Pre svega, pozdrav svima. Kratko cu vam predstaviti moj projekat, ono sto je trenutno ostalo od auta, kao i napisati sta su planovi za moju Askonu. Auto je star, ali nekako ima neke linije koje su meni licno veoma markantne, a s obzirom da imam relativno dobru sasiju (spram godista) i "nov" motor, kao i volju da radim oko nje, zao bi mi bilo da ode u presu.
To bi bio sam auto. Imam je kompletnu, svi delovi koji fale su poskidani, sto za reparaciju, sto za zamenu. E sad, problemi:
Veoma standardni. Rubovi, sajtne, kao i pod gepeka... kao sto mozete videti, gepek ima ventilaciju. Sam pod je u dobrom stanju, fabricka zastita se odlicno drzi, ali ivice ne bas. Problem postoji i na zadnjim oprugama, odnosno na gredama gde se one oslanjaju na karoseriju - desna strana je potpuno propala, dok leva pokazuje znake iste sudbine - da li ce to majstor srediti, to jest da li uopste moze da se sredi, videcemo. Ovo je ujedno i kritican problem - ovo ce majstor popravljati, smeo bih da se u ovo upustim medjutim MIG/TIG mi nisu dostupni niti trenutno u planu za nabavku, stoga cu pustiti ljude da rade svoj posao.
Ovo je samo mali uzorak farbe na nekim panelima. Neko je preorao pre mene, farba pocela da puca, siri se, i zavrsila je ovako. Nema mnogo filozofije, posle krpljenja i gitovanja, skidanje apsolutno svega, slajferica, pa nanovo, u neku novu boju. To cu raditi sam, domacinski - sve keder gume ce se skidati, sve ispod haube.
Sedista su generalno u adekvatnom stanju, sem, naravno, bubrega na vozackoj strani od ulazenja i izlazenja. Verovatno ce voziti neko vreme, ali je cilj i promena sare to jest, kompletno presvlacenje enterijera. Nebo je problematicno samo zbog izvesne flekavosti koja se javila... najverovatnije presvlacenje. Tepisi su OK, zadnji deo patosa necu ni dirati, medjutim prednji zahteva malo krpljenja na suvozackoj strani, sto znaci i ponovno farbanje prednjeg dela poda. Vlaga se nakupila ispod bitumenskih panela ispod, te su skinuti (u sitnim komadima), a koliko sam video da bih to popravio (napravio korito od nepropusnog bitumen panela, za razliku od fabricki nalepljenog jednog komada na sredinu), samo ove bitumen ploce ce kostati barem 80-100 e. Sta da se radi. Tabla je ispucala, te ili ce se raditi zamena onog sundjera gore, ili cu naci neku polovnu, a u svakom slucaju joj ne gine presvlacenje. Ako mi se zvezdice bas budu sklopile, mozda cu i potegnuti pa uraditi komplet tablu od fiberglasa, pa to presvuci, ali to je malo verovatna opcija. Volan i centralna konzola se presvlace takodje. U samoj tabli neke sitnice, poput reparacije leptira za ventilaciju, zamene osvetljenja instrumenata, ubacivanje panela sa obrtomerom umesto ovog koji sad imam (samo brzinomer). Zamena prednjih zvucnika, dodavanje zadnjih. Znaci... dosta posla. Tapacirung ne znam te necu ni pokusavati. Unutra ima najvise stavki, ali relativno lake i jednostavne spram zla koje me ceka sa smirglom.
Slika ne pokazuje nista, ali eto. Opel 1.3S. Prica oko motora je obimna, ali se nadam da se moze resiti relativno lako, ukoliko uspem da nadjem par delova. Naime, motor je pre prilicno godina "prolupao" - kao uzrok se pokazao benzin u ulju. Odradjena je kompletna generalna motora, lezajevi, klipnjace, hilzne, kao i glava. Kao resenje za uzrok se nasla zamena AC pumpe, medjutim (srecom ovaj put na vreme), opet smo otkrili benzin u karteru, sa novom pumpom. Neko je napomenuo da karburator moze to da uzrokuje, karburator je zamenjen za neki sa Yuga, auto je izgubio konje koje nije trebao, i auto je tako vozen duze vreme. Kad sam sada ja naleteo, nisam bas hteo da se vozim na budzenom IPM karburatoru sa rucnim saugom, te rekoh bas da vidim sta i kako to karburator moze da potopi karter. Krenem da rasklapam karburator, i naravno, vidim da je membrana u... Part Load Enrichment pumpici, po engleski, necemu za obogacivanje smese pri opterecenju sve sem membrane. Usisna dizna za nju je nisko u soljici za gorivo u karburatoru, a kratkom proverom vodova u odlivku sam utvrdio da ta membrana pusta gorivo ISPOD donjeg leptira u karburator, odnosno ako je ona felericna, gorivo ide direktno u granu, samo ono sto je u soljici, ali je to u ovom slucaju skoro pa 1 dl, bogami. Od grane do ventila, polako pored, pa polako pored klipnjaca, do ulja. Imajuci u vidu da je auto vrlo cesto imao periode gde je stajao duze vreme posle voznje (dani)... ispostavlja se da karburator izgleda ipak moze da pomesa gorivo i ulje. Svakako, karburator je sem toga funkcionisao perfektno do zadnjeg dana svoje sluzbe, auto se ponasao isto hladan i vruc, a drugo grlo na Pierburg 2E3 je blagoslov pri zescoj voznji. Potraga za membranama i dihtunzima za njega je u toku, ako nista drugo, narucicu ih iz inostranstva. Motor, sam po sebi je prakticno nov... a za ulje koje vidite po glavi postoji objasnjenje. Naime, majstor koji je radio generalnu, i kom sam ja kao mlad i radoznao rado pomagao je glavu zatezao "iz ruke". Srecom, nasao sam domaci sajt gde prodaju srafove za ovaj motor, dihtunzi nisu problem, te cu glavu skinuti, proveriti, pa montirati po specifikaciji. Nadam se da se glava nije iskrivila zbog ovih bahanalija, ako jeste... sta da se radi, novo ravnanje, barem ce povecati kompresiju.
A da, sem generalne restauracije, planiram i da stavim 195/50 gume, ako uspem da ih nateram da ne udaraju u rame pri punom namotaju, kao i nekad u buducnosti naci 2.0 motor iz GT varijante, sa 130 ks. Ali to nekad tamo, zdravlja.
I to bi otprilike bilo to. Ko je stigao do ovde, svaka mu cast i hvala, a svaki komentar, iskustvo, pomoc i ideja su VRLO dobrodosli, i unapred sam zahvalan na njima.