Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Astra G Z18XE hatchback 2003
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=35127
Stranica 1 od 1

Autoru:  butterfly011 [ 08 Okt 2016 17:52 ]
Tema posta:  Astra G Z18XE hatchback 2003

E pa, dragi OTS-ovci, došlo vreme da i ja preCtavim svo'E vozilo :iroc:

U pitanju je Astra G Z18XE, 2003. godište, ENJOY paket opreme. Napravljen 11. meseca 2002. u Antwerp-enu u Belgiji, za švajcarsko tržište, odakle je i dovežen na točkovima. Da ne nabrajam šta ima od opreme, većina prisutnih vrv napamet zna šta sadrži ENJOY paket, ali ono što nema su koža i BC (na moju veliku žalost). Evo i par slika sa današnjeg pranja u perionici kod naselja Stepa Stepanovic.

Slika Slika Slika

Slika Slika Slika

Evo i par slika sa placa pre kupovine:

Slika Slika

Slika Slika

Odmah nakon kupovine urađen veliki servis, iako je ulje bilo žuto, a potrošni delovi u vizuelno dobrom stanju - nisam hteo ništa da rizikujem. Održavanje povereno poznatom servisu sa :ots: Promenjen i ventilator hladnjaka (Dacha Mladenovac), jer je original preskup - pošto nema ventilator klime, sve to hladi onaj jedan veliki Bosch-ov). Odmah kupljene i dve gume Sava Intensa UHP (Made In France), 205/50/16, a dve su od prethodnog vlasnika (neka LEAO marka, videh da su tamo 70CHF komaT, nisam hteo da ih bacam jer imaju 7mm šare). A da, i patosnice, hvala @Yosh za info o radnji iz NS koja ih pravi.

Slika

ZAŠTO ASTRA G?

Žena i ja krenuli da živimo samostalno, pa nema smisla da smaram ćaleta za auto svaki čas. Prvi pik je bila astra J 1.4T, ali obzirom da planiramo da kupimo uskoro stan, van pameti bi bilo ulagati u auto, pa za stan uzimati kredit, tako da je pala odluka da uzmemo neki jeftiniji auto, da posluži svrsi narednih par godina. Na posao idemo pešice jer je bukvalno na 5 min od zgrade, tako da ga koristimo samo kada idemo u shopping ili van grada. Astra H mi se nikada nije dopadala, sem karavana u cosmo opremi, što bi probilo planirani budžet, jer ovi mlađi i dobro očuvani fino drže cene. Corsa D (bilo koja krštena sa oglasa) je po meni bila precenjena u vreme kada sam kupovao. Tako da je izbor pao na neku dobro očuvanu astru G.

Odradio sam opsežnu pretragu, prešao sve dostupne oglase uzduž i popreko, išao da gledam neke i svaki put se smorio kao ker. Slobodno mogu reći, na našim oglasima se nađe jedan kršten auto u 40-50 komada. Obzirom da mi se nije žurilo, počeo sam da pratim i http://www.autoscout24.ch, jer imam čoveka koji uvozi auta iz Švice, a astru G mi je obećao po ceni sa oglasa + 600 evropskih valuta, da je doveze do BG-a na prikolici i sredi sve papire. Međutim, cena za očuvane modele tamo uopšte nije bila mala, pa smo pratili oglase i čekali da nekome dosadi da ih mesecima obnavlja i spusti cenu bar 20-25%, sa tadašnje aktuelne (2800-4000CHF). U tom čekanju, na PA.com izleti ova moja isto uvezena otuda, kada sam je video nisam imao dilemu.

ZAŠTO Z18XE

U igri su od početka bili samo benzinci. Prvo, tražili smo auto za relativno male kilometraže, pa održavanje dizela nije imao previše smisla. Drugo, Astra G je star auto, ne pravi se od 2004. godine (na Classic nikad ni pomislio nisam), teško je naći 1.7 dti ili 1.7 cdti koji nije "stuk'o 300 'iljada". Uz dobro održavanje može to još da se tera, ali ko da 'opravlja nemačko smeće istrošeno (pošto u Švici NEMA NI JEDAN JEDINI dizel na oglasima - mislim na astru G). Benzinjare su sve dolazile u obzir, ali u 1.4 mi nekako slabasan, plus retko dolazi u jačoj opremi. 1.6 8v i 1.6 16v troskare ulje, nije to tako strašno, ali nekako me sama pomisao da ne znam koliko mi auto troši ulja malo zabrinjavala. 2.0T ide samo u bertone, meni trebalo hatchback, plus turbo star 15 godina obično bude rupa bez dna. Z18XE vazda bio interesantan, jes' da malo više troši, ali u astri G je rasterećen. Ima duži hod klipa od 1.6, voli da se potera i nije mu strano da pređe 300-400-500tkm uz iole normalno održavanje. Kažem opet, uzeo bih i 1.6 da sam našao očuvan sa dobrom opremom, ali naleteo 1.8 kakav sam trazio.

OPŠTI UTISCI NAKON KUPOVINE

Sem potrošnje, to je to, što sam tražio - to sam dobio. Nakon 2000km, prosečna potrošnja je 10l benzina, gradska + vangradska vožnja, u razmeri 50/50. Dakle, oko 12l po gradu, 8l otvoreno na 120-130km/h. Ulje i dalje na maksimumu :lokomotiva:
Motor za sada tih, dosta fino povlači kada se nagazi, naročito u visim prenosima, imam osećaj da ga mrzi da vrti prvu i drugu na ravnom :ludilo1: Kočenje konkretno i sigurno, mada mi reče Godža da treba da se rade zadnje kočnice za 5tkm. Obično ga vozikam suptilno, bez potezanja, jer mi se ne troši gorivo. Jedini izlet je bio do 180km/h na auto putu (nije počeo da se trese, a ja više nisam smeo sa autom starim 13 god, pa ostaje enigma koliko može da istera) :krsti:

ULAGANJA - USKORO PLANIRAM

1. sređivanje papučice gasa. tokom prvih 5mm hoda ne radi ništa, ja se navikao ali kad dam nekome auto jedno 10x mu se ugasi dok ne navikne (žena već odustala -_- )
2. 4 felne 16'' i dve zimske gume 205/50/16 (dve sam dobio Firestone 205/50/16, nisu loše, mogu pozadi). Btw, u katalogu piše da je zabranjeno da se 205/50/16 vozi zimi, jel to neka greška u prevodu? :krsti:
3. guma (keder) oko antene popucala, plasim se da ne krene zimus da curka voda u nebo
4. guma (keder) ispod soferke se odlepila malo sa desne strane, ne znam da li se menja ili se zalepi stara
5. keder oko vrata vozaca malkice zakačen nogom i pocepan, jako me nervira
6. svetlo zadnje tablice (radi ali se malo zatamnila plastika, nervira me)
7. airbag volana (iskrzan, nije još pukla ona gumica, ali me nervira)
8. unutrašnji retrovizor (staklo se malo izmenilo i zamutilo na obodima, nervira me). Možda uzmem onaj sa kamerom, kao @brankko
8. plastikica koja drži podizač haube da ne landara (mada razmišljam i o amortizerima za haubu, ako neko bude raspoložen da pomogne oko toga uz nadoknadu, pošto sam ja oko takvih stvari prilično nevešt).


ULAGANJA - SAMO PLANIRAM

1. 17ke sa bertonke
2. OPC branik (da bude grtalica)
3. Board Computer (tempomat već ima)
4. Sportska sedišta (ali top očuvana)
5. Irmscher rešetka hladnjaka (ali ona sa lajsnom). Istu sam planirao proletos da kupim u Irmscher outlet-u, bila 129.- evropskih valuta na sniženju, ali ostavim za jesen, kad se vratimo sa mora. SAD JE NEMA ni za 199.- (slepac) :seci:

PS. Još jednom se izvinjavam što sam prvo postavljao pitanja, pa pravio garažu, neće se ponoviti.
PS2. Očekujte me uskoro među članstvom :postovanje:

Autoru:  testdriver [ 08 Okt 2016 18:09 ]
Tema posta:  Re: Astra G Z18XE hatchback 2003

Svaka cast kolega na izboru modela,motora i zemlje porekla,deluje bas kao lutka :). Sto se tice zamerki,mislim da si s potrosnjom malo preterao jer 10 cisto po gradu je sasvim normala,12 je previse. Ne znam kako si mislio da resis papucicu gasa? Taj keder ispod soferke se nije odlepio vec se odvojio od limenog dela koji je poceo da truli kao i na svima tako da jedino da je menjas. Za savete nas imas dosta ovde tako da pitaj slobodno :ziveli:

Autoru:  butterfly011 [ 08 Okt 2016 18:26 ]
Tema posta:  Re: Astra G Z18XE hatchback 2003

Lutka i jeste, a prvi imperativ nakon kupovine je bio da se bar održava u stanju u kome je zatečena i kupljena jer to zaslužuje, a za poboljšanja - Bože zdravlja. Ne znam kako se rešava papučica gasa, mora da ima neki način da se kalibriše? Zato sam i napisao kao posebnu stavku, možda je neko imao sličan problem. A kedere ću videti što pre da rešavam, ide zima :S

E da, još dva nedostatka, sad se setih. U perionici mi ispala ona plastika sa šrafa zadnjeg brisača, +1 stavka za Dachu Mladenovca. Druga stvar, rezervni točak su mi na placu dali neki užasan, +2 za Dachu :D

PS. Srednja svetla su mi jako slaba, prava muka je voziti noću, moraću da vidim sa nekim ko se razume da li je do farova ili sijalica. Mada pre bih rekao da su sijalice trash, jer duga ubiVaju.

Autoru:  BRANISLAV BERTONE [ 08 Okt 2016 18:28 ]
Tema posta:  Re: Astra G Z18XE hatchback 2003

Fin auto.Nek je sa srecom.

Autoru:  Vladarr [ 09 Okt 2016 00:29 ]
Tema posta:  Re: Astra G Z18XE hatchback 2003

Super ti je auto. Neka te sa srecom sluzi.
Odmah se vidi odakle je stigla.

Ukoliko se odlucis da menjas unutrasnji retrovizor fabrickim imam ja iz moje Astre i u odlicnom je stanju.

Autoru:  brankko [ 10 Okt 2016 21:55 ]
Tema posta:  Re: Astra G Z18XE hatchback 2003

Fin komad. U zdravlju da voziš. Taj motor je bombona, bićeš zadovoljan generelno. Ne znam koji je menjač kod tebe, ali kod mene se sa istim motorm lansirao u prvoj i drugoj gde god kretao.
Ovi retrovizori sa kamerama su ti sad još jeftiniji, a za malo više para imaš i sa ekranom od 6-7 inča i Androidom i navigacijom u retrovizoru. Ako ti bude trebao običan, samo da zameniš zbog stakla, imam da ti poklonim.
Može da se desi da će moj enterijer ići na prodaju, a ja imam fabričke sport polu-kadice sa izvlačenjem donjeg dela za noge u top stanju.

Autoru:  MiskoBgd [ 10 Okt 2016 23:31 ]
Tema posta:  Re: Astra G Z18XE hatchback 2003

Lepa Astra :) Ja bih ti na listu dodao cajgere iz Sport varijante (one bele) jer je neverovatno koliko auto izgleda drugacije sa njima :)

Autoru:  bimba [ 11 Okt 2016 08:44 ]
Tema posta:  Re: Astra G Z18XE hatchback 2003

Nek je sa srećom, moja astra je isto godište sa istim paketom opreme samo je motor 1.7 dti . Za razliku od tvoje MALO je više izvožena pa još uvek ne pravim garažu jer čemu kad zbog para gubim vreme na otklanjanje nemarnosti prethodnog vlasnika. Što se tiče one primedbe dali trese ili ne probao sam na 160 ne trese ni moja, dalje nisam stiskao gas a na tu brzinu nije ni bučna kao na primer ford koji mi je bio prethodni auto. Šta bi ja menjao na tvojoj astri, pa ništa sve je kako treba i gde treba, naravno lepo je staviti ta sedišta ali sedamnestice, neće li da sa njima bude malo divlja na našim KO STAKLO RAVNIM putevima još ako povezeš nekog ko ima socijalne zube nebi me čudilo da ih odnese u kesu kod protetičara :D

Autoru:  butterfly011 [ 11 Okt 2016 10:34 ]
Tema posta:  Re: Astra G Z18XE hatchback 2003

@BRANISLAV BERTONE @Vladarr Hvala :postovanje:

@brankko Fala, fala :) Menjač bi trebalo da je F17, na ecat-u kaže: ˝MANUAL TRANSMISSION,5 SPEED,SPORTY˝. Ubrzava on dobro, ali tek od trece osetis kako baš vuče (ili je to moj subjektivni osećaj) :dontknow: Btw, kako si rešio instalaciju do unutrašnjeg retrovizora a da se kabl ne vidi, čini mi se da nisam našao u temi kod tebe?

@MiškoBGD Fala. Slažem se, ali uz bele cajgere mora i turbo/irmscher volan, koji se teško nalazi dobar... Ili eventualno sovica kao kod testdrivera, to još moram da vidim.

@bimba Koji si ti kralj :D Generalno, sve astre G, čak i u garaži da su stajale 12-13-15 god moraju da se sređuju, sva sreća pa ima delova.

Autoru:  brankko [ 11 Okt 2016 10:42 ]
Tema posta:  Re: Astra G Z18XE hatchback 2003

Još nisam sredio :) Gornji deo mi stoji uvučen pod keder, a donji ide preko volana pa u upaljač. Treba da razvučem kabli od zadnje kamere i od zvučnika na zadnjoj dasci, pa da sredim sve to od jednom... Pa ću pisati detaljnije o tome.

Autoru:  djile [ 11 Okt 2016 13:10 ]
Tema posta:  Re: Astra G Z18XE hatchback 2003

auu kako se pocinje garaza :respekt: samo fali jos malo slika :D toga nikad dosta :D
Inace kao sto i svi kazu, stvarno je kao casa, vidi se odmah odakle je uvezena :)
Sto se tice one gume oko antene ne brini...ja je vise I nemam otpala skroz, I ja planiram da sredim zato sto je ruzno...ali ne brini ne moze nikako da procuri voda unutra :)
A sto se motora tice stvarno je mazga, zna dobro da povuce pogotovo sa ovim kratkim menjacem kida...jedino sto na autoputu fali jos jedna brzina ali dobro :D ulje ne trosi uopste, tih je, izdrzljiv dosta, jedino sto mu je stvarno malo veca potrosnja po gradu, bar meni...ali naviknes se :)
Neka je sa srecom i samo da dolivas benzin :ots:

Autoru:  MarilynManson91 [ 26 Jan 2017 12:08 ]
Tema posta:  Re: Astra G Z18XE hatchback 2003

Lepa Astrica...sta bih dao da imam taj motor ispod moje haube. 1.8 16v. Idealan motor.
1.6 8v je malo trom za 1200 kile koliko ima moja astra recimo. Jeste da hvale svi taj motor ali nisam nesto zadovoljan, pogotovu jer motor nije tih. Mislim da je za astru 1.8 16v najbolja varijanta. Sekventni plin i cao. Verujem da ne bi trosio puno plina.
Moja recimo sa 10e plina predje 200-215km u kombinovanoj voznji. Sa ovom bi trebalo jedno 170-180km.

Lepa astrica druze i uzivaj ;)

Autoru:  markoue [ 26 Jan 2017 14:51 ]
Tema posta:  Re: Astra G Z18XE hatchback 2003

Jesi li resavao problem sa papucicom gasa, i ako jesi kako? :) Inace, auto je top. Vidjam ga cesto u V.Stepe, svaki put zastanem malo da pogledam :D

Autoru:  butterfly011 [ 27 Jan 2017 10:08 ]
Tema posta:  Re: Astra G Z18XE hatchback 2003

Prosto se navikao, a i zimske cipele imaju malo deblji đon pa se kompenzuje :D Pitah Godžinog burazera kako se to sređuje, kaže to treba tako, pa nisam dalje ni ulazio u priču oko te papučice. Pojavila se još jedna stavka za sređivanje - amortizeri gepeka po ovom hladnom vremenu ne drže nikako, moraće zamena.

Inače, od novosti, uzete 4 alu felne za zimu i dve zimske gume GoodYear Eagle Ultra Grip GW3 87H MS, dve sam imao. Sa prvim mrazom krenulo da curka ulje na dekli, pa sam vanredno morao u Čardaklijinu. Kad sam ga već ostavljao, urađena i zamena paknova pozadi.


Slika

Slika

Autoru:  butterfly011 [ 11 Jul 2020 01:14 ]
Tema posta:  Re: Astra G Z18XE hatchback 2003

Proleteše 4 godine (i dva meseca) od kada je astra kod mene. Auto se aktivno vozi i održava, iako skoro punoletan, uvek je spreman za kraća i duža putovanja.

Prve dve godine koristio sam ga uglavnom za duže relacije (do mojih u Kraljevu 162km (u jednom smeru) i do ženinih u Zvorniku 180km), jako malo se vozio po gradu i u tom periodu je auto zaista izgledao kao nov (kao kada sam ga kupio). Onda je došla svadba, gledanje sala, venčanica, odela, poklona, pozivnica i milion ostalih stvari, počelo je parkiranje po javnim garažama, tržnim centrima i uskim parking mestima, pa su po vratima počeli da se pojavljuju prvi tragovi gradske vožnje. Onda je krenulo gledanje stvari i nameštaja za novi stan, u jednoj, drugoj, stotoj radnji. Opet tržni centri i javne garaže (kleti Zeleni venac), tu sam već digao ruke od sredjivanja svake tačkice. Prošle godine stigla da ode i do CG primorja, bez greške zgazila 2000km za mesec dana (vidi se na snimku). Onda se rodio i klinac, pa se tražile stvari za njega, krevetac, kolica, sedište, sveeee... Da skratim priču, ni jednog momenta se nisam pokajao što sam se odlučio za nju, odvezla me je svuda gde sam krenuo i uvek mogu da računam na nju.

Što se tiče održavanja, to se nikada nije dovodilo u pitanje i povereno je poznatoj radionici u Čardaklijinoj. U kvalitet usluge se i većina vas lično uverila, slobodno mogu reći da je na nivou (ili čak iznad nivoa) većine ovlašćenih servisa u Srbiji.

Slika
Slika
Slika

Slika
Slika
Slika

Slika
Slika
Slika

Cene sam sklonio iz objektivnih razloga, da se ne bi našao neko pametan da kaže kako su mi naplatili filter vazduha 5% više od onoga što on može da nabavi preko majstor Miće iz Pambukovice, koji ima popust na veliko. Drugi razlog je što ostavljam momcima slobodu da naplaćuju koliko kome žele i misle da treba, koga zanima cena rada i delova može uvek da pozove i raspita se, odnosno zakaže sebi termin.

Od elektrike, maestro Nagata mi je sredio klapnu za recirkulaciju, kontakte na klemama i strujne provodnike za peta vrata (svetlo u gepeku krenulo da prekida). Standardne boljke kod Astre G.

Van radionice u Čardaklijinoj bilo je samo par sitnih intervencija:

- servisiran kompresor klime (hladio je savršeno, ali se čulo "vršanje" kada je uključen. Problem su bili ležajevi koji su zamenjeni, sistem je napunjen i proveren kod Njegoša na Zvezdari). Svi drugi majstori kod kojih sam se raspitivao su insistirali da se kompresor zameni polovnim, ali nisam hteo da uzimam mačku u džaku, plus je to koštalo 50% više nego servis fabričkog. Na kraju ga je Njegoš rešio, doduše iz dva pokušaja, ali sada brije kao nov. Garancija godinu dana, uz insistiranje da najmanje 2x mesečno uključujem klimu na dvocifren broj minuta, čak i zimi.

- zamenjene šolje prednjih amortizera sa ležajevima i leva kugla u Gazela komercu u Mirijevu (dan pred polazak na more počelo da se čuje struganje pri okretanju volana, u Gazeli sam kupio delove i namolio ih da mi zamene preko svakog reda, veče pred polazak). Imali su na stanju samo SNR, nisam ništa smeo dalje da pitam. Kugla je neki Febi Bilštajn, Made In Germany stajalo na kutiji, ne smem ni da gledam da li je još tu :krsti: Reče mi majstor da su obe kugle bile zapertlane za viljuške, pretpostavlja da su iz originala jer retko ko to menja skupa i još GM-ovo.

- ispolirani farovi u Braće Jerković 112d

- podešeni farovi po obe ose u Lav autu, počeli da smetaju drugim vozačima

- urađen zadnji lonac kod Pirketa, 30 meseci garancije. Neki momci iz Veternika prodaju na PA.com zamenske Polmostrow, koji vrhunski izgledaju, od presing lima, sa hrom završetkom, recimo da je cena 50€, ali Pirke je Pirke. Sve sredio i utegao, izbacio onu šelnu izmedju zadnjeg i srednjeg lonca od koje i krene korozija jer je užasnog kvaliteta.

Slika

- zamenjen akumulator (Fiamm sa 40 meseci garancije, čini mi se 60Ah da sam stavio, imam račun).

Što se tiče slika, postaviću ono što sam našao na drajvu, trebalo bi mi ceo dan da ih sve nađem, sredim i numerišem, pa sam samo nabacao.

Slika Slika Slika Slika

Slika Slika Slika Slika

Slika Slika Slika Slika

Slika Slika Slika

Evo i nekih od malopre.


Slika

Slika

Slika

I na kraju, jedan kratki video, naleteh na drajvu, kada smo se vraćali sa mora prošle godine, kada su dosadili CD-ovi više se nije znalo šta se sluša :ludilo1: :krsti:



Od nekih narednih radova, razmišljam o zameni amortizera, ali pošto još nisu skroz zreli za zamenu možda to prepustim narednom vlasniku :) Što se tiče tragova gradske vožnje, vrlo rado bih i to sanirao, ali za sada se suzdržavam jer znam da bi me za par meseci ponovo sačekao isti posao (ako astra ostane kod mene).

Autoru:  testdriver [ 11 Jul 2020 09:00 ]
Tema posta:  Re: Astra G Z18XE hatchback 2003

Sad greota da je prodajes a i trena naci nekog ko ce da ceni ovakvo odrzavanje

Autoru:  butterfly011 [ 11 Jul 2020 14:43 ]
Tema posta:  Re: Astra G Z18XE hatchback 2003

Zaslužila je da dostojanstveno ostari, prodao bih je samo nekome za koga znam da bi nastavio da vodi računa o njoj. Čak ni cena nije presudan faktor, koliko da naredni vlasnik nije sklon zapuštanju, raznim budženjima i plinu.

Stranica 1 od 1 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/