Pozdrav za cenjene forumaše...
Astra G 1998 X16SZR, pre par dana nisam mogao da upalim auto na semaforu, pre toga ga ugasio normalno jer je bila gužva velika pa ga spuštao 10-ak minuta "na ler", štednja.
Do onda normalno, 5 popodne, radio pre toga pola sata bez problema, temp napolju 18c. Auto vergla kao lud, ali "ni da lizne", niti trokira. Ne pali se nijedna lampica na instrument tabli. Temperatura normalna. Skrenem desno na trotoar, zaverglam još par puta, ništa. Efekat kao kad car alarm ne isključiš a probaš da upališ pa njegov prekid paljenja onemogućava (ne pričam konkretno za moj auto nego pre 10ak godina opisujem situacije sa noname alarmima). I pade mi na pamet da upalim i ugasim alarm (inače imam neki alarm dodatni, sa njegovim daljincem, koji je povezan sa centralnom bravom fabričkom, ne pitajte me zašto to, tako sam kupio auto), međutim opet ništa.
I tako, posle 15-ak minuta telefoniranja, probam još jednom i upali kao mina. Odmah odem kod majstora. Prikači on na comp, nema nijednu zabeleženu grešku. Sve normalno, osim što je izrazio sumnju što je TANK VENTILATION VALVE non stop na 0. Nije bio siguran da li je to normalno ili ne. Otvarao sam i zatvarao čep od rezervoara, ne menja se pomenuta vrednost. Na kraju sam samo zamenio filter goriva. I posle dva dana i 100km i dalje sve u redu.
Sad sam se naplašio da ne ostanem negde na mostu
, pa analiziram šta je moglo da bude i da li je ozbiljno. Navodim elemente bitne za analizu:
-Rezervoar mi je bio oko 10L pun kada se to desilo, sipano gorivo par dana pre opisanog kvara.
-Kada se to desilo auto je bio na blagoj nizbrdici.
-Imam oba ključa originalna ali nikad nisam menjao baterije od kako imam auto (2007-), ne koristim inače originalne dugmiće na ključu, imam poseban alarm koji zaključava originalnu centralnu bravu. Nikad nisam imao probleme sa immobilajzerom.
-Pre 3 meseca sam imao probleme sa ECU, o tome sam pisao ovde
http://www.opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=147&t=15381, od rešenja prešao 5 hiljada bez problema.
-Prošle nedelje sam imao problem sa alternatorom, u vožnji mi se upalila lampica za akumulator, tada su zamenjene diode i lageri, sve od onda ok.
Posebno šta je taj TANK VENTILATION VALVE i da li ima neke veze sa kvarom.