobri.
On mi ponudi amortizere od Vektre A,koji su u solidnom stanju ali gasni su. I ja ih kupim (a nisu ni bili skupi).
Ispostavilo se kasnije da se nisam zeznuo,jer su gasni amortizeri mnogo,mnogo bolji u voznji od uljanih.
Amortizeri od Vektre (gasni)
Evo slicica oko zameneAmortizere skidati jedan po jedan. Alat potreban za zamenu zadnjih amortizera

1. Gedora 17 i cekrk
2. Obican sravciger
3. Kljuc viljuskasti 14-15
4. Kljuc viljuskasti 16-17
5. Kljuc viljuskasti 6-7
6. Smrt klesta
7. Vodoinstalaterska klesta
8. Cevka
Naprskati odvijacem navoj amotrizera (prilaz iz prtljaznika). Dok odvijac deluje,podici auto dizalicom i postaviti ga na stalak ili panj. Zatim prvo odviti navrtke u prtljazniku da bi se amortizer oslobodio iz kosa. Ako je pljoska na navoju nova (obicno nije) blokirati amortizer od okretanja kljucem 6-7,a kljucem 14-15 odvijati navrtku. Ako je pljoska losa ili ostecena dobro ce doci vodoinstalaterska klesta ili smrt klesta. (slika)



Skinuti gumice i plocice sa amortizera. (obratiti paznju na polozaj kako su stojale pre skidanja)

Zatim osloboditi amortizer za krute osovine. Za to je najidealnije koristiti gedoru 17 i cekrk.
Odviti sraf,a ako malo zapne oko otezanja navuci cevku na cekrk. Kada se sraf odvije,izvucu ga klestima uz usica sa krute osovine i i rukama sabiti amortizer i uzvuci ga iz lezista.


Uzeti nove amortizere,i prvo ga ucvrstiti na krutu osovinu. Ako nece da udje u leziste,kracim pajserom malo rasiriti leziste i kada amortizer "upadne" nacentrirati rupu srafcigerom. Montaza je ista kao demontaza samo obrnutim redosledom.
Stegniti sraf i kada je dole ucvrscen sada polako kola spustati dizalicom nanize,a drugom rukom centrirati amortizer da upadne u rupi na kosu.


Naredjati gumicu i plocicu kao ma slici,uzeti kljuc 6-7 i kljuc 16-17 (na ovim amortizerima je kljuc 17) i stezati otprilike do manje od pola navoja. Ako se kasnije u voznji osete amortizeri da lupaju,dotegnuti ih jos malo.

Isti postupak vazi i za suprotni tocak.Evo mog levog amortizera koji mi je zadavao muke godinu ipo dana:

Desni amortizer je jos uvek u dobrom stanju.
