Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 28 Mar 2024 12:50

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 7 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Pritezni momenti za "spoljasnje" srafove mehanike na Opelu
PostPoslato: 27 Maj 2011 16:52 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
Naleteh na ovu tabelu pa aj nek se nade ako neko koristi moment kljuc :ludilo:

inace 8.8 , 10.9 i 12.9 su vrste celika koje su utisnute na glavi srafa i od toga zavisi moment pritezanja ako neko to ne zna :wink:

Slika

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Pritezni momenti za "spoljasnje" srafove mehanike na Ope
PostPoslato: 27 Maj 2011 18:25 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 06 Maj 2009 20:01
Postovi: 1258
Lokacija: Stari Banovci
Ime: Andrej
Opel: Calibra c20xe, zauvek, a trenutno i Corsa D1.3 i Golf 5 1.9tdi
Matori, sjajan si. :postovanje:
Kako je rešeno pritezanje brezona, kada se ne raspolaže sa fabričkim podacima, budući da uglavnom nemaju nikakve oznake? Šta da mi bude reper u pritezanju, poređenje prečnika brezona i navoja na šrafu ( pitanje je i da li je materijal istog kvaliteta..)?

_________________
Upoznaj svoj auto u šraf... Da bi ga više voleo. :-)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Pritezni momenti za "spoljasnje" srafove mehanike na Ope
PostPoslato: 27 Maj 2011 19:10 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
Brezoni tockova se kod opela pritezu na 110 Nm ako je fabricki sraf, to je to, ako je nesto menjano onda mozda ima razlike

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Pritezni momenti za "spoljasnje" srafove mehanike na Ope
PostPoslato: 27 Maj 2011 19:45 
OffLine
OTS mechanic team
OTS mechanic team
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Feb 2009 21:52
Postovi: 3977
Lokacija: Beograd-Zvezdara
Ime: Goran
Opel: Vectra 2.2 16v GTS Insignia sport tourer 20cdti
Garaza: pogledaj
Svaki sraf na vozilu ima svoj moment pritezanja, sto kilo (moment), sto stepen kljucem.



Inace u 70% slucajeva pritezanje bitnih stvari na motoru, trapu, transmisiji koristi se stepen kljuc.

Jedna od bitnijih stavki je pritezanje aluminijumskih felni kilo kljucem, ravnomerno i pravilno, gde nema deformacije navoja i loze, a bilo je i deformacija samih felni.

Moment pritezanja alufelni je 110Nm.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Pritezni momenti za "spoljasnje" srafove mehanike na Ope
PostPoslato: 28 Maj 2011 19:35 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 06 Maj 2009 20:01
Postovi: 1258
Lokacija: Stari Banovci
Ime: Andrej
Opel: Calibra c20xe, zauvek, a trenutno i Corsa D1.3 i Golf 5 1.9tdi
Godža, kao i uvek, na visini zadatka. :postovanje:

Znam kolika je važnost priteznih momenata za mehaničke sklopove, i u svojim radovima ih uvek ispoštujem. Međutim, moje pitanje se više odnosilo na potpunu improvizaciju - recimo, imam šraf za koji nemam fabrički podatak o momentu pritezanja ( sem gore navedene tabele za tip šrafa ) i sada bih iz nekog razloga na mesto tog šrafa stavio brezon, šta u tom slučaju?
Da li bih smeo, bar okvirno, da se oslonim na podatke sa gornje tabele i za zamenski brezon?

_________________
Upoznaj svoj auto u šraf... Da bi ga više voleo. :-)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Pritezni momenti za "spoljasnje" srafove mehanike na Ope
PostPoslato: 28 Maj 2011 22:50 
OffLine
OTS mechanic team
OTS mechanic team
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Feb 2009 21:52
Postovi: 3977
Lokacija: Beograd-Zvezdara
Ime: Goran
Opel: Vectra 2.2 16v GTS Insignia sport tourer 20cdti
Garaza: pogledaj
Ako nisi siguran i nemas fabricki podatak o srafu, ides normalno sa momentom pritezanja koja je fabrika napisala u tis-u, naravno sa osesajem na kljucu, i ako je potrebno postepeno smanjiti kilazu na kljucu.

Mada su to retki slucajevi jer svi fabrcki srafovi su isptani na tvrdocu i istezanje.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Pritezni momenti za "spoljasnje" srafove mehanike na Ope
PostPoslato: 28 Maj 2011 23:15 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
Uporedio sam par podataka iz ove tabele sa promerom na mojem autu i za taj tip srafa pogledao u TIS-u i slaze se sve, eventualno je razlika tipa 108-100 ili 112 ali to je u granicama tolerancije tako da mislim da je pouzdana :P

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 7 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 7 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs