Opel Team Serbia https://opelteamserbia.com/forum/ |
|
Opel Manta A 1972 https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=19820 |
Stranica 1 od 1 |
Autoru: | stariparalitik [ 20 Maj 2012 13:50 ] |
Tema posta: | Opel Manta A 1972 |
Pozdrav svima. Pre nekog vremena poceo sam sa restauracijom Mante A. Auto je stajao vec neko vreme u garazi i cekao da skupim hrabrost (citaj novac) i krenem u rad. Naravno, cim sam krenuo u posao ispostavilo se da je tacno sve ono sto sam procitao da ljudi ovde pisu oko restauracije takvih vozila. Sve sto sam planirao moracu da pomnozim sa 2, a tu prvenstveno mislim na vreme i na novac. ![]() Ali taj auto je bio moj san od dana kada sam poceo da vozim pa cu ga napraviti makar ga radio do penzije. ![]() Ipak, auto polako napreduje, i ako je bio u ekstremno losem pocetnom stanju (slika govori vise nego hiljadu reci). Sto se tice same restauracije, voleo bih da napravim nesto sto bi bilo slicno onome sto je napravio clan Marius. Svidja mi se i nacin na koji je to uradio i generalna koncepcija auta. Sto se tice limarije, kao sto se vidi stanje je lose, ali uradice se. Dosta je vec i uradjeno ali nemam novijih slika, bice za koji dan. Patos se menja ceo, a uradice se i ojacanja gde god to moze. Lim ide od 2mm, i cilj je da auto bude maksimalno cvrst, utegnut i bezbedan. Sajtne sam uspeo da nabavim nove a za ostatak ce biti cupavo, morace da se pravi. Ideja je da kada se to sve izvari i stavi na svoje mesto, auto ide ceo na peskiranje, a nakon toga zastita, priprema za farbanje i ostalo. http://imageshack.us/photo/my-images/52 ... a0341.jpg/ Posto sam auto kupio bez motora i sa milion nekih drugih nedostataka, voleo bih ako bi neko od onih koji su imali iskustva u sredjivanju ovakvog auta mogao da mi da par korisnih saveta. S obzirom da imam dosta nekih nedoumica, nabrojao bih sve ono sto me muci, pa neka pametniji od mene daju svoje misljenje. Dobar savet mi u ovom trenutku znaci vise nego bilo sta. 1. Da li bi neko mogao da mi preporuci koji motor, menjac, diferencijal i ostalo bi mogao odgovarati za ovaj auto? Neka moja ideja je bila da se tu stavi 2.0 motor (preko te kubikaze ne bih isao) iz Omege zajedno sa menjacem i ostalim elementima ali posto stvarno nikad nisam vozio Opele, nemam nikakvu ideju da li je to izvodljivo. 2. S obzirom da ja ovaj auto pravim da bih ga vozio a ne da stoji u garazi, jako mi je bitno da taj auto bude sposoban za neku duzu eskploataciju u smislu odrzavanja. Takodje, bezbednost mi je ekstremno bitan elemenat jer tu treba da vozim zenu i troje dece pa ne bih bas da mi tockovi otpadaju po auto putu sa njima na zadnjem sedistu. Zato sam hteo vas savet po pitanju trapova. Da li je moguce upasovati prednji i zadnji trap od nekog novijeg modela, za kojeg jos uvek ima delova. Narocito mi je bitno da ako je to moguce i napred i pozadi stavim diskove, i ako je to moguce da ceo taj kocioni mehanizam i dodatno pojacam. 3. Koje rubove (prednje i zadnje) je moguce staviti na Mantu A? Kao sto znate njenih orginalnih vise nigde nema, a pomalo su i specificni jer dodju onako pomalo cetvrtasti dok su na Manti B zaobljeni. Posto bih zeleo da spolja koliko god je to moguce zadrzim orginalni oblik zanima me da li je neko od vas imao iskustva sa stavljanjem rubova od nekog drugog modela? Jedini auto za koji sam primetio da ima tako cetvrtast oblik rubova je Mercedes 190, ali nesto nisam bas siguran da je to moguce upasovati... 4. Kada je u pitanju enterijer, da li bi neko mogao da me posavetuje vezano za kontrolnu tablu? Posto je moja poprilicno losa (a iskreno i nisam bas odusevljen sa tom vrstom arhaicnog izgleda) zanima me da li je moguce ubaciti tablu od nekog drugog modela automobila (ne nuzno Opel ali bi to ipak bilo pozeljno). S obzirom da ce u auto sasvim sigurno ici i klima, bilo bi dobro da tabla bude od nekog auta koji to sve ima vec predvidjeno na sebi. 5. Auto je sto se tice svega ostalog kompletan, nekih delova cak ima i u duplikatu, jedina preostala stvar mi je prednji branik. Da li iko zna gde bi ga mogao kupiti ili ako to nije moguce, da li neko moze da mi preporuci branik sa nekog drugog modela kojeg bi moglo upasovati umesto oginalnog? Nisam bas raspolozen da stavljam plasticne branike ili tako neke gluposti, radije ce ici bez njega. Eto, pitanja je dosta pa ako bilo ko ima savet, dobrodosao je... ![]() ![]() |
Autoru: | boolero [ 20 Maj 2012 14:20 ] |
Tema posta: | Re: Opel Manta A 1972 |
stariparalitik je napisao: 1. Da li bi neko mogao da mi preporuci koji motor, menjac, diferencijal i ostalo bi mogao odgovarati za ovaj auto? Neka moja ideja je bila da se tu stavi 2.0 motor (preko te kubikaze ne bih isao) iz Omege zajedno sa menjacem i ostalim elementima ali posto stvarno nikad nisam vozio Opele, nemam nikakvu ideju da li je to izvodljivo. 2. S obzirom da ja ovaj auto pravim da bih ga vozio a ne da stoji u garazi, jako mi je bitno da taj auto bude sposoban za neku duzu eskploataciju u smislu odrzavanja. Takodje, bezbednost mi je ekstremno bitan elemenat jer tu treba da vozim zenu i troje dece pa ne bih bas da mi tockovi otpadaju po auto putu sa njima na zadnjem sedistu. Zato sam hteo vas savet po pitanju trapova. Da li je moguce upasovati prednji i zadnji trap od nekog novijeg modela, za kojeg jos uvek ima delova. Narocito mi je bitno da ako je to moguce i napred i pozadi stavim diskove, i ako je to moguce da ceo taj kocioni mehanizam i dodatno pojacam. Мени ова шкољка делује поприлично неупотребљиво, али ако си већ решио да је радиш, могао би да купиш омегу а странца, исечеш и прекројиш све носеће делове патоса са ње на манту, пребациш и мотор и мењач и трапове...иначе ти од омеге на манту не паше ништа. |
Autoru: | Mare [ 20 Maj 2012 15:18 ] |
Tema posta: | Re: Opel Manta A 1972 |
Srećno sa radovima... I moja manta je bila u sličnom stanju sa limarijom, ali se sve to odradi. Što se tiče motora, najlakše ti je da ubaciš neki CIH motor, najmanje prepravki ima, ali uz određene prepravke može se ubaciti i 2.0 iz omege. Ima više o tome u drugim temama, bolje će ti objasniti neko ko je to radio ili planira da uradi. Za prednji trap bi bilo baš dosta prepravki da se prepakuje sa nekog drugog vozila, jer manta ima baš specifičan trap, za zadnji ne znam... Rubove sam gledao svakakve i na kraju stavio od mante b, jer je njih najlakše upasovati. Ako baš želiš originalne, imaš na ebay-u, oko 35 evra su po komadu. Za prednji branik nemoj da žuriš, nađe se uvek nešto... Meni je falio zadnji, ali posle kopanja po starim oglasima, uspeo sam da iskopam jedan originalan. ![]() |
Autoru: | stariparalitik [ 20 Maj 2012 15:30 ] |
Tema posta: | Re: Opel Manta A 1972 |
Jeste, prilicno je losa, bukvalno ceo patos je pravljen nov od lima. Ali bilo je ili to ili nista, tesko je naci taj auto u bilo kakvom stanju, a i donji deo je skoro gotovo i ispao je iznenadjujuce dobar... Inace, moj plan je i bio da kupim celu Omegu jer mi svakako treba motor sa papirima. E sad, ne znam kako bi islo ovo sa prekrajanjem nosecih delova, ali ako to moze da se izvede bez upotrebe nekih naucno fantasticnih zahvata kojima ja bas i nisam vican, ta varijanta bi mi odgovarala vise nego bilo koja druga. |
Autoru: | stariparalitik [ 20 Maj 2012 17:25 ] |
Tema posta: | Re: Opel Manta A 1972 |
Mare je napisao: Srećno sa radovima... I moja manta je bila u sličnom stanju sa limarijom, ali se sve to odradi. Što se tiče motora, najlakše ti je da ubaciš neki CIH motor, najmanje prepravki ima, ali uz određene prepravke može se ubaciti i 2.0 iz omege. Ima više o tome u drugim temama, bolje će ti objasniti neko ko je to radio ili planira da uradi. Za prednji trap bi bilo baš dosta prepravki da se prepakuje sa nekog drugog vozila, jer manta ima baš specifičan trap, za zadnji ne znam... Rubove sam gledao svakakve i na kraju stavio od mante b, jer je njih najlakše upasovati. Ako baš želiš originalne, imaš na ebay-u, oko 35 evra su po komadu. Za prednji branik nemoj da žuriš, nađe se uvek nešto... Meni je falio zadnji, ali posle kopanja po starim oglasima, uspeo sam da iskopam jedan originalan. ![]() Da, gledao sam malo i tvoju Mantu ovde na slikama, otprilike su u nekom slicnom stanju, tvoja je ipak bolja i kompletnija. Ova moja je bila da se prekrstis pa tek onda da uzmes da radis. Kad sam je podigao na dizalicu ucinilo mi se da joj karoseriju zajedno drzi samo rdja. Ali kad smo poceli da je radimo ispostavilo se da nije bas toliko nemoguce kao sto je izgledalo. Ovo za branik si u pravu, svakako necu zuriti, i onako sam ja jos mnoooogo daleko od montiranja branika. Ali ako ti negde nesto ispadne svakako se seti ![]() Za motor i trapove ne znam sta da radim, zato se i nadam savetu od nekoga ko je to vec radio. Ceo auto mi ceka da vidim sta ce sa tim biti, jer je suludo da radim dalje limariju a da ne znam kakvo ce vesanje da bude i koji motor/menjac. Ovo sa Omegom mi se nekako cini kao najracionalnije resenje ali to je samo sa moje tacke gledista kao laika, radije bih se oko toga konsultovao sa nekim ko ima vise iskustva oko Opela. Hvala za savet oko rubova, razmisljam da odem sutra do Golasa i kupim jedan rub od 190-ice, pa ako upadne super, ako ne onda da trazim negde rubove od Mante B, valjda je njih lakse naci. ![]() |
Autoru: | milan_stoicic [ 20 Maj 2012 22:14 ] |
Tema posta: | Re: Opel Manta A 1972 |
Samo cu reci ![]() ![]() |
Autoru: | mrva [ 20 Maj 2012 23:20 ] |
Tema posta: | Re: Opel Manta A 1972 |
Imas pp. Oko trapova...ni ta stara koncepcija nije za bacanje! ![]() A sto se tice kocnica,na Askoni imam vecu silu kocenja nego Punto 2. |
Autoru: | stariparalitik [ 21 Maj 2012 23:18 ] |
Tema posta: | Re: Opel Manta A 1972 |
mracni je napisao: Uvek mi je drago videti da je jos jedna manta a na forumu ... ![]() Da ne ispadne da off-ujem ,cisto podrske radi ... Mislim da nista bolje nisam proso od tebe ... Ovo ti je valjda bilo jasno i pre ovog mog posta ali eto , nije na odmetu malko podrske ...valja se ![]() Sto se tice motora i tu ima nekoliko varijanti ... Varijanta 2.4 iz omege pase na sraf ako imas drzace motora i karter sa mantinog motora 1.9... to se prepakuje na 2.4 i upada bez prepravki ... Varijanta c20xe motora iz calibre,kadje itd ... isto moze da se upasuje u mantu bez velikih modifikacija ... Na taj 2.0 16v ide karter od mante B 1.8 ,drzaci motora takodje sa mante b 1.8 ,razvodnik paljenja takodje sa 1.8 i menjac sa mante b1.8 ...(za pronalazenje ovih delova skoro pa nemoguca misija ) To ti je ukratko za motore koi nisu mantini a mogu da se ubace bez nekih velikih modifikacija ,ali ne i bez velikih muka jbg nema puno secenja i varenja ali uklapanje i stelovanje to je prica za sebe ![]() Za ove druge motore 1.9 itd koi su fabricki isli u manti to nebi trebalo da ti bude problem koliko sam ja upoznat ...sem cinjenice da se treba naci motor u dobrom stanju ![]() U svakom slucaju mislim da ce ti se javiti neko mnogo strucniji od mene koi ce da ti malko detaljnije pojasni oko motora ...ja sam ti sve ovo preneo iz moje garaze ... I budi vredan sto se tice fotografija ,nemoj da stedis na slikama ![]() ![]() Druze, hvala na pomoci i savetima. Imao sam malo vremena pa sam procitao celu istoriju sa tvojom Mantom (svih 20+ strana) ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autoru: | stariparalitik [ 21 Maj 2012 23:21 ] |
Tema posta: | Re: Opel Manta A 1972 |
mrva je napisao: Imas pp. Oko trapova...ni ta stara koncepcija nije za bacanje! ![]() A sto se tice kocnica,na Askoni imam vecu silu kocenja nego Punto 2. Hvala druze, sutra cu pozvati da vidim sta imaju od delova za Mantu ![]() |
Autoru: | volim_opela [ 22 Maj 2012 12:43 ] |
Tema posta: | Re: Opel Manta A 1972 |
Skupi volju, (mada se vec vidi da je imas), upornost, strpljenje i novac i samo napred u poduhvatu vracanja u zivot legendarne Mante A! ![]() |
Autoru: | Candy Man [ 25 Mar 2013 22:46 ] |
Tema posta: | Re: Opel Manta A 1972 |
javi se Boletu iz Starih Banovaca. On ih je imao par(ima i sad jednu na prodaju), pun tavan delova i puno iskustva sa starijim Opelima. Malo covek ima kratke zivce ali je dobar decko u sustini. Ako teba kontakt posalji mi PP.. |
Autoru: | Mantaman [ 26 Mar 2013 12:27 ] |
Tema posta: | Re: Opel Manta A 1972 |
samo boleta zovi, ima on i motore i skoro sve sto ti treba. a imace i neke felnice ako budes hteo da ti makina bude bas bas dobra ![]() za trapove se ne sekiraj, jako je to i svaki dan da ga vozis da se ne plasis za bezbednost. ja sam na mojoj b manti vario grede koje su dosta propale od vremena, mislio sam da je to toliko slabo da ce se raspasti, ali kad smo skidali viljuske i celu prednju osovinu video sam koliko je to jako. razmontiraj ih i ocisti ili eventualno peskiraj i prefarbaj viljuske i sve propratne delove i trajace ti dugo. kocnice isto, ako ti je sve ispravno kocice bez problema, i ne trebaju ti pozadi diskovi, i dobosi rade posao odlicno. za pojedine delove od mehanice imas auto mis u bg, imaju nove delove i nisu mnogo skupi. |
Autoru: | igorman [ 26 Mar 2013 18:09 ] |
Tema posta: | Re: Opel Manta A 1972 |
Svaka cast na projektu ![]() |
Stranica 1 od 1 | Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |