Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Topi se osigurac za grejanje
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=146&t=17279
Stranica 1 od 1

Autoru:  Opel Vektric [ 21 Nov 2011 23:58 ]
Tema posta:  Topi se osigurac za grejanje

Moze li neko da mi kaze zasto se tope osiguraci tj plastika uvek kad ukljucim grejanje radi I za kratko vreme se istopi bez obzira kolika je amperaza osiguraca

Autoru:  tasicss [ 22 Nov 2011 03:12 ]
Tema posta:  Re: Topi se osigurac za grejanje

Labavi kontakti na osigurackoj tabli tamo gde naleze osigurac, pokusaj da malo pripojis nekim tankim srafcigerom. :postovanje:

Autoru:  bobale [ 22 Nov 2011 03:18 ]
Tema posta:  Re: Topi se osigurac za grejanje

Opel Vektric je napisao:
za kratko vreme se istopi bez obzira kolika je amperaza osiguraca

Ne stavljaš valjda jači osigurač nego što treba samo da se ne bi topio/pregoreo?

Autoru:  Esseker [ 22 Nov 2011 13:08 ]
Tema posta:  Re: Topi se osigurac za grejanje

To se i meni desava na Kadett-u. Samo ne bas brzo tako. Ono sto je cudno je to da osigurac(bilo koje amperaze) ne pregore,vec se samo istopi. I sa onim od 10 i od 30A isto se desava,samo se istopi,ali ne pregori!

Autoru:  bavarac [ 22 Nov 2011 14:40 ]
Tema posta:  Re: Topi se osigurac za grejanje

To se meni desavalo sa osiguracom od brisaca, problem je bio u kratkom spoju. Nebitno je koji osigurac stavim. Idi ti kod elektricara najbolje.

Autoru:  Opel Vektric [ 22 Nov 2011 17:18 ]
Tema posta:  Re: Topi se osigurac za grejanje

Spojio sam tamo za sad se ne topi,ne stavljam vecu amperazu.hvala na pomoci

Autoru:  Al_coholic [ 22 Nov 2011 21:12 ]
Tema posta:  Re: Topi se osigurac za grejanje

osigurač stavljaj iste amperaže kao što je i bio, vrlo moguće da crkava zbog onog otpornika na ventilatoru...

Autoru:  volim_opela [ 22 Nov 2011 21:57 ]
Tema posta:  Re: Topi se osigurac za grejanje

Al_coholic je napisao:
...vrlo moguće da crkava zbog onog otpornika na ventilatoru...


I ja mislim da je zato! ;)

I meni je crkavao osigurac kad sam imao problem sa ventilatorom, tacnije, otpornik je zezao, pa samim tim i brzine ventilatora, jer on ustvari i odredjuje rad brzina i kad sam zamenio ventilator, (ceo je bio los, nekad je dovoljno zameniti samo otpornik...) osiguraci su prestali ga se tope...

Autoru:  Bane66 [ 22 Nov 2011 22:22 ]
Tema posta:  Re: Topi se osigurac za grejanje

volim_opela je napisao:
kad sam zamenio ventilator,...osiguraci su prestali ga se tope...

Kakve veze ima reostat sa povecanom strujom pa da se osiguraci tope!?
Ti si na kraju sam napisao sta je bio uzrok i da si resio sa zamenom celog ventilatora!
Taj otpornik ili ti reostat koji sluzi da definise brzine ventilatoru, on ne moze da poveca struju potrosnje, on samo ogranicava struju koja prolazi kroz motor ventilatora i time regulise njegovu snagu, odnosno njegovu brzinu!
Ako je motor ventilatora crko ili otkacen,..reostat "visi" u prazno i nema mogucnosti da vuce ni malu a kamoli veliku struju (osim ako nije fizicki nalegao na sasiju i tako prespojio plus sa masom)!
Ono sto vama nevalja to su sami motori ventilatora kojima vremenom propadaju biksne, rotor vishe nije u savrsenom centru i dolazi do povecane potrosnje struje i to se odrazava preko tih istopljenih osiguraca i najcesce crkavanjem,tj, gubljenjem brzina ventilatora!

Autoru:  vaske68 [ 22 Nov 2011 23:13 ]
Tema posta:  Re: Topi se osigurac za grejanje

Nije za zezanje kako se topi tako se i lako pali a onda :banghead: Ne daj boze! U svakom slucaju odmah kod autoelektricara bez samostalnih improvizacija

Autoru:  Opel Vektric [ 23 Nov 2011 01:34 ]
Tema posta:  Re: Topi se osigurac za grejanje

Vala moracu kod elektricara

Autoru:  volim_opela [ 23 Nov 2011 01:52 ]
Tema posta:  Re: Topi se osigurac za grejanje

Bane66 je napisao:
Kakve veze ima reostat sa povecanom strujom pa da se osiguraci tope!?
Ti si na kraju sam napisao sta je bio uzrok i da si resio sa zamenom celog ventilatora!
Taj otpornik ili ti reostat koji sluzi da definise brzine ventilatoru, on ne moze da poveca struju potrosnje, on samo ogranicava struju koja prolazi kroz motor ventilatora i time regulise njegovu snagu, odnosno njegovu brzinu!
Ako je motor ventilatora crko ili otkacen,..reostat "visi" u prazno i nema mogucnosti da vuce ni malu a kamoli veliku struju (osim ako nije fizicki nalegao na sasiju i tako prespojio plus sa masom)!
Ono sto vama nevalja to su sami motori ventilatora kojima vremenom propadaju biksne, rotor vishe nije u savrsenom centru i dolazi do povecane potrosnje struje i to se odrazava preko tih istopljenih osiguraca i najcesce crkavanjem,tj, gubljenjem brzina ventilatora!


Ne razumem se previse u elektriku i nemam problem to da priznam! :)

Ali, napisao sam hronologiju dogadjaja kako je bilo kod mene, a ti si to lepo dopunio svojim objasnjenjem i onda se moze zakljuciti da je problem u pohabanim biksnama koje povecavaju potrosnju struje i to prouzrokuje prvo gubljenje brzina samog ventilatora, ali i topljenje osiguraca...

Ja sam potencirao otpornik, jer mi je najuocljiviji bio i problem sa brzinama ventilatora, a tek onda kad sam ga skinuo, videlo se da su i biksne lose...

Stvar je i u tome da kad pogubis brzine na ventilatoru, jedno vreme imas samo drugu i trecu, a kasnije samo trecu, sto takodje verovatno ubrza topljenje osiguraca, jer kad radi ventilator, radi stalno trecom brzinom...

Sve u svemu, dosli smo do nekog zakljucka, ali je najispravnije to sto si rekao da pohabanost biksna utice prvo na gubljenje brzina ventilatora, a to vezano sa tim, a i nevezano od toga na topljenje osiguraca...

Stranica 1 od 1 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/