Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 29 Mar 2024 00:05

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 10 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Oznake na auto-gumama Vodic pri kupovini
PostPoslato: 25 Avg 2007 15:55 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
Ovakav vodic pri kupovini guma svima ce koristiti. Primer je dat na nasoj poznatoj gumi "Tigar 620"
I ako je primer na "Tigrovoj" gumi,oznake su standardizovane i primenjuju ih svi proizvodjaci

Slika
Slika
Slika

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Poslednji put menjao bozza dana 25 Avg 2007 16:01, izmenjena samo jedanput

Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Oznake na auto-gumama Vodic pri kupovini
PostPoslato: 25 Avg 2007 16:00 
OffLine
OTS Osnivač
OTS Osnivač
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2006 16:41
Postovi: 3019
Lokacija: Београд
Ime: Бошко
Opel: Мазда 323 БГ 16v, Корса А СОХЦ Турбо
Garaza: pogledaj
A evo i calculator za dimenzije gume+felne.

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

_________________
Paja Azdaja je napisao:
Radio sam razne stvari. :wink:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Oznake na auto-gumama Vodic pri kupovini
PostPoslato: 25 Avg 2007 20:31 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
Kad smo vec kod Tigar guma,nije na odmet da se zna...

Dakle Tigar firma iz Pirota koja je jos davne 1927 godine zamisljena kao velika radionica za proizvodnju Opanaka sa jos 4 lokalna majstora opancara ciji je vlasnik a i sef tada iskusni a za to vreme bogatiji lokalni majstor Mita Gaga osnivac , dosao je na ideju da stvori i osnuje firmu koja ce da daje ono najbolje iz tog nerazvijenog Srpskog kraja - OPANAK . Normalno kao i u svakoj Srpskoj prici i Mita je tada imao problema sa lokalnim usijanim gradskim glavama oko osnivanja firmice i konacno je 1935 godine - napravio firmu koja je startovala sa 1 gazdom 4 sefa i 27 radnika . Toliko o istoriji koja najverovatnije nikoga i ne zanima ali sam mislio da zelite da znate kad je Tigar osnovan dakle 1935 godine.
No , Tigar nije sam koracao do uspeha gde se danas nalazi, zasluge za ovo liderstvo danas je i udruzivanje sa liderima na ovm polju kao na primer sa BF Goodrich -em jos davne 1974 te Mishelinom - liderom broj 1 u svetu koji nam je danas i vecinski vlasnik.
Sada vec firma sa preko 5000 radnih mesta ciji je jedan od glavnih aduta visoko tehnicko i tehnolosko osoblje kao i vredni i predani radnici stoji kao Lider na ovom Srpskom prostoru u gumenoj industriji i iz godine u godinu tuce rekorde u kvalitetu i izvozu.



-------------Tigar 621 --------------------------------

Dezen gume je nastao pre nekih 15-tak godina dok se sa proizvodnjom krenulo pre 13 godina
Brzinski index T 190 km/h - u idealnim uslovima - kakvih mi nazalost nemamo - ustvari nema ih niko.
Sigurni index brzine 190-70 = 110 km/h-max 120 km/h normalno ovo ne znaci da ne mozete voziti i 200 km/h ali u pitanju je vasa sigurnost ( narodni index , a imaju se u vidu putevi punih rupa , toplo- hladni asfalt - beton itd...da ne nabrajam .
tj sve ono sto ugrozava sigurnost a nigde se kod bilo kog proizvodaca ne pominje - ovo vazi za sve pneumatike bilo kog svetskog proizvodaca)
Dezen 621 je guma za sva godisnja doba -dobro doduse jesu umesane smese za zimski period ali se podrazumeva sneg i manja poledica a ne led - tako da morate znati da nije cisto zimska guma kao sto je Winter1 - te se i ne moze porediti sa njom.
Sare su prilagodene odvodu vode kroz centralni kanal te se guma dobro ponasa po mokrom putu te ima dobar zaustavni put prilikom kocenja
Dezen je srednje mekan te ima dobar gaz na putu , sklon je dobrom pritisku tezine vozila i pruza dobar oslonac i udobnost , kao i manju buku na vise od 100 km/h .
U ostrim krivinama se ponasa dobro te nije sklon vecem proklizavanju .
Pneumatik ima dobru izdrzljivost i nije toliko sklon habanju uz uslov da imate dobaro balansiran trap , kao i balansirane gume.
Preporucuje se za vozila manje i srednje kategorije - kao sto su sva nasa vozila - te za nase puteve punih rupa
Odnos cena - kvalitet je dobar i ide na ruku kupcu sto najbolje govori i veci stepen izvoza gume na inostrano trziste te plasiranja na nase domace trziste
Zapamtite ono o sigurnom indexu brzine licno zbog vase bezbednosti , te nemojte ici brzinama vecim od 150 km/h a ionako ih nemate gde voziti na nasim putevima.
Sa normalnom brzinom od 60-80 km/h uz dobru balansiranost trapa i tockova vaseg automobila ove gume ce imati i dobri vek trajnosti.
Cista ocena iz naseg naroda je da je guma vise nego dobra za nase puteve te se za nasa vozila i preporucuje.


------------------------------------635-----------------------------------------

Dezen tg 635 je kralj nasih puteveva u svakom pogledu , brzinskog indexa H-210 km/h namenjen je vozilima vozilima srednje vise kategorije
Sigurni index za ovu gumu je 210-50 do 70 = 140 do 160 km/h
Guma je tvrdja i pravljena za nase puteve punih rupa . Otporna je na habanja u velikoj meri, normalno pod uslovom da imate dobru izbalansiranost vozila .
U krivinama nema nekog veceg proklizavanja .Sare su prilagodene mokrim kolovozima sa vecim stepenom odvoda vode kroz kanale . Guma je veoma stabilna i vicna vecim tezinskim opterecenjima . Na putu lezi veoma dobro , te veoma dobro raznosi vodene i pozadinske udare vazduha o vase blatobrane te mozete imati i manjih usteda na gorivu zbog manjeg opterecenja vaseg motora.
Pneumatik je prilagoden i najtezim terenima 5 kategorije uz prilagodenu brzinu vaseg vozila ( pre cete razbiti auto i polomiti amortizere nego naskoditi gumi )
ima izuzetnu startnu osnovu tj veoma tesko proklizava pri startovanju - ( naskodicete samo vasim homokinetiskim zglobovima )
Vicna je buci na vise od 150 km/h i manjim oscilacijama na 190 km/h - no posto i nemate gde da vozite ovakvim brzinama to i necete cuti i osetiti.
Na vasem automobilu oseticete onu sportsku tvrdocu .
Zaustavni put je vise nego dobar uz prilagodenu voznju izuzev zimskog perioda na jacem ledu - te se ovog pridrzavajte zbog vase sigurnosti
Odnos cena -kvalitet je Fantastican
Ocena naroda - Najbolja guma za nase puteve i ogromna trajnost gume - opet kazem uz izuzetnu balansiranost vaseg vozila
Prodaja inostranstvu fantasticna - najvise Engleska


Wintera a sada Winter1
---------------------------------Winter1------------------------------------------------

Winter1 inace 1 prava zimska Tigrova guma - car zimskog doba je napravio takav bum na inostranom trzistu sa odnosom cena-kvalitet da je poljuljao najvece proizvodace pneumatika u svetu - kako i nebi kad je u tome velike velike zasluge zakuvao Mislen u pozadini ( o tome sam saznao tek odnedavno) dodatkom tajni o proizvodnji smesa u Klermon Feranu te efektivnim brojem Minikrampona na samom dezenu .
No za neverovati je da su se prvi primerci gume toliko dobro pokazali na testovima da su se odbili i o sam Mislen skoro dotakavsi i sam Mislenov -Alpin A2 sa neverovatnih 1440 mikrokrampona inace jednu od najboljih ako ne i najbolju zimsku gumu na svetu a za koje postoji lancana proizvodnja , pa su morali da Winter 1 osakate i ogranice na srednju klasu automobila kako bi 1 udarcem ubili 2 muve -Tigar ce prodavati srednju klasu a Mislen visoku klasu zimskih pneumatika te tako imati ogromnu vecinu trzista - Ne zaboravite da su Tigar i Mislen sada ista firma tj Mislen je odkupio Tigar.
No vratimo se Winter1
Na snegu i ledu nema skoro nikakvog proklizavanja tj ima ga u toliko malom stepenu da je to i zanemarljivo.Winter1 je dakle cisto zimska guma te se takvom i preporucuje no nas narod u nedostatku para za menjanje od zimsko na letnje vreme ih vozi.
Guma se moze voziti po svim godisnjim dobima ali se na taj nacin i ostecuje pa nemojte ocekivati da ce se isto ponasati druge ili trece zime posle stalne upotrebe
isto kao i kad je nova.
Inace prvi bzinski index pusten je u T 190 km/h a od nedavno i u H -210 km/h (bolje su ove u H ) no ne zaboravite siguran index kad odbijete -70 km/h.
Preporucene brzine su od 60-80 km/h.
Gume su bucne na brzinama vecim od 80 km/h najvise zbog toga sto su zimske dok se oscilacije pojavljuju na 140 km/h no tom brzinom leti ih i mnogo unistavate a vruc asfalt ima negativne strane na ovaj pneumatik te unistava mikrokrampone koji su glavni zimi po ledu. Obratite paznju na receno pa nemojte kukati kako nece da vuku dobro zimi a unistite ih velikim brzinama leti. Ako ih vozite normalno od 60-80 km/h ovo pravilo ne vazi u toj meri !!!
Za kisu i nije potrebno raspravljati - ocena je izuzetna stim sto cete imati malo vecu potrosnju guriva jer pozadinske vode se raznose kao kod svake zimske gume u svim pravcima.
Pneumatik je veoma stabilan jer je izuzetno mek i udoban za vozilo te u prvoj meri cuva vase amortizere ali istovremeno i manjeotporan na silovite udarce na pr idete brzinom od 100 km/h i udarite u dublju rupu.
Ocena iz naroda - nema bolje zimske gume , istovremeno nije za lose puteve 5 reda -
Izoz Fantastican.
Opet ne zaboravite Winter1 je zimska guma.
Pneumatik je toliko kvalitetan da dobar vozac uz prilagodenu pametnu brzinu voznje slobodno mozete zaboraviti lance za sneg.


-------------------------- Rotex T-2000 ------------------------------------------------

Nastao kao dezen na uzor istoimene poluteretne gume Rotex koja je nezaobilazna za vecinu kombi vozila.
Iako je pneumatik radjen za sva godisnja doba
Rotex T-2000 je pneumatik veoma cvrstih karakteristika narocito po bokovima te je izuzetno dobar za veca opterecenja i naleganja , smesa gume je vise pravljena
za zimske uslove - iako nije zimska guma, sto ukazuje da je prvenstveno guma za kisne i blatne (mokre) puteve .
Za razliku od Wintere koju nije preporuceno voziti po letnjem vrelom asfaltu Rotex T-2000 nema ovih mana.
Indexa brzine T- 190 km/h
Sigurni index brzine je 190-70= 120km/h
Gume su bucne na 110 km/h a manjih oscilacija imaju na 150 km/h
Nisu sklone vecem habanju uz dobru podesenost trapa vaseg automobila kao i tockova , imaju vrlo dobar zaustavni put
U ostrim krivinama ima proklizavanja ali ne mnogo vise od njegovih predhodnika te se savetuje umerenost brzine
Itekako dobra za puteve 5 reda ( misli se na najlosije puteve-kamenite brdsko-planinske blatnjave puteve)
Dezen je raden za Nemacko trziste iako je dosta trazen i u Engleskoj narocito u poslednjih godinu dana -a upravo je u Engleskoj osvojio simpatije kao i nagradu za
najbolji pneumatik za vlazan put u odnosu cena-kvalitet.
Izvoz vrlo-dobar
Ocena naseg naroda - Mnogo dobra za nase puteve punih rupa - domacinska guma


-------------------------------------Prima----------------------------------------------

Brzinskog inexa V - 240 Km/h dezen prima je nastala kao " primer = prima " da je Tigar MH a sada Tigar Tires poceo da izraduje gume u visokoj klasi.
Velika stabilnost i izdrzljivost pneumatika pokazuju pravo lice kvalitetne smese , pojacani kordovi kao i velika elasticnost lanka ukazuju na veliku sigurnost
u krivinama a nacin prema kojem su izvedeni kanali za vodu i vecu ustedu goriva na mokrim putevima . Ukratko prilikom izrade dezena mislilo se ama bas
na sve - sto bi trebala da ima svaka guma u visokoj klasi a da istovremeno kao prva takva guma koju Tigar proizvodi i nisku cenu prilagodenu svakom kupcu.
U toj nameri Tigar je i uspeo - mnogo ali bas mnogo zadovoljnih korisnika a narociti bum 2004 godine je naveo Tigar 3 godine kasnije tj sada , da se upusti u novu avanturu ( uz malo vecu pomoc Mislena ) da proizvede i gumu Syneris brzinskog indexa - 270 km/h
Brzinski index V- 240 km/h.
Sigurni index 240-50 = 190 km/h -- Molim vas pridrzavajte se prvenstveno propisa o saobracaju i najvece dozvoljene brzine kod nas na autoputevima od 120km/h zbog vase bezbednosti a i drugih ucesnika u saobracaju.
U ostrim krivinama nema skoro nikakvog proklizavanja , zaustavni put je fantastican , pneumatik vise nego dobro prianja za podlogu pa startovanja uopste nisu preporucljiva - stradace vam homokineticki zglobovi ili poluosovine , gaz gume je vise nego dobar a tri kanala za odvod vode su garant na vlaznim putevima .
Ovaj pneumatik ima buku na brzinama vecim od 170 km/h a manjih oscilacija tek na 210 km/h
U zimskoj voznji ponasaju se vrlodobro a na manjem ledu zadovoljavajuce - no ovo nije zimska guma pa joj se i ne moze uzeti za zlo.
Jedina mana kod ovih pneumatika je sto nije za puteve 5 reda (brdskoplaninske kamenite puteve punih blata itd...)


--------------------------------------------- Hitris -------------------------------------

Dezen Hitris je takode prvi pneumatik asimetricnog dezena koje je Tigar proizveo .
Namenjen je vozilima srednje vise klase a sa indexom brzine H - 210 km/h gledano je da se doskoci ukusu kupca te da pneumatik doskoci svim
vremenskim uslovima . Iako nije zimska guma - dobro se ponasa po snegu uz prilagodenu brzinu voznje. Srednji kanal gume se brine o dobroizvedenoj
propustnosti vode te je je guma idealna za vlazne puteve . Stabilnost pneumatika je vrlo dobro odradena , naleganja pod teretom vrlo dobro podnosi.
Ima veoma dobar smer upravljivosti.
Index brzine H-210 km/h
Siguran index brzine 210-60= 150 km/h (narodni index , a imaju se u vidu putevi punih rupa , toplo- hladni asfalt - beton itd...da ne nabrajam )
Buka gume prisutna na 140 km/h a manje oscilacije na 170 km/h
Pneumatik ima veoma dobar zaustavni put , nije vican proklizavanju te ima veoma dobar oslonac za podlogu , mozete ocekivati i manju ustedu goriva po vlaznim putevima - veoma dobro raznosi kisu.
Nije sklona habanju uz dobru balansiranost trapa i tockova na vasem vozilu
Nije namenjen putevima 5 reda (brdskoplaninske kamenite puteve punih blata itd...) , niti silovitim udarima sa velikom brzinom u vece rupe ( ides 100km/h pa predes preko jace rupe na putu kad spolja pogledas ne fali joj nista iskrivio si malo felnu ali unutar gume nije bas tako - pa posle nema garancije
Ukratko Hitris je pneumatik izmedju 621 i 635 sa specifikacjama Rotexa t-2000
Ocena naroda ; Sobzirom da je izasla kao test- guma mnogo dobro se pokazala - al nije bas za rupe.

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Oznake na auto-gumama Vodic pri kupovini
PostPoslato: 27 Mar 2008 02:28 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 12 Jan 2008 16:23
Postovi: 64
Lokacija: novi bečej
Ime: Djura
Opel: Vectra 1.7 TD
hvala na informacijama :thumbup:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Oznake na auto-gumama Vodic pri kupovini
PostPoslato: 27 Mar 2008 11:46 
OffLine
OTS Osnivač
OTS Osnivač
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2006 16:41
Postovi: 3019
Lokacija: Београд
Ime: Бошко
Opel: Мазда 323 БГ 16v, Корса А СОХЦ Турбо
Garaza: pogledaj
Josh neshto u vezi zimskih guma...uvek uzimajte gumu manje sirine bar za 10mm od one koju vozite leti.

_________________
Paja Azdaja je napisao:
Radio sam razne stvari. :wink:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Oznake na auto-gumama Vodic pri kupovini
PostPoslato: 26 Dec 2008 10:17 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 07 Mar 2007 11:10
Postovi: 8839
Lokacija: Beograd
Ime: Milos
Opel: Astra Bertone 2.0 Turbo, Corsa C 1.3 CDTi
Garaza: pogledaj
e ljudi interesuje me jedna stvar. Kad uzimam gume da li je potrebno da proveravam DOT, da mi ne uvale neku staru gumu. I kad proveravam koji je maximum koliko bi smela da bude stara?

_________________
Build, race, break, fix, repeat


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Oznake na auto-gumama Vodic pri kupovini
PostPoslato: 26 Dec 2008 10:24 
OffLine
OTS Osnivač
OTS Osnivač
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2006 16:41
Postovi: 3019
Lokacija: Београд
Ime: Бошко
Opel: Мазда 323 БГ 16v, Корса А СОХЦ Турбо
Garaza: pogledaj
Gumu koja nema DOT nemash gde da kupish, sem slikova...
A rok trajanja gume je obichno oko 7 godina, to je vremenski rok trajanja, ne voznje.

_________________
Paja Azdaja je napisao:
Radio sam razne stvari. :wink:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Oznake na auto-gumama Vodic pri kupovini
PostPoslato: 26 Dec 2008 15:04 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 30 Sep 2008 22:25
Postovi: 1428
Lokacija: Zdovac
Ime: Tata
Opel: Seat
DOT (brojevi u zagradi), ako su 2407 to je 24 nedelja, a 2007 godina
0506 to je 5a nedelja, 2006 godina


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Oznake na auto-gumama Vodic pri kupovini
PostPoslato: 26 Dec 2008 15:07 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 07 Mar 2007 11:10
Postovi: 8839
Lokacija: Beograd
Ime: Milos
Opel: Astra Bertone 2.0 Turbo, Corsa C 1.3 CDTi
Garaza: pogledaj
jasno je to ;) nego cisto da pitam koliko stare da gledam da mi ne uvali nesto 10 godina staro i kaze ma one traju 20 godina ;)

_________________
Build, race, break, fix, repeat


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Oznake na auto-gumama Vodic pri kupovini
PostPoslato: 26 Dec 2008 17:32 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 23 Okt 2008 21:44
Postovi: 3050
Lokacija: leskovac
Ime: vlada
Opel: renault laguna 1.8 16v initiale
Garaza: pogledaj
ne znam dali su ove informacije sa nekog sajta tigara inace ja ni malo ne delim misljenje za PRIMU,vozio sam je dovoljno da potvrdim da je za kisu super,za sneg je katastrofa(mada cu joj tu progledati kroz prste kao zadovoljavajuce,jer sam vozio zadnjom vucom) a za proklizavanje po sitnom pesku je katastrofa,kao da si na ledu...


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 10 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 23 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs