Opel Team Serbia https://opelteamserbia.com/forum/ |
|
povezivanje relea https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=146&t=3470 |
Stranica 1 od 1 |
Autoru: | djura87 [ 04 Apr 2008 17:23 ] |
Tema posta: | Re: povezivanje relea |
Nisi dobro protumacio. 86- napajanje sa akomulatora 85- masa sa akomulatora 30- signal koji aktivira napon na izlazu (87) sa nekog prekidaca 87- izlaz za napajanje kod tebe predpostavljam maglenki Obavezno osigurac pre konektora 86. ![]() Mogao si da uzmes relej i sa dva izlaza za svaku maglenku posebno mada sam ja radio sa istim takvim relejom kao ti... |
Autoru: | Nemanja [ 04 Apr 2008 17:24 ] |
Tema posta: | Re: povezivanje relea |
85 i 86 ti je napajanje za rele,kada da ga spoji a kada da ga odspoji. Tj kada ima napona na ovim krajevima on ga drzi spojenog,kada nema on ga odspoji(Dovodis mu + i - napajanje). Na 87 dovodis potrosaca koga zelis da ukljucujes preko relea. A na 30 mu dovodis plus napajanje,za potrosac. Mada moze i obrnuto za 30 i 87. Valjda tako ide koliko se ja razumem u struju ![]() ![]() |
Autoru: | djura87 [ 04 Apr 2008 17:28 ] |
Tema posta: | Re: povezivanje relea |
Ne bi bilo pametno da zamenis 30 i 87. To je u stvari obican flip-flop i samo ako su oba ulaza 1 na izlazu ce biti 1. A ako dovedes na izlaz 1 ne verujem da ce na ulazu izaci 1 vec 0 ![]() |
Autoru: | Nemanja [ 04 Apr 2008 17:34 ] |
Tema posta: | Re: povezivanje relea |
Cekaj jedno pitanje. Ovaj rele sa 4 kontakta. 2 kontakta koristi za aktivaciju relea,uljucivanje i iskljucivanje. A druga dva kao klasicni prekidac.Spojeno,radi ukljuceno i odspojeno ne radi. Tj koliko ja kontam da kontakti 85 i 86 samo ukljucuju i iskljucuju kontakte na 30 i 87 (Spojeno i odspojeno). Ako je tako sto onda ne bi mogli da zamene mesta 30 i 87? Kada ovaj radi kao klasican prekidac? Mozda gresim ali nije mi jasno ![]() |
Autoru: | djura87 [ 04 Apr 2008 17:37 ] |
Tema posta: | Re: povezivanje relea |
Pa nije to bas kao klasicni prekidac. Sad cu da ti skiciram semu flip-flopa onako kako sam ja ucio u srednjoj pa ces videti na sta mislim. Mada ne kazem da je to 100% tacno mozda bi radilo i obrnuto ali nikad nisam probao. |
Autoru: | bozza [ 04 Apr 2008 17:46 ] |
Tema posta: | Re: povezivanje relea |
jel to ovako treba da izgleda? ![]() |
Autoru: | Nemanja [ 04 Apr 2008 18:09 ] |
Tema posta: | Re: povezivanje relea |
Ja mislim da nije tako,aj videcemo da se jos neko oglasi. Napravismo nauku oko povezivanja relea ![]() |
Autoru: | zux [ 04 Apr 2008 18:14 ] |
Tema posta: | Re: povezivanje relea |
skolski primer povezivanja releja sa 4 izvoda (pogledaj bilo koju el. semu, npr. fabricke instalacije kod opela) je sledeci: 30 + sa accu-a (ili drugog izvora) 85 - masa (accu, karoserija,...) 86 ulazni "signal" (prekidac, izlazni signal od nekog prethodno postavljenog releja, stalni plus ili sl., u zavisnosti od same koncepcije el. seme) 87 izlaz iz releja moguce su i varijacije (npr. zamena 30 i 86, spajanje 30 i 86 na isti izvor i sl.) kao sto vec rekoste 2 izvoda obezbedjuju releju + i - (30 i 85), treci "govori" releju kada da propusti struju (86), a cetvrti tu struju prosledjuje kroz ostatak instalacije (87) moguca su odstupanja od releja do releja, razlicit raspored izvoda i sl. (u zavisnosti od proizvodjaca i namene) |
Autoru: | Nemanja [ 04 Apr 2008 18:24 ] |
Tema posta: | Re: povezivanje relea |
Da rezimiramo Ako vezujes maglenke Onda ovako 30 - Plus,koji ce ti napajati maglenke 87 - Plus napajanje koje kacis na maglenke,koje ce dobijati struju sa pina 30 85 - To je stalni minus,ili ti masa 86 - Tu dolazi plus signal koji ce aktivirati rele da spoji kontakte izmedju 30 i 87,i upaliti maglenke.Kada na pinu 86 nema plus napajanja rele ce odspojiti kontakte 30 i 87 i ugasice se maglenke. Tj ipak sam ja bio u pravu da radi kao klasican prekidac,spaja i odspaja kontakte 30 i 87. Kakve bre nule i jedinice,ti si to pomesao sa digitalnom elektronikom hahahaha ![]() |
Autoru: | serial [ 04 Apr 2008 18:24 ] |
Tema posta: | Re: povezivanje relea |
Ljudi samo jedno pitanjce, vidim da pominjete maglenke, ja sam moje samo preko osiguraca povezao direktno, jer potreban ovaj relej? |
Autoru: | bozza [ 04 Apr 2008 18:56 ] |
Tema posta: | Re: povezivanje relea |
zavisi koliko su jake. ako je zezanje od jacine nemora da ide preko spulne,al nebi bilo "loso" da stavis nesto da cakce zux je moj idol ![]() znaci ja sto sam na pocetku napisao to pije vodu samo sam omanuo za 85 nacrtana shema ispada tacna? |
Autoru: | zux [ 04 Apr 2008 19:05 ] |
Tema posta: | Re: povezivanje relea |
ma kod igranja sa strujom sve pije vodu ![]() |
Autoru: | bozza [ 04 Apr 2008 19:57 ] |
Tema posta: | Re: povezivanje relea |
sreca sto nije u autu 220v inace bi pola elekricara bilo na putu bez povratka ![]() |
Autoru: | vlada13 [ 04 Apr 2008 20:33 ] |
Tema posta: | Re: povezivanje relea |
Au ljudi ![]() Nemam reÄi ![]() |
Autoru: | laki72 [ 05 Apr 2008 21:25 ] |
Tema posta: | Re: povezivanje relea |
zasto sa bobine, Bozo ?? dovedi to sa nekog jaceg napajanja ili direkt sa akumulatora pa preko eksternog osiguraca. ![]() |
Autoru: | bozza [ 05 Apr 2008 21:43 ] |
Tema posta: | Re: povezivanje relea |
pa posto mi je rele i osigurac pod haubi onda sam uzeo sa plus sa bobine zato sto daje plus kada se okrene kljuc. ako nije po propisu cu ga prepravim tumorow ![]() ![]() |
Autoru: | Nemanja [ 06 Apr 2008 16:57 ] |
Tema posta: | Re: povezivanje relea |
Moze tako samo nadji drugi plus.Ili mozes da izvuces direktno sa akumulatora plus.Stavis prekidac na plus a ne na masu,i uzmes plus za paljenje maglenki.Unutra u kolima imas plus samo na kontaktu na koliko hoces zica. ![]() |
Autoru: | Speedy [ 25 Maj 2008 13:40 ] |
Tema posta: | Re: povezivanje relea |
bozza je napisao: sreca sto nije u autu 220v inace bi pola elekricara bilo na putu bez povratka ![]() ne treba mu 220v... posto acu ima amperazu samo da je napon nekih 70-80v... 70% elektricara ne bi radilo svoj posao... bilo bi ili ![]() ![]() hahahahahahaha ![]() |
Stranica 1 od 1 | Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |