Hvala kolegi Stress-u koji je dozvolio da se njegov post nadje ovdeDakle... doso vrijeme da malo pricam o tome kako se slagala muzika u autu, step-by-step i malo opsirnije nego u MAXI tuningu jer smo tamo bili poprilicno skuceni sa prostorom... Here we go...
Pripremne radnjePretpostavljam prije svega da vec znate kakav sub zelite, kakvo pojacalo za njega, kuda kablove voditi, kakvu kutiju za sub radite, njenu litrazu i tako-to... Kada to sve znate, pitanje je kako
U mom slucaju, u gepek trebam ukomponirati:
2 pojacala
12" sub u kompresijskoj kutiji zapremine 20 litara
a prije toga svega treba napraviti podnicu koje nema
Cilj mi nije zauzeti cijeli bunker za muzikom, nego je rasporediti na raspolozva mjesta tako da bude izlozena "sa ukusom", a ne da skace van iz gepeka
. To u slucaju stressvectre i nije problem, s obzirom da je bunker povelik, a ciljana zapremina kutije je 20 litara. Imatcete mali problem pri odredjivanju zapremine kutije jer kad se stvari rade od fibera, vrlo su nepravilnog oblika. Zato nepravilni oblik podijelite na vise manjih pravilnih oblika i zbrojite im zapremine.
No da ne duzim, ajmo na potrebne stvari:
pik traka
alu folija
nesto kartona
stakloplasticna vata
smola i utvrscivac
hrpa zastitnih rukavica
hrpa kistova
visokookretajna brusilica ili dremel tool (sa hrpom sajbica za rezanje)
zastitne naocale
respirator-maske
stara odjeca (dugih rukava)
pila za metal i pila za drvo
pistolj za vruce ljepilo
oko 1 m2 lagane sinteticke rastezljive tkanine
Zastitne naocale, maska-respirator i dremel tool
Kablovi:Posto su pojacala na poprilicno na cudnom mjestu (u samom kraju bunkera), standardni 5-metarski RCA signalni kabel nije bio dovoljno dug. Zato sam napravio 2 para 6-metarskih signal kablova.
Napajanje je isto zamisljeno dosta "ezotericno". Distribucijski blok se nalazi kod motora i prihvaca 2 ANL osigurac (60A za sisteme i 100A za sub amp), te od njega idu 2 napajacka kabela od 20 mm2 za svako pojacalo. U crveno leziste ide standardni osigurac od 20A od kojeg ide 4mm2 kabel za napajanje headunita - nista ne prepustamo slucaju
Da li takva konfiguracija ima svrhu? Naravno da ima. Time je osigurano da pad napona u napajackom kabelu od pojacala za sub (cca 0,5V pri punoj snazi) ne utjece na napajanje pojacala za sisteme.
Pri provlacenju bilo kakvih kablova kroz metalne pregrade ne smije se zaboraviti staviti zastitni obrub, jer u protivnom je lim vrlo nemilosrdan prema izolaciji kabela i moze prouzrokovati kratak spoj, pa cak i pozar.
Takodjer, mjesto gdje spajamo masu mora biti ogoljeno do samoga lima kako bi se ostvario dobar kontakt. sto napajackim kablom dodje do pojacala, ista kolicina struje preko tog spoja zatvara krug prema minus polu napajanja. Dakle smirgl u ruke i peri
.
Priprema i damping podniceDno gepeka, bez izolacije.
"polaganje" slojeva bitumenske trake za umrtljivanje vibracija. U mom slucaju sam se odlucio na umrtvljivanje samo prostora za rezervni kotac jer je taj dio jedini vibrirao pri jacoj muzici. Korisctena je bitumenska traka za spajanje slojeva za izolaciju kao jeftinija solucija, no nesto bolji ucinci se postizu sa proizvodima dedicirano namijenjenim za damping automobila.
Izrada podnicecijelu povrsinu koju cemo pokrivati fiberom pokrijemo alu-folijom koju ucvrscujemo pik-trakom, na rubne dijelove ostavimo 10-15 cm folije preko "zamisljenog" ruba do kuda æe iæi fiber.
Prije apliciranja izrezemo dovoljnu kolicinu traka fiberglas mate. Velicina traka ovisi o povrsini i zakrivljenosti dijela koji mislimo "pokriti" sa fiberom.
Izgled zasticenog podnog dijela.
Slaganje slojeva mate od staklenih vlakana: Podrucje gdje postavljamo traku stakloplasticne mate dobro namazemo sa poliesterskom smolom. Pozicioniramo matu i "utisnemo" je lagano na namazani dio. Zatim sa kistom "natufkamo" poliestersku smolu na matu, pazeci da sa "tufkanjem" istisnemo sve mjehurice zraka iz mate. Bitno je istjerati sve mjehurice van jer oni smanjuju cvrstocu kad se smola stvrdne.
Izgled podnice prekrivene sa 2 sloja stakloplasticne mate.
U medjuvremenu, dok se smola susi, izradjujemo letvice za okvir spremnika koji ce se nalaziti u prostoru za rezervni kotac.
Rezanje podnice u 2 komada sa visokookretajnom brusilicom, tako da se podnica moze izvaditi kroz otvor gepeka.
Izvadjena podnica. Debljina stijenke podnice je otprilike 2 mm, nije nuzno da bude deblja jer cijelom povrsinom nalijeze na pod gepeka.
Alu foliju odvajamo od smole. Visak ruba podnice rezemo pilom za metal.
Od vodootporne sperploce debljine 3 mm opcrtavamo rub podnice od fibera, te provjeravamo mjeru gornje ploce.
Vrata za spremiste montiramo sa tzv. "klavir pantom".
Prije spomenute letvice ucvrscujemo vijcima i maticama za sperplocu radi ojacanja.
Gornji i donji dio podnice vezemo pur-pjenom, ciji visak nakon ekspanzije rezemo ostrim skalpelom.
edit:
bozza