Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 24 Avg 2019 00:14

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 1 Post ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Simtec 56 sistem
PostPoslato: 04 Feb 2010 00:08 
OffLine
OTS mechanic team
OTS mechanic team
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Feb 2009 21:52
Postovi: 3827
Lokacija: Beograd-Zvezdara
Ime: Goran
Opel: Vectra 2.2 16v GTS Insignia sport tourer 20cdti
Garaza: pogledaj
Kao sto naslov kaze Simtec 56 ima nekih noviteta u odnosu na predhodne sisteme kontrole motora i ukljucuju sledece:

Kontrolna jedinica

Kontrolna jedinica je opremljena elektronskom kontrolom paljenja (mikroprocesorski sistem sinhronizacije varnice, indukativno okidanje) i integralni izlazni sistem.
Mehanicki razvodnik paljenja se vise ne koristi.

Indukcioni kalem sa dvostrukom varnicom

Indukcioni kalem sa dvostrukom varnicom komandovan direktno iz izlaznog stepena kontrolne jedinice je zameni predhodni indukcioni kalem.

Davac polozaja bregastog vratila (osovine)

Ukoliko dodje do kvara na davacu kolenastog (radilice) vratila, davac bregaste osovine odrzava motor u radu (pomocni rezim rada).

Merac protoka vazduha sa vrucim elementima jos ga nazivaju protokomer

Merac protoka vazduha direktno odredjuje opterecenje motora preko kolicine usisnog vazduha motora.

Kuciste leptira

Novo kuciste leptira ima potenciometar leptira sa prirubnicom i kontrolu protoka vazduha na praznom hodu. Vod za vazduh koji prolazi pored leptira je uklopljen u kuciste leptira, tako da veze vise nisu potrebne.

Davac temperature usisnog vazduha

Davac temperature usisnog vazduha je sa NTC karakteristikom i postavljen je u usisni vod izmedju filtera za vazduh i merac protoka vazduha.

Ventil oduske rezervoara

Ventil oduske rezervoara se aktivira sistemom kontrole motora preko modulacije sirine signala. Ventil oduske rezervoara je koordiniran sa signalom lambda sonde preko kontrolne jedinice.

Kodiranje varijantie

Kodiranje varijante motora je pomocu Tech 1 kodni utikac vise nije potreban.

Simtec Podsistem Paljenja

Indukcioni kalem sa dvostrukom varnicom
Simtec 56 sistem kontrole motora za C18XE DOHC benzinski motor je opremljen indukcionim kalemom sa dvostrukom varnicom.
Indukcioni kalem ima dva indikciona kalema sa promarom i sekundarom.Primari se ukljucuju preko kompjuterski kontrolisanih izlaznih tepena u kontrolnoj jedinici.Sekundar broj jedan pali cilindre 1 i 4, a sekundar broj dva pali cilindre 2 i 3. Prema tome, dve svecice se napajaju istovremeno.
U ovom sistemu mehanicki razvodnik paljenja je zamenjen potpuno elektronski kontrolisanim paljenjem SIMTEC56.
Provera ispravnosti paljenja moze se vrsiti na zaustavljenom motoru uz pomoc TECH 1 i kontrolne svecice u programu F5 test aktiviranja.

Slika Slika
Slika 1
1 konektor kontrolna jedinica (4kontakta)
2 kontakti visokog napona
Slika 2
deo seme veza veze indukcionog kalema

Indukcioni davac kolenastog vratila i davac bregastog vratila
Indukcioni davac

Simtec 56/56.1 sistem kontrole motora je opremljen mikroprocesorskom sinhronizacijom varnice sa induktivnim okidanjem.

Slika Davac kolenastog vratila (senzor broja obrtaja motora)

Davac bregastog vratila (osovine)

Davaci signala spoljne mrtve tacke, ugla kolenastog vratila i brzine motora su davac kolenastog vratila i davac bregastog vratila. Njihovi signali se koriste od strane kontrolne jedinice za osnovu kalkulacije tacke varnice i ubrizgavanja goriva. Oba rade na istom principu. Pobudni namotaj se napaja visokom frekvencijom izmedju 120 i 180 kHz iz kontrolne jedinice. Rotirajuci disk kolenastog vratila (zupcanik sa 58zuba i jednim prorezom) ili kais bregaste (disk sa jednim segmentom) izazivaju modulaciju visoke frekvencije koja se indukuje u mernom namotaju i to se dalje obradjuje u kontrolnoj jedinici.

Slika Slika

slika 1 davac (senzor) bregaste osovine
slika 2 deo seme veza veze davaca kolenastog i bregastog vratila

Digitalno fazno uporedjenje visokofrekventnog signala iz kontrolne jedinice i izlaznog signala mernog namotaja obezbedjuje signal proporcionalan faznoj razlici i odgovara obliku diska kolenastog i bregastog vratila.
Prvi zub profila diska kolenastog vratila koji dolazi posle proreza je na 114 stepni kolenastog vratila pre spoljne mrtve tacke 1 i 4 cilindra je sinhronizovan sa podizanjem profila na disku bregastog vratila. Red paljenja je 1,3,4,2.
Ukoliko jedan od dva davaca otkaze, kontrolna jedinica motora nastavlja rad u pomocnom rezimu na osnovu podataka od drugog davaca i indicira kod greske.Ukoliko otkazu oba davaca, paljenje se blokira zbog bezbednosti motora.

Sistemski rele i rele pumpe za gorivo
ASTRA i VECTRA

Sistemski rele i rele pumpe za gorivo su smesteni zajedno u istom kucistu pored kontrolne jedinice iza obloge kod nogu suvozaca. Sistemski rele se ukljucuje od strane kontrolne jedinice i napaja:

kontrolnu jedinicu
merac protoka vazduha
grejac lambda sonde
ventil oduske rezervoara
egr ventil
sekundarno ubacivanje vazduha (ukoliko je ugradjeno)

Rele pumpe za gorivo se ukljucuje od strane kontrolne jedinice samo kada se motor startuje ili radi (prisutan signal brzine motora) i napaja:

pumpu za gorivo
dizne za gorivo

OMEGA B
Sistemski rele i rele pumpe za gorivo su odvojeni i smesteni u kutiju sa relejima u motornom prostoru. Osnovne funkcije su nepromenjene.
Posto sistemski rele ima diodu za zastitu polariteta, on nije zamenljiv sa relom pumpe za gorivo.

Razvodna cev za gorivo

Razvodna cev za gorivo je postavljena na glavu motora i obezbedjuje ravnomerno napajanje gorivom svih dizni. sastoji se od sledecih komponenata:

prikljucak za dovod goriva
prikljucak za povrat goriva
regulator pritiska goriva
dizne
prikljucak za testiranje

Regulatora pritiska goriva

Regulator pritiska goriva je kompaktne konstrukcije i postavljen direktno na razvodnu vec sa vakum vezom sa usisnom granom.Regulise pritisak goriva izmedju 2.5 i 3.0 bara zavisno od vakuma u usisnoj grani.

Slika

Dizne za gorivo

Dizne za gorivo su postavljene na cev za razvod goriva i slicne su konstrukcije kao i oni koji su korisceni na ostalim sisitemima.ele pumpe goriva ih napaja a masu dobijaju sekvencijalno preko kontrolne jedinice.

Slika Slika sema veze dizni za gorivo

Davaci SIMTEC-a

Davac temperature usisnog vazduha

Davac temperature usisnog vazduha je postavljen na usis izmedju filtera i meraca protoka vazduha.Uronjen je u struju vazduha bar za 13mm. U smeru strujanja vazduha su otvori za cirkulaciju.
Funkcionisanje ovog davaca se prati od strane programa za dijagnostiku kontrolne jedinice.
Kombinacijom podataka od ovog davaca sa podacima o temperaturi motora i ostalim, kontrolna jedinica prilagodjeva ubrizgavanje i paljenje radnim uslovima motora.
Davac je otpornik sa NTC karakteristikama i napaja se od kontrolne jedinice naponom od 5v.Sa promenom temperature vazduha, menja se otpor sto utice na pad napona. To se tacno prati kontrolnom jedinicom.

Slika davac temerature usisnog vazduha

Merac protoka vazduha sa vrucim elementima ( protokomer sto je nepravilan izraz)

Potpuno elektronski merac protoka vazduha je ugradjen u SIMTEC kontrolni sistem motora. To obezbedjuje bolju tacnost i povecanu funcionalnu bezbednost.

Funkcija
Merac protoka vazduha obezbedjuje trenutno odredjivanje opterecenje motora za sistem kontrole motora. Direktno meri masu vazduha usisanu u motor.Sistem kontrole motora na osnovu mase vazduha izracunava potrebnu kolicinu goriva.

Elektricni otpornik (vruci element) postavljen u struju vazduha se zagreva na odredjenu temperaturu elektricnom strujom.
Zavisno od mase vazduha koji protice, vise ili manje toplote se apsorbuje.Struja zagrevanja se podesava da bi vruci element zadrzao predvidjenu temperaturu.Velicina potrebne struje za ovo je u direktnoj srazmeri sa masom vazduha.

Karakteristike meraca protoka ukljucuju neizbezne fizicke tolerancije.Za tacno merenje kolicine goriva, merenje mora da bude tacno do nekoliko procenata merene vrednosti. Za ostvarenje ovog zahteva, svaki signal iz davaca protoka individualno koriguje i elektronskom delu.

Slika Slika veza meraca protoka vazduha

1.element saca
2.cev sa zastitnom mrezom
3.osnovna ploca
4.elektronika sa prikljuckom
A protok vazduha
B protok vazduha ka motoru

Prostor u meracu protoka vazduha je podeljen elementom oblika saca radi obezbedjenja uniformnog strujanja vazduha pored mernog otpornika.
Merac protoka vazduha je postavljen u usisni sisitem izmedju filtera i kucista leptira.
Smer strujanja vazduha je obelezen strelicom na poklopcu elektronike davaca.

Lambda sonda

Lambda sonda snabdeva kontrolnu jedinicu naponopm zavisnim od kolicine kiseonika u izduvnim gasovima. Ta vrednost je osnova za izracunavanje kolicine goriva. Lambda sonda se sastoji od metalnog kucista sa mernim elektrodama i grejnim elementom.

Merne elekytode (promenljivi otpornik) se snabdevaju naponom od 5v iz SIMTEC kontrolne jedinice, pa se otpor mernog elementa menja zavisno od kolicine kiseonika u izduvnim gasovima.to daje promenljiv pad napona na otporniku zavistan od sadrzaja smese, pad napona se krece od 400mV do 3850mV, sto prati kontrolna jedinica.

Grejni element u lambda sondi se napaja naponomod 12v iz relea pumpe za gorivo, sto smanjuje period zagrevanja lambde sonde i omogucuje brzi prelazak u zatvoren rezim rada motora.

Ovo bi bio deo o Simtec sistema cemu i zasto sluzi a ugradjivan je u dosta opelovih vozila.


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 1 Post ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Google [Bot] i 1 gost


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs