Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 16 Jun 2024 23:55

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 34 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2  Sledeća
Autoru Poruka
 Tema posta: Akumulator (bez odrzavanja...ali ima 6 cepova ?)
PostPoslato: 14 Nov 2010 22:24 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Okt 2010 01:17
Postovi: 10
Lokacija: Novi Sad
Ime: Novak
Opel: Astra G Caravan 2.0 DTI (Y20DTH)
Molim za savet i Vasa iskustva sa punjenjem akumulatora ovog tipa !

Oznake na akumulatoru su: Opel 6201271 - ER 12V 70Ah 400A (Din) VE Mainteneance Free

Akumulator je pretpostavljam, prva ugradnja u Astri G 2.0 DTI iz 2002 god.
Na prvo paljenje (hladni start) nije mogao da pokrene motor, ali sam na nizbrdici odmah upalio i vozio 30ak km. nakon cega je akumulator uredno palio tokom dana. Narednog dana (juce) mi se isto ponovilo, a tako i danas.

Izvadio sam akumulator iz auta i ocistio kleme i konektore. Skinuo sam gornje nalepnice ispod kojih su 6 cepova.
Odvrtanjem sam otvorio sve cepove i tankom zicom izmerio da je tecnost u 5 rupa na dubini od 4 cm, a u jednoj na 5 cm.
Ovo su mere od vrha otvora do nivoa tecnosti u rupama akumulatora. Duzina (dubina) cepova je 2.5 cm.

Da li treba doliti destilovane vode u ovih 6 otvora i do kojeg nivoa ?

Od komsije sam pozajmio punjac akumulatora (stariji model) sa oznakom "Aku Boy 10L" od 12V 10A.

Na ovom punjacu nema nikakvih meraca, ni pokazivaca, osim jedne crvene lampice.
Takodje se ne moze menjati ni zeljena Voltaza, a ni Amperaza. (Nazalost raspolazem samo sa ovim punjacem)

Da li se ovim punjacem moze puniti navedeni akumulator, na koji nacin i sa kolikim trajanjem ?

Moze li se primjeniti metoda sa 1h do 2h punjenja, pa pauza od 6h (ne punjenja) i tako nekoliko puta ?
Ili se moze jednom puniti vise sati bez prekida ?
Da li navedenih 6 cepova drzati otvorene dok se akumulator puni ?

Od velike su pomoci svi Vasi saveti da bar na 20tak dana produzim "zivot" ovom akumulatoru (ako je to moguce) nakon cega sledi kupovina, najverovatnije Exide Premium 77Ah 760A.

Pozdrav i hvala na svim informacijama !


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator (bez odrzavanja...ali ima 6 cepova ?)
PostPoslato: 14 Nov 2010 22:33 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Nov 2007 22:25
Postovi: 9372
Lokacija: Zemun polje
Ime: Nenad
Opel: Astra G 1.7DTI, Astra H twin top 2.0T
Garaza: pogledaj
preko svih celija treba da ima kiseline. Mozes da dolijes destilovanu vodu.

Skini cepove, stavi akumulator na taj punjac i slobodno puni 12 sati...


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator (bez odrzavanja...ali ima 6 cepova ?)
PostPoslato: 14 Nov 2010 22:44 
OffLine
OTS mechanic team
OTS mechanic team
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Feb 2009 21:52
Postovi: 3982
Lokacija: Beograd-Zvezdara
Ime: Goran
Opel: Vectra 2.2 16v GTS Insignia sport tourer 20cdti
Garaza: pogledaj
U svakom slucaju bolje je da nabavis nov akumulator jer nije preporucljivo startovati motor sa slabim akumulatorom, napon struje mora da bude dobar jer kasnije moze da strada elektronika vp pumpe.
Isto tako nije preporucljivo ni pomagati vozila koja imaju ecu kompjutere na svojim vozilima, kao sto nije preporucljivo ni uzimati struju sa drugog vozila koje ima ecu.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator (bez odrzavanja...ali ima 6 cepova ?)
PostPoslato: 15 Nov 2010 15:01 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Okt 2010 01:17
Postovi: 10
Lokacija: Novi Sad
Ime: Novak
Opel: Astra G Caravan 2.0 DTI (Y20DTH)
Hvala na uputstvima !

Naisao sam na podatak da nivo tecnosti u akumulatorima treba uvjek biti na 1.5 cm iznad celija.
Dolivanjem destilovane vode postize se ovaj nivo.

Na akumulatoru takodje postoji okruglo prozorce kroz koje se vidi zelena boja.

S obzirom da su mi spojevi kablova sa klemama prilicno zaprljani (umasceni), da li se moze upotrebiti WD-40 sprej za njihovo ciscenje ?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator (bez odrzavanja...ali ima 6 cepova ?)
PostPoslato: 12 Dec 2010 07:57 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Okt 2010 01:17
Postovi: 10
Lokacija: Novi Sad
Ime: Novak
Opel: Astra G Caravan 2.0 DTI (Y20DTH)
Sa vasim upustvima akumulator je uz par punjenja odradio posao :ots: a napokon se moze, a i mora kupiti novi.

Gledao sam po NS cene za Exide Premium 77Ah 760A (oko 10.500 din) i raspitivao se za datum proizvodnje akumulatora.
Prodavci govore da su akumulatori od 1 do 2 meseca starosti, ali ne mogu da to potvrde i nekim dokumentom (navodno nemaju napisane te podatke !?)

Dajte mi savet kako se moze utvrditi datum proizvodnje akumulatora i gde to treba da pise ?

Kako ste vi sami utvrdili starost akumulatora pri kupovini, i na kojem dokumentu ?
(Pretpostavljam da prodavci moraju imati pratece info-papire za akumulator sa tacnim datumom proizvodnje istog ?)

Do koliko meseci od proizvodnje, moze se tolerisati starost akumulatora, i da pri tom nije izgubio propisani kapacitet ?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator (bez odrzavanja...ali ima 6 cepova ?)
PostPoslato: 12 Dec 2010 08:37 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 07 Apr 2010 21:29
Postovi: 900
Lokacija: Pirot
Ime: Goran
Opel: Vectra B 2.0 DTI
Na svakom akumulatoru stoji utisnuto godina proizvodnje i nedelja u godini u kojoj je proizveden,ili to stoji ispisano na nekoj nalepnici na akumulatoru tako da to nije nikakva tajna i to bi svaki prodavac morao da predoci potencijalnom kupcu.Sto se ga rancije tice to zavisi od proizvodjaca a na primer kod black horse-a ako je akumulator stariji od sest meseci za toliko mu se smanjuje garantni rok,koji je inace dve godine(i nakon toga odmah rikne :ludilo: )


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator (bez odrzavanja...ali ima 6 cepova ?)
PostPoslato: 12 Dec 2010 13:42 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Okt 2010 01:17
Postovi: 10
Lokacija: Novi Sad
Ime: Novak
Opel: Astra G Caravan 2.0 DTI (Y20DTH)
Prethodno opisana iskustva sa "cnim konjicem" (koji neretko, ubrzo crkne po isteku garancije) i nacin produzetka iste - pozdravljam :aplauz:

Posle cimanja sa dotrajalim akumulatorom (verovatno je prva ugradnja i odradio je skoro 8 god.) odlucio sam se za skuplju i kvalitetniju bateriju, a i ovoj, vise ne tako mladoj Astri, zelim uzvratiti sa pouzdanijim izvorom startne energije - zasluzila je :ilo:

Prvi izbor je Exide Premium 77Ah 760A, i ako imate iskustva sa ovim brendom, ili neka druga saznanja, bice od pomoci.

Kako se moze utvrditi datum proizvodnje ovog akumulatora i gde to treba da pise ?
Do koliko meseci od proizvodnje, moze se tolerisati starost akumulatora, i da pri tom nije izgubio propisani kapacitet ?

Nasao sam na :ots1: forumu i korisne savete, da novu bateriju treba ugraditi dok radi motor automobila, a potom i voziti autoputem iznad 2000 obr. da bi se baterija dopunila i sacuvala pocetni kapacitet.

U svakom slucaju, svi saveti su od pomoci, da bi se izbegla eventualna buduca maltretiranja oko nedovoljno kavalitetne baterije, pa da poslusamo reci iskusnijih :dedica:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator (bez odrzavanja...ali ima 6 cepova ?)
PostPoslato: 12 Dec 2010 14:20 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 26 Dec 2006 02:13
Postovi: 1711
Lokacija: Smederevo
Ime: Vladimir
Opel: Opel Vectra B 2.0DI 16v
Ja sam bio extra zadovoljan Topla akumulatorom u proslom autu. Kupljen sa tim akumulatorom, vozen 5,5 godina i prodan a palio je i dalje kako treba.

Sadasnji Bosch koji je u Vectri a izgleda da je oslabio bice zamenjen najverovatnije gore navedenim brendom.

PS Ovo mi bas i nije najjasnije "novu bateriju treba ugraditi dok radi motor automobila" :???:

_________________
EX OPEL KADETT E 1.4i TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY AC RASIC

NOW OPEL VECTRA X20DTL


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator (bez odrzavanja...ali ima 6 cepova ?)
PostPoslato: 12 Dec 2010 14:28 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
To sto ti nije jasno izbegavaj da primenjujes! Akumulator kakav goid da je, vrsi funkciju peglanja napona i uz pomoc njega regler uspeva da odrzi radni napon na alternatoru,tj,na celoj instalaciji vozila!
Jednom recju, skidanjem aku-a dok motor radi, doci ce do divljanja napona na instalaciji vozila sto moze dovesti do crkavanja elktronike na vozilu! Naponski pikovi koje smo jednom merili (davno i na osciloskopu), dostizu i do 100v!

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator (bez odrzavanja...ali ima 6 cepova ?)
PostPoslato: 12 Dec 2010 15:31 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
Novak je napisao:

Nasao sam na :ots1: forumu i korisne savete, da novu bateriju treba ugraditi dok radi motor automobila, a potom i voziti autoputem iznad 2000 obr. da bi se baterija dopunila i sacuvala pocetni kapacitet.

U svakom slucaju, svi saveti su od pomoci, da bi se izbegla eventualna buduca maltretiranja oko nedovoljno kavalitetne baterije, pa da poslusamo reci iskusnijih :dedica:


ima razni strucnjaci koji pisu sve i svasta po forumima...

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator (bez odrzavanja...ali ima 6 cepova ?)
PostPoslato: 12 Dec 2010 16:23 
OffLine
4th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 06 Avg 2007 10:53
Postovi: 278
Lokacija: Beograd
Ime: zoran
Opel: Punto Classic-Galant-(trenutno bez Opela)
1. Akumulator se nikad ne menja dok je vozilo upaljeno.
2. Svi akumulatori koji se "krste" bez odrzavanja, su zapravo sa smanjenim isparavanjem elektrolita.
3. Vaznije od datuma proizvodnje akumulatora je datum formiranja akumulatora.
Taj datum bi trebao biti upisan u malom blocetu koje ti je kao garancija.
4. Black Horse moze da pristojno odradi posao (vozio sam ga 8 godina i prodao tako), ali pod jednim uslovom:
Posto somborci nisu bas uspesno uspeli da smanje isparavanje elektrolita, njihovi akumulatori upravo zbog toga brze
Riknjavaju. Odlepite nalepnicu preko poklopca i redovno kontrolisite i dolivajte destilovanu vodu u celije i problema sa njim
nece biti.
5. JAKO BITNO !!!
NIKADA NE POKUSAVAJTE STARTOVANJE SA POLUPRAZNIM I SLABIM AKUMULATOROM
TO DOVODI DO KRIVLJENJA CELIJA U NJEMU I TO JE NJEGOV KRAJ

: :gsi: Pozdrav


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator (bez odrzavanja...ali ima 6 cepova ?)
PostPoslato: 12 Dec 2010 17:45 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 26 Dec 2006 02:13
Postovi: 1711
Lokacija: Smederevo
Ime: Vladimir
Opel: Opel Vectra B 2.0DI 16v
bozza je napisao:

ima razni strucnjaci koji pisu sve i svasta po forumima...



Zato sam i reagovao. Prosto mi je neverovatno da je takvu glupost nasao ovde na forumu. U svakom slucaju takva izjava bi trebala da se obrise. :ukazan:

_________________
EX OPEL KADETT E 1.4i TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY AC RASIC

NOW OPEL VECTRA X20DTL


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator (bez odrzavanja...ali ima 6 cepova ?)
PostPoslato: 12 Dec 2010 19:29 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
bas me interesuje ko je to napisao... :imnewhere:

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator (bez odrzavanja...ali ima 6 cepova ?)
PostPoslato: 12 Dec 2010 20:04 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Okt 2008 19:59
Postovi: 3334
Lokacija: Surdulica
Ime: Miroslav - Miki
Opel: Corsa C 1.4 16V
Garaza: pogledaj
Ma za pismene lepo piše: :D

Slika

_________________
Iskustvo je nemilosrdan učitelj: prvo nam da packe, pa nas tek onda uči kako treba postupiti.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator (bez odrzavanja...ali ima 6 cepova ?)
PostPoslato: 13 Dec 2010 22:10 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Okt 2010 01:17
Postovi: 10
Lokacija: Novi Sad
Ime: Novak
Opel: Astra G Caravan 2.0 DTI (Y20DTH)
E, ovde moram da se izvinim clanovima :ots: foruma zbog povezivanja sa ovom naopakom "informacijom", ciji izvor mi ne uspeva da nadjem.
Naime, u opciji pretraga sam upisivao rec "akumulator" i pratio sta iskusniji o istom kazu, ali takodje i na Google pretrazivacu.
Negde sam pokupio bas ovakav "savet" kao sto sam opisao, i jos sam ga upisao na listu papira, medj drugim korisnim informacijama koje valja upotrebiti, kad za to dodje vreme.
Sve mi je izgledalo "logicno": akumulator zbog duzeg stajanja gubi pocetni kapacitet, startovanjem motora potrosice energiju, potom se nece dovoljno dopuniti u obicnoj voznji, pa je stoga "bolje" skinuti stari i montirati novi aku dok motor radi, pa brzom voznjom po autoputu dopuniti ga pre nego se motor ugasi, a sve u funkciji ocuvanja pocetnog kapaciteta.

Ali...ova "logika" ocigledno ima svoju manu, koju ste savrseno jasno objasnili :dedica: a moje je da se :wow

Sutra kupujem i montiram novu bateriju, i da nisam procitao vase objasnjenje, ja bih to ovako "logicki" uradio, sa ko zna kakvim posledicama.
Dobro je sto ovu glupost koju iz neznanja prenesoh, razbucaste briljantnim cinjenicama :aplauz:
Pa, posle ovog neko da kaze, kako glupost nije inspirativna, kad pobudjuje ovakvu reakciju i objasnjenja :ok:

Sada mi postaje sve jasnije, "ko u po' bela dana", osim nedoumice...

Do koliko meseci da tolerisem "datum formiranja akumulatora", kao pokazatelj da akumulator nije izgubio mnogo od pocetnog kapaciteta ?

Za sve dosad upucene savete i informacije, veliko hvala i jos veci :respekt:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator (bez odrzavanja...ali ima 6 cepova ?)
PostPoslato: 13 Dec 2010 22:37 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
Za formiranje aku-a, nebih znala kasti,..ali sto se tice voznje i punjenja,...ne moras da jurcas, dovoljno je samo da su obrtaji motora iznad standardnog lera! Ako je alternator onako kako treba, on vec od 700 obr/min vrsi punjenje, s`tim sto vec od 1000obr/min na vise, punjenje je na max nivou iako su potrosaci ukljuceni, a bez njih radi bez po muke! :wink:

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator (bez odrzavanja...ali ima 6 cepova ?)
PostPoslato: 13 Dec 2010 22:49 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
akumulator kad stigne u radnju kao finalan proizvod on je vec formiran i spreman za ugradnju.
bez obzira kad bio proizveden,ako se nije koristio i ako je pravilno bio skladisten on ce uvek imati propisan napon u sebi i tretirace se kao nov jel nije "trosen"
prema tome,ostaje ti da kupis akumulator,da ga propisno povezes i da teras...

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator (bez odrzavanja...ali ima 6 cepova ?)
PostPoslato: 14 Dec 2010 18:28 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 26 Dec 2006 02:13
Postovi: 1711
Lokacija: Smederevo
Ime: Vladimir
Opel: Opel Vectra B 2.0DI 16v
Veceras radim tako da necu biti na forumu. Ajde dajte neke savete oko toga kako proveriti da li je Aku stvarno problem ili ne, jer se desava da po ovom minusu od -3 hoce ujutru da zeza i jedno dva kruga se muci i tek na trecem kresne kako treba. Po toplijem vremenu je bilo OK. Kasnija paljenja krese kako treba dok se dooobro ne o'ladi.

Jedan moj komsija sa slicnim simptomima kupio nov Aku al na kraju ispade da je anlaser bio problem. Sadasnji Aku u autu je Varta od 72Ah i 680A i dobijen je uz auto pre dve godine. Ne znam god proizvodnje. Nema cepove odozgo, zatvoren je.

Par postova iznad sam hvalio ToPlu ali sad ne mogu da je nadjem u SD-u. Sta mi preporucujete kao OK odnos cene i onoga sto pruza. Trenutno kod mene se moze naci BlackHorse, Varta, ProAtomic, Energizer,Exide. Nisam bas nesto raspolozen za samaranje po usima al sto nas narod rece "magare se **** kad se zaglavi". :wink:


PS Ne bih bas da cekam debeli minus tako da vas molim da budete produktivni kako bih ujutru procitao neke pametne :": postove i mozda jos sutra se bacio na kupovinu ili nesto drugo.

_________________
EX OPEL KADETT E 1.4i TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY AC RASIC

NOW OPEL VECTRA X20DTL


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator (bez odrzavanja...ali ima 6 cepova ?)
PostPoslato: 14 Dec 2010 19:34 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
Ajd ovako, koliko je ukupno kilometara presao auto i da li je za to vreme ikad radjen servis anlasera? Ako je radjen servis, koliko je presao km od tad?
Simptome koje si naveo mene navode da pomislim na anlaser,...ali moze da se desi i da aku nevalja,tj, da kad se zagreje po prvom paljenju, proradi punim kapacitetom! Ja iz iskustva tipujem na anlaser.

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator (bez odrzavanja...ali ima 6 cepova ?)
PostPoslato: 15 Dec 2010 01:30 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Okt 2010 01:17
Postovi: 10
Lokacija: Novi Sad
Ime: Novak
Opel: Astra G Caravan 2.0 DTI (Y20DTH)
Najpametnije sto mogu napisati je opis danasnjeg iskustva. Po prici coveka koji je koristio ovu uslugu, odlucim se i ja.
Nazovem uvoznika Exide baterija i dobijem potvrdu cene i sveg ostalog naznacenog na njihovom sajtu.
Zapucam za Temerin i od njih kupim Exide Premium EA770 77Ah 760A, sa datumom proizvodnje pre 2 meseca.
Ljudi poslovni i ljubazni, pruzaju uslugu besplatne provere punjenja alternatora, ispravnosti elektro instalacije i kapaciteta/snage novog akumulatora.
Izvade stari aku, ugrade novi, testiraju sa i bez elektro potrosaca, odstampaju i prikace uz garantni list.
Znaju i oni i ja na cemu smo, nema lazi i prevare u starom dziberskom stilu "samo posteno, pa ko koga za*ebe".
Utvrdismo da je instalacija auta ispravna i da je novi aku u optimalnom stanju. Oni pare u kasu, ja aku pod haubom na obostrano zadovoljstvo. Urucise i obecani poklon u vidu led lampice.
Kako pise to uradise, sto kazase tako ispunise :ok:
Izvestaj testa ovako glasi:

Starter test
cranking volts: 10.91V normal
charging test: load of 14.34V, load on 14.23
diode ripple: ripple detected 0.14V normal

Battery test
standard sli
soc: 12.69V
rated: 760EN
measured: 794EN
GOOD & PASS
state of health 100%
state of charge 100%

Garancija 2 + 1 god (uslovno ako je instalacija auta ispravna, i to oni proveravaju pretkraj druge godine)
Ukoliko se primeti neka slabost baterije, odmah se treba obratiti ovlascenom servisu radi provere stanja iste.

Iz Temerina po snegu i mrazu, podjoh do Odzaka da obidjem stare prijatelje (malo i bateriju da uposlim), odavno se ne videsmo, zapricasmo se, zalismo pa omezismo, i tako 3-4 sata. Na kraju se izljubismo i pozdravismo, ja do auta a on sav u belom zaledjen. Ostrugah stakla, pa kljuc u bravu, na termometru -4, startovah bateriju, zavergla 2 sec. i upali se dizel.
Ovo zadovoljstvo me kosta 100 evra, a kolko ce da traje, 'ce vidimo.

@alexa05...mislim da bi provera el. instalacije (kod pouzdanog il' preporucenog majstora) bio pametniji i isplativiji potez, pre nego potrosis novac na nesto sto mozda vec ispravno imas.
Eliminacija problema po sistemu jeftinijeg resenja.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator (bez odrzavanja...ali ima 6 cepova ?)
PostPoslato: 15 Dec 2010 01:37 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member
Korisnikov avatar

Pridružio se: 05 Jan 2010 02:44
Postovi: 2053
Lokacija: Nis-Svrljig
Ime: Milan
Opel: Kadett E & Astra G Bertone & BMW E93
Godza je napisao:
U svakom slucaju bolje je da nabavis nov akumulator jer nije preporucljivo startovati motor sa slabim akumulatorom, napon struje mora da bude dobar jer kasnije moze da strada elektronika vp pumpe.
Isto tako nije preporucljivo ni pomagati vozila koja imaju ecu kompjutere na svojim vozilima, kao sto nije preporucljivo ni uzimati struju sa drugog vozila koje ima ecu.


Nisam znao za ovo! :postovanje:

Znaci, bolje je npr skinuti i dopuniti akumulator, nego potpomoci sa drugog kablovima?



Novak je napisao:
...da novu bateriju treba ugraditi dok radi motor automobila, a potom i voziti autoputem iznad 2000 obr. da bi se baterija dopunila i sacuvala pocetni kapacitet.



Vezano za ovo... Preporucuju neki majstori kod ugradnje akumulatora u automobila starije proizvodnje (koji ne mogu da prezube), da je zbog akumulatora koji je stajao u radnji neko vreme, najbolje da kad se ugradi akumulator u auto, auto upali na guranje i da auto malo radi, kako bi dopunio akumulator... A naravno da je najbolje kad se kupi nov akumulator, da se malo stavi na punjac, pa onda u auto i startovati auto... Preporuka sa guranjem, je ako bas neko nema ispravljac za punjenje akumulatora i ako autu ne smeta paljenje na guranje...

Tako da ovo oko pocetnog kapaciteta akumulatora nije bas bezveze... ;)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator (bez odrzavanja...ali ima 6 cepova ?)
PostPoslato: 15 Dec 2010 02:47 
OffLine
2nd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 15 Avg 2009 14:57
Postovi: 125
Lokacija: Beograd.
Ime: Sasa
Opel: Calibra 2.0 16v ekoloska
Garaza: pogledaj
Godza je napisao:
U svakom slucaju bolje je da nabavis nov akumulator jer nije preporucljivo startovati motor sa slabim akumulatorom, napon struje mora da bude dobar jer kasnije moze da strada elektronika vp pumpe.
Isto tako nije preporucljivo ni pomagati vozila koja imaju ecu kompjutere na svojim vozilima, kao sto nije preporucljivo ni uzimati struju sa drugog vozila koje ima ecu.


Znaci ovo ne sme



Slika

_________________
Keep it real!!!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator (bez odrzavanja...ali ima 6 cepova ?)
PostPoslato: 15 Dec 2010 10:09 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 26 Dec 2006 02:13
Postovi: 1711
Lokacija: Smederevo
Ime: Vladimir
Opel: Opel Vectra B 2.0DI 16v
Bane auto sam kupio pre dve godine i od tada nista nisam radio oko tih stvari. Sta je radjeno pre toga ne znam al mogu da pitam Kleopatru :ludilo2:

Prevalio je 200k.

Danas sam ga odneo u lokalnu prodavnicu i "servis" akumulatora gde su ga prikacili na neku elektroniku i oponasali uslove i opterecenja kao u automobilu nakon cega je covek rekao da akumulator uopste nije toliko los i da su sve sanse da ce posle dva-tri dana tretmana kod njih dobiti "New Life". Ta zajebancija kosta 400din tako da je glupo ne probati pre definitivne kupovine novog.

Javnem se sa detaljima i utiscima za par dana drugari :wink:

_________________
EX OPEL KADETT E 1.4i TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY AC RASIC

NOW OPEL VECTRA X20DTL


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator (bez odrzavanja...ali ima 6 cepova ?)
PostPoslato: 15 Dec 2010 19:49 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
Ja sad kad napisem na koliko predjenih km bi trebalo da se radi servis i anlasera i alternatora, svi ce da me popljuju!
Staro zvanicno pravilo je vazilo da vec od 70.000km treba pristupiti servisiranju pomenutih uredjaja! Neko ce imati potrebu za ranijim servisom a neko za kasnijim, ali u svakom slucaju treba imati na umu da masa ljudi ni ulje nekontrolisu kako treba a kamoli da rade preventivno servise doticnih uredjaja!
Shodno svemu ovome sto napisah i simptoma koje si ti izneo, ja i dalje tipujem na anlaser!

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Akumulator (bez odrzavanja...ali ima 6 cepova ?)
PostPoslato: 15 Dec 2010 19:58 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
ja te necu pljuvati :D
ja sam citao negde da cak treba i na 120.000 samo zavisi gde je vozilo korisceno,tipa samo po gradu na kombinovanoj voznji...

to je tacno da ima ljudi koji ni ulje ne kontrolisu. jedna prica koja je sada aktuelna jeste grejanje u autu. crklo grejanje u sred zime,to je po meni neodgovornost,kao kad putari nebi imali u sred zime so za puteve...

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 34 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2  Sledeća

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs