Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

114 - Idle boost valve Above upper limit
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=147&t=15837
Stranica 1 od 1

Autoru:  Zule [ 30 Jul 2011 21:44 ]
Tema posta:  114 - Idle boost valve Above upper limit

Dobio sam ovu gresku 114 - Idle boost valve Above upper limit, u pitanju je naravno Calibra T i Bosch Motronic 2.7

Prvo sam mislio da je neko od ona 3 vakumska creva puklo ili mozda spalo pa ECU ne ocitava prave vrednosti, ali izgleda da nije tako jednostavno. Ima li neko ideju sta bi to moglo da bude?

Da napomenem da nisam nista petljao oko turbine (menjao pritisak i sl).

Autoru:  kvcali [ 30 Jul 2011 21:58 ]
Tema posta:  Re: 114 - Idle boost valve Above upper limit

Ventil za regulaciju radnog pritiska turbine, proveri njega, a najbolje vidi sa webom da ti pozajmi onu cukicu za merenje pritiska pa proveri dal i sta ne radi dobro

Autoru:  Zule [ 31 Jul 2011 21:21 ]
Tema posta:  Re: 114 - Idle boost valve Above upper limit

Ventil za regulaciju pritiska turbine, jel to br 5?

Slika

Uploaded with ImageShack.us

Autoru:  kvcali [ 31 Jul 2011 21:29 ]
Tema posta:  Re: 114 - Idle boost valve Above upper limit

Da, izmedju crvene/plave zice i mase treba da imas 12V na dzeku, a kljuc na kontaktu pre merenja

Autoru:  webboy [ 31 Jul 2011 22:02 ]
Tema posta:  Re: 114 - Idle boost valve Above upper limit

Jes bre... to je br. 5 sa slike iliti tzv. amal valve (ne, nije ANAL valve :P)

Generalno, ovo znaci da imas previshe boosta, odnosno povecani pritisak u usisnoj grani. E sad, to znaci da je pritisak veci od onoga sto je mapirano u ECU-u (standardno, to je 0.8 bara, ali kod tebe je neki chip, pa ne znam koja mu je max vrednost).

Razlog tome moze biti sledeci:

- probuseno vakuum crevo do wastegate actuator-a (br 3 na slici) od amal ventila (br 5 na slici).
- sjeban actuator - probusena membrana ili kuciste (seti se da smo onomad na tvom actuatoru pronasli rupicu)
- nesipreavan amal valve
- nesipravan MAP senzor u ECU-u.

Ovo su razlozi poredjani po verovatnoci.

Za pregled vakkum crevca:
- sacekaj da se oladi, namazi sapunicom, upali, pomeraj rukom sajlu gasa i vidi da li pravi mehurice negde, da li pusta

Za pregled actuator-a
- upali motor, rukom pomeraj sajlu gasa i vidi da li se actuator pomera, da li otvara wastegate.

Za pregled amal ventila i MAP senzora.... samo poredjenje sa ispravnim.

Autoru:  Zule [ 01 Avg 2011 08:37 ]
Tema posta:  Re: 114 - Idle boost valve Above upper limit

Proveravao sam vakumska creva mislim da su OK (iako su krpljena na par mesta)
Proveren je i acutator, radi 100% (ta rupica koja je postojala nije bila u vakuumskom prostoru nego samo na spoljnom kucistu to su mi potvrdili u TurboServisu kad sam im slao turbinu proslog meseca)

Prema tome ostaje mi da proverim amal ventil i MAP senzor, znaci moram da nadjem nekog ko to ima ispravno pa da uporedim, a ti si mi web-e prvi na listi kandidata :wink:

Autoru:  webboy [ 01 Avg 2011 09:55 ]
Tema posta:  Re: 114 - Idle boost valve Above upper limit

Pa nije problem.... znas gde sam, pa svrni da pogledamo.

A kad ti pali gresku, mislim, u kojim uslovima?

Autoru:  Zule [ 01 Avg 2011 10:36 ]
Tema posta:  Re: 114 - Idle boost valve Above upper limit

OK svraticu ovih dana, dogovoricemo se.

Kad resetujem ECU (skinem klemu s akumulatora) greska nestane, a pojavi se cim se prvi put zavrti turbina (onog trenutka kad predjem 3000 rpm) i nakon toga check engine ostane da svetli stalno.

Autoru:  webboy [ 01 Avg 2011 10:42 ]
Tema posta:  Re: 114 - Idle boost valve Above upper limit

Aha... a kad se pojavi greska i ti posle toga iskljucis motor i ponovo ga startujes, jel greska odmah tu opet ili opet treba da se zavrti turbina da bi se upalila?

Autoru:  Zule [ 01 Avg 2011 10:46 ]
Tema posta:  Re: 114 - Idle boost valve Above upper limit

Posle toga greska je stalno tu, cim upalim motor odmah se pojavljuje.

Autoru:  Zule [ 04 Avg 2011 08:09 ]
Tema posta:  Re: 114 - Idle boost valve Above upper limit

kvcali je napisao:
Da, izmedju crvene/plave zice i mase treba da imas 12V na dzeku, a kljuc na kontaktu pre merenja


Gledao sam nesto oko struje i video da ovaj amal ventil (burence) ne dobija struju uopste, 0V i na kontaktu i u radu. Po kom principu radi ovaj ventil, jel on radi sve vreme ili samo kad se ukljuci turbina. Odakle on dobija struju? Jel to cisto napajanje 12V ili ta struja dolazi preko ECU-a, releja i sl.?

Autoru:  webboy [ 04 Avg 2011 12:55 ]
Tema posta:  Re: 114 - Idle boost valve Above upper limit

Sto se struje tice za taj amal ventil....

U njega idu 2 zice:

Crveno-plava - plus koji ide sa releja pumpe (dakle, dobija plus kada motor radi).
Braon siva (ili braon crna, ne znam tacno sad) - je masa koju kontrolise ECU sa konektora 21.

U sustini, njegovu struju regulise ECU pomocu mase, dakle kada ECU skonta da treba da ukljuci amal ventil, on to uradi preko mase.
Sto znaci, da tih 12V koje ocekujes neces dobiti dok motor radi na leru.... moras da povuces sajlu gasa i nateras ga u vece obrtaje da napravi boost.

E sad, mozes da proveris unimerom da li je instalacija ok.

Dok motor radi izmeri sledece:
1) napon izmedju crveno plave zice ventila i mase (blok motora) treba da bude 12v. Ako nema napona ili je slab, znaci da je crveno plava zica koja ide od releja do ventila ili prekinuta ili ima neki kratak spoj (los kontakt i slicno).

2) Otpor izmedju braon crne zice na ventilu i bloka motora treba da bude skoro nepostojeci (sto manji, to bolje). Ako je otpor prevelik (ili beskonacan) onda je porblem u toj braon crnoj zici sto ide od ventila do ECU-a.

Kao sto rekoh.... svrati, pa cemo da stavimo amal ventil od mene i da vidimo sta se dogadja ;)


PS: Termin "Ukljucena/iskljucena turbina" je totalno pogresan... jer se turbina NON STOP vrti, tj. non-stop je "ukljucena"

Stranica 1 od 1 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/