Opel Team Serbia https://opelteamserbia.com/forum/ |
|
Turbina i Turbopunjenje https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=167&t=13256 |
Stranica 1 od 4 |
Autoru: | bozza [ 23 Jan 2011 22:59 ] |
Tema posta: | Re: Turbina i Turbopunjenje |
ima li neko slovo vise o motoru koji je nosio oznaku COMPEX-D ? ![]() i on je takodje sa turbo punjacem pa sam zato pitao u ovoj temi |
Autoru: | Godza [ 23 Jan 2011 23:03 ] |
Tema posta: | Re: Turbina i Turbopunjenje |
Bozo, ima casova gde me stikla bolela pa sam izostajao sa predavanja, a inace pocela ponovo da radi ona knjizara kod mene, a ja jos uvek na rahabilitaciji pa reko ajde se prosvetlimo |
Autoru: | bozza [ 23 Jan 2011 23:07 ] |
Tema posta: | Re: Turbina i Turbopunjenje |
znam ja da ima gorane da na tvom cosku ima sve,pa zato pitam na pravoj adresi ![]() inace mi koji smo okoreli opelasi znamo i za taj cuveni motor koji je preteca ovih dizela i turbinama sa interkulerom,koji bi eksplatisan pocetkom 80-tih godina |
Autoru: | Godza [ 23 Jan 2011 23:19 ] |
Tema posta: | Re: Turbina i Turbopunjenje |
Bozo, ja tek sada poceo da ucim ![]() ![]() ![]() |
Autoru: | 4motion [ 23 Jan 2011 23:23 ] |
Tema posta: | Re: Turbina i Turbopunjenje |
nisam se mnogo upustao u tajne texta, ali ovo je glavno sto si napisao "3.Posle rada na visokim obrtajima (brzinama motora), motor se ne sme odmah zaustaviti, jer bi u suprotnom turbina ostala bez podmazivanja po zaustavljanju motora." po meni i najveci problem... naravno, svaka cast na textu!!!! |
Autoru: | webboy [ 24 Jan 2011 01:30 ] |
Tema posta: | Re: Turbina i Turbopunjenje |
.... i dopuna koja vazi za ![]() Kod ovih motora (mozda i kod novijih generacija turbo motora iz GM familije) je kuciste turbine izjedna izliveno sa izduvnom granom. Na ovaj nacin se efekat "turbo rupe" umanjuje. |
Autoru: | Godza [ 24 Jan 2011 01:34 ] |
Tema posta: | Re: Turbina i Turbopunjenje |
ali ta zadrska ce uvek postojati, bez obzira da li je (let) ili (net) motor. |
Autoru: | astrafan [ 24 Jan 2011 01:42 ] |
Tema posta: | Re: Turbina i Turbopunjenje |
idemo ovo na lepljivu ![]() |
Autoru: | bobale [ 24 Jan 2011 03:24 ] |
Tema posta: | Re: Turbina i Turbopunjenje |
Å to se tiÄe Z20NETa lag je naravno prisutan, ali je iskreno zanemarljiv. Ne znam da li bi bilo korektno da ga poredim sa turbo lagom koji ima Golf 4 TDI? Ako je odgovor da, onda Z20NET uopÅ¡te nema turbo lag ![]() |
Autoru: | Godza [ 24 Jan 2011 09:25 ] |
Tema posta: | Re: Turbina i Turbopunjenje |
Citiraj: Å to se tiÄe Z20NETa lag je naravno prisutan, ali je iskreno zanemarljiv. Naravno i vozaci to ne mogu da primete, sto je i poenta turbina novijih generacija ![]() |
Autoru: | Perica [ 24 Jan 2011 09:34 ] |
Tema posta: | Re: Turbina i Turbopunjenje |
Možemo li ovde prikazati poreÄ‘enja radi krive momenta i snage turbo-benzinca i turbo-dizela iste radne zapremine? Kakva je raÄunica Å¡to se tiÄe stepena korisnog dejstva kada u poreÄ‘enje stavimo atmosferski i turbo motor (naravno jedan te isti motor sa i bez turbokompresora)? Kako možemo uporediti turbopunjaÄ i superpunjaÄ? Nadam se da ne smaram pitanjima. Mene ova tema jako interesuje. |
Autoru: | webboy [ 24 Jan 2011 12:46 ] |
Tema posta: | Re: Turbina i Turbopunjenje |
Tu bi eto moglo da se napravi poredjenje C20XE i C20LET. Inace, da li u GM familiji postoje turbo motori sa promenljivom geometrijom lopatica turbine/kompresora? |
Autoru: | bobale [ 24 Jan 2011 13:12 ] |
Tema posta: | Re: Turbina i Turbopunjenje |
1.3CDTI 90ks i 1.9CDTI imaju promenljivu geometriju turbine, mada ne znam baš koliko mogu da se smatraju GM-ovim ![]() |
Autoru: | Night Rider [ 24 Jan 2011 13:29 ] |
Tema posta: | Re: Turbina i Turbopunjenje |
Aj i ja nesto da pitam ![]() Da li je moguce preko dijagnostike donekle ispitati stanje turbine? I moze li se fabricka turbina (kod dizela) zameniti za nijansu vecom ili mozda cak i istom ali sa nekog drugog automobila naravno uz prepravke ? |
Autoru: | webboy [ 24 Jan 2011 13:42 ] |
Tema posta: | Re: Turbina i Turbopunjenje |
Najjednostavniji nacin za pregled turbine za koji ja znam je da se odvije crevo izmedju kompresora i intercoolera i da se opipa prstima. Mora da bude suvo... ako u tom crevu (narocito na spoju creva i kompresora) ima ulja... znaci da turbina baca ulje... znaci da joj se blizi kraj. |
Autoru: | Night Rider [ 24 Jan 2011 13:47 ] |
Tema posta: | Re: Turbina i Turbopunjenje |
Ni to nije pravilo u crevima uvek imam masnoce zbog uljnih para,imao sam Vectru na kojoj je to crevo bas bilo masno a nije trosila ulje ni posle 50.000km koliko sam presao sa njom ![]() |
Autoru: | vlada13 [ 24 Jan 2011 14:34 ] |
Tema posta: | Re: Turbina i Turbopunjenje |
webboy je napisao: Tu bi eto moglo da se napravi poredjenje C20XE i C20LET. Inace, da li u GM familiji postoje turbo motori sa promenljivom geometrijom lopatica turbine/kompresora? Ima, kod mene ![]() ![]() Miloše još jedna provera je preko diagnostike sa poređenjem priska u kolima turbine, to će Goran objasniti detaljnije, gledaju se dva pritiska i jedan mora da je uvek manji od drugog ako je turbina u redu. |
Autoru: | Esseker [ 24 Jan 2011 15:07 ] |
Tema posta: | Re: Turbina i Turbopunjenje |
'Ajde da pitam ovde,posto je pomenuto to...Sta je to tacno interkuler,i dali ga imaju svi motori sa turbinom? ![]() |
Autoru: | bozza [ 24 Jan 2011 15:12 ] |
Tema posta: | Re: Turbina i Turbopunjenje |
inter kuler je hladnjak povezan sa usisom dodatno rasladjuje vazduh koji je namenjen za sagorevanje. kod modela sa inter kulerom turbinu pokrece kais za razliku od obicne turbine koja dodje do izrazaja kada se predju odredjeni obrtaji motora jer je pokrevu izduvni gasovi |
Autoru: | Night Rider [ 24 Jan 2011 15:18 ] |
Tema posta: | Re: Turbina i Turbopunjenje |
bozzo mislim da si malo pomesao turbinu i kompresor ![]() Tacno je da interkuler hladi vazduh ali ne pokrece kais turbine na kojima postoji interkuler vec isto izduvni gasovi! Sto se tice motora sa i bez interkulera bas je skoro komentarisano o opelovim DTH I DTL motorim. DTL nema interkuler i ima manju turbinu snaga 82ks DTH ima interkuler i malo vecu turbinu snaga 101ks |
Autoru: | bozza [ 24 Jan 2011 15:20 ] |
Tema posta: | Re: Turbina i Turbopunjenje |
da,greska,mislio sam na kompresor. on je stalno u pogonu preko kaisa ![]() |
Autoru: | webboy [ 24 Jan 2011 15:26 ] |
Tema posta: | Re: Turbina i Turbopunjenje |
Definitivno je doslo do greske. Ja imam intercooler (do duse, fabricki je jedva veci od hladnjaka za ulje ![]() Kao sto ti je boza vec rekao, interkuler rashladjuje vazduh pod pritiskom koji ulazi u motor. Sto je vazduh hladniji, to mu je veca gustina.... sto je veca gustina, vise moze da udje u motor... sto vise moze da udje vazduha, vise moze i goriva da se ubrizga... sto vise goriva i vazduha sagori - veca snaga. Interkuler kod ![]() |
Autoru: | kvcali [ 24 Jan 2011 15:40 ] |
Tema posta: | Re: Turbina i Turbopunjenje |
Ja da sam na tvom mestu Web, ja bih makar ako ne ubacio veci interkuler bar bu taj fabricki stavio ispred hladnjaka u donju supljinu branika, ne zam sta jos cekas po tom pitanju |
Autoru: | webboy [ 24 Jan 2011 15:51 ] |
Tema posta: | Re: Turbina i Turbopunjenje |
kvcali je napisao: Ja da sam na tvom mestu Web, ja bih makar ako ne ubacio veci interkuler bar bu taj fabricki stavio ispred hladnjaka u donju supljinu branika, ne zam sta jos cekas po tom pitanju Trenutno mi podizanje performansi nije prioritet - sve u svoje vreme. |
Stranica 1 od 4 | Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |