Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 29 Mar 2024 01:18

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 10 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Glina-how to
PostPoslato: 18 Okt 2012 22:04 
OffLine
2nd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 14 Okt 2012 22:44
Postovi: 110
Lokacija: Sr.Mitrovica
Ime: Djordje
Opel: ex corsa b 1.5d i corsa c 1.3 cdti
Glina, iako slabo poznata kod nas, sve je popularnija medju ljubiteljima automobila, pogotovo onih koji svoje ljubimce vole da održavaju u top stanju, kada je čistoća u pitanju. Čišćenje glinom je postao nezaobilazni korak prilikom bilo kog iole ozbiljnijeg detailing-a. Automobil čija površina nije očišćena glinom pre poliranja se smatra "neadekvatno pripremljenim" za fazu poliranja.

Šta je to glina

Glina služi za uklanjanje čestica nečistoće koje su se vezale za površinski sloj na kolima (lak). To su čestice koje se vremenom gomilaju i vezuju za lak, da ne kažem "zabadaju" u njega, i koje se ne skidaju prilikom pranja automobila, već ostaju tu.
To se može proveriti tako što se rukom predje preko nekog panela automobila nakon što je opran. Najbolji način za testiranje je sa kesom, tako sto se stavi ruka u neku tanku kesu, recimo jednu od onih za zamrzivače, i onda se polako predje preko panela na kolima. Trebalo bi da se oseti da je površina kao šmirgla, i da jednostavno nije skroz glatka, kakva bi u idealnom stanju trebala da bude.

Glina te čestice izvlači iz laka, ostavljajući površinu glatku kao staklo za sobom, koja se dalje može polirati, zaštititi voskom, itd...
Čestice se uklanjaju blagim prelaskom gline po površini, i za to je potreban lubrikant. Za tu ulogu se najčešće koristi neki od Qiuck Detailer sprejeva (QD).

Glina postoji u nekoliko abrazivnih verzija, i obično su to blaga, srednja i agresivna. Uosnovnom su gline srednje abrazivnosti sasvim dovoljne za uklanjanje većine nečistoća iz laka, te se ne savetuje korišćenje agresivne gline sem preko preke potrebe. Neke od "medium" glina su Meguiars plava, 3M plava, Sonus zelena, itd...
Glina može da se koristi za čišćenje kako laka, tako i stakala, felni pa i plastičnih delova.
Savetuje se da se ne koristi jedno te isto parče za lak i felne recimo, pogotovo ne u redosledu felne pa lak, iz razloga što felne na sebi sigurno imaju gomilu čestica od kočione prašine, i ista bi mogla da ogrebe lak, ako se glina ne koristi kako treba.

Zapekle vezane čestice

Auto pre pranja je obično prekriven prljavštinom kao što su prašina, blato, po koja ptičija "bomba", itd. Pored toga, mogu da budu i vezane čestice prljavštine, koje su vezane za lak, kao da su zalepljene, i takva vrsta nečistoće se skuplja vremenom (slika 1).

Slika
photo hosting

Nakon pranja obična prljavština se odstranjuje sa površine automobila, ostavljajući za sobom vezane čestice koje je teško videti (slika 2). Iako auto izgleda čisto, jednostavnim prelaskom ruke preko nekog od panela, kao što je opisano više, mogu se osetiti te čestice pod prstima. Neke su uočljive, kao recimo katran, pogotovo na svetlim bojama automobila.

Slika
free image hosting

Primeri tih čestica su kočiona prašina, industrijski otpad, ostatak od ptičijeg izmeta, smola sa drveta, metalna piljevina, i mnogi drugi.

Stanje laka i količina čestica moze da varira, i mnogi faktori utiču na to. Gde je auto parkiran, koliko je star, itd. Može da se desi da je noviji auto u gorem stanju od duplo starijeg recimo, sve zavisi od života tog automobila i eksploatacije istog. Sećam se da sam jednom naleteo na slike na kojima je čovek ostao šokiran u kakvom je stanju bila njegova glina nakon čišćenja relativno novog automobila koji je posedovao. Stvar je u tome, sto je redovno stajao na parkingu pored železare u kojoj je vlasnik radio, stoga i takvo stanje laka.

Uklanjanje vezanih čestica

Kako bi ste tu nečistoću uklonili i vratili površinu u stanje u kom je glatka kao staklo, koristi se glina.
Nakon dekontaminacije glinom, nastavlja se sa korekcijom boje (poliranjem) i žaštitom automobila.
Ako bi ste samo oprali auto i voskirali ga, ne bi ste uklonili te čestice, već bi ste ih jednostavno "zalili" lakom i ostavili ispod sloja istog.

Glina funkcioniše na način što te čestice vezuje za sebe i "izvlači" ih iz laka automobila, kao što je prikazano na slici:

Slika
online photo sharing

Čestice bivaju zarobljene u glini, i glina biva sve zasićenija njima. To se lako vidi na površini gline (slika 4).

Slika


Korišćenje

Uvek pre korišćenja gline treba oprati automobil, kako bi se uklonila obična nečistoća.

Za prosečan automobil je dovoljno ko 50g gline.
Počnete tako što odsečete parče koje vam je potrebno. Uvaljate ga, urolate u lopticu, zatim u cilindričan oblik i onda je prsima spljosnete, tako da dobijete ravnu pljosnatu površinu.
To se uosnovnom radi kako bi se sama glina malo zagrejala i omeksala.

Kada se isprlja kao na gornjoj slici, potrebno je da glinu presavijete (umesite) kako bi ste dobili čistu površinu i nastavili dalje sa čišćenjem. Koliko često? Zavisi od stanja....čim se malo više zaprlja, presavijete je i nastzavite dalje. Ako je ne presavijate redovno, prezasitićete površinu gline, i umesto da skupljate čestice, grebaćete površinu koju radite.

Takodje je bitno koristiti dovoljno lubrikanta, nikako ostaviti da se površina ili glina osuše, posto to može dovesti do manjih oštećenja, pa je posle toga potrebno poliranje. Dakle, ne žalite lubrikant.
Preporučujem čišćenje manjih sekcija odjednom, recimo razbijete haubu na 3 dela, pa deo po deo.
Čišćenje traje, sve dok ne osetite da glina bez ikakvog napora klizi po površini, pošto na kontaminiranim površinama, kada se tek počne sa čišćenjem, moze da se oseti kako glina blago zapinje.

Ako vam slučajno ispadne na pod, to parče bacite i uzmite novo, pošto će to parče biti zasićeno prljavštinom sa poda.

Takodje da napomenem, da glina uklanja sve ili većinu voska, ukoliko je auto predhodno bio voskiran.

Čuvanje gline

Nakon korišćenja, ako glina nije u losem stanju možete sačuvati to parče. Recimo, nije lose da ga sačuvate za felne, tako da možete tu da ga iskoristite.
Ja glinu skladistim tako sto poprskam 2-3 puta sa quick detailer-om i ostavim tako vlažnu glinu u kutiji u kojoj je i dosla.



Kod poliranja je veoma važno da se površine očiste glinom

Zašto?
Zamislite da ste samo oprali auto i odmah dohvatili sundjer za poliranje i krenuli sa poslom. Na taj način bi se vezane čestice zabole u sundjer kojim polirate, yaglavile tu i na taj način grebale površinu vaših kola. Dobili bi ste kontraefekat. Eto odmah i odgovora, zasto nakon nekih "profesionalnih" poliranja, automobil ne izgleda ništa bolje, čak mozda i gore.
Ajde što bi takav "profesionalac" ogrebao taj auto tim česticama, već i kad bi vi sami očistili glinom svoj automobil, pa odvezli kod njega na poliranje, moguće je grebanje vaše površine sundjerom, ukoliko je predhodni automobil istim tim sundjerom poliran bez predhodne dekontaminacije glinom.
Dakle, moj je stav, ako vozite auto na poliranje, samo kod nekog ko zna šta radi, i shvata važnost postupka korišćenja gline, u fazi pripreme površine za poliranje.


Proizvodjaci gline

Ne znam za Evropu, ali kada je rec o Americi, postoji samo 1 proizvodjac gline. Taj proizvodjac je patentiran, i niko drugi sem njih u SAD ne sme da proizvodi glinu legalno. Oni je prave, pa dalje detailing marke od njih odkupljuju i pakuju tu glinu. Tako da, koji god od americkih proizvodjaca gline da izaberete kupujete jednu te istu glinu.
Iz toga sledi zakljucak da nije bitno da li cete uzeti Zaino, 3M, Meguiars, ili neki drugi, vec gledate da uzmete onu koja ce vas izaci najjeftinije, odnosno koja nudi najbolji odnos dinar/gram.

Tekst je c/p kolege sa Seat foruma,a ako ima kakvih dodatnih pitanja tu sam :ziveli:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Glina-how to
PostPoslato: 18 Okt 2012 22:21 
OffLine
4th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 14 Jun 2009 04:04
Postovi: 345
Lokacija: Zrenjanin
Ime: nenad
Opel: calibra 2.0 16v xe power :)
gde ima kod nas da se kupi glina i koja je cena?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Glina-how to
PostPoslato: 18 Okt 2012 22:23 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Jan 2008 19:18
Postovi: 1067
Lokacija: Kragujevac
Ime: Aleksandar
Opel: Insignia 2.0 cdti / Corsa B 1.2i
Garaza: pogledaj
fino fino...svaka cast za trud :respekt:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Glina-how to
PostPoslato: 18 Okt 2012 22:28 
OffLine
2nd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 14 Okt 2012 22:44
Postovi: 110
Lokacija: Sr.Mitrovica
Ime: Djordje
Opel: ex corsa b 1.5d i corsa c 1.3 cdti
Ja konkretno nabavljam iz U.K-a ili iz Zagreba,a cene su sarolike,20,30e.... zavisi od proizvodjaca,kolicine i eventualno ako je neki set sa krpom i lubrikantom(quik detailer).


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Glina-how to
PostPoslato: 19 Okt 2012 14:59 
OffLine
2nd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 28 Dec 2011 18:49
Postovi: 101
Lokacija: Novi Sad
Ime: Djordje
Opel: Kadett E 1.3 OHC
Garaza: pogledaj
Zanimljivo, ima li gde kod nas da se kupi?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Glina-how to
PostPoslato: 19 Okt 2012 15:44 
OffLine
2nd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 14 Okt 2012 22:44
Postovi: 110
Lokacija: Sr.Mitrovica
Ime: Djordje
Opel: ex corsa b 1.5d i corsa c 1.3 cdti
Bice uskoro informacija vezanih za raznoraznu kozmetiku,da nemoram svima posebno da saljem p.p.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Glina-how to
PostPoslato: 19 Okt 2012 20:37 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 09 Maj 2010 20:24
Postovi: 794
Lokacija: Mladenovac / London
Ime: Bojan
Opel: Omega B i Corsa B
Garaza: pogledaj
Glina je jako korisna, i dobro poliranje nije moguce bez nje, ali npr. ostecenje laka od "pticijeg izmeta" mnogo je lakse skinuti zagrevanjem fenom + poliranjem... :dedica:

_________________
Mnogo je Šabana, samo jedan Šaulić....


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Glina-how to
PostPoslato: 20 Okt 2012 10:05 
OffLine
2nd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 14 Okt 2012 22:44
Postovi: 110
Lokacija: Sr.Mitrovica
Ime: Djordje
Opel: ex corsa b 1.5d i corsa c 1.3 cdti
Funkcija gline nije da sanira ostecenja vec samo i jedino da pripremi povrsinu za dalje radove,bilo da je to poliranje ili voskiranje.
Glina se takodje koristi i za dekontaminaciju stakala na vozilu,na istom principu kao i na boji,pa nakon toga sve ostalo.
I za stakla postoje paste i raznorazni preparati.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Glina-how to
PostPoslato: 20 Okt 2012 15:34 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 09 Maj 2010 20:24
Postovi: 794
Lokacija: Mladenovac / London
Ime: Bojan
Opel: Omega B i Corsa B
Garaza: pogledaj
Da znam za sta tacno sluzi glina, ali kazem da je kod pticijeg izmeta potpuno beskorisna, takodje nisi napomenuo da je pre upotrebe gline neophodno ukloniti tacke katrana koje se nalaze na donjem delu vozila, u najvecoj meri iza tockova...
Za ovo sto kazes da koristis glinu za stakla to je ok, ali je metalna vuna, mnogo bolja i BRZA opcija (a koristi se kao i glina uz dosta tecnosti)...

_________________
Mnogo je Šabana, samo jedan Šaulić....


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Glina-how to
PostPoslato: 20 Okt 2012 16:48 
OffLine
2nd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 14 Okt 2012 22:44
Postovi: 110
Lokacija: Sr.Mitrovica
Ime: Djordje
Opel: ex corsa b 1.5d i corsa c 1.3 cdti
U pravu si,samo nisam hteo da sirim pricu posto je tema o glini.
:ziveli:


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 10 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 8 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs