Opel Team Serbia https://opelteamserbia.com/forum/ |
|
KNOCK senzor objasnjenje? https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=146&t=19865 |
Stranica 1 od 1 |
Autoru: | DEXTER LE [ 23 Maj 2012 02:25 ] |
Tema posta: | KNOCK senzor objasnjenje? |
KNOCK senzor (zenzor detonacije) cemu sve sluzi i sta mu je funkija , i kave sve posledice moze izazvati ako neradi ili ako je pretegnut ili ako je previse labav ?? ajd ako neko zna neka objasni detaljno , konkretno me interesuje sta je on u svoj prici na ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autoru: | rori [ 23 Maj 2012 08:24 ] |
Tema posta: | Re: KNOCK senzor objasnjenje? |
DEXTER LE je napisao: KNOCK senzor (zenzor detonacije) cemu sve sluzi i sta mu je funkija , i kave sve posledice moze izazvati ako neradi ili ako je pretegnut ili ako je previse labav ?? ajd ako neko zna neka objasni detaljno , konkretno me interesuje sta je on u svoj prici na ![]() ![]() ![]() ![]() Da se nadovezem i mene to interesuje i na koliko se steze recimo an X30XE motoru ... |
Autoru: | djmuce [ 23 Maj 2012 11:59 ] |
Tema posta: | Re: KNOCK senzor objasnjenje? |
Knock senzor ili u prevodu senzor detonacija u motoru je doslovno stetoskop motora koji "sluša" vibracije nastale eksplozijom smjese goriva u cilindru. On je po svom sastavu piezoelektrični kristal-kristal kvarca koji pod utjecajem vibracija ili vanjskog pritiska generira napon. On je postavljen u simerično u odnosu na cilindre 1-2 i 3-4. Dakle, prilikom vremenski pogrešnog paljenja smjese u motoru, stvara se vibracija određene frekvencije-titraja u sekundi, te vibracije pobuđuju određenu količinu signala-napona u senzoru prema kojem centralni kompjuter motora pomiče ugao paljenja do one vrijednosti kod koje detektira prestanak detonacija. Knock senzor u kombinaciji sa senzorom položaja radilice daju impulse ECU prema kojima se tačno može odrediti u kojem trenutku i cilindru dolazi do vremenski pogrešnog paljenja smjese te pomakom ugla paljenja vršiti korekciju. Ove podatke ECU memorise u slučaju da se često pojavljuje pogrešno paljenje smjese te prema tome usklađuje rad motora što je posebno korisno kod korištenja goriva različitih oktanskih vrijednosti. |
Autoru: | DEXTER LE [ 23 Maj 2012 12:09 ] |
Tema posta: | Re: KNOCK senzor objasnjenje? |
Lepo objasnjeno , al sta se desava u slucajevima koje sam gore naveo ? kad nepravilno radi , kad je nepravilno stegnut i postavljen recimo na pogresnom delu bloka? |
Autoru: | pistre [ 23 Maj 2012 13:07 ] |
Tema posta: | Re: KNOCK senzor objasnjenje? |
kad nepravilno radi, auto ti ide sporije, i to 30%, trosi vise goriva (do 3 litre cak) i motor se greje vise, a ne mozes da ga lose stegnes, koliko se secam, steze se na 20nm, a to je dovoljno rukom normalno da stegnes i to je to, a sto se pogresnog dela bloka tice ![]() |
Autoru: | kvcali [ 23 Maj 2012 13:27 ] |
Tema posta: | Re: KNOCK senzor objasnjenje? |
Na 20Nm se steze i ![]() ![]() ![]() |
Autoru: | strokan [ 23 Maj 2012 14:45 ] |
Tema posta: | Re: KNOCK senzor objasnjenje? |
kada ti ne rade oba knock senzora na x30xe u kadettu, ubija te calibra sa c25xe motorom, a kad oba senzora rade, calibra ne može ni sa 100ks nitra da ti prismrdi ![]() |
Autoru: | Andrej [ 23 Maj 2012 16:23 ] |
Tema posta: | Re: KNOCK senzor objasnjenje? |
Po Vukajliji. ![]() |
Autoru: | Godza [ 23 Maj 2012 21:46 ] |
Tema posta: | Re: KNOCK senzor objasnjenje? |
Elektronska kontrola detonacije Motori sa visokim stepenom kompresije normalno ne mogu da rade sa optimalnim pretpaljenjem zbog verovatnih ostecenja zbog detonativnog sagorevanja. Kao posledica, pretpaljenje kod klasicnih sistema je podesno sa odgovarajucom sigurnoscu u bezbedne granice izvan zone detonacije. Upotreba kontrole detonacije omogucuje izlaz iz ove bezbedne zone.Motor moze uvek da radi u optimalnom rezimu pretpaljenja. Senzor detonacije je sirokopojasni davac ubrznja sa sopstvenom frekvencijom oko 25kHz.Aktivni element je od piezokeramike i oblozen je plastikom za termicku izolaciju.Dozvoljena je radna temperatura od 130C. |
Autoru: | DEXTER LE [ 23 Maj 2012 23:08 ] |
Tema posta: | Re: KNOCK senzor objasnjenje? |
Hvala na odgovorima , a moze li doticnog kada ne radi ili je nesto tu pogresno procitati ECM i u slucaju loseg (nepravilnog) rada istor signalizirati MIL lampicom ?? dali se pali kvar na sistemu ubrizgavanja kada ne radi ? |
Autoru: | kvcali [ 24 Maj 2012 10:03 ] |
Tema posta: | Re: KNOCK senzor objasnjenje? |
U oba slucaja pali lampicu |
Autoru: | DEXTER LE [ 24 Maj 2012 12:26 ] |
Tema posta: | Re: KNOCK senzor objasnjenje? |
HVALA JOS JEDNOM |
Autoru: | orthodoh [ 28 Nov 2012 13:33 ] |
Tema posta: | Re: KNOCK senzor objasnjenje? |
Jel se ugradjivo on u motor 1.8 16v opel zafira je u pitanju?? ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autoru: | Vectra [ 28 Nov 2012 22:01 ] |
Tema posta: | Re: KNOCK senzor objasnjenje? |
Naravno. |
Autoru: | dusan1986 [ 13 Sep 2013 08:53 ] |
Tema posta: | Re: KNOCK senzor objasnjenje? |
Da li knock senzor na zafiri 1.8 16v Z18XE može da poruzrukuje "PROPADANJE" gasa?(moj do sad ne rešivi problem) I da li blokiranje kočionog cilindra može dovesti do toga da knock senzor ne odreaguje kako valja? |
Autoru: | pistre [ 13 Sep 2013 12:20 ] |
Tema posta: | Re: KNOCK senzor objasnjenje? |
druze, ajde ti lepo procitaj u ovoj temi objasnjenje knock senzora, samo malo iznad pogledaj u postovima i videces cemu sluzi, pa ces i ukapirati da nema veze sa tvojim pitanjem |
Stranica 1 od 1 | Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |