Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Zamena viljuške na kalibri
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=11101
Stranica 1 od 1

Autoru:  Andrej [ 08 Avg 2010 17:45 ]
Tema posta:  Zamena viljuške na kalibri

Da preduhitrim Nebojšu... :D

Elem, ako nemate dizalicu i pištolj, bolje vam je da imate +100kg telesne mase. Inače se ne upuštajte u ovaj poduhvat.

Prvo otpustite šrafove na felni dok je guma još na tlu. Zatim, podignete auto, podbacite klocnu na mestu gde je sajtna praga ojačana i skinete točak.
Slika
Slika

Izvučete osigurač centralne matice a potom dubokom gedorom 30 odvrnete centralnu maticu. Možete šrafcigerom obeležiti dokle je bila matica stegnuta. Da vam se ne bi pomerala glavčina dok odvijate maticu, stavite šrafciger ili u mom slučaju nastavak gedore kroz kočiona klešta u rupu za ventiliranje diska. Za odvijanje vam treba cevka da bi napravili polugu.
Slika

Kada odvijete maticu, ispod nje ima podloška koju pazite da ne izgubite. Potom namotate unutra točak, malo čekićem izbijete homokinetički i poluosovinu unutra tako da vam se oslobodi prostor iznad kugle ( venac abs-a smeta da se odvije matica kugle ).
Uzmete vilasti 19 i odvijete maticu kugle.
Slika

Kada ste to uradili, postavite polugu tako da ima oslonac na donjoj ivici koša i na balans štangli i energično pritisnete na dole. U srećnoj priči, kugla odmah izleti iz noge a u španskoj seriji ( tj. tragičnoj priči u epizodama ) će te se pošteno namučiti dok je izbijete...
Slika

Pošto je kugla izbijena, prelazimo na stabilizator balans štangle. Za njega vam treba okasti ključ 13 i 11. 13-ka da odvijete dve donje matice a 11-ka da fiksirate vrat stabilizatora dok odvijate matice. To izgleda ovako...
Slika

E sada dolazi glavni sex, gde nema opravdanja u tehnici nego se traži samo sirova snaga. :ludilo:
Uzmete gedoru br. 16, nastavak, cevku za polugu i vuci. Na slici je zadnji silen blok viljuške. Mislim da se on priteže 100Nm + 70 stepeni + 15 stepeni. U prevodu, krvavo za odvijanje.
Slika

Potom to isto radite na prednjem selen bloku viljuške.
Slika

Pošto ste sve poodvrtali, izvučete viljusku iz sanke i očistite mesto gde ona ulazi u sanke. Ja to premažem sa glicerinom.
Montaža nove viljuške ide obrnutim redosledom. Kada montirate novu viljušku, ubacite po dva limena cilindra u čauru zadnjeg silen bloka a predhodno ih premažite glicerinom da lakše uđu. Naravno, oni se ubacuju kada je viljuška već postavljena u sanke.

Sve stegnete i isproveravate.

Kada zatežete maticu na poluosovini, nemojte da preterate tj. glavčina mora da se okreće bez opora.

Potreban alat:
- ključ 11 i 13 za stabilizator balans štangle,
- ključ i plitka gedora 16 za šrafove viljuške,
- ključ 19 za maticu kugle,
- duboka gedora 30 za maticu glavčine,
- pajser,
- nastavci za gedore,
- cevka za polugu,
- moment ključ,
- klocna i dizalica.
Slika

Slika

I na kraju, to sve izgleda ovako...
Slika

Autoru:  pistre [ 08 Avg 2010 20:50 ]
Tema posta:  Re: Zamena viljuške na kalibri

lepo i slikovito opisano :ok:

samo, zasto si otpustao glavchinu ?

i da napomenem da sam se i ja namucio da izvadim svoju viljusku a auto mi je presao 215 000 km

a kada sam vadio nemanjinu (160 000 km presla cali) izasla je kao da je juce namontirana, nista zapeklo i sve kao novo, blokovi perfektni... :love:

jbg steta sto je iskrivio :( ali dobro, mogao je i gore da prodje :wink:

Autoru:  bozza [ 08 Avg 2010 22:44 ]
Tema posta:  Re: Zamena viljuške na kalibri

lepo i slikovito odradjeno,samo sto napisa nebojsa nema potrebe da otezes glavcinu ako ne koristis radapciger za izbijanje kugli.
ako se vec odbija glavcina blokada se vrsi pritiskom na pedalu kocnice jer nisu na svakom autu ventilirajuci diskovi a moze da se alat pokrivi ili neka druga steta da se dogodi...

da dodam da postoje dva tipa stabilizatora balans stangle kao i dva tipa balans stangle. jedna je kao tvoja na slici a druga je na kojoj se navlaci ovaj plivajuci selen blok.
i da napomenem da oni treba da se pritegnu kao na donjoj slici

Slika

Autoru:  MagicMaster [ 08 Avg 2010 23:11 ]
Tema posta:  Re: Zamena viljuške na kalibri

Ako ćemo tako, onda ima tri,ti "navlačeći" postoje u 18 mm i 22 mm varijanti, mora da pazi da mu neiskusni prodavac ne uvalja manji .... :D :D :D :D neće moći da ga navuče, s oproštenjem ....

Autoru:  bozza [ 08 Avg 2010 23:17 ]
Tema posta:  Re: Zamena viljuške na kalibri

opelas treba da zna da 18mm idu za manje kubikaze (do 1.6) a od 22mm za vece kubikaze.
ja sam to vec pominjao na forumu,ko cita moje postove on je sigurno zapamtio :D

Autoru:  kvcali [ 08 Avg 2010 23:18 ]
Tema posta:  Re: Zamena viljuške na kalibri

Evo je slika sa oba tipa i stangle su 18mm za slabije motore sa vectre i astre f a calibra ima 22mm precnik


Slika :D

Autoru:  Andrej [ 09 Avg 2010 06:06 ]
Tema posta:  Re: Zamena viljuške na kalibri

Glavčinu otpuštam jer mi je tako lakše da priđem kugli pošto nema šanse da se matica na kugli odvije do kraja i skine, udara u venac abs-a. Jedino da na pola odvijanja kugla krene da izlazi iz rupe a to posle 15 godina teško da može.
Blokiram disk zato što nemam pomoćnika da drži papučicu kočnice.
Po narodnoj, use i u svoje kljuse. :D

Autoru:  webboy [ 09 Avg 2010 10:34 ]
Tema posta:  Re: Zamena viljuške na kalibri

Eh ta dugacka gedora 30 :D

Autoru:  Andrej [ 17 Okt 2010 11:04 ]
Tema posta:  Re: Zamena viljuške na kalibri

Da dodam, u vezi pritezanja matice na prednjoj glavčini. Po Autodati, pritezanje se sprovodi u tri koraka:
1.- 130Nm.
2.- olabaviti.
3.- 20Nm + 80 do 90 stepeni dotegnuti.

Autoru:  DRAGANCE [ 17 Okt 2010 11:20 ]
Tema posta:  Re: Zamena viljuške na kalibri

rucni brener je keva za skidanje viljuski

Stranica 1 od 1 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/