malo je ljudi na ovom forumu koji koriste automatiku u opelima,ali ja cu ipak napisati sta treba raditi ako birac brzine pocne da pravi probleme.
greska koja se javlja u vezi biraca brzine je 56 Selector switch - incorrect signal ili u prevodu prekidac selektora,neispravan signal tada pocinje da blinka S lampica na tabli i ecu od menjaca stavlja menjac u safe mod. ta greska se obicno javlja po hladnom vremenu ili kada je motor hladan, kada se birac iz P spusta kroz R,N i D da bi se krenulo autom.
problem je u stvari u tome sto su kontakti bakarni,a bakar oksidise kada dodje u dodir sa vodom i vlagom. a sam birac je na udaru vode i vlage jer ne postoji sus pleh ispod motora.
sta tada raditi?
treba prvo demontirati selektor sa auta. povucite rucnu,obavezno prvo raskaciti konektore koji ga povezuju sa instalacijom
posle toga,odvije se ovaj sraf 13 i izvadi se cevka sa meracem napolje. kad skinete merac ovijte sraf koji ostao na mestu gde je bila cevka ucvrscena
zatim kljuc 17 i odvojite polugu sa sajlom od osovinice. kada uklonote polugu ispravite pipke od osiguraca iodvijte ovaj velika sraf. kada njega odvijete mozete da izvucete birac napolje
birac onda treba da otvorite na stolu. odvijte sest srafova koji spajaju dve polovine biraca. sa tim srafovima mozete imati problema jer su korodirali pa pre toga prsnite neki sprej i odvijajte kvalitetinim krstastim srafcigerom. ako dodje do kidanja nekih srafova (sto se meni desilo) moracete da razbusite ostatak srafa,pa da se stave drugi. to je resivo,tako da ne brinite. kad ovijete sve srafove svucite onaj metalni deo sto stoji na kablu i uklonite ga.
sada to treba da izgleda ovako
otvorite pazljivo dve polovine i to izgleda ovako.
kada ovojite ove dve polovine,ocekujte da ce unutra biti mast. kod mene je sve cisto zato sto sam ja sve ovo slikao posle ciscenja da bi se lepo videlo
polako podignite ovaj preklopnik koji je uboden u rupu i sa donje strane uklonite tri kontakta i tri oprugice. dve oprugice su spojene
kad sve delove operete od masti i postanu cisti i odmasceni,uzmite vodenu smiglu 400 i presmiglajte kontakte na donjij crnoj polovini sve dok ne dobiju boju bakra (purpurna boja) na povrsini kontakta. to isto uradite i sa ona mala tri kontakta koja stoje na preklopniku. tu mozete i finiju smiglu da uzmete. na tim kontaktima moze da se desi da postoje risevi na klizecim povrsinama. to isto pazlivo izsmirglajte,ali ne previse,tek toliko da je izgube risevi.
posle smirglanja,to treba da lici na ovo
razvucite malo one oprugice koje pritiskaju one male kontakte,ocistite kanal od kamenca gde naleze gumica,ocistite i gumicu i mozete da sklapate selektor.
ja ga nisam nicim mazao iznutra zato sto smatram da mast ili glicerin je los povodnik i da delom pravi problema i zbog toga. za mazanje treba da se koristi silikonska mast koja je otporna na vlagu i stiti te kontakte od vlage i oksidacije. tu silikonsku mast koriste ribolovci za podmazivanje blinkera/masinica ali ja sam se raspitao i receno mi je da ta mast ima da se kupi u italiji i da je vrlo skupa a ova ovde sto ima da se kupi da je najmanje silikonska.
u nastavku ove teme,u narednom periodu,opisacu kako se kovertuje selektror sa volvoa 850 da bi se pretvorio u selektor za opela,kao i dosta drugog materijala kojeg sam prikupio. naravno to ja nisam radio,nego rusi i ukrajinci koji su vise od nas zakasali kada su opeli u pitanju
|