 |
5th Gear |
 |
Pridružio se: 30 Okt 2011 21:10 Postovi: 937 Lokacija: Kruševac/Niš
Ime: Aleksandar
Opel: Astra G 1.7 DTi 16V (Y17DT)
Garaza: pogledaj
|
Kako proleteše ove 2 godine od poslednjeg posta, katastrofa kako leti vreme.. Slabo sam aktivan na forumu, uglavnom je ovo moderno doba sa Facebook-om preuzelo primat, ali dobro, ipak je lepo se podsetiti ovako kako je sve to krenulo pre sada već dosta godina.. Taman sam nešto sređivao slike za telefon i sortirao i gledao baš da nisam odavno pisao, pa rekoh daj da malo obnovim garažu da sve radove makar hronološki zadržim ovde u garaži kao jednu celinu, a takođe i svima vama predstavim radove i kako se snovi polako, ali sigurno ostvaruju, pogotovo kada otvorim prvu stranicu garaže i sada kada se pogleda na kraju gde je projekat stigao, tako da idemo i dalje još jače i bolje Teksta će verovatno kao i obično biti previše i možda predetaljno, spremite pivo i kokice ko voli da sve pogleda detaljno, ali to sam ja, pa ko hoće neka čita, ko ne, gledaću da sve radove od poslednje objave dosta ilustrujem slikama i potruditi da ide sve hronološki, tako da gledajte slike onda, a tekst zanemarite Da probam da idem hronološki od poslednjeg posta: 1) Nije mi radio CD šaržer koji sam dobio uz NCDR, prikazivao je i grešku, a i sami motorići su izgleda zablokirali od nekorišćenja..Uz pomoć drugara @shommy-kg koji mi je poklonio svoj višak CD šaržer i kojim se ovim putem ponovo zahvaljujem sam prepakovao unutrašnjost umesto mog, greške su mogle da se obrišu i voala...CD šaržer proradio i u punoj snazi kao i prvog dana.. 2) Kada smo već kod CD šaržera, provalim i proverim da može Bluetooth da se poveže na CD šaržer, tj. iskoriste se izlazi sa audio output, tj. levi i desni kanal i masa koji postoje u konektoru za CD šaržer, naručio od braće kineze ovaj jedan koji podržava i mikrofone, povezao i sve radi par ekselans..Trenutno sam jedan modul zeznuo svojom nepažnjom, pa čekam drugi da stigne, ali radi sve kako treba, čak i mikrofoni koje sam stavio u A stub rade perfektno, režim na Bluetooth se menja tako što pritisnem CDC, tj. CD šaržer opciju, gledam da mi je samo u tom trenutku izbačen magacin u CD šaržeru da ne pušta istovremeno 2 stvari i to je to, sve radi kako dolikuje, poveže se telefonom, pušta se muzika preko telefona, pri pozivu rade mikrofoni u stubovima i to je to, sve kao što Bog zapoveda kako se to kaže..  3) Sledeće što me je nerviralo su plastike na zadnjim tapacirima, još otkad sam zamenio u kožne me nerviralo i nikako da ih sredim, pa sam skinuo sve te plastike, gde je potrebno prešmirglao, nabacio podlogu, špric kit, crna mat boja da bude što približnije originalu i sada je to mnogo bolje..     4) Pošto volim da imam što više opremu ka čemu težim od samog početka projekta, uvek hteo TC taster da imam da lepo popuni srednju konzolu, međutim pošto moj motor nema TC, tj. po default-u je uvek ugašen, a nisam hteo da se majem bespotrebno da menjam centralu ABS-a u onu koja ima i slično i da jurim ESP, iskreno mi je to za moj motor totalno nebitno, hteo sam taster, ali sa nekom drugom idejom..I naravno, pratim sve oko Astre G i istražim da u Chevrolet Astrama za Brazilsko tržište ide tačno umesto TC tastera isti takav taster, ali sa simbolom za zaključavanje vrata, tj. dobija se ista stvar koja postoji i sada u Astri, tj. kada se pritisne vozačev pipak onaj i zaključa sva vrata, e to kod njih radi upravo ovaj taster..I to mi da naravno lepu ideju, nabavim povoljno TC taster, nađem lika koji na CNC radi šta god treba oko štampe i slično, odradi mi simbol taj kao kod tih Brazilskih verzija i stvarno ispadne NOV NOV NOV što bi se reklo, ja prezadovoljan. Sad nije bilo hronološki, ali relativno skoro sam jedva uspeo povoljno da nađem pločicu sa 3 otvora, jer moja je imala za grejače bez te srednje, pa sam to napakovao, povezao na comfort modul centralne brave na slobodnom pinu i naravno, sve radi par ekselans. Utisak - prezadovoljan. Zamenjeno osvetljenje u crveno da se slaže, popunjena rupa i nekako odmah lepši osećaj.
        5) Na tehničkom mi daju informaciju da imam lufta u prednoj levoj kugli i prednjoj desnoj šolji, što sam i sam primetio malo pre toga da se počelo sve više i više čuje, jer ništa oko trapa nije dirano skoro 10 godina sem stabilizatora i stvarno sam prezadovoljan trapom, pritom živim na periferiji grada u naselju gde nije asfaltirana ulica, plus gradske rupe i slično i stvarno Astrin McPherson je izmišljen za naše puteve, pritom stavke nisu skupe, pa čak i one iz najvišeg kvaliteta, tako da sam rešio da sve sredim i da sam miran što se kaže..Nije baš sve bilo odrađeno odjednom, nego sa nekim razmakom, ali ukratko sve sem amortizera je odrađeno napred i to: gumice balans štangle (FEBI Bilstein), šolje amortizera (SWAG 43mm pojačane), kugle (MOOG), stabilizatori (Meyle HD - pojačani, ne obični), krajevi spone (TRW - original), ležajevi amortizera (Lemforder). Sve marke i delove sam mesecima proveravao i gledao, tako da ništa nije uzeto slučajno..Jedino kugle su maltene random bile i to je neka srednja klasa, inače sve ostalo je top što bi se reklo..Stabilizatori su namenski uzeti Meyle HD na osnovu iskustva drugih, pre svega Rusa..Meyle nije neka marka ovako na glasu, ali za HD seriju nemate brige, jedne od najboljih i uzeti su pre Lemfordera i TRW-a, baš zbog te HD serije i iskustva drugih iz istog razloga kao i SWAG šolje..Krajeve spone fabričke TRW sam skinuo i nisu do sad nikad bile menjane, ubačene opet TRW da ostanemo pri kvalitetu. Napomena još za šolje je da se ne uzima Lemforder i slično iako su marke, jer su 40mm, namerno su SWAG uzete, jer su 3mm deblje i dosta duže traju nego bilo koje obične, te pojačane šolje postoje kod SWAG-a i FEBI-a, ali SWAG su proverene i po kataloškom broju i po forumima i to je to, sa njima nema greške..Ostalo je na slikama..Uglavnom, sada je sve novo, izreglirano naravno i sada je sve utegnuto maksimalno..     6) Takođe primećene veće vibracije u autu, a nosači motora sva 3 fabrička, dok onaj četvrti donji je bio nekad zamenjen, ali on i nema uticaj na to, tako da su svi fabrički. Uzeti novi, zadnji i levi su Febi, dok je desni Corteco. Zadnji je sa Astre H 1.7CDTi, koji je pojačan i namerno je tako uzeto, jer kod običnog na 1.7DTi nema to ojačanje..Namešteno, i situacija je mnogo bolja, naravno. Ne mogu da kažem da je perfektno, jer na sam prenos vibracija može svašta nešto da utiče, ali svakako mnogo bolje nego što je bilo..          7) U to neko vreme uzet i prekidač za sva 4 migavca, jer je fabrički izbledeo i nije bio crven, nerviralo me to, pa sam ga zamenio novim i neuporedivo lepše. To je detalj, a baš volim detalje i primećujem i cela konzola je skroz drugačija, dobila svežinu nekako samo zbog tog detalja..    8) Kada smo već tu oko sitnica koje me nerviraju, takođe je bila štampa na starom prekidaču za retrovizor takođe izbledela, pa je i to zamenjeno da bude kako treba.. 9) Nisam imao neku bolju ručicu menjača, tj. ona alu fabrička nije da mi se nije svidela, ali opet nekako previše obična, razmišljao moju da odradim u kožu, ali mi i to nekako nije bilo to to, pa sam prešao na nešto više i ubacio ručicu sa Astre J/Insignie. Uzeta je kopija, jer sam hteo da pretapaciram u kožu, a ne originalnu po većoj ceni, pa opet da naknadno tapaciram, jer svakako ta koža i sa te ručice nije bila nova, tako da sam uzeo ručicu, odrađena je komplet u pravu glatku kožu i stvarno sam prezadovoljan, osećaj je nebo i zemlja, plus prava koža i to, tako da uz malo truda i prepravke je ubačena ručica..      10) Naleteo povoljno na druge fabričke GM maglenke iz 2007-2008 godine čini mi se, koje su bile baš odlične, jer me kod mojih nerviralo što su od kamenčića nekako bile oštećene i zamućene nekako, pa pošto su ove bile ultra povoljne, zamenio sam ih i dobio još na izgledu, naravno odmah ubačeno LED osvetljenje, koje imeđu ostalog koristim kao dnevno svetlo i sada je to sve kako treba..      11) Zamenjeni zadnji diskovi, uzeti novi Delphi u setu kompletno sa pločicama. Sve kako treba i preporuka za marku. Nikakvih zamerki.         12) E sad jedan mnogo lep detalj koji sam uvek potajno želeo, razmišljao da li ili ne i znam da su mnogi za fabrika OEM način, ka kojim uglavnom težim, ali sve to uživo poremeti kada se upale prstenovi i zasijaju u mraku anđeli, tako da...Njihovo veličanstvo - Angel eyes.. Slučajno su naleteli povoljno, trebalo im malo nege i pažnje, ali sve se sredi..Naravno pošto obožavam BiXenon, zamenjena su fabrička sočiva u nova 2.5'' H1 BiXenon, tako da je sada svetlo ludilo, plus je dugo BiXenon, a čekam LED za u dugo dodatno, tako da imam duplo dugo takozvano, tj. od same klapne od BiXenona, plus LED dugo dodatno, kao što sam imao u prethodnim fabričkim xenon farovima, tako da verujte kada se spoji to duplo dugo vidite kao dan..Zamenjene u prstenovima ubodne naravno u belo takođe i sada je to sve kako treba. Ostalo mi da ih ispoliram i zaštitim, ali biće sređeno i to, uglavnom prednji kraj dobija odmah drugačiju njušku, mnogo lepše, nema šta..Nekako izmišljeni farovi po meni i baš joj čuče..        13) Onda je došao tada red za mali servis - 2021. godina       14) Naravno ponovo ''slučajno'' sam uspeo da naletim na ponovo vrlo retku stvar - NCDR-1500 u kompletu sa ekranom i šaržerom i kasetom i ono što se razlikuje u odnosu na NCDR-1100, a to je Nokia telefon uređaj. Uzeo sam sve u kompletu i zamenio zbog tog telefona koji se nalazi u kaseti. Ostalo mi je još da samo povežem, nikako da se nakanim, ali je mnogo dobra fora svakako. Preko fabričkog NCDR-a može da se zovu i prihvataju pozivi, dok se mikrofon nalazi u plafonjeri, tako da mi je to odlična fora i prava retkost naći u Astri G i običan NCDR, a kamoli NCDR-1500.
     15) Takođe ponovo jedan detalj, a to su prstenovi oko visokotonaca na A stubu i poklopac upaljača u tom stilu pokupljena fora iz Audija, jer je isti. Malo treba prepravke i truda oko ugradnje, ali naravno sve je rešivo, šta sam sve odradio i sve sam, naravno da neće jedni prstenovi da predstavljaju problem..     16) Onda je početkom 2022. došao na red veliki servis da se odradi i ujedno i mali. Hteo sam ovog puta da probam sa kvalitetom za ulje, a i u međuvremenu je auto počeo više da prelazi, pa se otprilike pređe godišnje oko 10.000 i možda za nijansu preko, pa da ne bi rizikovao sa 10W-40, a i pri hladnom je svakako bolje ređe ulje, pa sam išao na neku kvalitetniju varijantu, tj. ovoga puta 5W-40 Castrol Edge Turbo Diesel Dexos2. Odmah je bila primetna razlika da auto tiše radi, mada je to bio neki februar, ali definitivno se osetila razlika pri niskim temperaturama da je tiši u odnosu na 10W-40, što je i logično, jer je 5W bolje ulje pri nižim temperaturama.
Što se tiče velikog servisa, razmišljao o markama, do sad mi je bio Dayco set i Dayco PK kajiš i nikakvih problema nisam imao, dok recimo pre toga 2017. je Bosch zupčasti pukao, tako da gledao sam Bosch da ne uzimam u obzir nikako, malo istraživao cene, jurio i našao na jednu mestu povoljno i generalno najkvalitetnija marka, tako da je pala odluka na Continental set zupčastog, kao i Continental PK kajiš. Usput zamenjen i dihtung poklopca koji je malo balavio, uzet Victor Reinz takođe u kvalitetu.          17) Zamenjena folija sa B stuba iz crne sjaj u crnu mat  18) Naravno ponovo ''slučajno'' naletele fabričke zatamnjene štopke. To ste mi savetovali i prošlog puta, a i ja ih potajno tražio i slučajno naletele..Iskreno, hteo sam DEPO LED štopke kao dole sa slike, koje su mi čista perverzija, jednom su bile na oglasu, a ja naravno tada bez finansija i posle su otišle, te su mi prva želja, ali dok to nekad ne bude, tu su za sada zatamnjene i čučnule su baš lepo..  19) E sad jedna mnogo bitna stvar i nešto što sam oduvek želeo i to baš u ovoj kombinaciji, a to su 17'' felne sa Tigre B Te felne sam uvek potajno želeo i opet naravno skroz slučajno sam ih uzeo za ultra povoljan novac, ali u ne baš nekom stanju. Naravno, to mi nije bilo bitno, bitno da nisu krive, varene i slično, a za farbanje, sređivanje i to ću se pomučiti. Sređene detaljno, lice detaljno prešmirglano, negde ako je trebalo da se stavi kit u neku rupicu je stavljeno, nanet špric kit, Motipova namenska boja za felne, završno lakiranje i ....Voala...Čista perverzija! Prezadovoljan, oduševljen! Drugi auto prosto rečeno..
Uz sve to sam uspeo da nahvatam opet i premium gume u vidu Michelin Primacy 4, DOT2021 i Yokohama AdvanFleva v701, sve u dimenzijama 205/45/17, da bi obim točka ostao isti kao u verzijama 195/60/15, 205/50/16 i ostalim fabričkim dimenzijama. Ja iskreno prezadovoljan. Drugi auto, drugi osećaj..Uostalom, slike će sve reći..      20) Pošto auto maltene nikad nije ispoliran, možda nekad odavno i to nešto ručno, amaterski, hteo sam malo da obnovim lak i boju. Svakako se na karoseriji vide 22 godine tragova, ogrebotina i slično, protiv toga se ne može, sem celim farbanjem, za šta će se gledati ubuduće da se odradi, ali makar sam ovako hteo lak da malo obnovim, povratim sjaj i na kraju zaštitim to. Naravno, sve sam sam odradio. Uzete su da kažem profi paste Sonax Profiline CutMax6 kao gruba pasta i na kraju finiš i antihologram pasta Sonax Profiline Perfect Finish. Sunđeri su takođe Sonax-ovi crveni za grubu i zeleni za finu pastu i na kraju polimerna zaštita sa zaštitom od 6 meseci - Sonax Polymer NetShield. Ništa bez zaštite ako će se sve to skinuti, tako da sam gledao testiranja, istraživao i video da je odlična ova polimerna zaštita, ima rok od 6 meseci da pruža zaštitu, ali preporuka da se pre ponovi postupak, tako da recimo na neka 3-4 meseca se ponovi ionako lako nanošenje, to je nekih samo 3-4 puta godišnje, što je ništa realno, tako da je ispolirano, zaštićeno i sada je iskreno mnogo bolje stanje. Poprilično se boja povratila, dubina, a i pojedine ogrebotine uklonile, tako da s obzirom da sam amater u tome, ja sam iskreno zadovoljan. Pogotovo kada je naneta zaštita, pa sada sve klizi sa karoserije, ne ostaju tragovi i slično..      21) Naravno, posle onakvih felni i sjajne karoserije, ružno je da čeljusti ostanu neodrađene. Bile su sive godinama i zadovoljan sam bio koliko je sve to potrajalo, s obzirom da nisu bile lakirane i da sam sve sam radio, tako da sam rešio da odradim sada kako treba i naravno zaštitim lakom kako dolikuje. Nisam hteo sivu, jer mi je sve to bilo nekako sterilno, a i navikneš se nekako, još sive felne..S obzirom da je ova teget boja stvarno lepa, pogotovo kada je ispolirana, oprana, nije kao svaki drugi auto siva i slično, merkao i gledao boje, ali nisam se previše dvoumio, jer na teget auto je žuta boja za čeljusti po meni pun pogodak, tako da je sve detaljno očišćeno, odmašćeno, ofarbano i na kraju izlakirano poprilično debelim slojem. Ja prezadovoljan! Pogotovo na ovako otvorene felne, još kada se opere auto, ma fantazija!           22) Originalne alu papučice sa Sport/OPC modela, imao sam kineske, ali nije to to, uzete originalne, razlika naravno odmah primetna, pre svega u kvalitetu samih papučica..   Iiiii...To je to (za sada) To su bili radovi za ovo vreme koliko nisam pisao, verovatno sam nešto i zaboravio, ali gledao sam da sve obuhvatim i idem nekom hronologijom.. Samo da napomenem još neke stvari koje su tu i koje čekaju ugradnju i od kojih jedna i te kako utiče na izgled i jedna koja čeka da se poruči: 1) Bertone pragovi - Skoro sam ih uzeo, treba im sređivanje, farbanje u boji auta, ali biće i to..Biće skroz drugačiji izgled i mnogo lepši. Takođe videću tada da i kvake i lajsne idu odmah u boji auta da sve to bude u tonalitetu što se kaže..   2) Odavno mi stoji autonivelacija za xenon svetla, pripremljen prekidač svetala, nivelacija, samo da se izvuče instalacija i ugradi, pa gledaću i to da odradim.. 3) Senzor kiše - odavno imam retrovizor sa samopotamnjivanjem, elektrohromatski, uz njega taman ide i ona veća plastika što pokriva okvir, pripremio sam i nju, senzor je takođe stigao, koji ide za šoferku koja nema UV foliju, tako da bi trebalo da to sve bude kako treba, čekam da se nakanim i to da namestim da pojačamo još malo opremu..  4) Žuti pojasevi - Gledao, razmišljao, merkao i mislim da ću žute pojaseve da uzmem, jer mi nekako na sivi enterijer i teget auto baš ima šmeka, pogledao sam slike, istraživao i baš mi se uklapa, tako da će verovatno biti ubuduće rađeni i oni na nekom ovom fazonu dole kao sa slika.. 5) Nebo/Airbag/Šiber - potajna želja je uvek bio šiber i gledao sam moguće varijante ugradnje, a što je ''najgore'' imam instalaciju za šiber, pa me dodatno stimuliše.. Znam da ide prepakivanje krova kao opcija i da to dođe kao nešto lakše kada se raznituje, upunktuje umesto starog i da je to kao najbolja opcija, tako su uglavnom radili..E sad ima opcije sečenja uzorka i zavarivanja..Videću, to je u nekim daljim planovima.. Ono što trenutno gledam je da bih možda dodao airbagove u stubovima, tj. vazdušnu zavesu i novo nebo koje ide uz taj tip sa novim plastikama A,B i C stuba, pa se razmišljam i za tu opciju, da se i tu doda oprema da ima sve airbagove, tj. i prednje i bočne i vazdušne zavese..
Eto ljudi, to je to od mene..Nadam se da nešto nisam preskočio i slično, ali je u globalu to to.. Pre završnih slika, čisto jedno pitanje od mene za vas, jer je poznato da je menjan enterijer u sivo i da je kod takvog tipa išla siva instrument tabla sa sivim plastikama pragova i slično..Što se tiče pragova i to, to ću svakako odraditi u boji plastika na sedištu kao što je i išlo fabrički, ali me zanima mišljenje za samu tablu? Jer nekad mi se svidi crno, a opet pak nekako siva je unikatna, nije standardna, deluje nekako novije, ne znam, već sam se svakako raspitivao za tu opciju i merkam odavno da uzmem, nego eto nikako..Ovaj tip table je u pitanju kao sa slike:   I još jedno pitanje..Pošto bih hteo da ponovo odradim ili moje nebo ili to novo koje budem uzeo, kako god, šta mi savetujete za boju? Kada je crni enterijer komplet i to, pa se juri neki blackout fazon, to mi je jasno, ne bih se dvoumio oko crnog neba i crnih stubova, ali me zanima mišljenje za moj slučaj? Da li biste svakako stubove i nebo u crno ili pak lupam siva varijanta da se recimo juri podudaranje sa sedištima? Kakve varijacije imate za savet? Koje boje, koji materijal? Ja se nešto dvoumim i još nemam mišljenje finalno, čak mi je i neka alkantara padala na pamet, možda crna, možda čak i siva, pa da se slaže, ali eto..Da čujem i druga mišljenja, pa da vidim..Namerno evo stavljam slike dole pod tim nekim uglovima da bi se lepše videlo, jer sam razmišljao na B stubu da donji deo plastike ide u toj boji od sedišta plastike do polovine B stuba, jer se tu svakako razdvaja, a onda od polovine, pa na gore da se tapacira u taj materijal kao i nebo, pa eto čisto i to kao 'pomoć' da imate..Evo neke sličice, pa se možda lepše vidi..   Za kraj čisto dugujem sličice od pre koji dan nakon svih ovih radova, detailinga enterijera i kako sve trenutno finalno izgleda:                    Naravno, kao i uvek, svaki predlog, sugestija, pohvala, kritika i slično pišite, pa videćemo šta može da se uradi, uvaži i slično.. Pozdrav svima! Živi bili!  PS: Duplirao je objave, pa neko od administratora/moderatora neka obriše pretposlednji post, koji je duplikat..Hvala
_________________ Opel - The future is everyonce's
|
|