Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Neočekivano gašenje
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=147&t=16115
Stranica 1 od 3

Autoru:  Andrej [ 22 Avg 2011 20:39 ]
Tema posta:  Neočekivano gašenje

Zafira, z18xe, 2000 godište.
Auto je normalno radio dok se u sred vožnje nije ugasio.
Pola 2 popodne, u vožnji oko 15 minuta. Kombinovano. Pre toga nije vožen 5 sati. Do sada nikad nije pravio ovakav problem ( oko 1000km ).
Na više puta ponovljena paljenja samo je verglao bez paljenja a ni bar trokiranja u pokušaju. Isto je bilo i pri pokušaju paljenja na plin i na benzin.
4 puta sam pokušao paljenje, potom malo ( 10-ak minuta ) odustao od paljenja i čekao šlep, za to vreme je povremeno radio ventilator hladnjaka, da bi normalno upalio i odvozao 15 kilometara do kuće, gde se na skretanju u blok opet ugasio. Opet sve isto, vergla ali neće da upali. Tek pošto malo odstoji, pali kao mina. Ventilator radi, temperatura osciluje ( po satu ) u granicama normale.

Očitao sam ga opkom-om:
P1600 – (0) reprogram or replace ecu – not present.
Po auto dati: engine control module ( ECM ) – program eror
Uzrok: ecm programming.

P1540 – (4) air conditioning presure open circuit – not present
Po auto dati: AC refrigerant pressure sensor – circulit malfunction
a uzrok: wiring, AC refrigerant pressure sensor, ECM

P2108 – (0) can-bus no comunication with abs/tc – not present
Po auto dati: U2108 – engine control module ( ECM ) / ABS control module / traction
control module communication , can data bus.
Uzrok: wiring.


P1612 – (0) immobiliser no or wrong signal – not present
P1613 – (0) ----------------II-----------------------------------
Po auto dati: immobilizer control module – no / incorrect signal.
Uzrok: wiring, immobilizer control module.

163 – engine coolant temperature, no signal


U2103 – (4) can bus communication malfunction – not present
Po auto dati: engine control module (ECM), CAN data bus – malfunction detected.
Uzrok: wiring.


U2105 – (4) can bus no communication with ECM – not present
Po auto dati: engine control module (ECM), CAN data bus – malfunction detected.
Uzrok: wiring, ECM.


C0256 – (0) engine torque reduction malfunction – not present
Javljala se u grupi grešaka vezanih za izostajanje paljena na 4 cilindru. Trokiranje. Rešeno zamenom dis modula. Verovatno je ostala od tada.

Ono što mene baca u nedoumicu, da li su ove greške ecu-a i imobilajzera produkt paljenja na „suvo“ predstavljaju posledicu ili uzrok nemogućeg startovanja motora?
Da li ova greška „163 – engine coolant temperature, no signal„ može da dovede do gašenja motora?


Kada sam ga upalio, lepo radi u leru, lepo povlači u svim režimima vožnje.

Autoru:  bojano [ 22 Avg 2011 20:56 ]
Tema posta:  Re: Neočekivano gašenje

Da li su greske nastale zbog gasenja motora i kasnijeg verglanja, mozes da proveris tako sto ces sad da ih obrises a onda gledaj da ti se ne ugasi ponovo pre nego sto ga ponovo stavis na dijagnostiku. Ako tad ne bude tih gresaka onda su nastale iz pomenutih razloga. Meni se na suzi gasio motor, kad mi je crkao senzor radilice. Cim on pocne da brljavi, motor se ugasi (kao da ne napravi stetu na motoru). Ali da je kod tebe to pokazao bi i tu gresku.

Autoru:  vlada13 [ 23 Avg 2011 00:15 ]
Tema posta:  Re: Neočekivano gašenje

Za početak probaj sa rezervnim ključem, možda ti se baterija isktrošila pa pravi problem sa imobilajzerom.

Autoru:  vlada33 [ 23 Avg 2011 07:26 ]
Tema posta:  Re: Neočekivano gašenje

mene vise brine ovo sa ecu,bojim se da sve ovo potice od njega,alikao jednom u mom slucaju od slabe mase,najpre proveri masu a onda sacekaj da cujemo i godzino misljenje...vecina z motora je felericno sa ecu...

Autoru:  Andrej [ 23 Avg 2011 20:22 ]
Tema posta:  Re: Neočekivano gašenje

Danas sam ga u dva navrata upalio, iz prve. Lepo radi na leru, ne izbacuje grešku, koje sam juče obrisao. Nisam mogao duže da ga ostavim upaljenog, zbog obaveza, ali ću u subotu da ga upalim da radi ceo dan i da pratim na opkomu šta se dešava.

Inače, upalio sam ga sa istim ključem kao juče. I sa istim daljincem za alarm ga otključao. Sam ključ je, fizički, kao nov a baterija je, bar po servisnoj, menjana pre tri godine.

U subotu će uslediti i šmirglanje mase. Akumulator sija na "zeleno".

Gledao sam kabal od senzora temperature motora, izlepljen je izolir trakom, možda je tu problem...
Bar bih ja voleo... :)



:respekt:

Autoru:  vlada33 [ 23 Avg 2011 20:26 ]
Tema posta:  Re: Neočekivano gašenje

sredi taj kabli,ja bih promenio i bateriju bar da otklonis te sumnje

Autoru:  Andrej [ 23 Avg 2011 20:28 ]
Tema posta:  Re: Neočekivano gašenje

Hoću. Kako se kodira ključ kada se zameni baterija?

Autoru:  jovan030 [ 23 Avg 2011 22:34 ]
Tema posta:  Re: Neočekivano gašenje

Andrej je napisao:
Hoću. Kako se kodira ključ kada se zameni baterija?

Ako ne radi daljinac kad zamenis bateriju,ubacis kluc u bos bravu das kontakt sacekas 30sec.(sva vrata moraju biti zatvorena racunajuci i gepek,preporucljivo i prozori)posle 30 sec. pritisnes na daljincu zakljucavanje ili otkljucavanje centrala treba da odradi u tom trenutku zakljucavanje-otkjucavanje i to je to..

Autoru:  vlada33 [ 24 Avg 2011 10:33 ]
Tema posta:  Re: Neočekivano gašenje

jedino sto nemas potrebe da cekas 30 sekunde,bar ne kod mene...inace to i dalje nema veze sa kljucem ali eto,mozes slobodno skinuti bateriju auto ce paliti i dalje nego cisto da se skine sa dnevnog reda ono o promeni baterije,dosta je tri godina da te ne izneveri negde ako su ti brave zapekle od nekoriscenja kao kod mene (jedva sam razradio vozacevu,gepek nece ni da cuje)

Autoru:  jovan030 [ 24 Avg 2011 13:29 ]
Tema posta:  Re: Neočekivano gašenje

Kad budes probao sve sto si naumio i ako ne uspe uzmi ocitaj koliki napon ti isporucuje alternator jer auto tjm ecu hoce da poludi i da ne zna sta ga je snaslo ako mu napon nije stalan i dovoljan,a i cela elektronika oce da brljavi od njegam

Autoru:  Andrej [ 27 Avg 2011 15:00 ]
Tema posta:  Re: Neočekivano gašenje

Juče uveče sam ugrabio malo vremena, upalio auto, provozao par krugova po naselju a potom ga ostavio da radi na leru ispred zgrade. Sve normalno, od paljenja do rada motora. Par puta upalio ventilator i lepo odradio hlađenje. Nije se gasio. Ja odem na spavanje sa leptirićima sreće u stomaku. :)

Međutim, jutros, krenem sa njim na posao ( izgleda ne voli da ide na posao ) i na 15km vožnje opet iznenada ugasi. Izvadim kao baja rezervni ključ, okrenem, ista priča. Neće da upali. Samo vergla. Na kontaktu gori ček i lampica za immo ( auto sa ključem ) a posebno je zanimljivo što je auto bio na radnoj temperaturi ( u pola 7 ujutru ) da bi se za 10-ak minuta upalio ventilator koji je radio za svo vreme šlepanja ( oko 40 minuta ). Kada sam konačno došlepao auto ( tj. moja žena u kalibri a ja kao debil u pokvarenom autu nazad ), ventilator je još radio a auto nije hteo da upali. Ja već iznerviran skinem klemu zbog ventilatora jer je motor bio ohlađen na temperaturu špricera a potom vratim klemu, u fazonu sada će blentonja da upali, i iz prve upalim auto! Sve normalno.

U ponedeljak ga teram do električara u naselju, a potom po potrebi do elektroničara pa molim za potrebne smernice u načinu razmišljanja da bih ispratio i rešio ovaj problem.

Koliko sam do sada shvatio, ključ nije, oba ključa lepo otključavaju, da je čip, bar bi na jednom radio jer nemoguće da oba istovremeno zveknu.
Nije ni brava jer ne glavi, lepo se okreće, antena na bravi da je u problemu, zezao bi konstantno sa paljenjem.

Napon akumulatora nisam u tom trenu očitao ali čim je imao struje da vrti ventilator 40 minuta, nije ni on problem.

Da li postoji veza u intalacijama između senzora temperature motora i imma i ecu-a, a što bi moglo da dovede do gašenja? U fazonu, senzor ne očitava dobro, uzbuna zbog visoke temperature motora pa se auto preventivno gasi...?
Da li imaju zajednički relej u instalaciji pa da on zeza i dovodi do gašenja?

Moj neki plan je da od električara tražim da mi razradi mase, premeri napone, proveri senzor temperatire motora, releje i instalaciju ( kontakte ) a potom bi elektroničar pretresao immo i ecu.

Ne očekujem da mi Vi rešite problem, jer bi to bilo bahato od mene. Samo molim za smernice, da shvatim uzročno - posledičnu vezu. Slab sam u elektrici i elektronici. Mnogo bolje mi ide čvak - čvak. :D

Autoru:  kvcali [ 27 Avg 2011 15:11 ]
Tema posta:  Re: Neočekivano gašenje

Jesi li probao da kad se ugasi, odma skines klemu i ostavis nekoliko minuta pa vratis, ako nakon toga upali problem bi trebao da je u ECU-motora 99%

Autoru:  Andrej [ 27 Avg 2011 15:17 ]
Tema posta:  Re: Neočekivano gašenje

Nisam. Ali sutra sam slobodan, pa ću se vozati ceo dan u dvorištu napred - nazad da nabijem tih 15km koliko hoće da vozi. :-) Po gašenju ću da odmah skinem i vratim kleme pa da vidim situaciju.

Takođe, skinuću osigurač od plina, da ga izbacim iz funkcije, pa da vidim da li će se gašenje dešavati na benzinu. Da otklonim neki plinski bag kao uzrok gašenja. Da li se skidanjem osigurača kod plinskog ecu-a obezbeđuje da plin više nema eletričnu vezu tj. komunikaciju sa benzinskim ecu-om?

Autoru:  Bane66 [ 27 Avg 2011 20:37 ]
Tema posta:  Re: Neočekivano gašenje

Ako govoris o sequentu, elektricnu vezu ce uvek imati i sa i bez osiguraca,...ali komunikaciju nece ako izvadis glavni osigurac za plin.

Ako hoces da elektricno raskacis ecu plina, moraju se predzekovati,tj, vratiti originalni konektori na benzinske dizne.

Autoru:  Andrej [ 28 Avg 2011 17:12 ]
Tema posta:  Re: Neočekivano gašenje

Od zadnjeg gašenja, ostale su zabeležene sledeće greške:

- 163 engine coolant temperature, no signal.
U vezi ove greške, na op-comu, u odeljku "engine cooling module" sam posmatrao temperaturu i rad ventilatora. Svaki put je palio ventilator na 98 stepeni C a gasio na 94 stepena i to oba venilatora. Po tome pretpostavljam da ventilatori i njihovi senzori normalno rade i da je ta greška produkt nekog šoka.

- U2105 (4) – (4 puta se javila. Toliko puta sa i pokušao da upalim auto kada se ugasio) - can bus no communication with ECM – not present. Po auto dati - wiring.

Ušao sam u odeljak za immo i tamo očitao sledeće vrednosti:
inignition status - on, 12v,
transponder key - transp. key 1,
transponder status - correct TP key,
dalje, oba ključa su programirana,
engine equest - received,
immobiliser signal - tranmitted,
security wait time - inactive,
programmed outputs - none.

Dakle, immo sitem sa ključevima šljaka bez greške.

Obrisao sam sve greške, digao auto na klocne, izvadio osigurač plina, upalio i ubacio u prvu.
Ostavio ga da radi tri sata. Bez greške. Normalno pali i gasi ventilatore i održava temperaturu.
Potom ga skidam sa klocni i vozim se sa njime oko 50 km, bez greške i bez gašenja.
I taman se ponada da je do plina, tj. da sam locirao problem, međutim nije.
Opet se ugasio, ja skinuo kleme i normalno upalio.
Možda nema značaja ali uvek se gasio pri manevrisanju tj. radu na volanu kod obilaženja...
Da li neka žica šeta pa dobije kontakt u toj inerciji, samo Bog zna.


Izbacuje:
- 163 engine coolant temperature, no signal.
- 165 engine coolant temperature, circulit low input.
- U2105 (4).

i greške oko zaključavanja:

00048 - low voltage during locking, not present.
00050 - A/D converter failure, not present, not present.
00042 - driver door switch failure present.
00025 - remote - key 5 not synchronized.
00024 - remote - key 4 not synchronized.
00018 - sun roof/windov signal short to ground or opel circulit, not present.
00016 - central door locking system motor current high, not present.

Autoru:  Andrej [ 28 Avg 2011 20:28 ]
Tema posta:  Re: Neočekivano gašenje

Od sada mi je najvažniji ključ na privesku - okasti broj 10. :shit:

Autoru:  kvcali [ 28 Avg 2011 20:31 ]
Tema posta:  Re: Neočekivano gašenje

ko sto reko 99% je ecu,
a proveri taj kabloc od senzora temperature mozda je on ali 1%

Autoru:  Andrej [ 28 Avg 2011 20:45 ]
Tema posta:  Re: Neočekivano gašenje

U slučaju da je ecu, šta sve trebam da menjam da bi drugi komp radio na mom autu. Komp + immo + brava + ključevi + car pass???

Autoru:  vlada33 [ 28 Avg 2011 21:34 ]
Tema posta:  Re: Neočekivano gašenje

moze i samo komp.ali mora programiranje ostatka...

posto vidim da zelis i sam da uradis nesto pretresi sve "mase" cak i one koje direktno idu sa akumulatora na sasiju a pogotovo one oko ecu-a...

drugo,nije normalno da ti pali ventilator tako kasno,rekao bi da je to druga brzina ventilatora i da ti prva ne radi...mada ovako izdaleka ne mogu da potvrdim,ali mozes ti da odgovoris...dali je tada ventilator ozbiljno bucanili se lagano okrece...

sto se tice senzzora temperature za mene je bio 800 dinara i ja sam ga menjao,mozda da probas nije ni to neka kinta u odnosu na komp...meni je svaki put kada upalim auto auto radio na sauh,bez obzira sto je vreo,to se nije desavalo ni pre ni posle toga...sad dali ima veze sa ovim tvojim problemom ne bi mogao da potvrdim...

kao sto sam rekao na pocetku i kao sto je kvcali potvrdio ECU je prilicno sumljiv,po onome sto sam ja nacuo gotovo svi Z mmotori imaju probleme sa njima,jednostavno su preblizu velike temperature motora i ako ti sve ovo nije hitno (s obzirom da jos imas i calibru) ja bih i dalje cekao godzu da se oglasi,koliko se secam onje rekao da ide na odmor u avgustu pa verujem da ga zato i nema...

kada je bio skup na palicu ja sam ga zvao zbog slicne stvari za z16xe i covek je odmah rekao da je do ecu-a,tom autu se desava da cim se zagreje ne prima drugu polovinu gasa i isto ispisuje neke greske ali je samo ECU krivac...

sredice se to,ako imas slobodnog vremena odradi redom iz ovog posta pa tek onda razmisljaj o ECU,sve ovo ostalo trazi samo vreme i minimalne finansije (sto se tice senzora ako je isti kao moj i eventulno termoprekidaca ako je ventilator u drugoj brzzini)

Autoru:  pistre [ 29 Avg 2011 03:49 ]
Tema posta:  Re: Neočekivano gašenje

ima onaj iz zemuna sto reprogramira ecu od imobilizatora, pitaj chileta za ulicu tacno, verujem da ti komp zaboravi kod i odjedared pobrljavi :)

Autoru:  vlada33 [ 30 Avg 2011 14:03 ]
Tema posta:  Re: Neočekivano gašenje

pre ce biti da ima hladan lem i da gubi kontakt kad se zagreje i protrese...problem je sto je zaliven necime i tesko da ce amater da pridje i prelemi...bilo je to u planu sa ovim autom o kome sam ja pricao ali preko delova postoji neka izolacija i mislim da bi njenim skidanjem otisao i neki deo i to bi bilo kraj njega,,,,

Autoru:  Andrej [ 30 Avg 2011 17:12 ]
Tema posta:  Re: Neočekivano gašenje

Elem, bio sam kod električara. Čovek je prekontrolisao instalacije, napone, alarm, ključeve i sve je u redu. Potom sam zvao elektroničara, koji mi je ispričao priču poput Vlade33. Neka izolacija, lemovi na manje od milimetar i tako dalje... No, ima rešenje za 100 do 150 evra uz godinu dana garancije. :) U subotu mu nosim ecu.
Izveštavaću i dalje. :wink:

Autoru:  vlada33 [ 30 Avg 2011 19:47 ]
Tema posta:  Re: Neočekivano gašenje

jeste,to resenje mi je i goran rekao,on ima broj tog coveka iz beograda,tj.tu iz okoline...

Autoru:  Godza [ 30 Avg 2011 20:59 ]
Tema posta:  Re: Neočekivano gašenje

Vlado, vidim usao si u materiju a sto je i najvaznije sve je tako kako si objasnio :respekt:

Andrej odradio si sve po redu i kako bi trebalo, zadnje je taj ecu motora koji ce i biti najverovatnije uzrocnik kvara.

Autoru:  vlada33 [ 30 Avg 2011 21:02 ]
Tema posta:  Re: Neočekivano gašenje

aj pogledaj gorane i ovog drugog kolegu sa foruma toda81,rekao bi da i on ima isti problem...

Stranica 1 od 3 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/