Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Egr- Linearni ventil recirkulacije izdunih gasova
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=167&t=13294
Stranica 1 od 2

Autoru:  Godza [ 26 Jan 2011 17:17 ]
Tema posta:  Egr- Linearni ventil recirkulacije izdunih gasova

Linearni ventil recirkulacije izduvnih gasova obezbedjuje povrat izduvnih gasova u motor i smanjenje NOx (temperatura izdiuvnih gasova) i poboljsava potrosnju goriva optimalnom kontrolom protoka izduvnih gasova.
Linearni ventil recirkulacije izduvnih gasova se sastoji od osnovnih podkomponenata:

Solenoid

Sila solenoida je funkcija struje kroz namotaj i kontrolise se promenom sirine signala klipa od ECMa. Solenoid direktno aktivira kotvu i klip za otvaranje ventila. Kotva i klip se uz pomoc opruge vracaju u zatvoren polozaj kada je solenoid aktivira.

Davac polozaja klipa

Davac obezbedjuje naponski izlazni signal zavistan od polozaja klipa linearnog EGR ventila sa nulom u zatvorenom polozaju i specificnom krivom zavisnom od hoda klipa ventila. Davac se koristi za kontrolu pri zatvorenom rezimu rada i za dijagnostiku.

Radne karakteristike linearnog EGR ventila

Srednja vrednost protoka pri otvoru od 95% 13.40 +/- 0.75 g/sec
Srednja vrednost protoka pri otvoru od 30% 2.80 +/- 0.40g/sec

Opis kontakta

Naziv -----------------------egr kontakt ------------ecm kontakt
Signal ka namotaju --------------A-----------------------A9
Masa davaca--------------------B-----------------------D2
Izlazni signal davaca-------------C-----------------------D11
Napajanje davaca 5v-------------D-----------------------B8
Napon sa kontakta---------------E

Otpor namotaja

25C 8.0-9.0 omha
-40do +150C 6.1-12.0omha


Slika


Odredjivanje polozaja klipa

Stvarni procentualni polozaj klipa predstavlja relativni otvor ventila u dijapazonu od 0 do 100% u odnosu od potpuno zatvorenog do potpno otvorenog ventila. Potpuno otvoreni ventil odgovara kontrolisanom hodu unutra od 6.25mm od zatvorenog polozaja. Potpuno otvoreni ventil se ne odnosi na polozaj klipa koji odgovara mogucem fizickom otvoru ventila. Najveci moguci hod ventila je veci od kontrolisanog i siroko varira od ventila do ventila.

Kontrolisani hod osigurava podjednaku kontrolu protoka za bilo koji ventil.

Stvarni polozaj klipa se odredjuje kao mera izlaznog napona davaca klipa. Prema tome kako je EGR ventil sklopljen bez podesavanja, apsolutni izlazni napon davaca moze siroko da varira od ventila do ventila. Ali relativna promena izlaznog signala je direktno srazmerna hodu klipa.


Postupak provere egr ventila, koji imaju slovnu oznaku X na broju motora.


Slika SlikaSlikaSlika

1.Na levoj strani prve slike je egr za motore sa X oznakom, na desnoj strani je egr, koji je za motore sa Z oznakom
2.Razlika u visin ova dva egr ventila
3.Sredstvo za ciscenje kao jedna od mogucnosti
4.Zice sa buksnama za probu egr ventila.
Slika

Da bi proverili ispravnost klipa na egr-u, nadjite dve zice od 50cm, postavite male zenske buksne i postavite ih na krajnje kontakte egr-a, gde pisu slovne oznake A i E a na nekim pise (+) i (-).
Drugu stranu zice, kojoj ste predhodno malo skinuli izolaciju, postavite na bateriju tj, akumulator i kratkim dodirom plus i minus kleme klip ce se pomeriti ka unutrasnjosti egr ventila.
Ovim postupkom ste proverili rad klipa, ciscennje mozete izvrsiti sa carb cleaner ili sta vec posedujete, da naglasim ciscenje je pozeljno odraditi i sa nekim prirucnim alatom koji imate u smislu tvrdje zice ili cega vec imate na dohvat ruke a da ce da vrsi svrsi.

Slika SlikaSlikaSlika

1.Polozaj klipa kada je zatvoren
2.Polazaj klipa kada je otvoren
3.Ciscenje cela klipa
4.Ciscenje klipa i unutrasnjosti egr-a



Isti postupak provere je i kod ovih egr ventila za Z motore:



SlikaSlikaSlikaSlika

Isto na krajnje pinove postaviti zicu sa buksnama i proveriti rad njenog klipa, samo sto za razliku od predhodnog egr-a ovaj egr i njen sam klip kada dobije struju izlazi van iz kucista kao na slici gore.
Prilikom ciscenja slobodno naprskajte unutrasnjost egr-a i ostavite da hemija uradi svoje, a zatim ga iscistite po mogucstvu vazduhom iz kompresora.

To bi bio sistem provere egr- ventila sa ciscenjem istog.

Autoru:  webboy [ 26 Jan 2011 17:19 ]
Tema posta:  Re: Egr- Linearni ventil recirkulacije izdunih gasova

:respekt: ... jbt, Godzo, ti sto si duze na bolovanju, mi sve vise i vise naucimo :D

Autoru:  Mickey [ 26 Jan 2011 18:12 ]
Tema posta:  Re: Egr- Linearni ventil recirkulacije izdunih gasova

lepljiva! :respekt: :respekt: :respekt:

Autoru:  Godza [ 26 Jan 2011 19:21 ]
Tema posta:  Re: Egr- Linearni ventil recirkulacije izdunih gasova

webboy je napisao:
:respekt: ... jbt, Godzo, ti sto si duze na bolovanju, mi sve vise i vise naucimo :D



Oko ovog egr-a je uvek bilo polemika i nedoumica, a sad je samo iskristalisano, da moze svako da se snadje.

Autoru:  kudicz [ 25 Feb 2011 20:21 ]
Tema posta:  Re: Egr- Linearni ventil recirkulacije izdunih gasova

ljudi,ja sam tako uradio i palio normalno dva dana i opet poceo da trokira... :( proverio sam ga i klip radi,sve uredno ocistio i vratio i eto posle par dana opet sra**e...jel moguce da dijagnostika nije u pravu i da je u pitanju nesto drugo?jer po svemu sudeci je eger ispravan..poomooc :ots:

Autoru:  Godza [ 25 Feb 2011 20:28 ]
Tema posta:  Re: Egr- Linearni ventil recirkulacije izdunih gasova

Moguce da je zastopao klip, naisla neka garez na sam klip koji je ostao zatvoren i pravi problem neravnomernog rada.

Autoru:  kudicz [ 25 Feb 2011 23:37 ]
Tema posta:  Re: Egr- Linearni ventil recirkulacije izdunih gasova

znaci ako klip funkcionise eger je ispravan...skinuo ga opet,ocistio i opet isto....mislim ako ga prikacim na struju i on izbacuje klip onda je ispravan??? :ots:

Autoru:  Godza [ 25 Feb 2011 23:50 ]
Tema posta:  Re: Egr- Linearni ventil recirkulacije izdunih gasova

Ti si napisao da trokira, zbog egr-a nece da trokira, vec radi na sva cetiri cilindra samo ima neravnomeran rad motora.

Posto trokira gresku trazi u svecicama, modulu paljenja, diznama i ako sve to ispucas i nema nista od toga, onda je problem glava tj, nenaleganje ventila.

Ako mozes stavi negde na dijagnostiku i obrati paznju sta ce ispisati, obicno ide nepaljenje u cilindrima.

Autoru:  Paja Azdaja [ 26 Feb 2011 00:38 ]
Tema posta:  Re: Egr- Linearni ventil recirkulacije izdunih gasova

Godzo, a sta mi nindze da radimo? :grrr: :ludilo:

Autoru:  Shomi [ 26 Feb 2011 02:22 ]
Tema posta:  Re: Egr- Linearni ventil recirkulacije izdunih gasova

Godzo svaka cast za ovo, a i ostala objasnjenja i upustva na forumu. Lepo je sto jedan profesionalac nesebicno pomaze i deli svoje znanje sa nama.
:respekt: :postovanje:

Autoru:  pashutin [ 26 Feb 2011 08:09 ]
Tema posta:  Re: Egr- Linearni ventil recirkulacije izdunih gasova

Shomi je napisao:
Godzo svaka cast za ovo, a i ostala objasnjenja i upustva na forumu. Lepo je sto jedan profesionalac nesebicno pomaze i deli svoje znanje sa nama.
:respekt: :postovanje:


+ 2 :postovanje:

Autoru:  Godza [ 26 Feb 2011 14:16 ]
Tema posta:  Re: Egr- Linearni ventil recirkulacije izdunih gasova

Paja Azdaja je napisao:
Godzo, a sta mi nindze da radimo? :grrr: :ludilo:



Pajo, rekao bih ja ali nikako da prevalim, ali naici ce Zoki, Dzoni ili Pistre pa ce da te upute za nindze :ludilo:


pashutin je napisao:
Shomi je napisao:
Godzo svaka cast za ovo, a i ostala objasnjenja i upustva na forumu. Lepo je sto jedan profesionalac nesebicno pomaze i deli svoje znanje sa nama.
:respekt: :postovanje:


+ 2 :postovanje:



U svakom slucaju hvala vam na poverenju :postovanje:

Autoru:  Paja Azdaja [ 26 Feb 2011 14:29 ]
Tema posta:  Re: Egr- Linearni ventil recirkulacije izdunih gasova

Ma sta oni znaju sta je Y motor. :D

Autoru:  Mickey [ 13 Sep 2011 18:51 ]
Tema posta:  Re: Egr- Linearni ventil recirkulacije izdunih gasova

Ako dr.Goran nema nista protiv, malcice da dopunim temu, doduse iskoristicu tvoje slike Gorane jer nisam slikao postupak.
Kod mene je EGR na Z14XE, bio skinut i ociscen,ali ociscen prividno, ja sam sve to po postupku, skinuo natopio Carb cleaner-om i posle toga izgledao je ovako:

Slika

Sta je fora, posle nekog vremena upali mi check engine lampicu,dijagnostika kaze EGR, skinem, prikljucim na struju...mrtav, ne daje znake zivota...Pomirio se ja gotov je mora da se menja...Danas posto znam da je EGR mrtav aj reko da ga upropastim skroz, da pokusam da onaj klip izucem na silu.
Da nastavim...
Uspeo sam da izvucem klip, srafcigerom koji je zakrivljen, pod 90 stepeni,
Slika
Izucem klip, naspricam cleaner, tako par puta, malo ocistim garez vodenom smirglom, na struju i EGR proradi :aplauz:
Znaci pre nego sto se pozdravite s EGR-om, probajte(na sopstvenu odgovornost), mozda i upali :D

Autoru:  Godza [ 13 Sep 2011 22:31 ]
Tema posta:  Re: Egr- Linearni ventil recirkulacije izdunih gasova

Miki, tebi se klip egr-a zaglavio u garezi samo tako, i jesi li sad dobio neko poboljsanje po pitanju onog zaletanja pri brzini od 50km.

Autoru:  Mickey [ 13 Sep 2011 22:37 ]
Tema posta:  Re: Egr- Linearni ventil recirkulacije izdunih gasova

Sad ces da kazes da nisam cist, al nema veze... :ludilo:
On je izgleda toliko bio zaprljan da je klip bio zalepljen, nema sanse da makne, i ja na kraju popizdim i potopim ga u Antirost :grrr: , izvadim, a on sisti ko vrelo ulje u tiganju :ludilo:
A sto se trzanja tice, nisam stigao da probam auto, al sad cu da idem da napravim jedan krug, cisto da vidim dal je to bio uzrok!

Autoru:  Godza [ 13 Sep 2011 22:45 ]
Tema posta:  Re: Egr- Linearni ventil recirkulacije izdunih gasova

Miki zato i sluze popravni :ludilo:

Autoru:  Mickey [ 13 Sep 2011 23:00 ]
Tema posta:  Re: Egr- Linearni ventil recirkulacije izdunih gasova

:ludilo2: :ludilo2: E vidis na popravnom nisam pao :D trzanje nestalo, sutra cu izaci na autoput, da vidim hoce li prijavljivati gresku kad je vozim preko 3500o/min malo duze.
A sta cu mora idem na popravni kad nemam ni iskustva ni knjizice, mora dodjem do BGD-a ti opljackam biblioteku :D

Autoru:  Perica [ 14 Sep 2011 10:13 ]
Tema posta:  Re: Egr- Linearni ventil recirkulacije izdunih gasova

Ovde joÅ¡ samo fali dopisati da se u zavisnosti od Å¡irine impulsa IÅ M signala menja efektivna vrednost napona u namotaju kotve i da u zavisnosti od toga postoji zakretanje vajsovih domena u jezgru kotve u manjoj ili većoj meri Å¡to rezultuje manjom ili većom magnetnom pobuÄ‘enošću elektromagneta, odnosno manjom ili većom elektromagnentom silom, koja potom deluje na oprugu, pa bismo imali i sitna crevca. Å to u svakom sluÄaju viÅ¡e odgovara neÄem drugom a ne ovoj temi.

Samo da ne bude da mnogo kakim, hteo sam da kažem da je ovo toliko lepo i jasno napisano da kao potpuni laik za rad ovog ureÄ‘aja sam sve odmah razumeo. Svaka dodatna reÄenica bi bila nakaradna u odnosu na gore napisan tekst. Stvarno kapa dole za jako lepu i jasnu temu! :wow :aplauz:

Imam jedan dodatak temi. Možda pomogne. Problem je bio sledeći: meni je bilo reÄeno da posle Äišćenja u UZ kadi, EGR dobro pomera u jednu stranu (tj dobro povuÄe), a sporo vraća u drugu stranu. Dugo sam i ja pomiÅ¡ljao na to da je ukovan, ali sam skontao da je njegov prikljuÄak na leptiru gasa bio zaÄepljen, pa sam Äišćenjem svih kanalića i prikljuÄaka na leptiru reÅ¡io moj davno postavljeni problem. Sada mi ECU niÅ¡ta ne javlja po pitanju motora i lampica za motor se nije palila ni u jednom režimu rada na svim obrtajima i na benzinu u na TNG-u.

Eto, Äisto da dodam, da osim EGR-a treba i njegova creva i prikljuÄke proÄistiti.

Jedino se ponekad upali, kada prilikom pomeranja plastiÄnog creva usisa, koje ide od kutije filtera do leptira otkaÄim senzor temperature usisnog vazduha, pa zaboravim da ga vratim.

Autoru:  Duci73 [ 13 Okt 2011 09:56 ]
Tema posta:  Re: Egr- Linearni ventil recirkulacije izdunih gasova

Evo Å¡ta si neki radili sa EGR ventilom na astri G 1.7 dti i kažu da im se pokazalo kao odliÄno. VaÅ¡e miÅ¡ljenje o ovome bi bilo korisno.
Na ovom tipu astre EGR je elektro-pneumatski (uglavnom). PoÅ¡to se Äoveku palila lampica za izduvne gasove, izlaz iz izduvne grane Å¡to vodi na EGR je zaÅ¡topovao (umesto klasiÄnog metalnog dihtunga stavio metalni dihtung bez rupe u sredini) a crevce od vakuma koje ide na EGR skinuo i zatvorio. Kaže da mu se lampica viÅ¡e nije palila i da auto ide mnogo bolje na nižim obrtajima. Pitao sam ga za potroÅ¡nju goriva, kaže da je sigurno ostala ista.

Å ta mislite o ovome??? :postovanje:

Autoru:  Duci73 [ 13 Okt 2011 16:07 ]
Tema posta:  Re: Egr- Linearni ventil recirkulacije izdunih gasova

Zna li neko može li se ovako voziti sa blokiranim EGR bez posledica za motor ako se to uradi na autu gde je sve ispravno i ne pali ni jednu lampicu?

Autoru:  Godza [ 13 Okt 2011 22:05 ]
Tema posta:  Re: Egr- Linearni ventil recirkulacije izdunih gasova

Ako si mislio na ovaj rad, to se radi odavno i nema nikakvih problema u radu motora, potrosnji, vuci, paljenju lampica itd,itd.



Slika Slika

Autoru:  Duci73 [ 13 Okt 2011 22:16 ]
Tema posta:  Re: Egr- Linearni ventil recirkulacije izdunih gasova

Na to sam mislio ali sam priÄao sa nekim majstorima ovde u KV i kažu da im se deÅ¡avalo da pukne glava motora posle nekog vremena, navodno zbog toga, pa rekoh da pitam. Na Astri mi je za sad "Äuk, Äuk" sve u redu nego je zanimljivo to sa blokiranjem. To bi svako trebao da uradi ako ne utiÄe negativno na motor a dobijaju se performanse.

Autoru:  Godza [ 13 Okt 2011 22:43 ]
Tema posta:  Re: Egr- Linearni ventil recirkulacije izdunih gasova

Sve su to prazne price, bez ikakvog osnova i rezona, tek da se nesto kaze :wink:

Autoru:  webboy [ 17 Okt 2011 19:45 ]
Tema posta:  Re: Egr- Linearni ventil recirkulacije izdunih gasova

JA sam ga blankirao pomocu limenke PILS piva na prosloj kalibri i XEV motoru..... Nista mu ne fali, auto ide lepo, i evo vec 5-ti put posle mene se prodaje opet :D

Stranica 1 od 2 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/